-
51.
-1@84 inşallah birgün başına gelmezde yaşamazsın. senin akıl oyunu dediğin şeyler %100000000000000000 gerçek olan şeyler. git bakırköyde yatanlara bi sor istersen onlar neden kafayı sıyırmış.
-
52.
-1@73 ben yanıt vermek için değil yanıt almak için yazdım güzel kardeşim. niyetimin ne olduğundan bu kadar emin olman ne kadar süpersonik yeteneklerin olduğunu gösteriyor. farklı cevapları okumak ve sentezlemek benim için önemli hepsi bu.
-
53.
-1@79 lan olm bana niye gelmiyorlar amk? ayrıca madem varlar şöyle bi topluluğun içine çıksınlar da herkes şahit olsa. ama bu tarz olaylar nedense çok karanlıkta, yalnız başına, korkudan altına sıçacak ruh halindeyken yaşanıyor. bunlar hep insan aklının oyunları. 2013 yılında hala bu tarz zırvalıklara inanıyorsunuz amk.
-
54.
-1sen mantıklı şeyleri ortaya sürdükçe tek diyebilecekleri şey o herşeye kadirdir veya senin algının ötesindedir olacak. Ben düşüncelerini felsefik bir açıdan paylaşmanı beğendim ve mantıklı olduğunu düşünüyorum. şukular şelale.
-
55.
+1@111 huur evladı liseli herkes doğru düzgün tartışıyor sen gelmiş milletin değerine küfrediyorsun madem bi gibimden haberin yok ne demeye ateist oldun zütveren pekekent elim ayağım titredi amk
-
56.
-1@70 felak ve nas suresi korunmak için okunan dualardan. cin suresinde ise o alemden bu aleme geçişten bahsetmiyor. diyanetin sitesindeki mealden ulaşılabilir
-
57.
-1@99 internet kaynakları varsa paylaş bu başlığın altında herkes okusun işte mübarek
-
58.
-1@72 ya halüsinasyon görmüsşündür ya yalancısındır ya da korkuların yüzünden gördüklerini abartmışsındır. böyle çok vaka var. ben gidip de en uçuk olasılığa, yani cinlerin var olma olasılığına inanacak değilim.
-
59.
-1sözcükler, belirli anlamlar taşıyan bilgi transferi sağlayan soyut şeylerdir.
belki geleceği görmek ve kaderi değiştirebilmek daha farklı birşeydir.
bu da olağan durum.
kur'andaki çelişkileri bende görüyorum fakat bir yaratıcının olmaması mantıksız geliyor açıkcası.
daha sonra şöyle bir fikir iştirak ediyor aklıma;
peki ama, yaratıcı varsa, onu kim yarattı ? -
60.
-1@44 aklında ne varsa yaz cumartesi günü. başlık bi yere gitmiyor nasıl olsa
-
61.
-1@45 diğer sorularıma da bir cevabın varsa okumak isterim
-
62.
-1@134 allah zamandan münezzehtir... burda "rabbinin katında" kavramı insanın, dünyanın, evrenin ötesinde rabbin yarattığı başka alemler; mesela cennet, cehennem, kabir hayatı vs gibi şeyler kastediliyor. bu alemlerdeki, ki allahın vaad ettiği alemlerdir, zamanın izafiliği kastediliyor. yoksa allah zamana bağlı değildir... tefsiri de bu şekilde yapılır zaten... tefsire gerek olmadan da ayeti okuyunca; vaadden, azaptan bahsedildiğini görünce bu manaya geldiğini anlayabilirsin...
-
63.
-1@20 tatlı tatlı konuşunca ne güzel oluyor lan verdim şukunu kenks
-
64.
-1başka bir soru
bakara suresi 106. ayet şöyledir; “biz, bir ayetten her neyi nesh eder veya unutturursak, ondan daha hayırlısını veya benzerini getiririz. allah’ın her şeye gücü yeten olduğunu bilmez misin?” nesh: "kaldırma, hükümsüz kılma" anldıbına gelmektedir. allah yanlış yapar mı ki sonradan o ayeti nesh ederek yerine yenisini gönderir? ayrıca kadr suresi 1. ayette yazdığı gibi kur’an-ı kerim kadir gecesinde inmemiş midir? yani toptan bir şekilde inmemiş midir ki allah sonradan üzerinde değişiklik yapar? kur’an’ın birçok yerinde belirtildiği gibi kur’an-ı kerim allah katında bir kitap olan “levh-i mahfuz” da yazılıdır. burada ezelden beridir yazılı olan bir kitap neden hz. muhafazid zamanında değiştirilmektedir? allah hata yapar mı? ayrıca bu ayetler fatır suresi 43. ayette yazan “sen allah’ın kanununda bir değişiklik bulamazsın. sen, allah’ın kanununda bir başkalaşma da bulamazsın.” sözleriyle neden çelişmektedir? -
65.
-1@135 ya olm bi git ya. açık açık rabbinin katında diyor işte. yani allaha göre diyor. bi bıkmadınız şu dini bu kadar kıvırmaktan. kabir hayatındaki zamandan bahsetmek isteseydi öyle derdi zaten. ama gidip kendi katındaki zamandan bahsetmiş. ne anlatacağını bilmeyen bi tanrı mı lan bu?
-
66.
-1@136 açık açık diyor evet. ben de onu diyorum. bu allah'a göre anldıbına gelmez. kıvıran sensin hiç kusura bakma. kime sorarsan sor, bu ayette gaybi alemlerdeki zamanın insan algısındaki karşılığı anlatılmaya çalışılıyor. bunun açıklaması budur. insan herşeyi zaman kavramıyla açıklamaya çalışır ama allah için zaman kavramı yoktur. bunun için ahireti bu şekilde açıklıyor. allah katında zaman diye birşey yok. direk geçmiş ve gelecek yoktur dese, ki onu demeye getiriyor, ona da itiraz edecesiniz. ne olsa itiraz edeceksin çünkü inkar etmeye koşullanmışsın. hep inananları suçlarsınız, çoğu kez de haklısınız, ama siz de ne olursa olsun inkar edeceksiniz... 1400 yıldır herkes salak bir sen akıllısın...
-
67.
-1@137 ulan yaptığınız hep aynı şey. bu ayeti sen tabii ki de direkt anlatmak istediği şekilde anlamak istemezsin. çünkü ayet bu haldeyken çok saçma. o yüzden istediğin şekilde kıvırarak orada bunu anlatmak istemiştir diyorsun. nah o şekilde anlatmak istemiş. sen o şekilde anlamak istiyorsun asıl. ben ise ne okuduysam onu anlıyorum. işin içine yorumumu katmıyorum.
-
68.
-1@25 onu diyen müslim kardeşlerin konudan haberi yok.
kader yazılıdır. levh-i mahfuz'da yazar. -
69.
-1@24 panpa valla gibildim artik ateistlere cevap vermekten biraz ne halleri varsaa gorsunler durumdayim ama birazdan soruna cevap verecem oda senin samimiyetine guvendigim icin ,okucam simdi sorunu.
-
70.
-1@7 yok mu?
-
adalet kırıntısı
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 08 11 2024
-
vikingur banka luka maci
-
travesti zütünü patlata patlata osurdu
-
memati senin kafanı elektrikli testere ile
-
endonezyalı sevgilime aldığım hediye capsli
-
çok yalnızımm be sözlük
-
bir kız osururken
-
anadolu da yaşayan ermenilere ne oldu
-
memati sana bıçak cekseydim ne
- / 1