1. 1.
    +2 -1
    şeriat yerine demokrasi veya başka bir yönetim biçimini desteklemek küfre girer diyor hocanın biri. ne diyonuz la müslümanlar?
    ···
  2. 2.
    +1
    şöyle düşün kardeşim. ben müslümanım dese birisi, ama kur an ın şu ayetini kabul etmiyorum dese kafir olmaz mı? elbette ki kafir olur.
    birisi ağzına içki sürmemiş olsun, içki içmek haram değil desin kafir olur. çünkü allahı tekzip etmiş, yalanlamıştır. ama birisi 100 kişi öldürsün, ben müslümanım ve bu yaptığımın günah olduğunu kabul ediyorum, biliyorum desin kafir olmaz.

    umarım cevap verebilmişimdir soruna. bu arada bir hoca başı açık birine kafir diyorsa hocayı uyarmak lazımdır, zira yanlış söylemiştir.
    ···
  3. 3.
    +1
    adamlar marsta curiosity rover adlı robota selfie fotoğraf çektirdiler twitterda paylaşıyorlar robotun görevi marsta yaşam izleri aramak ve gezegenin yapısını incelemek. aldğı toprak ve taş örneklerini elementlerine kadar inceleyebiliyor.

    müslümanlar ise zina işleyene kaç kırbaç cezası verilir kaç kadının ifadesi bir erkeğin ifadesine eşittir, kadınlar salatalık muz gibi meyve sebzeleri almasın tahrik olurlar, ölmü karınızı 6 saat içinde gibebilirsiniz gibi fetvalar veriyorlar

    bilmem anlaabldim mi

    ayrıca müslüman dünyasından günümüzden güzel bir örnek verin düşüncelerimi değiştireyim
    ···
  4. 4.
    +1
    iman hakkı hak batılı batıl bilmektir. kafir demek gerçekleri örten manasındadır, allahın helal dediğini haram, haram dediğine helal demektir yani. kız başıın açsa, ama bilse ki ben müslümanım allah başımızı kapatmamızı istiyor benim yaptığım günah. allah inşaallah affeder beni desin kafir olmaz. fakat başını kapatan birisi aslında günah değil açmak, ben kapatıyorum ama canım istiyor desin. başı kapalı olduğu halde kafir olur. çünkü allahı tekzip etmiştir.
    ···
  5. 5.
    +1
    bu arada şeriat şimdi gelir mi? ister miyim diye sorarsanız onada bir izahat yapayım.

    şimdi şeriat gelmesin, gelirse akdeniz izmirdeki milyonla insana idam lazım gelir. bakın kur an nasıl inzal oldu?

    önce mekkede imana dair ayetler geldi. sonra medinede muamelata dair ayetler geldi. sen imanı sağlam olmayan birine içkiyi bırak desen isyan eder. nitekim iranda böyle oldu. geçen konuşuyorum, irandan buraya kaçmış kız. ben ateisttim, zorla çarşaf giydiriyorlardı diyor. öncelikle toplumdaki imanı arttırıcaz, dini irşad edeceğiz. dindar adamı arttıracağız. zaten bir yerden sonra halk kendisin getirir şeriatı, yeter ki iman olsun.
    ···
  6. 6.
    +1
    bazı sünni alimlerimiz şiayı tekfir ile itham etse de kimileri ehli kıble diyerek tekfir ile itham etmemiştir. ama ben sana şianın her ekolü için geçerli olan bir itikad vardır ki bu küfre girer.

    birincisi kur andaki bazı ayetler ekgibtir hz.ali hakkındaki ayetleri hz.osman çıkarmıştır. kıyamete doğru hz.ayşe deki esas kur an çıkarmış(haşa) o zaman hıfz ederiz derler. şu anda bana 1 tane şia hafız gösteremezsin.

    tabi reenkarnasyona inanandan haşa hz.aliyi allah yapanlar var. misal nusayriler.
    efedim, yok vebrail hz.aliye vahiy indirecekmiş de karıştırmış muhafazide inçiş diyen var. hz.muhafazid kıyamete doğru gene gelecek diyen var. var oğlu var. bir şia alimi amerikaya kaçtı, bizim yolumuz yanlış, sünniler haklı dedi kitap yazdı, öldürüldü.

    yezid konusuna gelirsek, onun öldürme emri verdiğine kesin bir delil yoktur. şaibeli bir konudur.
    ···
  7. 7.
    +1
    müslüman deyince neyi anladına bağlı yada şeriat deyince

    ha sen ne düşünüyon dersen:

    bencegerek yok aynı imam nikahı meselesi gibi o devirde evlendirme işinde devletin görevlendirdiği adamdı imam işi resmiyete o döküyodu ahiti o imzalatıyodu hala o ahit gösteriliyodu, artık devletin nikah memurları var imam nikahı iptal. şeriatta aynı bakış açısıyla iptal yani en azından senin düşündüğün şeriat asıl şeriat zaten iptal olamaz çünkü bir müslümanın hayatı zaten kurandır "benim hükümlerimle hükmetmeyen kafidir diye ayet var sonuçta"

    (bkz: benim din anlayışım) başka yazılarım
    ···
  8. 8.
    +1
    insan hayatının kutsallığı hiçe sayılıyor diyorsan darılırım. aşk olsun kardeş:)

    bir ara neden insan eşref-i mahlukat onu anlatırım, islam dünya görüşünü anlatırım. annem kızmaya başladı pek vaktim yok malesef.

    şeriat öyle bir sistem ki bir kafir sana saldırsa sen onu öldürebilirsin. ama o ölüye tekme atmanı yasaklar. o insandır, kafir de olsa eşref-i mahlukattır der. kur an da demiyor mu insanın yeryüzünün halifesi olduğunu. dikkatini celb ederim, müminin değil insanın.
    ···
  9. 9.
    0
    @38 panpa düşünen insanları öldürdüler kalanları da susturuyorlar aq müslümanlr az düşünse şimdi bu halde olmazlardı
    ···
  10. 10.
    0
    @1 gerçekten birşey düşündüklerini mi zannediyosun panpa yoksa iğneleme mi vardı?
    ···
  11. 11.
    0
    demokrasi beşer yapımıdır. demokrasinin şeriatla tezad teşkil eden bazı noktaları vardır. misal bir olay oldu. demokraside 1 kişi yanlış desin bir delil göstersin bunu ispat etsin yanlış olduğuna ama buna karşı 1000 kişi doğru desin, ispat edemesin. doğru diyenlerin dediği olur. şeriatta ispat eden 1 kişi haklıdır.

    al işte şeriat daha mükemmel.
    ···
  12. 12.
    0
    hoca haklı müslümanlar şeriata karşı çıkamaz
    not:ateistim
    ···
  13. 13.
    0
    @34 dostum misal vereyim sana neden bölünmüşüz. bu misalimle anlayacaksın ki bir hanefi ile şafi nin yani iki ehli sünnetin ne kadar da tetabuk olduğunu. peygamber efendimiz namazı farklı şekillerde kıldığı olmuştur. bazen sünnet kılarken 2 sünnet kılmış ertesi gün 8 sünnet kılmıştır. mezhepler oluşurken de insanlar bu gördüklerini aktarmıştır, yani ben iki gördüm onu aktarıyorum sen 8 gördün ertesi gün onu aktarıyorsun. bunun bir mahsuru yok. önemli olan itikadi farklardır. yani inanışla alakalı.

    bir misal ile iktifa edeceğim ki ehli sünnet arasında bölünmenin ne kadar mantıklı olduğunu anla.

    bir gün peygamberimizin anlı kanamış hz aişe de anlını silmiş. sonra peygamber efendimiz gitmiş abdest almış. bunu gören bir sahabe neden abdest aldığını sormak aklına gelmemiş. acaba kan çıktığı için mi yoksa kadın eli deydiği için miydi?

    imamı şafi köylüyü düşünüp kadın eli deymesine bağlamış zira kan işine bağlasa köyle tarlada çalışır her an bir yeri kanayabilir.
    ebuhanefi ise şehirliyi düşünmüş. bir yeri kolay kolay kanamaz ama her han eli bir kadına deyebilir diye.

    selefiler hatalıdır ve bir muamelat farkı değil, itikadi hata yapmışlardır.
    ···
  14. 14.
    0
    @43 senin ben kuracağın mantığı öne süreceğin hipotezi gibeyim güzel kardeşim ya karikateist terk amk

    @40 ben
    müslümanlarda da müslümanlar biz müslümanlarımı savunuyoz burda islamı savunuyoz yazık valla bu gözlükle bakrsan anca onu görürsün sana gelip burda zaman harcayamam herürlü pm ye açığım konuyu okumadım kusura bakmayın
    ···
  15. 15.
    0
    @43 şu anda şeriatı konuşuyoruz müslümanları değil.
    ···
  16. 16.
    0
    reserved
    ···
  17. 17.
    0
    sorusu olan sorabilir
    ···
  18. 18.
    0
    milletin ağzı ishal olmuş panpa merak ediyorsan al e.hamdi yazarın kitabını oku
    ···
  19. 19.
    0
    Dinde zorlama yok demek isteyen istediği dini seçebilir demektir. Müslüman müslümani zorlayabilir zira birbirinden sorumludurlar.
    ···
  20. 20.
    0
    ben muhafazakar demokratım
    ···