1. 1.
    +4 -2
    allah, mahiyeti itibarıyle mahluk değil, halıktır.yani yaratılmış değil, yaratandır.iman, yani inanç durumu ise ancak mahluklara atfedilen bir sıfattır. çünkü allah, alim ismiyle sonsuz ilim sahibidir ve sübhan ismiyle noksan sıfatlardan münezzehtir. yani onun bilgisi şaşmaz, yanılmaz ve hata yapmaz.her şeyi bilir.bu yüzden onun için inanç değil, mutlak bir ilim söz konusudur.
    ···
  2. 2.
    +3 -1
    izlede yola gel imansız bin

    http://inciswf.com/vant.swf

    kısa lan merak etme
    d:ASFASfa

    bu daha yola getirir seni

    http://inciswf.com/bardak.swf

    şukular şelale panpa
    ···
  3. 3.
    +2 -1
    @39 allah'a atfedilen manada kıskançlık noksan sıfat olarak değerlendirilemez. çünkü allah'ın kıskanç olması, kulunu çirkin fiillerden (örneğin haramlardan.) kıskanması manasını taşır. çünkü çirkin fiiller kulunu allah'tan uzaklaştırır.ve allah insanları sevdiği için, insanların allah'tan uzaklaşmasını allah istemez. ayrıca verdiğin örneği inceleyecek olursak, allah katında tek din islam'dır. gönderilen tek din islam'dır. eski ümmetlerin islam'ı tahrif etmeleri nedeniyle diğer dinler olarak adlandırılan hristiyanlık, musevilik vs. ortaya çıkmıştır. allah'a iman etmeyenlerin yanması mevzusuna gelince, bunun sebebi islam'ın güzel ahlak olmasıdır. yani islam bu yönüyle tüm hayırları ve tüm iyilikleri içinde barındırır. iman etmeyerek, islam'ı reddedenler bu sonsuz ahlakı ve içinde barındırdığı sonsuz hayır ve sonsuz iyilikleri reddettiği için, allah'ın adaleti gereği sonsuz bir azabı, sonsuz bir cezayı hak eder. iman etmeyenlerin cehennemde azap çekmesinin nedeni budur. ayrıca allah'ın kıskanç olması ve insanın kıskanç olması bir benzerlik anlamı taşımaz. çünkü,insan her yönüyle noksan ve kusurludur. asla tam ve mükemmel değildir. allah hiçbir mahlukla kıyaslanamaz fakat zaten kıyaslayacak olsak bile, sonsuz mükemmelikte, kusursuz bir varlığın yanında,her yönüyle kusurlu bir varlık olan insanın tüm sıfatları, tüm nitelikleri hiç hükmünde kalacaktır. ayrıca,allah'a ait olan bazı veya tüm sıfat ve isimlerin insanda bulunması, insanda tecelli etmesi allah'ın evreni bilinmek için yarattığının bir delilidir. aynı zamanda insanın,en şerefli mahluk (allah'ın halifesi ve tecelligahı.) olmasının da nedeni veya nedenlerinden biridir.
    ···
  4. 4.
    +1
    @52 evet.Âlemlere Rahmet Hazreti muhafazid (s.a.v.) bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurur;
    "“Mü’minin başka hiç kimsede bulunmayan ilginç bir hali vardır;
    O’nun her işi hayırdır.
    Eğer bir genişliğe (nimete.) kavuşursa şükreder ve bu onun için bir hayır olur. Eğer bir darlığa (musibete.) uğrarsa sabreder ve bu da onun için bir hayır olur.”"(Müslim, Zühd,64;
    Dârim”,Rikâk,61.).ama bu konuda bazı detaylar da var. eğer merak edersen onu da paylaşırım. aynı şekilde;
    Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    "Allah’a iman etmeyenlerin yaptıkları faydalı işler, fırtınalı bir günde rüzgarın savurduğu küller gibidir. Ahirette o işlerin hiçbir faydasını bulamazlar.".[ibrahim 18.].
    ···
  5. 5.
    +1
    @34 yanılıyosun panpa allah kıskançtır , insanlar da kıskançtır.

    diğer dinlere iman edenlerin cehennemde yanması allahın kıskanç olduğunun göstergesidir.
    ···
  6. 6.
    +1
    @45 kıskançlık, sevilen birisinin, başkası ile ilgilendiği kanısına varıldığında takınılan olumsuz tutum. doğru kelimeyi kullandım. kelime doğru fakat tanımlarımız farklılık gösteriyor. haramların,çirkin fiillerin allah'a ortak olduğunu söylemedim veya ima etmedim. çirkin fiiller kulu allah'tan uzaklaştırır. allah insanları sever. sevdiği için kendisinden uzaklaşmasını istemez.bu yüzden fiiller çirkin ve güzel fiiller olarak ayrılmıştır. allah'ın kıskanmasındaki mana budur. ayrıca allah insana irade vermiştir. yani güzel fiilleri yapıp cennete gitmeyi veya çirkin fiilleri yapıp cehenneme gitmeyi ve sonsuz azap çekmeyi. fakat mülk yalnız allah'ındır. çünkü her şeyi o yarattığı için sahibi de odur. mülk sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf edebilir. seni de iradeni de yapacağın fiilleri de yaratan allah'tır.ve külli irade - cüzi irade ayrımı vardır. külli irade, allah'ın mutlak iradesidir. yani sonsuz derecededir. cüzi irade ise insanda bulunan sınırlı iradedir. isterse seni öldükten sonra yok edebilir veya hiç yaratmayabilirdi. veya dilediğini imtihansız cennete veya cehenneme koyardı. fakat o mükemmel olduğu için sonsuz güzel ahlaklıdır ve sonsuz iyidir.bu yüzden iyiliği yaratmıştır ki adaleti olsun.ve kötülüğü yaratmıştır ki,adaletin gereği olan ceza olsun. yani aslında allah dilediğini cennete dilediğini cehenneme koyacaktır. fakat bunu adaletine bağlamıştır.
    ···
  7. 7.
    +2 -1
    @27 allah'ın noksan sıfatı yoktur. özetle allah mükemmeldir. noksanlık kavramı göreceli olmasına rağmen,biz bu kavramı islam'a göre inceleriz. yoksa göreceli bir kavram üzerinden yapılan çıkarımlar göreceli olacaktır. verdiğin örneği inceleyecek olursak, insanın tamamen birebir eşinin olmaması onu mükemmellik derecesinde eşsiz ve benzersiz yapmaz. çünkü insan bazı yönleriyle birbirine veya canlı ve cansız diğer varlıklara benzeyebilir. örneğin göz rengi aynı olan insanlar, tamamen aynı olmasalar bile benzerdirler ve bir yönden eştirler. fakat allah'ın hem tamamen eşi yoktur hem de tamamen benzersizdir.ona tek bir yönüyle benzeyen bile yoktur.
    ···
  8. 8.
    +1
    @46 bir kişi tek olsa bile, benzeri vardır. yani her yönü,bir açıdan mutlaka diğer bir varlığa benzer. yani kişinin tekliği onu tamamen benzersiz yapmaz.ve kişinin bu benzerliliği kişiyi tamamen eşsiz yapmaz. allah'ın benzersiz ve eşsiz olmasının farkına gelince, allah bu sıfatları sonsuz barındırır. insan ise sınırlı olarak barındırır. zaten bu sınırlılığın nedeniyle her yönü bir varlığa bir açıdan benzer. allah ise, hiçbir yönden hiçbir varlığa benzemez. insan ise,her yönden bir varlığa benzer.bu da aynı sıfata sahip iki varlığın, birinin (allah'ın) sonsuz benzersiz olması, diğerinin sınırlı benzersiz olmasıdır. yani allah ile insan aynı sıfata sahiptirler fakat allah bu sıfata sonsuzluk derecesinde sahip olduğu için ve sıfat olumlu olduğu için mükemmeldir.bu yüzden sıfatı noksan (yani ekgib.) değildir. insan ise bu sıfata sınırlı (yani ekgib.) bir biçimde sahip olduğu için, insanın sahip olduğu benzersizlik sıfatı noksan sıfat olur. fakat allah için bu sıfat mükemmellik derecesinde olduğu için noksan sıfat olmaz.
    ···
  9. 9.
    0
    up up up ey din yolcuları up up up
    ···
  10. 10.
    0
    up up up ey din yolcuları up up up
    ···
  11. 11.
    0
    ve @34'e gelirsek her ne kadar benzerlikleri olursa olsun her kişi tektir. yani eşi yoktur. örn: ben a isem benzerlerim a' veya a''dür. ve allahta tek ise o zaman ben teklik sıfatım ile allaha benzemekte olmaz mıyım ? bu durumda allah "benzeri yoktur" sıfatını kaybetmez mi ?
    ···
  12. 12.
    0
    @42 kıskanmak: Sevgide veya
    kendisiyle ilişkili şeylerde bir
    başkasının ortaklığına, üstün
    durumda görünmesine
    dayanamamak.

    burada yanlış kelimeyi kullandığın bariz şekilde ortadadır. çünkü haram ve kötülük allaha ortak sayılacak varlıkta olmayan olgulardır. bu durumda allah kıskançlık sıfatını değil sakınma yahut koruyuculuk sıfatını alabilir.

    ayrıca islam'ı reddedenler bu
    sonsuz ahlakı ve içinde barındırdığı
    sonsuz hayır ve sonsuz iyilikleri
    reddettiği için, allah'ın adaleti
    gereği sonsuz bir azabı, sonsuz bir
    cezayı hak eder yazmışsın.

    bu adaletli allah sonsuz iyilik ve hayrı reddedebilmeyi kulun iradesine bırakırken sonsuz gazap ve cezayı çekmeye mecbur bırakması adalet dışı değil mi ?
    ···
  13. 13.
    0
    @42 bide @27ye cevap yazıver kardeşim.
    ···
  14. 14.
    0
    up up up ey din yolcuları up up up
    ···
  15. 15.
    0
    @39 sen yanılıyorsun, diğer dinleride allahın gönderdiği iddia ediliyor. kendini kıskanacak değil ya.
    ···
  16. 16.
    0
    up up up ey din yolcuları up up up
    ···
  17. 17.
    0
    up up up ey din yolcuları up up up
    ···
  18. 18.
    0
    up up up ey din yolcuları up up up
    ···
  19. 19.
    0
    @66 http://inciswf.com/16873245912.swf
    ···
  20. 20.
    0
    @63 sorularına cevap verdim panpa.ben teşekkür ederim.
    ···