1. 51.
    0
    @38 lan yarram 9 yaşındaki çocukla evlenmiş ama o yaşta yaklaşmamış ona o çocuğu himayesine almak için evlenmiş ve o zaman ki arap geleneğinde birden çok kadınla evlenilebilirmiş nitekim bu sonradan 4 e düşürülmüş peygamberimiz içinde dahil
    ···
  2. 52.
    0
    @40 sevgilisine kıyamamış anlamı çıkardım lan ahaha. allahın göndermesi muhafazidin keyfi için yazmasından daha mantıklı diyorsun yani? tek istediğim cevap bu oğlum fazla çevirmeyin.
    ···
  3. 53.
    0
    bi gibim anlamadım amk
    ···
  4. 54.
    0
    @43 neyse başka tartışmalara döndürmeyeceğim konuyu ben tek @1deki soruma cevap istiyorum. hangisi mantıklı?
    ···
  5. 55.
    0
    @45 neyini anlamadın dıbına koyayım.
    ···
  6. 56.
    0
    up up up
    ···
  7. 57.
    0
    up up up
    ···
  8. 58.
    0
    olm bunlar oç, dıbına kodum şakirtleri her şeyi eksiler okumaz etmez allah allah der dıbına kodum oçları benide eksilerler şimdi
    ···
  9. 59.
    0
    up up up
    ···
  10. 60.
    0
    @1 fatality.

    hadi dağılın müzlolar, adam eliyle yazmış işte
    ···
  11. 61.
    0
    up up up
    ···
  12. 62.
    0
    up up up
    ···
  13. 63.
    0
    up up up
    ···
  14. 64.
    0
    Ahzab suresi, 53. Ayet- "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır."
    Ahzab suresi, 53. Ayet tefsiri- "Ey iman edenler! Size izin verilmedikçe peygamberin evine girmeyin... " Ümmetin Peygamber ile ilgili durumu iki şekildedir:
    Birisi Peygamberle başbaşa olduğu durumdur. O zaman vacip olan onun rahatsız etmemektir. işte bu sûrenin 53. âyeti olan "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine yemeğe çağrılmaksızın vakitli-vakitsiz girmeyin" emri ile bu, beyan buyuruluyor.
    ikincisi ise Peygamber (s.a.v.) insanların arasında bulunduğu esnadadır. O zaman vacip olan da ona hürmet göstermektir. Yine bu sûrenin 56. âyeti" olan "Ey iman edenler! Siz de ona salat ve selam getirin" ayetiyle de bu beyan buyruluyor.
    Nur Sûresi'nde de "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin alıp sahiplerine selam vermeden girmeyin." (Nur, 24/27) buyurulmuş, kendi evlerinizden başka evlere sahiplerinden izin almaksızın girmeyiniz diye yasaklama getirilmişti. Bu hüküm genel nitelikli olduğu için, elbette Peygamberin evlerini dahi kapsıyordu.
    Fakat "Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir." (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamberin müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullahı'ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi.
    işte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor, hem bu vesileyle Resulullah'ın eşlerine "hicab"ı (tesettürü) emrediyor, hem de müminlerin anneleri olmalarının mânâsını açıklıyor.
    Âyetten anlaşıldığına ve ibnü Abbas'tan rivayet olunduğuna göre, birtakım kimselere zaman zaman Resulullah'ın evinde yemek yediriliyordu. Bunlar bazen, yemekten önce yetişinceye kadar bekliyorlar, yemekten sonra da hemen çıkıp gitmiyorlar, Resulullah (s.a.v.) sıkılıyordu, bu ayet nazil oldu. Hz. Zeyneb ile evlendiği zaman yapılan düğün yemeğinde nazil olduğu da Buharî, Tirmizî ve başka kitaplarda Hz. Enes'ten rivayet olunmuştur. Sizin için yemeğe izin verilmedikçe, denilmeyip denilmesi, izin kelimesinin içine davet manasını da yüklemek içindir. Beydâvî'nin ifadesine göre bu mânâ yüklemenin sebebi de, izin verilse bile yemeğe çağrılmadan varmanın güzel olmayacağına işaret etmek içindir. Yemek zamanına bakmaksızın veya yemeğin olmasını gözetmeksizin veya gözetmemek üzere girmeyin.
    iNÂ, bir şeyin zamanı gelip çatmak, yahut bir şey kemaline erip yetişmek mânâlarına gelir. Burada ikisiyle de tefsir edilmiştir. Bu "bakmaksızın" kaydı "Girmeyiniz" fiilinin fâilinden haldir. Yani zamanı gözetmemeniz, beklememeniz üzere, size yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağrıldığınız zaman da girin. Zamanından önce de olsa girin. Fakat yemeği yediğiniz zaman da hemen dağılın. Hiç durmayın. Söz dinlemek veya sohbet etmek üzere izin verilmedikçe girmeyin. Bu da üzerine atfedilmiştir.
    Bizim anlayışımıza göre, bu kaydın yararı, yemekten başka maksatlar için de izinsiz girmenin yasaklığını genellemektir. Çünkü o izinsiz, zamansız giriş ve duruş Peygambere eziyet veriyordu. Evini daraltıyor, ev halkını sıkıyordu; fakat sizden utanıyor, girmeyin çıkın demekten sıkılıyordu. Halbuki Allah gerçeği söylemekten çekinmez, sıkılmaz.
    Yani Nûr Sûresi âyeti gereği, başkasının evine izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranları çıkarılması bir haktır. O halde Allah'ın söylediği gibi söylemekten sıkılmamak gerekir. Şayet size "Geri dönün' denilirse dönüp gidin. Bu sizin için daha temizdir." (Nûr, 24/28) izin ile girdiğinizde de kadınlara bir meta, gerekli bir şey soracağınız veya isteyeceğiniz zaman artık onlara bir "hicab", yani görülmelerine engel bir perde, bir siper arkasından sorun.
    Bundan böyle "harem", farz kılınmışıtır ki, o zamana kadar Araplar da adet değildi. Öyle yapmanız, izinsiz girmemek, çabuk dağılmak, hareme soracağınızı perde arkasından sormak hem sizin kalbleriniz, hem onların kalbleri için daha fazla temizliktir. Şeytanî düşüncelerden, vesveselerden uzaklaşırsanız, hem kadınların, hem erkeklerin iffet ve ismet hisleri daha fazla yükselir, edeb, nezihlik, takva, hürmet gösterme artar.
    Hem Resulullah'ı üzmeniz, incitmeniz sizin için doğru ve caiz olamaz. Ona hak ve yetkiniz olmadığı gibi, size yaraşmaz ve hakkınızda iyi olmaz. Onun için onu incitmesi düşünülen durumların ve hareketlerin hepsinden sakınmalı hiçbirini caiz görmemelisiniz. Onun arkasından, yani vefatından sonra hanımlarını nikahlamanız asla olamaz. işte onların müminlerin anneleri olmalarının asıl mânâsı budur. Öz anneler gibi nikahlarının ebediyen caiz olmamasıdır.
    Çünkü o günah, Peygamberi üzmek, buna dahil olmak üzere o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı Allah katında çok büyük bulunuyor. Peygambere kasten eziyet etmek inkâr olduğu gibi, hanımları ile nikahlanmayı, helal saymak da öyledir. Resulullah, vefatında da Allah katında öyle muazzam ve öyle saygı gösterilmesi vacip olandır.
    Özet yok panpa bunu bulabildim.
    Tümünü Göster
    ···
  15. 65.
    0
    burası şakirt yuvasımılan gitbi imama sor en mantıklı cevabı alırsın burda bu sorunun cevaplanamaması senin tezininin doğruluğunu kanıtlamaz
    ···
  16. 66.
    0
    ayetleri peygamberler yazmaz lan sadece allah yazar peygamberin söyledikleri hadistir
    ···
  17. 67.
    0
    @57 imamı gibeyim ya oğlum profesör olmak gerekmiyor tez falan da değil amk.tek soru lan tek soru. hangisi mantıklı?
    @56 gibi kopyala yapıştır da istemiyorum onları zamanın da çok okudum ben amk şüphelenmeye başladığım zamanlar sabaha kadar bunları okuyup içimi rahatlatmaya çalışıyordum.
    ···
  18. 68.
    0
    @58 ahahaha şakaysa çok komik ciddiysen ağır gerizekalısın ahahaa çok güldüm lan.
    ···
  19. 69.
    0
    müslümanım ama şu sözün şüpheye düşürdü bin: "kıyamete kadar geçerli olacak kitapta böyle bir şey söylemesi mantıklı mı?"
    ···
  20. 70.
    0
    bütün evreni yaratan sonsuz kudret sahibi bir yaratıcının bütün insanlığa gönderdiği ve kıyamete kadar geçerli olacak kitapta böyle bir şey söylemesi mi mantıklı? - evet.
    ···