1. 1.
    +1 -2
    kaç kere okudunuz beyler ? ben 2 kere türkçe mealini okudum şimdi ise arapça halini okuyorum kafamda soru işareti bırakmamak için. çoğu yerde ( de ki ) ekleri bile yok. yani diyanet iyi gibmiş bizi şimdiye kadar.

    not: okumaya başlayana kadar müslümandım şimdi deistim. belki bir tanrı vardır ama onun elçisi muhafazid değil. türkçe mealini okuyan panpalarım anlayacaklardır durumumu.
    ···
  1. 2.
    0
    çok okudum.. sayısını hatırlamıyorum.. sadece kuran'ı değil. incil'ide..
    ···
  2. 3.
    +1
    @2 sonra noldu panpa bir aydınlanma falan oldu mu ?
    ···
  3. 4.
    0
    y a t ı n

    a r t ı k

    . . .
    ···
  4. 5.
    +1
    incili de daha sürükleyici.

    ama sonunda jesus ölüyor .s .s
    ···
  5. 6.
    +1
    @5 daha okumadım lan şu finaller bitsin incil'i de tevrat'ı da okuyacağım. ama allah karar versin amk hangi günün kutsal olduğuna. bu ne lan çocuk oyuncağı sanki
    ···
  6. 7.
    0
    kuranda bir çok yerder "de ki" geçmez yani örneğin; KURAN'DA muhafazid'iN KONUŞTUĞU AYETLER
    Kuran’ın içindeki çelişki ve mantıksal tutarsızlıklar onun tanrı katından gelen bir kitap olmadığını pekâlâ ortaya koymaktadır bundan başka bir de Kuran’da bazı yerlerde muhafazid gaf yapmıştır ve Allah değil de muhafazid’in konuştuğu bariz bir şekilde ortadadır.

    EN'ÂM – 114’e bakalım mesela. Diyanet işleri’nin eski bir çevirisine bakalım önce:
    “Allah size Kitap'ı açık açık indirmişken O'ndan başka bir hakem mi isteyeyim?' Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun gerçekten Rableri katından indirilmiş olduğunu bilirler. Öyleyse, sen şüpheye düşenlerden olma!”

    Burada gördüğünüz gibi Allah’tan 3. şahıs olarak bahsediliyor. Ayrıca “O'ndan başka bir hakem mi isteyeyim?” diye konuşanın da Allah değil muhafazid olduğu apaçık ortadadır. Diyanet daha sonra Kur’an üzerine tartışmalar vs. olunca bu gerçeği gizlemek için bakın ne yaptı. Kuran çevirisinde tahrifat! Evet sırf Kur’an’daki bu açığı kapatmak için Kur’an’da olmayan kelimeleri sureye parantez içerisinde ekleme yoluna gidildi:

    “Size Kitab’ı (Kur’an’ı) hak olarak indiren O iken ben Allah’tan başka bir hakem mi arayacağım?” (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O hâlde, sakın şüphecilerden olma.”

    işte ayetin orijinali, okunuşu ve kelime kelime anlamı:

    أَفَغَيْرَ اللَّهِ أَبْتَغِي حَكَمًا وَهُوَ الَّذِي أَنْزَلَ إِلَيْكُمُ الْكِتَابَ مُفَصَّلًا ۚ وَالَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ
    يَعْلَمُونَ أَنَّهُ مُنَزَّلٌ مِنْ رَبِّكَ بِالْحَقِّ ۖ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

    E fe gayrallâhi ebtegî hakemen ve huvellezî enzele ileykumul kitâbe mufassala(mufassalan), vellezîne âteynâhumul kitâbe ya’lemûne ennehu munezzelun min rabbike bil hakkı fe lâ tekûnenne minel mumterîn(mumterîne).
    ···
  7. 8.
    0
    @1 tanrı veya yaratıcı belki vardır diyorsan deist değil agnostiksindir. deistler bir yaratıcıya kesin olarak inanır
    ···
  8. 9.
    0
    1. e fe gayre allâhi : artık, Allah'tan başka mı
    2. ebtegî : arayayım, arıyorum
    3. hakemen : bir hakem, hüküm veren
    4. ve huve ellezî : ve o ki
    5. enzele : indirdi
    6. ileykum : size
    7. el kitâbe : kitabı
    8. mufassalan : açıklanmış olarak
    9. ve ellezîne : ve onlar ki
    10. âteynâ-hum : onlara verdik
    11. el kitâbe : kitap
    12. ya'lemûne : biliyorlar
    13. enne-hu : onun ... olduğunu
    14. munezzelun : indirilmiş
    15. min rabbi-ke : senin Rabbinden
    16. bi el hakkı : hak ile
    17. fe : o halde
    18. lâ tekûnenne : sen sakın olma
    19. min el mumterîne : şüphe edenlerden

    Görüldüğü gibi ayette “de” kelimesi yok.

    Peki söz konusu olan sadece EN'ÂM – 114 mü? Şimdi Diyanet’in TEVBE – 30 mealine de bakalım:
    “Yahudiler, “Üzeyr, Allah’ın oğludur” dediler. Hıristiyanlar ise, “isa Mesih, Allah’ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla söyledikleri (gerçeği yansıtmayan) sözleridir. Onların bu sözleri daha önce inkâr etmiş kimselerin söylediklerine benziyor. Allah, onları kahretsin. Nasıl da haktan çevriliyorlar!” Aceba bu ayette “Allah onları kahretsin!” diye beddua eden Allah mı yoksa muhafazid mi?

    Gelelim Hûd suresine… Hûd suresinin ilk iki ayetinin eski çevirisine bakalım:
    “Elif, Lam, Ra. Bu Kitap, hakim ve haberdar olan Allah tarafından, Allah'tan başkasına kulluk etmeyesiniz diye ayetleri kesin kılınmış, sonra da uzun uzadıya açıklanmış bir Kitap'dır. Ben size, O'nun tarafından gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeciyim.”
    Bu Diyanet’in eski mealidir. Görüldüğü gibi burada da Allah değil muhafazid konuşuyor. Diyanet bu ayetteki tuhaflığı da fark ediyor ve daha sonra yukarıdaki cümlenin başına parantez içinde bir “de ki” ekliyor ki ayetin orijinalinde bu “de ki” yok.

    ZÂRiYÂT suresi 50. ve 51. ayetlerin mealine bakalım şimdi de:
    “O hâlde Allah’a koşun. Şüphesiz ben, size O’nun katından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım. Allah ile beraber başka bir ilâh edinmeyin. Gerçekten ben, size, Allah tarafından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım.” Allah tarafından gönderilmiş uyarıcı Allah’ın kendisi mi muhafazid mi işte muhafazid bu ayetlere de “de ki” koymamış ve Diyanet henüz buralardaki sakatlığa ayıkıp “de ki” eklememiş.

    MUNÂFiKÛN – 4’e de bir bakalım:
    “Onlara baktığın zaman cüsseleri hoşuna gider; konuşurlarsa sözlerini dinlersin; tıpkı, sıralanmış kof kütük gibidirler; her çığlığı kendi aleyhlerine sayarlar; onlar düşmandır, onlardan çekin; Allah canlarını alsın, nasıl da aldatılıp döndürülüyorlar.”
    Burda da “Allah canlarını alsın” diye konuşup beddua eden şüphesiz ki Allah değil muhafazid.

    Gelelim TEBBET – 1’e:
    “Ebû Leheb’in elleri kurusun. Zaten kurudu.”

    Allah beddua edemeyeceğine göre bu sözde muhafazid’e ait. işte Kuran’da Tanrı sözü olmadığı kesin olan ayetlerden bir demet.
    Tümünü Göster
    ···
  9. 10.
    0
    @8 haklısın panpa. ben de tam arasındayım her şeyin. tam anlatamadım durumumu
    ···
  10. 11.
    -1
    afedersinizde bi gibtirin gidin lan artık ateistmiş deyistmiş olm ananızın dıbına kadar yolunuz var yarak kürek konular açıp durmayın
    beynininz olsa sizin son kullanma tarihi geçmiştir
    ···
  11. 12.
    0
    @11 edebiyat okuyorum ben am düdüğü meful, fail öğrenmekten ciğerim soldu. millet savaşa gitmiyor ortada şehit kavramı yok hoop bir ayet iniveriyor savaşta ölen cennetlik diye bütün salaklar koşa koşa savaşa gidiyor. al sana sosyolojik şeyler. bu kitap sözde dünyanın sonuna kadar insanlığı aydınlatsın diye indirilmedi mi ? yıl olmuş 2013 sadece tefsircilerin ağızlarına mı bakacağız biz ? zütünü kaldırıp arapça öğrenmeyi denesen böyle olmaz ama kime anlatıyorum amk
    ···
  12. 13.
    0
    @12 deyist ne lan kola boğazıma kaçtı amk asfasdgsbaf
    ···
  13. 14.
    0
    @15 gibtir git öğrenmeden gelme buraya o zaman.
    ···
  14. 15.
    0
    kuran okuyan maldır. net.
    ···
  15. 16.
    -1
    meal okuyan gerizekalidir amk
    ···