1. 1.
    +3
    ben de elhamdülillah müslümanım, ama bişey aklımı kurcalıyo. hz. adem ve hz havva elmayı yemeseydi şimdi biz cennette olacaktık ya, peki onlar yediyse bizim suçumuz ne? babann suçu evlada neden kesiliyor?
    ···
  1. 2.
    +3
    @1 Süper Noktaya değiniş bulamadım bi anlam atayiz oldum
    ···
  2. 3.
    0
    biz olmayacaktık ki salak
    ···
  3. 4.
    0
    vay pekekentler. bizim suçumuz ne la
    ···
  4. 5.
    0
    @1 elma bahane
    ···
  5. 6.
    0
    @5 işlenmemiş bi suçtan bahsediyoru olum. belki sen yicektin, ben yemicektim
    ···
  6. 7.
    0
    --spoiler--

    --spoiler--

    --spoiler--

    --spoiler--
    ···
  7. 8.
    0
    @1 kardesim adem'in elmayı yemesi sembolik bir anlatımdır.

    şimdi yazacaklarım çok önemli o yüzden kısıtlı sayıda insana anlatılabilecek bir "sır" bilgisi. birazdan buraya yazacağım başlığa tıkla ve öğren karşim.
    ···
  8. 9.
    0
    @10 neyin sembolüymüş anlat bakalım
    ···
  9. 10.
    0
    islâma dön putperest pekekent !
    ···
  10. 11.
    0
    @13 cennette olsaydık bilincimiz kapalı mı olacaktı yani? bence ekgiblik var. insan yaratılanların en şereflisidir yazıyor. yani meleklerden dahi üstün yaratılıyorsun ama bilincin yok. ilginç
    ···
  11. 12.
    0
    @11

    al panpa açtım başlığı, başlık açtım, çünkü bu, bir entry olabilip arada kalacak kadar önemsiz bir bilgi değildir

    (bkz: adem havva ve elma bahsi)
    ···
  12. 13.
    0
    @16 bence çok açık bir tatmin gibi duruyor panpası. orada istediğin her şey olacak. yani istemek de olacak.
    ···
  13. 14.
    0
    @15 peki cennette ciks yasaksa neden buradakinden kat ve kat daha fazla cinsellik gücü ve el değmemiş huriler vaadediiliyor?
    ···
  14. 15.
    0
    @4 ne sakıl adam sın ya bı oku once onlar zaten nıkahlıydılar dumbuk cennette zına olurmu kafaya bak
    ···
  15. 16.
    0
    @17 ama o zamanlar daha o günahı işlememiştim panpa.
    ···
  16. 17.
    0
    sen de ademsin çünkü
    ···
  17. 18.
    0
    @22 kaç kişi yedik olum o elmayı
    ···
  18. 19.
    0
    ateistim panpa
    ···
  19. 20.
    0
    02:35 Ve Adem'e şöyle buyurmuştuk: "Ey Adem, sen ve eşin cennete yerleşin ve orada dilediğiniz yerde, bol bol yiyin. Ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zulme sapanlardan olursunuz."

    Adem kelimesi ibrani'cedir ve "siyah tenli", "insanoğlu" gibi anlamlara gelir. Cennet kelimesinin kökü (cim, nun, nun) ise örtü anldıbına gelir ve cennet yeryüzünü yer gözükmeyecek kadar örten yeşillik / bahçelere denir. Kuran'da bu kelime dünyamızdaki bahçeleri anlatmak için kullanıldığı gibi (6:141, 17:91 ve 18:32-40) ahiretteki bahçeyi anlatmak için de kullanılmış. Bu ayetteki cennette normal bir bahçe anlamında çünkü:

    20:120 Derken, şeytan ona şöyle diyerek vesvese verdi: "Ey Adem! Sana, sonsuzluk ağacıyla eskimez-çökmez mülk ve saltanatı göstereyim mi?"

    Zaten cennette olan birinin saltanata ihtiyacı yoktur. Artı, adem ve "eşi"nin bulunduğu yerde Güneş vardı:

    20:119 "Ve sen burada ne susayacaksın ne de güneşten yanacaksın."

    02:36 Bunun üzerine şeytan onların ayaklarını kaydırdı da onları içinde bulundukları yerden çıkardı. Biz de şöyle buyurduk: "Bir kısmınız bir kısmınıza düşman olarak aşağıya inin. Belli bir süre kadar yeryüzünde sizin için bir bekleme yeri, bir nimet/bir yararlanma imkânı olacaktır."

    Adem (ırkı) "cenneteyken" sayıları fazla değildi, Allah'a itaatsizlik edince kovulunca "arz" (tüm dünya) kelimesinin kullanıldığını görüyoruz. Bu her yerin artık onların nüfuz sahası olduğunu anlatmak için kullanılmış. Artık "bahçeye" bağlı olmayan insanlar yayılmış ve birbirlerine düşman olmuşlar. "Ehbitu" (inin) rahatlarının bol olduğu yerden artık sıkıntı dolu hayata başlangıcı tanımlamak için kullanılmış. (2:61'de bu duruma bir başka örnek var.)

    Canlılığın ilk Amazon ve Afrika ormanlarında başladığını savunan ilkel Çorba (Primordial Soup) teorisine bu anlatım benzerlik göstermektedir.

    Kuran ademin ilk insan olduğunu da iddia etmez. Hatta ademden önce dünyada bazılarının fesat çıkardığını ve iNSANIN halife olduğunu anlatır. Halife Arapça'da "ardıl, peşinden gelen, izleyen" demektir.

    02:30 Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz. " Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim." 20:121 Nihayet, ikisi de ondan yediler. Bunun üzerine, çirkin yerleri kendilerine açıldı; üzerlerine cennet yapraklarından örtmeye başladılar. Adem, Rabbine isyan etmiş, azmış, ziyana uğramıştı.

    Dikkatinizi çekerim yedikleri elma değil. "Ondan yediler" olarak geçiyor. Böylece saltanatı (hür iradeyi) ele geçirdiler yani ilk zeki canlılar olup kendilerini yapraklarla örtmeye başladılar.
    Tümünü Göster
    ···