-
7.
0sana mi soracak deyyuz ister 6 gunde yaratir ister aninda
-
-
1.
0(O), göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece «Ol!» der, o da hemen oluverir.
-
1.
-
6.
0allahın dk sını neden ayırmayayım panpa. ol deyince de olur 6 günde ol deyince de olur. haticeye değil neticeye bakacan olmuş mu olmamış mı?
-
-
1.
0" Gökleri de eşsiz, örneksiz yaratan odur, yeryüzünü de. Bir işin olmasını diledi mi ona ancak ol der, o iş oluverir."bakara 117
-
2.
0sen de ol de bak oluveriyor mu? oluveriyorsa tebrikler tanrısınız ama olmuyorsa tekrar deneyiniz. o ol deyince oluveriyormuş vakit belirtmiş mi? hayır ol demekten başka bişey yapmasına gerek yokmuş.
-
3.
0Bir işin olmasını diledi mi ona ancak ol der, o iş oluverir
-
4.
0Diyanet Vakfi: (O), göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece «Ol!» der, o da hemen oluverir.
diğerleri 2 -
1.
-
5.
+6 -4Ovvv yine gelmiş ergen ateyizimiz çok Şekil sorguluyor Hanny xd
'Ol' diyip oldurmak bile bi süreç içerir ol diyen iradenin olması, oluş kısmı ve o şeyin olması gerekir.ama bunlar sana ağar gelir kapasiteni Aşar seni 'Allah varsa niye göremiyorum?' Kısmında sorgulamaya bekliyorum xd -
-
1.
0her şeyi allah yarattıysa allahı kim yarattı çunçi xdxd
diyecek birazdan -
-
1.
0Lan hayatimda bu soruyu düşünmedim ama aklıma tskildi şimdi bin inancımı zedeledin
-
1.
-
2.
0" Gökleri de eşsiz, örneksiz yaratan odur, yeryüzünü de. Bir işin olmasını diledi mi ona ancak ol der, o iş oluverir."bakara 117
-
3.
+1Ergenim biz ne diyoruz ol diyip oldurmak bile süreç içerir o eylemi böl parçalarına yüce Allah akıl sahiplerine kör Göze parmak yapmaz bazı şeyleri kendiniz çözün der beyninizle Boşa vermedim diye ha sana boşa vermiş gibi duruyor ama hikmetinden sual olunmaz diyelim seninde bi Görevin var(imanımızı tazelemek)
-
4.
0Bir işin olmasını diledi mi ona ancak ol der, o iş oluverir
-
5.
0Diyanet Vakfi: (O), göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece «Ol!» der, o da hemen oluverir.
-
6.
+6 -2Hernekadar beynini kiraya vermiş ,Öğrenmeye kapalı liseli bi ateist olsan da diğer panpalarım da öğrensin diye açıklığa kavuşturalım (yukarda anlattık ama beynin almadı)
Allah zaman dışıdır onu kuşatır onla bağlanmaz o bişeye ol dediği zaman olmuştur ama biz insanlar zamana ve sürece bağlıyız o Yüzden olmuş olan bize süreç içinde gözükür. misal Allah sana ol Dedigi zaman oldun ama bizim için olman Babanın gibinden annenin vajişine düşme ve tahmini 6 aylık(beynin gelişmemiş prematüre doğunca) bi süreçle oluşumunu tamamlayıp dogman ile oldu. Allah katında olmuştun ama bu bize bi süreç içinde gösterildi çünkü zmana bağlıyız ve o zaman göreceli. Allah katında böyle bi durum yok Allah'ın süreçlerden dönemlerden bahsetmesi insanoğlu içindir kendi için degil bizim algımız budur çünkü. sana önerim annenin karnına gir ve sürecini tamamla beynin gelişsin. -
-
1.
+1Allah'ın ne olduğunu bilemezsin kuffar oldun şuan @amsever
-
2.
+1 -1Allah'ın ne oldugunu bilmek? Allah zamandan ve mekandan münezzehtir ergen kardeşim yarattıkları onu degil o yarattıklarını kuşatır küffar diyen ağzını çalkala yoksa daha kötü Şeyler Yaparım *
-
3.
0amsever bi yerde mantık hatası yaptın. allah kendi katında zamandan ve mekandan bağımsız yaratılış yapabilir ama ol deyince hemen oluvermeyi onun verdiği algıyla evrende algılamamız gerekiyo. allah bi start verdiyse evrene eyvallah, 6 günde tamamlanır. o zaman bizim algımıza göre evren hemen oluveremez. eğer bu evrendeki hemen oluverme mantığı allah katındaysa, biz zamana ve mekana bağlıysak, o zaman şuan da allah katında olmamız gerekir.
ama bu @1 in söylediği yine doğru bi tespit değil. evren yine neden sonuç ilişkisinde ilerlemeye devam eder. bu algoritmayı başlatmak için ol demek yeterlidir. bunun observable evren kısmının tam oluşum süreci 6 gündür mesela. takmaya gerek yok küçük bi konu bu. bi mantıksızlık yok. mantıksızlık metafiziğin temelindedir. -
4.
0zamandan ve mekandan münezzeh olduğunu bilemezsin onu ancak O bilir, dinden çıktın @amsever
diğerleri 2 -
1.
diğerleri 4 -
1.
-
4.
+16 -1@1 olm senin olayın ne lan adam bütün gün islam karşıtı başlık açıyor amk
hangi modun feykısın lan sen -
-
1.
+3 -3hıaa allah ne kadar süper lan
-
2.
+3 -2Münker ve Nekir, ölen kişiye Rabbini, dinini ve peygamberini sorarlar. Mü'min kişi bu sorulara cevap verir, ama kâfir veremez. Bu husustaki hadisler pek çoktur. Söz konusu iki melek ölünün kabrine gelir, Allah ölüyü diriltir ve melekler sorularını yöneltirler (Pezdevî, "Ehl-i Sünnet Akâidi" Çev., Şerafettin Gölcük, istanbul 1980, 237).
Ebu Hüreyre'den; Hz. Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
"Ölü defnedildiğinde, ona gök gözlü simsiyah iki melek gelir. Bunlardan birine Münker diğerine de Nekir denir. Ölüye:
"Bu adam (Rasûlüllah) hakkında ne diyorsun?" diye sorarlar. O da hayatta iken söylemekte olduğu;
"O, Allah'ın kulu ve Resûlüdür. Allah'tan başka Allah olmadığına, muhafazid(s.a.s.)in O'nun kulu ve elçisi olduğuna şehadet ederim." sözlerini söyler. Melekler;
"Biz de bunu söylediğini biliyorduk zaten." derler. Sonra kabri yetmiş çarpı yetmiş zira' kadar genişletilir ve aydınlatılır. Sonra ona "Yat!" denir.
"Aileme dönüp onlara haber versem mi?" diye sorar. Onlar da;
"Akrabalarından en çok sevdiği kimseden başkası kendisini uyandırmayan, güveğinin uyuması gibi uyu!" derler. Böylece, yatlığı yerden, Cenab-ı Allah onu tekrar diriltinceye kadar uyur.
Eğer münafık ise, "insanların söylediklerini duyup aynısını söylerdim, bilmiyorum." der. Melekler de,
"Böyle söylediğini zaten biliyorduk" derler. Sonra arza: "Onu sıkıştır" denir. Arz onu sıkıştırır da kaburga kemikleri birbirine geçer. Allah onu yattığı bu yerden tekrar diriltinceye kadar kendisine azap edilir." -
-
1.
+3 -1.Âişe (R) şöyle demiştir: Ben altı yaşımda bir kız iken Peygamber (S) beni nikâh akdiyle zevceliğe almıştı. (Üç sene sonra) biz Medine'ye hicret ettik. Haris ibn Hazrec oğulları'nın menziline indik. Müteakiben ben sıtmaya tutuldum. Bu hastalıktan dolayı saçım döküldü. (iyileştikten sonra) saçım yine gürleşti ve omuzlarıma kadar uzadı. Bir defasında ben arkadaşlarımla beraber salıncakta oynarken annem Ümmü Rûmân bana doğru geldi de, beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Bana ne yapmak istediğini bilmiyordum. Annem elimi tuttu. Tâ evin kapısı önünde beni durdurdu. Ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. Nihayet soluğum biraz yatıştı. Sonra annem biraz su aldı.. Onunla yüzümü, başımı sıvazladı. Sonra beni eve koydu. Evde Ensâr'dan birtakım kadınlar hazır bulunuyorlardı. Bunlar bana:
— Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmete geldin, dediler.
Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar da benim kılığımı kıyafetimi düzelttiler ve Rasûlullah'a teslim ettiler. Beni hiçbirşey sıkmadı, ancak Rasûlullah'ı habersiz görünce sıkıldım. Ensâr kadınları beni Rasûlullah'a teslîm ettiklerinde, ben dokuz yaşında bir kızdım -
2.
+1“Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”
Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163 -
3.
+3 -4münker nekire de böyle söylersin
-
4.
+1 -1Atayiz araplar eskiden kızların yaşlarını genç kız olduktan sonra saymaya başlarmış hz aişenin 9 yaşında ergenliğe girdi desek en az olarak 18 yaşında falan olacak bu da normal bir yaş
-
5.
+1işin ilginci sahih hadislerde yazmıyor 9 yasında evlendiği falan
uydurma -
6.
+1 -2Münker ve nekir fln yok kabir azabıda yok hepsi hurafe uydurma şeyler hz. aişe eğer hesaba göre bakarsak ki hesabı ablasının yaşı ve ölüm tarihidnen yapıyoruz 18-20 yaşlarıdna çıkıo o 6 ve 9 yaş hadisine göre yaparsak araplar kız adet gördükten sonra sayar yılı o dönemde öyle birşey var ve bu bilinen birşey hani öyle gizli saklı değil o zamanda üstte arakadaşın yazdığı gibi en az 18 çıkıyo lütfen arap toplumunu bilmeden züt züt şeyler yazmayın diğer arkadaş sende kabir azabınıda araştır yok öyle birşey islamda olsa kuranda bahsederdi mahşer günü var sonuçta kabir fln palavra anlayacağın, madem kabirde hesap var mahşer neden birdaha hesap yapılıyo saçmalık yani sonradan eklemiş masalcılar
-
7.
-1sen nerden biliyosun kesin yok diyorsun öldünde tekrar mı dirildin ?
tüm hesap kabırde değıl sadece dını allaha olan ınancı soruluyormus ve bence bu gayet adaletlı inanan la inanmayan bir olamaz
diğerleri 5 -
1.
-
3.
+1Ayşe o devirde hemde arabistan denen pislik yuvasında18 yaşında salıncağa binip ipmi atlıyomuş??? iyiymiş amk
-
4.
0lafı gediğine sokmuşun ateist panpam
diğerleri 2 -
1.
-
3.
+23 -76 gun degil ceviri hatasi var 6 donem veya devir olucak
Edit:Olmus ya zaten tanri icin zaman kavrami yok o zamandan munezzeh yani trilyon yilda gecse onun icin sadece bir an bu -
-
1.
+2 -1" (O), göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece «Ol!» der, o da hemen oluverir."bakara 117
-
-
1.
-5kardeşim koca evrenin 6 günde yaratılması sence yeterince hızlı değil mi?
-
2.
+3lan mal allah istese salise sürdürmeden yaratabilir ama 6 güne niye yaymış diyo
-
3.
+1Olm ustte yazdim Allah icin zaman kavrami yok zaten zamandan bahsedemezsin bizim icin var zaman ayrica olsa bile bu suna benzer gul neden kirmizi bir renk olmasi lazimmis kirmizi olmus hepsi bu kaldiki suanki bilimsek modellemelerde hep 6 evre vardir yani kuran ve bilim kesişiyor
- 4.
diğerleri 2 -
1.
-
2.
+4 -2devir değil gündür o, devir olsa yerinde duramazsın.
-
1.
-
2.
+29 -22bunu anana sorsana delikanlı
-
-
1.
+7 -2Amk hadi 6 gun olsun daha dunya olusmamis gun kavrami yok nereye 6 gun ahahahhaha epic fail
Hadi @3 un salladigi gibi gun degil de baska yannan olsun, allah neden boyle bir yanlis anlasilmaya mahal versin o kadar mukemmel olamamis mi? Cevirmenler bile degismeyen kurani degistiriyor amk -
2.
+1 -5dünya olmayınca gün kavramı olmuyormu
herşle bilim bağdaştıran ama reelde iki kelimeyi bir araya getiremeyen atayizz -
3.
+2 -4Marsin uranusun bir gunuyle dunyanin bir gunu ayni mi? Boyle salaklar bana cevap vermesin amk
Sen bilmezsin, bir gezegenin kendi etrafinda bir tur donmesi o gezegenin 1 gunudur.
Zekani asagiliyorum. -
4.
+6Kardeşim şöyle cevaplayayım, Allah 6 günde derken bizim günümüz değil Allah katındaki günden bahsedilir ki @3 ün dediği doğru. Bazı meallerde de devir veya dönem olarak geçer. Dünyamız ol dendiğinde oldu falat yaratılan dünya bugünkü dünya değil. Bunun güneşten koptuktan sonra soğuması var, dağlarının oluşması var. Hangi kısma kadar dediğini ve Allah katındaki günün süresini bilmiyoruz. Meallerde kelimeler farklı yorumlanabilir fakat bu çürütmeye çalışanlar için bir koz değildir. Kur'an indiği zaman ceylan derilerine yazılmış, ilk zamanlarda kitaplaştırılmış ve istanbul'da uzakta da değil açın okuyun.
-
-
1.
+2 -1Biz allah miyizda allah katindaki 6 günü anlayalim, ne diye bizim anlayacagimiz günden bahs etmiyor. Aramizda bir kac allah olsa tamam az bucuk anlarim, onlara söylemistir derim ama bizim 1 günümüz 24 saattir bize hitab etmesi lazim.
-
2.
+2 -1Lan zaten donem diye geciyo gerizeklamisiniz yevm gün ve periyod anlamina gelir
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 2 -
1.
-
1.
+28 -40araf 54 : "Şüphesiz Rabbiniz Allah, gökleri ve yeri altı günde yarattı, sonra Arş üzerine hükümran oldu. O, geceyi durmadan onu kovalayan gündüze bürüyüp örter; güneş, ay ve yıldızlar emrine âmâdedir. iyi biliniz ki yaratma ve emir O'nundur. Âlemlerin Rabbi olan Allah ne yücedir."
hani ol diyince olmuyor muydu?
" (O), göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece «Ol!» der, o da hemen oluverir."bakara 117