/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +2 -5
    Sözlükte benim gibi deist ve ateistler üzerine bir çok başlık açıldı bende onlara karşıt bu başlığı açmak istedim başlayalım.
    Dünya üzerinde mevcut olan veya geçerliliğini yitirmiş toplam 10 bine yakın din/inanış vardır.
    Bu 10 bine yakın inanış arasında islamiyet ve islam Tanırısı olan Allah’ ın var olmasının mümkün olup olmaması konusunda irdeleme yapacağım.
    islam çerçevesinde Kuran’ dan, Hadislerden ve islam alimlerinin yorumlarından Allah’ ın sıfatları hakkında bilgi edinmek mümkün.
    islam ışığı altında bu sıfatlar onlarcadır hatta zati ve subuti olarak ikiye ayrılmaktadır.
    Ben Allah’ a ait olan onlarca sıfat arasından 2 tanesi üzerinde duracağım.

    1.Alim-i Mutlak: Geçmişte ve gelecekte olacak olan her şeyi bilmek.
    2.Kadir-i Mutlak: Her şeyi değiştirmeye, her olaya müdahale etmeye gücü yetmek.

    Bu iki özellik oksimorondur.
    Oksimoron:Çelişen özellikleri bir arada bulunduran anlamındadır.
    Bu iki özellik bir arada BULUNAMAZ.

    Herşeyi bilen bir Tanrı (Allah), herşeyi biliyorsa eğer hiçbir şey yapamaz, hiçbir şeyi değiştiremez dolayısıyla herşeyi bilmek ve herşeyi bilmeye başladığı ana kadar yaptıkları dışında hiçbir şeye gücü yetmez duruma düşmüştür.

    Herşeyi bilen bir Tanrı (Allah), gelecekte kendisinin yapacağı bir eylemi de ilk herşeyi bilmeye başladığı andan itibaren biliyor demektir. Eğer bunu biliyorsa, onu ilk bildiği an yapmış da demektir, çünkü onu değiştiremez artık. Değiştirirse eğer, değiştirmesini gerektiren bir ruh haline düşmüş, küçük/büyük bir sürprizle karşılaşmış demektir ki, o değişikliği yapacağını bilmiyormuş demektir.

    Bunu daha iyi anlamak için birkaç örnek vereyim.

    Örnek:
    islam inancına göre Allah ezelden beri var ve ebediyete kadar da olacaktır. Evreni, melekleri vs. aklımıza gelen gelemeyen her şeyi yaratmıştır. Zamanı geldiğinde Adem’ i yaratacağını ve meleklerin ona secde etmesini isteyeceğini ama şeytanın bu emre karşı gelip kendisine isyan edeceğini biliyordu. Eğer Allah bunu biliyorduysa, şeytanın başka bir davranış sergilemesi; örneğin Adem’e secde ederek Allah’ı şaşırtması mümkün değildi. O, Allah’ın bilgisi dahilinde yapması gereken vazifeyi yerine getirmiş ve Adem’e secde etmeyi reddetmişti.
    Şu durumda soru çok basit: Allah, şeytanın Adem’e secde etmeyeceğini biliyorken, şeytanın Adem’e secde ederek Allah’ı şaşırtma imkanı var mıydı? Eğer bunu yapma imkanı var idiyse, Allah herşeyi bilmiyor, zar atıyor demektir. Eğer bunu yapmaya imkanı yok idiyse, şeytan Allah’ın isteği doğrultusunda görevini yerine getirmiştir ve Allah, zamanı geldiğinde görevini yerine getirecek olan şeytanın bu davranışını şeytanı yarattığı andan itibaren bilmekle, gelecekteki bu davranışı değiştiremez, buna gücü yetmez duruma düşürmüştür kendisini.
    Birde şu var;Allah şeytanın son anda secde etmesini sağladı ve şeytan Adem’e secde etti diyelim. O zaman da Allah, şeytanı yaratırken gelecekte isyan edeceğini bilmiyor demektir ki şu durumda Allah’ın alim-i mutlak sıfatı da zail olmuş demektir.

    Dipnot:Entryi silmiştim ama tekrar paylaştım.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +1
    Okumadim cugu
    ···
  3. 3.
    0
    Yani diyorki geleceği ve geçmişi değiştirebilir

    edit: beyin amk beyniniz var
    ···
  4. 4.
    0
    Toplandik ne oldu kavgami
    ···
  5. 5.
    0
    Çok uzun olm bunu okicama gider Atatürk ün hayatını bi daha okurum amk
    ···
  6. 6.
    0
    Allah'ı "Islam tanrısı" diye tanımlamandan gerizekalı olduğunu, Allah gibi her şeyden münezzeh olduğu bilinen veya sizin açınızdan "iddiası olan" bir zatın özelliklerine "oksimoron" demenden de gerizekanı bile kullanmaktan aciz olduğunu anladım.

    bir şeyleri ezberleyip ezberleyip kendinizi zeki veya akıllı sanıyorsunuz.

    oksimoron bir şey varsa, her şeyden münezzeh olanın kendisiyle çeliştiğini söylemektir.
    sen Allah'ın her şeyden münezzeh olduğunu kabul etmemekte direnmeye çalıştığın için kendi kendini tezata sokmuşsun.
    ···
  7. 7.
    0
    Okumadım cugu
    ···
  8. 8.
    0
    Zaten senin bahsettiğin kader anlayışı rivayetlerden yola çıkılarak öne sürülen bir görüştür. Kuran'da kader anlayışı bu şekilde geçmez, günahlarımız önceden belli değildir, bu durumda imtihanın bir anlamı kalmazdı. Ayrıca Kiramen Katibin meleklerinin insanların günah ve sevaplarını kayıt altına almasının bir anlamı olmazdı. Bazı ayetlerde insanları ayırt etmek için cihadla imtihan ettiğini söyler.
    ···