-
1.
0ahzab suresi 53.ayete bakar mısınız ? bu peygamberin kitabı kendi yazığının kanıtı olamaz mı
ey iman edenler! yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) peygamber'in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. yemeği yiyince de hemen dağılın. sohbet için beklemeyin. çünkü bu davranışınız peygamber'i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz ,hem de onların kalpleri için daha temizdir. allah'ın resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikahlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. çünkü bu allah katında büyük bir günahtır.
ayrıca nahl suresi 101.ayete de bakın
Nahl Sûresi 101. ayet (resmi diyanet çevirisi)
- Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki Allah neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar Peygamber’e, “Sen ancak uyduruyorsun” derler. Hayır, onların çoğu bilmezler. -
Kusursuz tanrı ayetlerini mi değiştiriyor, gereksinim duyduğunda?
şöyle bi ayet daha buldum
, peygamberi üzmek, buna dahil olmak üzere o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı allah katında çok büyük bulunuyor peygambere kasten eziyet etmek inkâr olduğu gibi, hanımları ile nikahlanmayı, helal saymak da öyledir resulullah, vefatında da allah katında öyle muazzam ve öyle saygı gösterilmesi vacip olandır
-
2.
0üşendim
-
3.
0upppppppppppp
-
4.
0olamaz. bu kuran ın günümüze ve geleceğimize ışık tuttuğunun kanıtıdır.
-
5.
0@4 bunu ciddi mi söyledin yoksa taşak mı yapıon pic
-
6.
0@6 şuku panpa
-
7.
0uppppppp
-
8.
0burda buna kıvırmadan cevap verebilecek şakirt yok. ahzab 50 mesela onunda kafası değişik.
-
9.
0@1 o ayette bir örnek vardır, ders alınması gereken hikayeler vardır kitapta, hikayede diyor ki habersiz misafirliğe gitmeyin, yüzsüzlük yapmayın, günah diyor, sadece peygamber için geçerli olan birşey değil o
@9 o ayet boşanma ile alakalıdır "Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır." ama bazı mallar bunu zütünden anlayıp "peygamberinizin cinsel ilişki saatlerinden bahsediyor" diye malca bir şey anlıyor, ulan şimdi ne alakası var? peygamberimiz sizin dediğiniz gibi her karısıyla hergün ilişkiye girseydi sadece 2 karısından çocuğu olmazdı ayrıca -
10.
0@1 doğruluk değeri var bence düşünmek lazım sonuçta
-
11.
0@10 ahahahahaha guldum amk.
-
12.
0@12 neyine güldün yarram? adama açıkladım işte olayı
-
13.
0le alakası var amk Allah soyluyor ıste evlerınde fazla durmayın eslerı ıle aynı ortama gırmemeye calısın peygamber sıze gıt dıyemez cunku o peygamber ama sen kalkmasını bıl dıyor. ne yanı peygamber eşini kıskanıyor da evımde kalmasınlar dıye o ayetı kendı mı yazmıs ulan siz var ya siz not:sakırt degılım cumaya 2 haftada bır gıderım
-
14.
0be dıbına kodumun salakları. orda peygamber üzerinden insanlara ders veriliyor işte anlayamadınız mı hala?
-
15.
0be dıbına kodumun salakları. orda peygamber üzerinden insanlara ders veriliyor işte anlayamadınız mı hala?
-
16.
0kanka direk basit olarak düşününce bunu çözebilirsin hz muhafazid peygamber ve insanlara evime gelmeyin diyemez öbür türlüde 24 saat evin içinde birileri mi olsun bu kadar basit amk illa küçücük beyninle dini çürüteceksin
-
17.
0şu halimle Kuran-ı Kerim'mi açayım onumu istiyorsun ?
-
18.
0@1 herşeyi beğendin bunun için mi müslüman olmadın. bizim camia da adam çok olm ister gel ister gelme
-
19.
+2 -2@1 seni sürekli takip ediyorum, böyle provokatif ve fitneci yaklaşımınla nereye varacaksın veya ne amaçlıyorsun bilmiyorum ama seni muhatap almadan burdaki aklıselim panpalarım için binlerce açıklamadan sadece rastgele bi tanesini yapıştırıyorum buyrun,;Tümünü Göster
neden ilgili ayetin kendisi uzerindiginden aktarildigini iddia eden kisi hakkinda atilip tutulmadan ya da kendisi hakkinda bir imada bulunmadan bir seyler yazilamiyor bilmiyorum. isin icine duygularin girmedigi bir analiz neden bu kadar zor? birazcik okumayla, bir iki meal -bak tefsir demiyorum- karistirmakla cok kolaylikla anlasilabilecek bir konu uzerinde, hadi varsayimi, cikarim yapmayi gectim, olabilecek en asagilik sekilde niyet okumalara girildigini, birakin taniyip bilmedigi bir insani, bir sekilde iletisim ya da iliski icerisinde olunabilecek herhangi bir birey icin evrensel etik normlara gore edilmesi uygunsuz olacak bir araba lafin edildigini goruyoruz. burada ve hz. muhafazid'le ilgili her basligin altinda. olusmasinda suphesiz cevresel faktorlerin, aileden aktarilan inanc sisteminin ve kulturun cok onemli etkilerinin oldugu bu olumsuz duygu selinin, kisiye akliyla ve izaniyla bir seyler karalatmasini da beklemek ne kadar gercekci olur bilmiyorum.
hz. muhafazid sadece mesajin tasiyicisi degil, ayni zamanda uygulayicisi oldugundan, kur'an'da genel olarak uygulanmasi icin indirildigi acik olan kurallarin yani sira, onun ozel hayati uzerinden inen ve ornek insan vasiflarina binaen getirdigi dine inananlarin da uygulamakta yukumlu oldugu kurallardan birkacini tanimlar ahzab 53. tabii bu noktada, ahzab 53'un, onculu ve ardili olan ayetlerin hz. muhafazid'in hayatinin akisi uzerinden araya cesitli zaman araliklari girerek sekilledigini, ahzab 53'un kendisinden once gelen ayetlerle de, kendisinden sonra gelen ayetlerle de iliskisi oldugunu, bagimsiz bir ayet olmadigini bilmeyenler, "madem her seyiyle ornek kendisi, neden o zaman herkesten farkli olarak 4'ten fazla ese sabip olmus?" diye sorabilirler ornegin. iste tam bu noktada, ahzab 53'un kendisinden onceki ayetlerle iliskisi yani ahzab 53'teki "kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz. çünkü bu, allah katında büyük (bir günah) tır. " ifadesini onceki ayetlerle baglayan olaylar cikiyor karsimiza (bkz: #21641909): es sayisini 4'e baglayan hukum, yaptigi butun evliliklerden 2 yil kadar sonra geliyor ve kendisi bu emre uymak icin eslerinin hepsinden teker teker kendisinden bosanmalarini istiyor. bu istegi hicbir esi tarafindan kabul gormediginde, ahzab 52 ve 53'un yukarida gecen kismiyla artik yeni evlilik yapmamasi, eslerini onlarin da hz. muhafazid'ten istedigi sekilde bosamamasi, fakat eslerinin de o oldukten sonra yeni evlilik yapmamalari emrolunuyor. olumunden sonra eslerin yeni evlilik yapmamasinin emronulmasi tartisilabilecek, sosyolojik ve toplumsal acidan incelenebilecek bir sey fakat bu yasagin, ahzab 33'te gecen "peygamber müminlere canlarından ileridir. onun eşleri de müminlerin anneleridir." ifadesinin sonuclarindan birisi oldugu cikarimini yapanlar da mevcut. sonucta hz. muhafazid, eslerin sayisini kisitlayan ayet indikten sonra 9 esinden 4'u ile zevci iliskilerini surduruyor.
fakat ahzab 53.'e getirilen elestirilerle ilgili olarak asil ilginc olan olgu, ahzab 54 ve 55'te karsimiza cikiyor. "ey iman edenler! siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, peygamber'in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. çünkü bu hareketiniz peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. ama allah, hakkı söylemekten çekinmez. peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır." ifadelerinden yola cikan hz. muhafazid'in eslerinin akrabalarinin, hz. muhafazid'e kendilerinin de bu sekilde hareket etmeri gerekip gerekmedigini sormalari uzerine ahzab 54 ve ahzab 55'te su ifadelerin vahyolundugunu goruyoruz:
"54. bir şeyi açığa vursanız da, gizleseniz de şüphe yok ki allah, her şeyi gayet iyi bilmektedir.
55. onlara (peygamber'in hanımlarına), babaları, oğulları, kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları (mümin kadınlar) ve ellerinin altında bulunan câriyelerinden dolayı bir günah yoktur. (ey peygamber hanımları!) allah'tan korkun; şüphesiz allah, her şeye şahittir."
bu ayetler cok acik bir sekilde, sadece peygamberin esleri icin degil, herhangi bir musluman kadin icin kimlerin mahrem oldugunu, yani kimlerin oldugu bir ortamda ornegin baslarini ortmelerinin sart olmadigini gostermektedir. simdi ikinci paragrafin ilk cumesini tekrar goz onune aldigimizda, peygamberin ve eslerinin hayati uzerinden inen ahzab 53,54, ve 55'in islam toplumlarinin uzerine dusen payini, ornegin safranbolu'da tarihi evlerin kapisinda erkeklere ve kadinlara ait ayri birer tokmak olmasinin sebebini, haremlik selamlik denen usulun cikis noktasini daha iyi anlayabiliriz saniyorum. kadin ve erkegin yasamlarini belirli bir oranda birbirinden soyutlayan boyle bir anlayisin ve sinirlamalar butunun bireyin ozgurlukleri, toplumsal sosyoloji uzerinden sayfalar ve kitaplar dolusu analizi yapilabilir. arzu eden boyle bir yaklasimin sadakat ve gayri mesru iligibilerle ilgisini irdeler, arzu eden ahlak bacak arasinda degil beyindedir der isin icerisinden cikar. boyle bir yaklasimin ya da sosyal dizaynin sadece cinsel hayat uzerinde degil, toplumsal hayatin baska parametleri uzerinden degerledirmesi yapilabilir. fakat tum bunlar burada tanimlanan "ayetlerin birbiriyle iliskisi" ve "peygamberin keyfi icin ayet inmesi iddiasi" baglamlarinin disinda, baska bir girdinin, basligin ya da eserin konusu olabilir ancak. -
20.
+2 -1@20 den devamm;Tümünü Göster
ahzab 53'le ilgili olarak dillere dolanan bir diger noktanin da, daha once basedilen islam toplumlari icin kadin-erkek iliskilerini ve "ey iman edenler! siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, peygamber'in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın." gibi adabi muaseret kanunlarini tanimlayan ifadelerin arasinda kalmis olan "çünkü bu hareketiniz peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır." ifadesi oldugunu goruyoruz. bu ifade, takipcilerine hz. muhafazid'in incelikli karakterinden bir pencere acmanin yani sira, bir eve izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranların çıkarılmasının bir hak oldugu ve bunun soylenmesinden sıkılmamak gerektigini gosteriyor acikca. cok benzer sekilde:
"ahzab 50-51 ve 52'yi peygamberin ozel isleriyle istigal edilmesi olarak algilayanlara ancak su sorulabilir, boyle bir kolayligi tanimaya karar veren yaraticinin bu kolayligi nasil ortaya koymasini bekliyorsunuz? uydu anteniyle mi baglantiya gececekti. ya da peygamber cikip tanri bana boyle bir kolaylik sagladi deyip kestirip mi atacakti. hayatin pratigi icerisinde bu kolayligi bakirelerle alem yapmak noktasinda almadigi acik olan hz. muhafazid'in boyle bir olgudan haberdar olmasinin yolu nedir? ahzab 53'ten anladigimiza gore adam daha evine gelenlere duzgun davranin demekten imtina ederken bu mumkun mudur. bir de tabii madem kendi yazdi bunu neden kadinlarin en azindan birkaciyla beraber kalabilecegi bir duzeni kuracak bir iki ekleme yapmadi. zira yine ahzab 53'un ilk kisminin nuzul sebeplerinden birisinin 9 esi icin derme catma catisi altinda oldukca iptidai 9 goz yerinden baska bir yerinin olmamasi gercegi oldugunu biliyoruz."
ifadesinden yola cikarak, hz. muhafazid'i elinde kiliciyla ortaligi kan golune cevirmis azili bir canavar olmadigi gercegiyle yuzlesenlerin dillerini tersine cevirip "durmadan evlenen ve bu evlilikleri, diğer kabilelere, islam'a katılmadan önceki ısınma turlarında onlara yardımcı olsun diye yaptığı iddia edilen bir insanın, kadınlar hakkında bu kadar çıtkırıldım olması da şüphe çekmiyor değil." demesi ne ifade eder? sonra neymis efendim sapkınlık damarlara işlemişmiş*. bugun turkiye'de, avrupa'da, arap yarimadasinda igfal edilen, tecavuze ugrayan, alikonulmus binlerce, on binlerce dogu avrupali, rusyali, filipinli, turki cumhuriyetlerden kadin hakkinda, irak'tan suriye'ye, lubnan'a ve urdun'e goc etmek zorunda kalip da o zorlu sartlar altinda ailenin erkek bireyleri olmadan onurlu hayatlarini devam ettirmeye calisan kadinlar ve genc kizlar hakkinda, aile ici siddet hakkinda ve her yil daha iyi bir hayat ugruna pisipisine olen binlerce gocmen hakkinda bir tek laf, b i r t e k l a f etmiyorken, hakkinda en ufak bilgin olmadigi cariyelik konusunda, ikiye kadar es edinme, istedigi kadar cocuk yapma hakkina sahip olan, daha da onemlisi yaninda yasadigi kisinin yediginden yedirmek, ictiginden icirmek ve giydiginden giydirmek zorunda oldugu, tum bunlar meydana gelirken de ortaya cikan ticari aktiviteden devlete hicbir vergi vermeyen, kazandigi parayla ozgurlugunu satin alma hakkina sahip, en onemli kisiti bulundugu beldeden tek basina ve izinsiz ayrilma imkani olan bir adamla, batida tanimli olanin cok otesinde haklara sahip islam diyarlarindaki "koleler" hakkinda atip tutana ne soylenebilir? bu adamla kendi kendini bir karsi karsiya koy bakalim. sen simdi o kicini zor soktugun sirkette, birak sirketin sahibinin karsisina cikabilmeyi, her gun kafani utuleyen, beynini emen amirine soyle bakalim senin otomobilinin aynisini bana da almak gerek diye. hizmetimi verirken sana dogru duzgun davranmak zorunda degilim, hatta isimi iyi dahi yapmak zorunda degilim, beni ise alirken dusunseydin de bakalim. hadi onu da gectim, ben istedigim gun ise kafama gore gelirim, kafama gore gelmem de. ne yaparlar adami sen biliyor musun? a evet sen bunlari istemeyezsin cunku kole degilsin, dogru.
tum bunlarin ustune, "kadınlar hakkında bu kadar çıtkırıldım olması da şüphe çekmiyor değil" igrencliginin yanina, "kur'an, cariyelik ve köleliği yasaklamışmış fakat aynı zamanda teşvik de etmemişmiş. breh breh breh... o zamanların köleleri, günümüz kölelerinden daha iyi durumdalarmış zaten. vay anasını... dönemin ihtiyacı gereği karı ve amele lazımdı desenize lan şuna, ne diye kasıyorsunuz birader? " ifadesini koydugumuzda cok ilgi cekici bir manzarayla mi karsilasiyoruz? yoksa, yari cahilliginin idrakinda dahi olmayan ego ve nefret patlamasinin freni bosalmis bir cemkirmesi ile mi karsi karsiyayiz. tum bunlari bir tek kisi icin soylemiyorum. fakat bir ornek cok sey anlatmaya kadir. ayni seyleri temcit pilavi gibi tekrarlayan, icerisinde bir tek orijinal hadi olmadi duzgun fikri gectim akil yurtme kirintisi dahi olmayan ifadeler uzerinden bizleri engin dusunce dunyalarindan mahrum birakmayan radikallesmis, militanlasmis ve yobazlasmis akla ne soylenebilir.
bu girdinin yazildigi tarihe kadar ahzab 54 ve ahzab 55'e ait basliklarin olmamasindan, onlarin ahzab 53'le iliskisinden burada ya da ahzab suresinin basliginda hicbir sekilde bahsedilmemis olmasindan ve surenin tamamini alan girdi haric adlarinin dahi gecmemesinden, bu ayeti peygamber'in dini kendi islerine alet ettiginin acik delili olarak gorenlerin ya da kur'an'in insan yapisi olduguna delalet ettigini iddia edenlerin bilerek bu ayetleri sakladigini, bu insanlarin eldeki bilgileri carpittiklarini ya da konuyu bilmediklerini cikartsam hosunuza gider mi? bu ifade sekli ve sorgulama bicimi, sizin dilinizin tersten donmus halinden baska bir sey degildir de nedir?
sonucta, hakkinda gercekten derinlemesine bilgi sahibi olmadan ahzab 53 hakkinda ya da cesitli kaynaklardan arastirarak kisinin kendisini zamanin bir derece de olsa icerisine oturtabilecek kadar bilgi sahibi olmadan ahzab ya da kolelik hakkinda yazabilmek gercek bir cesaret ister. ama iste ayni cesaretin, bira bardagindan tasan kopuge benzeyen salyalarini ona buna sacmasi, kullanilan tonun adeta kuyruguna basilmis kopek gibi ciyak ciyak bagiran bir egonun habercisi olmaktan oteye gecememesi herseyin icine batirip birakiyor. senin ve burada senin kopyan olan onlarcasinin uslubuna bakiyorum, donup bir de bir araba laf ettigin adamin yasadigi hayata bakiyorum...
sizlere iyi geceler sevgili panpalar