1. 101.
    0
    @79 senin kadar bağnaz bir atesitle ilk defa konuşuyorum. zihnini aç biraz mantıklı şeyler yaz. cariye al mı diyor o zaman mk? kuran sadece temel kuralları doğruları yanlışları anlatır. peygamberin yaşantısından öğrenilmiştir din.
    ···
  2. 102.
    0
    @88 komik olan ne yarram
    ···
  3. 103.
    0
    @90 savaşta ele geçen cariyeleri size helal kıldık diyor.
    ···
  4. 104.
    0
    @92 esir savunmasız kadınları köle yapmak anldıbına gelir bu
    ···
  5. 105.
    0
    @86 panpa bu kurallar o zamana göre koyulmuş kurallardır.
    kadın halterciler taksörler tabii ki gayet kendilerini koruyabilirler.
    ama hala sokak ortasında dayak yiyen üniversite mezunu kadınlar var.
    bunların hepsi önceden bilinen şeylerdi yani.
    kaldı ki kadın sporcular bile dayak yiyo eşlerinden.
    onu bırak rihannayı düşün en basit örnek.
    chris brown bunu dövdü. ne oldu? kendini savunabildi mi? hayır.
    işte bu yüzden iyi ahlaklı bi insan bunu yapmaz. iyi ahlaklı bi müslüman katiyen yapmaz.
    kadınları korumak her zaman erkeklerin görevidir.
    ···
  6. 106.
    0
    @92 helalden kasıt eş olarak alabilmek. oda yine zina olmadan. nesi kötü bunun ? ıraktaki gibi savaş sonrası tecavüz etmek mi ? yoksa eş olarak almak mı ?
    edit: normalde müslüman olmayan kadınlarla evlenmek uygun görülmemiş
    ···
  7. 107.
    0
    @92 peki aynı ayetteki hala kızları, amca kızları, dayı kızları ne amk?
    ···
  8. 108.
    0
    @91 dövüş sanatları boşunamı duruyor panpa her kadın dövüş tekniklerini ögrense kendini savunabilmek için neden olamsınki?
    ···
  9. 109.
    0
    böyle sorulara zanmanın da o kadar çok cevap verdikki artık aynın seviyeye inip size birşeyleri açıklama kabul ettirme yada züt etme yarışına girmeyeceğim .ama benm asıl merak ettiğim sizi kimin gibip gibip çoğalttığı nereden çıkıyosunuz çok merak ediyorum.
    ···
  10. 110.
    0
    @92 neden kardeşim bir müslümanla bi hristiyan neden evlenemesin ne gibi sebebi var neden ayrı düşsünler? bu ayet dinler arasındaki ayrımcılıgı gösterir bir hristiyanla bi müslanman evlendigini farz edelimm siz diceksiniz dini ne olacak çocugun çocuk kendi dinini kendi seçecek bu kadar basit amk
    ···
  11. 111.
    0
    beyler gerçekten bol şans size ben gidiyorum
    ···
  12. 112.
    0
    buyrun beyler okuyun.

    http://ccc.incisozluk.cc/...n%20dagdan%20inme%20ayisi
    ···
  13. 113.
    0
    1. Çünküsü yok bu milletin değil o milleti yöneten kişinin beceriksizliğidir. Mesela türkiyede savaş yok sefaletse insanların sorumsuzluğundan var. Biraz insanların içine karışırsan ne alaka demez hak verirsin. Adam çalışmıyor 600 tl maaşı az görüp 1 kuru ekmek almak için zütünü gibtiriyosa bunda dinin ne suçu var ?

    2. islamiyette zaten erkek kadından üstündür. Havva annemiz bile adem peygamberimizin bir kemiğinden yaratılmıştır. Kaburgalarının röntgenini çektir. Senin de kaburga kemiklerinden sağ tarafta bir tane azdır. Üstünlükten ziyade erkekler kadınların bacaklarına bakıp günah işleyebilir kadınlara göre bi nevi namahrem sayılır kollar için bişi diyemem t-shirt giyende var zaten.

    Not: insanların bi çok konuda korkutuldugu aslı olmayan hikayelere inandırıldığı doğru ama bu korkutma olayında hiç bir kar güdülmemiştir. Aksine insanların iyiliği düşünülmüştür.

    Misalen yok adam annesine eşek demiş mezarını kazmışlar adamın kafası eşekmiş falan fistan lan bi gibtir git derim ben böyle işe. Ama senin gibi at gözlüğü takarsam öyle derim. Bundaki mesaj insanları ana babaya saygısızlıktan uzak tutmak için verilmiştir. Mesela ALLAH (C.C) cennet anaların ayaklarının altındadır. Sen buna düz bakarsan yalan uydurma bi ayet hadis vb bişi dersin. Ama bu annelerin iyiliğini şefkatini belirtir. Hangi anne oğlunun acı çekmesini isterki eğer ruh hali bozuk değilse. 4 kişilik evde 3 tabak yemek çıkıyosa sadece anneler ben aç değilim der. Ramazanda pide alındığında çocuğu pide seviyo diye ekmek hatta bayat ekmek yer. Anlatabildimmi

    Ayrıca biz bu dünyaya zaten bir sınava girmek için geldik. Adem babamız o ALLAH (C.C)'ün uyarısına rağmen şeytana uyup o elmayı yedi. Ve ALLAH kullarının onu ne kadar dinlediğini onu ne kadar sevdiğini, ibadet ettiğini görmek için bizi bu sınava soktu.Ve dünyaya yolladı. Şeytan ise kulların nankör olduklarını belirtti. Ve bizi kötü yola itmek ve bunu ALLAH'a kanıtlamak için elinden gelen herşeyi yaptı yapıyorda. Doğru değilmi kaçımız bi işimiz halolsun diye günlerce dua edip işimiz halolunca 1 yada 3 kereden fazla şükür ettik. Bu bir nankörlüktür işte.

    Eğer bu sınavı geçersek cennete geçemez isek cehenneme gideceğiz ve ALLAH okadar merhametliki günahlarımızın cezasını çektikten sonra mühürlü bi şekilde gene cennete gideceğiz.

    Eğer diyosan ALLAH madem okadar affedici iyi kudret sahibi neden kullarını kötü yola itmesi için şeytanı yarattı ? Şeytan zaten iyiydi meleklerin öğretmeniydi şeytan. ALLAH a karşı gelmesi sonucu (Adem peygambere itaat etmesini söyledi şeytansa ben ateşim o toprak ben toprağa itaat etmem ben daha üstünüm dedi) ALLAH Onu cennetten kovmuştur. Ve buda o yüzden ALLAH a " o sevdiğin kullarının nankör olduğunu ispatlayacağım sana dercesine insanları kötü yola itmeye başladı.

    Edit : züt oldunmu yarrraaaam
    Tümünü Göster
    ···
  14. 114.
    0
    @2 soruya cevap''müslüman kadın neden örtünür? 2011-05-26 17:59:00
    i̇slam dini insanın dünya ve ahiret hayatında mutlu olması için allah tarafından gönderilen bir dindir.

    örtü bu dekor içinde çok önemli bir yer tutar. bir müslüman’ın örtünmesindeki ilk neden allah’ın emretmesidir .

    allah’ın bütün emirlerinde insanın faydasına ve mutluluğuna yönelik sayısız hikmetler vardır. kadının örtünmesiyle alakalı ilahi emrin bazı hikmetlerine işaret etmek istiyoruz.

    1) kadının toplum içinde iki türlü değeri olabilir. birisi dişiliği ile kazandığı değer, diğeri kişiliği ile kazandığı değer. i̇slam dini insanların kişilikleri ile değer kazanmasını istiyor. bu noktada örtü kadının dişiliğini perdeleyerek, toplum içinde kişiliği ile değer kazanmasının önünü açıyor.

    dişilikle, fiziki görünüm ve güzellikle kazanılan değer, kalıcı bir değer değildir. i̇slam dini kadının bu yanı ile toplumda değer kazanmasını istemediği gibi, kadına toplumda bu yanıyla değer verilmesini istemez.

    hiçbir kadın mevsimlik, kısa dönemli sevilmek istemez. hayatın bütün zamanlarında sevilmenin yolu, kişiliğe yapılacak yatırımdan geçer.

    i̇slam dini kişiliğe yapılacak yatırımı teşvik için, dişiliğin üzerini örtüyor.

    i̇slam dini bu yaklaşımıyla, insanların üzerindeki elbiseye ve vücut hatlarının çekiciliğine göre değer kazandıkları bir toplum modelini istemiyor. aksine insanların insan oldukları için, ahlakî ve insanî yanları ile değer kazandıkları bir toplum modeli istiyor.

    böyle bir modelin oluşmasında örtü dişiliğin kişilik önüne geçmesini engelliyor. i̇nsanların içinde yaşadıkları toplumlarda hem yakın çevresine hem de uzak çevresine karşı kişilikleri ile değer kazanmasını teşvik ediyor.

    2) i̇slam dini ahlakî, insanî ve vicdanî yönleri ile öne çıkan, allah’ı seven, allah tarafından sevilen bir toplum inşa etmek istiyor. böyle bir toplumun inşasında aile kurumu çok önemli bir yer tutuyor.

    kadının erkeğe göre daha çekici yaratılması, aile kurumunun daha sağlam temeller üzerine oturtulması gibi bir gayeyi de hedefliyor.

    i̇slam dini kadının fiziki güzelliğini toplumun bir şekilde istifadesine açmasını istemiyor. aksine kadının güzelliğini sadece evinde erkeğinin istifadesine açmasını, onun dışındaki alanlarda örtünmekle başkalarının istifadesine engel olmasını istiyor.

    i̇slam dini örtüyü emretmekle kadının dışa doğru çekiciliğini en aza indirirken, içe doğru yani aile içinde çekiciliğini maksimuma çıkarıyor. böylece örtüyü aile bağlarını güçlendiren bir unsur haline getiriyor.

    3) kadının güzelliğini sadece evlendiği erkeğe açması, diğer erkeklere kapatması, bir aileyi bir birine bağlayan, sadakat ve güven gibi bağları geliştiriyor. kıskançlık en aza iniyor. eşlerin birbirini aldatmasına kadar gidebilecek kapılar daha baştan kapatılıyor.

    böylece çabuk dağılan kısa ömürlü aile modelleri yerine, dağılma sebepleri en aza indirgenen uzun ömürlü aile modelleri ortaya çıkıyor.

    4) örtünmek fıtridir. dinler örtünmeyi emretmese bile, hayatın kanunları örtünmeyi bütün insanlara emrediyor. bu şekilde örtünme iklim ve coğrafi şartlara göre farklılık gösterse bile bütün insanlar hayat boyu bir şekilde örtünüyor.

    örtü ikinci derimizdir. onsuz bir insan düşünülemez. i̇nsanlar arasında örtünmenin tartışılan boyutu örtünelim mi, örtünmeyelim mi değildir, insanlar nerede ne oranda örtünmek gerektiğini tartışır.

    ahlak anlayışı, kültürel yapı, insanın yaşı, aldığı eğitim, fiziki görünüşü ve inandığı din tartışmanın belirleyici unsurlarıdır.

    bir müslüman’ın hayatında bu konudaki birinci derece belirleyici unsur; i̇slam dinidir.

    i̇slam dinine göre bir müslüman’ın inanmasının sonucu olarak düşünce dünyası şöyle şekillenir.

    allah insanı ve ihtiyacı olan her şeyi yaratandır. yaratmada gözün yerine, burnun yerini, kalbin şeklini, damarların uzunluğu, güneşin yakınlık ve uzaklığını belirleyen, yağmurun oranını, dünyanın dönüş hızını ve daha etrafımızdaki sayısız evren parçasının vazifesini belirleyen allah’tır.

    allah’ın belirleyici ve kanun koyucu olduğu bu sahalar, hiçbir insan ve bilim tarafından tartışılmaz, aksine “ne mükemmel yaratılmış” denerek taktir edilir.

    bunun sonucu olarak bir müslüman bütün evren üzerinde mükemmel bir şekilde kanun koyucu ve belirleyici olan allah’a hayatı üzerinde öncelikli belirleyici ve kanun koyucu olarak kabul eder.

    allah’a nasıl ibadet edeceğini kendi belirlemediği gibi, nasıl örtüneceğini de kendi belirlemez.

    harika bir şekilde yaratılan bedenini, harika bir deriyle örten allah’ı, derisinin üzerini örtmede birinci derece belirleyici kabul eder.

    i̇nsanlar bugün yaşadığımız dünyada örtünürken değişik etkiler altında kalıyorlar, kimi beğendiği bir insan gibi giyiniyor, kimi içinde yaşadığı toplum normlarını dikkate alıyor, kimi de nasıl istiyorsa öyle tercih ediyor.

    günümüz demokratik toplumlarında örtünme ferdin tamamen kendi tercidir. başkalarından bu tercihlere saygı duymaları beklenir.

    bu açıdan bakıldığında müslüman bir bayanında örtünmede tercih ettiği şekil ve model, allah’ın tercihleridir.

    sonuç: örtünmek hayatın bir realitesidir. kimse insanlar hiçbir zaman örtünmesin diye bir iddiada bulunmaz. tartışılan kimin ne kadar örtüneceğidir. bu noktada müslüman bir bayan tercihleri üzerinde i̇slam dinini birinci derece belirleyici yapmıştır. bu tercihe saygı duyulması gerektiğini düşü
    Tümünü Göster
    ···
  15. 115.
    0
    @95 kardeşim öyle diyorsunda ben kendimden misal vereyim ben eskiden dinimi sorgulamazdm ama kimi insanları görüyorumda bbenim çevremde başı açık kıza kevaşe kapalı olana müslüman namuslu diyeni bi arkadaş ortamında bulundum bu beni dinimi sotgulamay itti anlıyormusun ülkemizdeki bbaşı kapalıların başı açıklara deikleri laflar beni bunu yapmaya zzorladı dostum bunlar kendiliginden olan şeyler değil zamanında türbanlılara haksızlık yapılmış şimdide başı açıkların düştügü hallere bak hepsine kevaşe adı çıktı bu zihniyeti giberim ben dostum bu zihniyette olanların hepsinin anaısını avradını gibim
    ···
  16. 116.
    0
    @94 keşke olsa böyle bişey işte ama gerikafalı müslümanlar da yok değil,
    kadınların spora gitmesine günah diyen beyinler var, ya da beyin demiyim yani böyle bi kafa yapısı var.

    @101 panpa öyle iyi özetledin ki ağzını öpeyin senin ben ağzını.
    ···
  17. 117.
    0
    @101 "islamiyet'te zaten erkek kadından üstündür"

    bunu kendine yedirebiliyosan aferin.
    ···
  18. 118.
    0
    müslümanlar cevap veremiyorlar görüldüğü gibi...
    ···
  19. 119.
    0
    @100 tek din deseydin bari amk? sen şuan diger dinleri yok sayıyorsun
    ···
  20. 120.
    0
    burda sana en mantıklı cevabı bile versek, eğer inanmak istemiyorsan sana saçma gelecektir. seçme özgürlüğü sana ait istersen inanır, istersen inanmazsın ama bu dünyada yaptığın herşeyin bir mükafatı veya cezası var.
    herkes birşeylerle bu dünyada test ediliyor, kimisi zenginlikle kimisi fakirlikle. kimisi ötürmeyle kimi nefsiyele.
    ···