1. 26.
    0
    @22 bir tane müslüman gelse evet allahın söylemiş olması muhafazidin yazmış olmasından daha mantıklı dese tamam amk ama diyen yok daha bak.
    ···
  2. 27.
    -2
    ne ayeti panpa kuranı muhafazid yazdı diyorum kimse inanmıyor
    ···
  3. 28.
    0
    nerdesiniz mümin kardeşlerim
    ···
  4. 29.
    0
    @24 biz de öyle diyoruz apaçık muhafazidin yazdığı ayet dolu amk göremiyorlar mı anlamıyorum
    ···
  5. 30.
    0
    up up up
    ···
  6. 31.
    0
    up up up
    ···
  7. 32.
    0
    up up up
    ···
  8. 33.
    0
    up up up
    ···
  9. 34.
    0
    up up up
    ···
  10. 35.
    0
    up up up
    ···
  11. 36.
    0
    up up up
    ···
  12. 37.
    0
    bakın ateist putperest pekekentler bütün evreni yalnızca onun ahlakı için yaratmış bir yaratıcı tabiki onun biraz rahatlaması için ayet indirecek ama siz herşeyde yine bişi ararsınız madem yırtınıyorsunuz bunuda açıklayın hadi ' evreni biz yarratık ve onu genişletecek olanda biziz ' bu ayetin bilimsel olarak kanıtlanması 19. yüzyılın başlarında kanıtlanımış yani evrenin genişlediği ve buna benzer birçok ayet daha sıralayabilirim ama o zaman objektifliğiniz kaybolur size ters gibi görünen ayetlerde tek objektif olabiliyorsunuz başka yok amk
    ···
  13. 38.
    0
    reserved
    ···
  14. 39.
    0
    Bu soruya bir din addıbının cevabı

    Ahzab suresi, 53. Ayet- "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır."
    Ahzab suresi, 53. Ayet tefsiri- "Ey iman edenler! Size izin verilmedikçe peygamberin evine girmeyin... " Ümmetin Peygamber ile ilgili durumu iki şekildedir:
    Birisi Peygamberle başbaşa olduğu durumdur. O zaman vacip olan onun rahatsız etmemektir. işte bu sûrenin 53. âyeti olan "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine yemeğe çağrılmaksızın vakitli-vakitsiz girmeyin" emri ile bu, beyan buyuruluyor.
    ikincisi ise Peygamber (s.a.v.) insanların arasında bulunduğu esnadadır. O zaman vacip olan da ona hürmet göstermektir. Yine bu sûrenin 56. âyeti" olan "Ey iman edenler! Siz de ona salat ve selam getirin" ayetiyle de bu beyan buyruluyor.
    Nur Sûresi'nde de "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin alıp sahiplerine selam vermeden girmeyin." (Nur, 24/27) buyurulmuş, kendi evlerinizden başka evlere sahiplerinden izin almaksızın girmeyiniz diye yasaklama getirilmişti. Bu hüküm genel nitelikli olduğu için, elbette Peygamberin evlerini dahi kapsıyordu.
    Fakat "Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir." (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamberin müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullahı'ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi.
    işte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor, hem bu vesileyle Resulullah'ın eşlerine "hicab"ı (tesettürü) emrediyor, hem de müminlerin anneleri olmalarının mânâsını açıklıyor.
    Âyetten anlaşıldığına ve ibnü Abbas'tan rivayet olunduğuna göre, birtakım kimselere zaman zaman Resulullah'ın evinde yemek yediriliyordu. Bunlar bazen, yemekten önce yetişinceye kadar bekliyorlar, yemekten sonra da hemen çıkıp gitmiyorlar, Resulullah (s.a.v.) sıkılıyordu, bu ayet nazil oldu. Hz. Zeyneb ile evlendiği zaman yapılan düğün yemeğinde nazil olduğu da Buharî, Tirmizî ve başka kitaplarda Hz. Enes'ten rivayet olunmuştur. Sizin için yemeğe izin verilmedikçe, denilmeyip denilmesi, izin kelimesinin içine davet manasını da yüklemek içindir. Beydâvî'nin ifadesine göre bu mânâ yüklemenin sebebi de, izin verilse bile yemeğe çağrılmadan varmanın güzel olmayacağına işaret etmek içindir. Yemek zamanına bakmaksızın veya yemeğin olmasını gözetmeksizin veya gözetmemek üzere girmeyin.
    iNÂ, bir şeyin zamanı gelip çatmak, yahut bir şey kemaline erip yetişmek mânâlarına gelir. Burada ikisiyle de tefsir edilmiştir. Bu "bakmaksızın" kaydı "Girmeyiniz" fiilinin fâilinden haldir. Yani zamanı gözetmemeniz, beklememeniz üzere, size yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağrıldığınız zaman da girin. Zamanından önce de olsa girin. Fakat yemeği yediğiniz zaman da hemen dağılın. Hiç durmayın. Söz dinlemek veya sohbet etmek üzere izin verilmedikçe girmeyin. Bu da üzerine atfedilmiştir.
    Bizim anlayışımıza göre, bu kaydın yararı, yemekten başka maksatlar için de izinsiz girmenin yasaklığını genellemektir. Çünkü o izinsiz, zamansız giriş ve duruş Peygambere eziyet veriyordu. Evini daraltıyor, ev halkını sıkıyordu; fakat sizden utanıyor, girmeyin çıkın demekten sıkılıyordu. Halbuki Allah gerçeği söylemekten çekinmez, sıkılmaz.
    Yani Nûr Sûresi âyeti gereği, başkasının evine izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranları çıkarılması bir haktır. O halde Allah'ın söylediği gibi söylemekten sıkılmamak gerekir. Şayet size "Geri dönün' denilirse dönüp gidin. Bu sizin için daha temizdir." (Nûr, 24/28) izin ile girdiğinizde de kadınlara bir meta, gerekli bir şey soracağınız veya isteyeceğiniz zaman artık onlara bir "hicab", yani görülmelerine engel bir perde, bir siper arkasından sorun.
    Bundan böyle "harem", farz kılınmışıtır ki, o zamana kadar Araplar da adet değildi. Öyle yapmanız, izinsiz girmemek, çabuk dağılmak, hareme soracağınızı perde arkasından sormak hem sizin kalbleriniz, hem onların kalbleri için daha fazla temizliktir. Şeytanî düşüncelerden, vesveselerden uzaklaşırsanız, hem kadınların, hem erkeklerin iffet ve ismet hisleri daha fazla yükselir, edeb, nezihlik, takva, hürmet gösterme artar.
    Hem Resulullah'ı üzmeniz, incitmeniz sizin için doğru ve caiz olamaz. Ona hak ve yetkiniz olmadığı gibi, size yaraşmaz ve hakkınızda iyi olmaz. Onun için onu incitmesi düşünülen durumların ve hareketlerin hepsinden sakınmalı hiçbirini caiz görmemelisiniz. Onun arkasından, yani vefatından sonra hanımlarını nikahlamanız asla olamaz. işte onların müminlerin anneleri olmalarının asıl mânâsı budur. Öz anneler gibi nikahlarının ebediyen caiz olmamasıdır.
    Çünkü o günah, Peygamberi üzmek, buna dahil olmak üzere o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı Allah katında çok büyük bulunuyor. Peygambere kasten eziyet etmek inkâr olduğu gibi, hanımları ile nikahlanmayı, helal saymak da öyledir. Resulullah, vefatında da Allah katında öyle muazzam ve öyle saygı gösterilmesi vacip olandır.
    KURAN'I KERiM TEFSiRi (ELMALILI muhafazid HAMDi YAZIR)
    Tümünü Göster
    ···
  15. 40.
    0
    töbe bismillah şüpheye düşürdün bin
    ···
  16. 41.
    0
    @34 ne gib kafalıymışsın be nasıl bir ahlak lan bu 9 yaşında çocukla evleniyor zibilyon tane karısı var ama adam için evren yaratılıyor. milyonlarca ışık yılı ötedeki gibimsonik galaksiyi de onun için yarattı demi.
    ···
  17. 42.
    0
    @36 ah be güzelim keşke google'a ahzab suresi 53. ayet tesvir deyip kopyala yapıştır yapmayaydın ya.sadece tek soru lan muhafazidin keyfi için kendinin yazmış olması mı, tanrının söylemiş olması mı? bu kadar.

    @37 şüpheye düşmek iyidir panpa devam et.
    ···
  18. 43.
    0
    Bu mesajı okuyucak mısın bilmem sonuçta ikinci sayfada yada üçüncü sayfa da kalıcak ama şunu bilmeni isterdim. Allah Peygamberimiz(sas)'e her zaman habibim demiştir, sıfatı Habibullah'tır. Bu da sevgilim demektir. Yani sevdiğim kişi, ateist halinizle saçma yerlere çeker misiniz bilmem. Bunun sonucu olarak, Peygamber Efendimiz(sas)'in kendi günlük hayatında, müminlerin günlük hayatı hakkında ayetler gelmiştir ki bu ayetler belli başlı olaylar üzerine gelmiştir. Hatta Peygamber olmasına rağmen Peygamberimiz bile sabah namazı kaçırmıştır bir kere ki bu da müminlere kazanın nasıl yapılacağını göstermek için olmuştur. Anlıcağın üzere Kur'an da buna benzer daha ayetler bulabilirsin ama bunlardan birşey çıkarman imkansız.
    ···
  19. 44.
    0
    ey inananlar gelin bana inanın bu muhafazid kekliyo sizi
    ···
  20. 45.
    0
    @40 geçen gün bi müslüman allah sevgi,kin,ego, yalnızlık gibi insani duygulara sahip değildir demişti
    şimdide sevgi beslediğini söyliyen bi müslüman var herkese farklı savunma hazırlamak gerekçek artık amk
    ···