1. 1.
    +7 -3
    allah’ a ait olan onlarca sıfat arasından 2 tanesi üzerinde duralım:

    1.alim-i mutlak: geçmişte ve gelecekte olacak olan her şeyi bilmek.
    2.kadir-i mutlak: her şeyi değiştirmeye, her olaya müdahale etmeye gücü yetmek.

    bu iki özellik oksimorondur.
    oksimoron:çelişen özellikleri bir arada bulunduran anlamındadır.
    bu iki özellik bir arada bulunamaz.

    herşeyi bilen bir tanrı (allah), herşeyi biliyorsa eğer hiçbir şey yapamaz, hiçbir şeyi değiştiremez dolayısıyla herşeyi bilmek ve herşeyi bilmeye başladığı ana kadar yaptıkları dışında hiçbir şeye gücü yetmez duruma düşmüştür.

    herşeyi bilen bir tanrı (allah), gelecekte kendisinin yapacağı bir eylemi de ilk herşeyi bilmeye başladığı andan itibaren biliyor demektir. eğer bunu biliyorsa, onu ilk bildiği an yapmış da demektir, çünkü onu değiştiremez artık. değiştirirse eğer, değiştirmesini gerektiren bir ruh haline düşmüş, küçük/büyük bir sürprizle karşılaşmış demektir ki, o değişikliği yapacağını bilmiyormuş demektir.

    bunu daha iyi anlamak için birkaç örnek vereyim.

    örnek:
    islam inancına göre allah ezelden beri var ve ebediyete kadar da olacaktır. evreni, melekleri vs. aklımıza gelen gelemeyen her şeyi yaratmıştır. zamanı geldiğinde adem’ i yaratacağını ve meleklerin ona secde etmesini isteyeceğini ama şeytanın bu emre karşı gelip kendisine isyan edeceğini biliyordu. eğer allah bunu biliyorduysa, şeytanın başka bir davranış sergilemesi; örneğin adem’e secde ederek allah’ı şaşırtması mümkün değildi. o, allah’ın bilgisi dahilinde yapması gereken vazifeyi yerine getirmiş ve adem’e secde etmeyi reddetmişti.
    şu durumda soru çok basit: allah, şeytanın adem’e secde etmeyeceğini biliyorken, şeytanın adem’e secde ederek allah’ı şaşırtma imkanı var mıydı? eğer bunu yapma imkanı var idiyse, allah herşeyi bilmiyor, zar atıyor demektir. eğer bunu yapmaya imkanı yok idiyse, şeytan allah’ın isteği doğrultusunda görevini yerine getirmiştir ve allah, zamanı geldiğinde görevini yerine getirecek olan şeytanın bu davranışını şeytanı yarattığı andan itibaren bilmekle, gelecekteki bu davranışı değiştiremez, buna gücü yetmez duruma düşürmüştür kendisini.
    birde şu var;allah şeytanın son anda secde etmesini sağladı ve şeytan adem’e secde etti diyelim. o zaman da allah, şeytanı yaratırken gelecekte isyan edeceğini bilmiyor demektir ki şu durumda allah’ın alim-i mutlak sıfatı da zail olmuş demektir.

    örnek:
    inanca göre allah, daha evreni yaratmaya karar vermeden dahi önce gün gelip aziz nesin’i yaratacağını, onun hangi ana-babadan olacağını, kaç yıl yaşayacağını, hangi eğitimi alacağını, hangi mesleği yürüteceğini, ne tür kitaplar okuyacağını, ne tür bir arkadaş çevresi olacağını, dinsel inançlarının ne olacağını ve kaç yıl yaşayıp ne şekilde öleceğini, ölürken de bir ateist olarak öleceğini biliyordu.
    aziz nesin’in ölürken dini bütün bir müslüman olarak ölmesi de imkansızlaşmış demektir artık. eğer böyle olsaydı, yani aziz nesin bir ateist olarak değil de dini bütün bir müslüman olarak ölseydi, allah bu duruma şaşırıp: “ulan ben bu adamın trilyonlarca yıl öncesinden dahi bir ateist olarak öleceğini biliyordum ama adam müslüman olarak öldü” diyecek olması gerekir. bunu diyecek bir tanrı da alim-i mutlak olamaz. alim-i mutlaksa, yani aziz nesin’in bir ateist olacağını ve öyle de öleceğini, daha onu yaratmadan önce biliyor idiyse eğer, kadir-i mutlak sıfatı zail olmuş demektir artık; aziz nesin, bir ateist olarak ölmek zorundadır, çünkü allah’ın bilgisi dışında bir şey yapamaz ve dolayısıyla allah da bu gerçeği değiştiremez artık.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +5 -2
    okudum üşenmeyip
    yanlışın zaman kavrdıbını bizim bildiğimiz şekilde düşünmen.
    100 km lik bir yol düşün
    bu zamanın tamamı olsun atıyorum tamam mı?
    şimdi yolun kenarında durursan o 100 kmlik yolun tamdıbını göremezsin. sadece gözün gene atıyorum en açık güneşli bir günde bile 3-4 kmlik alanını görürsün.ama biraz geriden bakarsan daha fazlasını görürsün.ama gene hepsini göremezsin.ve ileride bir trafik kazası olmuşsa bihaber olursun. görüş alanın dışındadır çünkü.
    ama hava trafik kontrolünde oturan adam tepen o yolun tamdıbını görür.ne olursa olsun anında görür ve bilir. hatta freni patlamış bir kamyon görürse 1 dakika sonra kaza olacağını bile tahmin edebilir.
    bu basit örnekle basit insan zekası ile bile o kamyonun kaza yapacağını anlamak yeter.
    kendini alemlerin rabbi olarak tarif eden bir tanrı var karşımızda.
    sence buna gücü yetmez mi?
    istediğini değiştirir muhabbetine gelince.
    her olaya müdahele eder demiyor
    her olaya gücü yeter diyor. yani edebilir.ama ettiğini nerden biliyorsun.
    bu benim mike tysonla karşılaşmama benzer.
    mike beni yer bitirir. terlemez bile.ama tenezzül eder mi?yapar mı? yapmak ister mi?

    zaman ve zeka kavrdıbını bir daha gözden geçir.
    ···
  3. 3.
    +5 -1
    bir örnek daha :

    şu anda 20 metrekarelik bir odada, bilgisayarın başında oturuyorum. diyelim ki şu andan itibaren 5 dakika süreyle ve bu odanın sınırı içinde olmak üzere alim-i mutlakım. şu an sıfırıncı saniyedeyim, bu odanın içinde 5 dakika içinde ne olacak ise biliyorum. tüm atom ve atomaltı parçacıklarının hızını ve momentumunu biliyorum. kaloriferin üstündeki perde çeşitli yönlerde çeşitli şekillerde hafifçe sallanıyor. zaman içinde nerelerde hangi konumda olacaklarına vakıfım. ben de bu süre içinde bilgisayarın başında oturup yazı yazıyor olacağım. biliyorum çünkü. karşımda duran yeşil saatin saniyesi her saniye bir kere ilerleyecek. bunun dışındaki maddelerin atomları brown hareketi dışında pek kımıldamayacak. evet, bu oda sınırları içinde 5. dakika bitinceye kadar olacak her şeyi biliyorum. ben de oturup şu an okuduğunuz yazıyı yazacağım. tam 5. dakika sona erdiğinde “post” yazısına basıp bu yazıyı göndermiş olacağım.

    3.dakika 56. saniyede çişim geldi, tuvalete gidebilir miyim?
    ···
  4. 4.
    -4
    @60 madem biz allahın katını anlayamayız, kuran ne gibime geldi o zaman? hiç uğraşmasaydı boşuna.
    ···
  5. 5.
    -4
    allah her şeyi değiştirir panpa kanunları bile şimdi gibtir git

    edit: çünkü o koydu
    ···
  6. 6.
    -3
    @113 yarak ye.
    @114 sen de yarak ye.
    ···
  7. 7.
    +2 -1
    @1 güzel bişey yakalamış ama bence açıklayamamış.

    şimdi, geçmişi ve geleceği biliyorsa, nasıl değiştireceğini de biliyordur. dolayısıyla değiştirme fonksiyonunun bir anlamı kalmıyor.

    yani düşünelim ki bir yemek yapıyorsunuz. tuz atacaksınız. ama tuzun çok olacağını biliyorsunuz (alim-i mutlak). bu tuzu geri alma şansınız da var (kadir-i mutlak). tuzu çok atar mısınız? yoksa en baştan gerektiği kadar mı tuz koyarsınız.

    böyle bir şeyler işte.

    edit: açıklamış lan, okumadan entry girmiştim, utandım. neyse bi örnek de benden olsun işte. basite indirgenmiş halde.
    ···
  8. 8.
    +1 -2
    kardesim bende ateistim ama kaderin tanımı şöyle önünde yüzlerce yol var soy ağacı gibi düşün hepsi birer yol nereye gidersen ne olacğını biliyormuş tanrı. mesela 3 yol var 3.den gidince aziz nesinin ateist olacıgını biliyor diye düşün 2 den gitseydi müslüman olucaktı ve tanrı şaşırmicaktı
    ···
  9. 9.
    -3
    @93 ya olm bi de git, allaha kitaba kaysam, kurana tecavüz etsem, camiye işesem de bi tak olmaz. geçin lan bunları artık.
    ···
  10. 10.
    -3
    @96 he yavrum he banyoda cinler musallat olmuş he. amk manyakları ya. gibtirin gidin çocuk mu kandırıyorsunuz sülalenizi giberim sizin orta çağ kafalı gibik şakirtler. bıkmadınız mı insanları böyle zırvalıklarla kandırmaktan?
    ···
  11. 11.
    -2
    @133 allah zamandan münezzeh değildir.

    hacc 47: "Ve azabı senden acele istiyorlar. Ve Allah, asla vaadinden dönmez. Ve Rabbinin katındaki bir gün, sizin saydığınız bin sene gibidir."
    ···
  12. 12.
    +1 -1
    @21 bak burda da mantığın yanlış.
    o kitapta yazdığı için o adam o içkiyi içmiyor.
    o adam o içkiyi kendi rızası ile içeceği için o kitapta yazıyor.
    yani bir nevi geriye işleyen zaman hesabı.
    adamın birçok seçeneği vardır. içkiyi içer, içmez,içmek ister bardak kırılır, içmek ister yere dökülür içemez, içmekten vazgeçer ayağı kayar bardak düşer içki yanlışlıkla boğazından aşağıya akar, içmekten vazgeçer, kapı kırılı iki tane silahlı adam içeri girer zorla içirir. saçma sapan birçok seçenek mevcut.
    ama ne yapacağına o adam kendi karar verir.
    ···
  13. 13.
    +1 -1
    mesela şimdi de

    hz. muhafazid’in mucizelerinden biri olan “şakk-ı kamer” yani ayın yarılması hakkında konulaşım. hz. muhafazidin ayı bir parmağıyla ikiye bölmesi bir çok hadiste de geçer ve kur’an-ı kerim de kamer suresi 1. ayeti “kıyamet saati yaklaştı, ay yarıldı.” ile bunu doğrular. ay'ın yarılması hakkındaki rivayetlere bakarsak dolunay sırasında ve ay doğarken olduğunu görürüz, eğer ay arap yarımadası üzerine yeni doğuyor ise onun doğusunda kalan çin-hindistan gibi astronomi ile ilgilenen büyük medeniyetler için de ay görünüyor olmalıydı. fakat onlar ay'ın yarılması gibi mucizevi bir olayı kaydetmemişlerdir. ay’ın yarılması’nı sadece müslümanlar mı görmüştür? eğer ay kur’an-ı kerim de de belirtildiği gibi gerçekten bölündüyse neden dünya üzerindeki hiçbir medeniyet bunu kaydetmemiştir?
    ···
  14. 14.
    -2
    ya aptal aptal konuşmayın insansız uçakları kim uçuruyo o zaman ?
    ···
  15. 15.
    -2
    özet yok mu
    ···
  16. 16.
    -2
    @101 lan olm sen bu kafayla geceleri evde tek başına kalamazsın. ne öküz bi şahsiyetsin sen?
    ···
  17. 17.
    +1 -1
    @73 de haklı yalnız. soru sıçıp durmuşsun amk. tek bi soru yaz da adam gibi onu tartış. buradaki müslümanlar işi gücü bırakıp senin paragraf paragraf sorularını mı cevaplayacak amk?
    ···
  18. 18.
    +1 -1
    ee yarram aksini iddaa eden mi var
    ···
  19. 19.
    +1 -1
    @8 her türlü yani
    ···
  20. 20.
    -2
    ya şöyle direk inanıyorsunuz ya tav oluyorum sizdeki beyine yemin ederim müslüman kardeşlerim
    ···