-
126.
-1@15 yani şöyle diyelim hatta
ilk olarak büruc suresi 21-22. ayetlerde ve daha sonra kur’an’ın birçok yerinde geçen “levh-i mahfuz” kur’an-ı kerim’e göre kainatta olmuş veya olacak olan her şeyin ekgibsiz olarak yazılı olduğu allah katında bir kitaptır. bu kitapta şu an bu yazıyı okuduğunuz dahi yazmaktadır, siz daha doğmadan önce yazılmıştır. enam suresi 59. ayet’e göre bir yaprağın yere düşüşü dahi bu kitapta yazılıdır. buna göre; önünde içki şişesi duran bir insan düşünelim, bu kişi içkiyi içip içmeyeceğine henüz karar vermemiş, yani içip içmeyeceğini kendisi bilmiyor, ancak levh-i mahfuz da onun içkiyi içip içmeyeceği çoktan yazılı bile, bu durumda bu kişi içkiyi içerse günaha girmiş oluyor, ama daha o doğmadan çok önce o içkiyi içeceği levh-i mahfuz da yazılı, bu kişinin levh-i mahfuz da yazılı olanın dışında hareket etmesi imkansız, bu sebeple bu kişi neden cezalandırılır? bu kişi sadece allah’ın kainatta onun için yazdığı rolü oynuyor, aksini yapması mümkün değil, allah bu kişiyi kendi yazdığı rolü oynadığı için neden cezalandırıyor? -
127.
-1biraz düşünün çalışsın kafalar
-
128.
-1@25 onu diyen müslim kardeşlerin konudan haberi yok.
kader yazılıdır. levh-i mahfuz'da yazar. -
129.
-1@41 turriptosis nutricula adlı ölümsüz deniz anası hakkında ne düşünüyorsun kanki? evrimin apaçık bir ispatı olmadığına beni inandırsana
-
130.
-1@70 felak ve nas suresi korunmak için okunan dualardan. cin suresinde ise o alemden bu aleme geçişten bahsetmiyor. diyanetin sitesindeki mealden ulaşılabilir
-
131.
-1@52 gemiye de ihtiyaç yok o halde.
-
132.
-1@72 ya halüsinasyon görmüsşündür ya yalancısındır ya da korkuların yüzünden gördüklerini abartmışsındır. böyle çok vaka var. ben gidip de en uçuk olasılığa, yani cinlerin var olma olasılığına inanacak değilim.
-
133.
-1@46 vazgeçme lan okumak isterim
-
134.
-1@45 diğer sorularıma da bir cevabın varsa okumak isterim
-
135.
-1@65 yanlış hatırlamıyorsam kuranda cinlerin alemiyle insanların aleminin farklı olduğunu ve birinin diğerine geçmesinin mümkün olmadığını yazıyor. dolayısıyla musallat olma gibi birşeye inanmak müslümanlar açısından da yanlış. ha tersini gösteren ayet varsa koyun düzelteyim yanlışımı
-
136.
-1@44 aklında ne varsa yaz cumartesi günü. başlık bi yere gitmiyor nasıl olsa
-
137.
-1@65 cinler ayan beyan ortada mı? esas halüsinasyon diye bir rahatsızlığın olduğu ayan beyan ortada. bi de göz kırpmalı gülücük yapmış. teyyyyyyy
-
138.
-1@34 e cevabı olan yazsın
@51 e cevabı olan yazsın
@59 a cevabı olan yazsın -
139.
-1@63 en basitinden cinleri ve diğer varlıkları algılamaya çalış. bunların varlığı ayan beyan ortada, hareketleri ve nasıl oldukları ve nasıl yaratıldıkları 1400 yıl önce gelen kitapta anlatılmış, aynı şekilde bunların musallat olmasından kurtulma yollarıda yine dualardan ve yine peygamber efendimizce belirtilen ritüellerden geçiyor. al sana ayan beyan bi kanıt daha ;)
-
140.
-1bir başka soru dahaTümünü Göster
islam alimlerine göre hz. muhafazid’in mucizelerinden birisi de “şakk-ı sadr” yani “göğüs açma” olayıdır. inşirah suresinin ilk 3 ayeti şu şekildedir; “1- senin (mutluluğun) için göğsünü açıp genişletmedik mi? 2- senden o yükünü indirmedik mi? 3- o, senin belini bükmüştü.”
hz. muhafazid’in kalbinin ameliyatla açılarak içindeki maddî ve manevî pisliklerin çıkarıldığını ve bunların yerine yüksek faziletlerin konduğunu dile getiren rivayetlerin, olayın farklı zaman ve yerlerde gerçekleştiğini ifade eden dört ayrı varyasyonu vardır:
birinci ameliyat, hz. muhafazid henüz bebekken süt annesi halime'nin yanında yapılmıştır. rivayete göre hz. muhafazid o sırada bir süt çocuğu olmasına rağmen seneler sonra bu ameliyatı hatırlamış ve şöyle anlatmıştır: "çocuktum, arkadaşlarımla bir derede oynuyorduk. üç kişi geldi, yanlarında bir altın leğen vardı, içi karla doluydu. beni arkadaşlarımın arasından aldılar. birisi beni yanım üstüne yatırdı, karnımı yardı. ben bakıp duruyordum, hiç acı duymadım. karnımdan bağırsaklarımı çıkarıp leğende yıkadı, yine karnıma koydu. öteki gelip kalbimi dışarı çıkardı, kalbimin içinden pıhtılaşmış bir kara kan parçasını çıkarıp attı, sonra nurdan bir mühür çıkarıp kalbimi mühürledi, sonra kalbim peygamberlik ve hikmet nuruyla doldu, sonra kalbimi yerine koydu. üçüncüsü ise karnımın yarılan yerini sıvazlayıp yaramı iyileştirdi.” (kaynak: mevahibü'l-ledünniye kitabı)
ikinci ameliyat, hz. muhafazid on yaşındayken yapılmıştır. bu ameliyat hakkındaki rivayet, ebû hüreyre kaynaklıdır. buna göre hadise şöyle olmuştur: hz. muhafazid on yaşından birkaç ay almışken yolu çöle düşmüş. başının üstünde (gökte) iki adam konuşuyorlarmış. birisi diğerine "bu, o mu?" diye kendisini göstermiş. öbürü: "evet, bu o" demiş. sonra hz. muhafazid’i yatırıp kansız ve acısız ameliyatı gerçekleştirmişler. kalbinden "kin" ve "kıskançlığı" çıkarıp "merhamet" ve "şefkat"i koymuşlar. (kaynak: ebû hüreyre)
üçüncü ameliyatın hira mağarasında yapılmış olduğu rivayet edilmiştir. bunlara göre mi’rac gecesi isra yolculuğu öncesinde mescid-i haram’a gelen hz. muhafazid, burada cebrail’in göğsünü yarıp kalbini zemzemle yıkadığını bildirmiştir.
dördüncü ameliyat ise göğüs yarılmasının cismani mânâda ele alınmasını gösteren en kuvvetli rivayetle gündeme gelmiştir. kaynağı mirac gecesiyle ilgili olarak buhârî, müslim, tirmizî ve nesaî'de katade'den rivayet edilen şu hadistir; demiştir ki: bize enes b. malik anlattı. ona da malik b. sa'saa anlatmış. efendimiz (s.a.v.) buyurmuş ki: "ben beyt'in yanında uyur uyanık arası bir halde iken içinde zemzem suyu bir altın tasla bana gelindi de göğsüm şuraya ve şuraya kadar yarıldı". katade demiş ki: enes'e ne kastediyor dedim: "karnımın aşağısına kadar dedi". buyurdu ki: “derken kalbim çıkarıldı da zemzem suyu ile yıkandı, sonra tekrar yerine kondu, sonra iman ve hikmet dolduruldu, sonra burak getirildi. onun üzerinde cebrail (a.s) ile beraber gittim, ta dünya semasına vardık... "
yukarıdaki rivayetleri inşirah suresi’nin ilk 3 ayeti doğrulamaktadır. hz.muhafazid’in kalbi pis midir ki temizlenmeye gerek duyulmuştur? ve bu olay neden 4 kez tekrarlanmıştır? her seferinde hz. muhafazid’in kalbi tekrar pislenmiş de mi temizlenme ihtiyacı duyulmuştur? hz. muhafazid’in kalbinin temizlenmesi için illaki göğsünün açılması ve su ile yıkanması mı gerekir? allah’ın “ol!” demesi yeterli değil midir? -
141.
-1@57 okudum. varsa diğer sorularıma da cevapların onları da yaz hacı
-
142.
-1@60 hiç çalıştırmazsam motoru o zaman da pas tutmaz mı kenks?
-
143.
-1başka bir soru
enfal suresi 65. ayet şöyledir; “ey peygamber! müminleri cihada teşvik et. eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa, iki yüz kişiye galip gelirler. eğer sizden yüz kişi olursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. çünkü onlar, hakkı ve sonucu iyi kavrayamayan, anlayışsız bir topluluktur.” bu ayette görüldüğü gibi allah sizden bir kişi onlardan on kişiye bedeldir diyor. enfal suresi 66. ayet ise şöyledir; “şimdi allah, sizden yükü hafifletti. sizde bir zayıflık olduğunu bildi. şimdi sizden sabredecek yüz kişi olursa, iki yüz kişiye galip gelirler. eğer sizden bin kişi olursa, allah’ın izni ile iki bin kişiye galip gelirler. allah, sabredenlerle beraberdir.” bu ayette ise sizden bir kişi onlardan iki kişiye bedeldir denilmektedir. allah neden ilk başta bir müslüman on kişiye bedel derken sonradan karar değiştirmiş ve bir müslüman iki kişiye bedeldir demiştir? allah ilk başta bir müslümanın kaç kişiye bedel olacağını yanlış mı hesaplamıştır? allah hata yapar mı? -
144.
-1bir başka soru daha
bakara suresi 178. ayette şöyle denilmektedir; “ey iman edenler! öldürülenler hakkında üzerinize kısas farz kılındı: özgüre özgür, köleye köle, dişiye dişi.” kısas: “bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırma” demektir. yani allah burada diyor ki, bir kişi sizden birisini öldürürse, sizinde ondan birisini öldürmeniz size farzdır. surede ayrıca “özgüre özgür, köleye köle, dişiye dişi” denilmektedir, yani birisi sizin kölenizi öldürürse siz de onun kölesini öldürün denilmektedir. burada öldürülen kölenin suçu nedir? öldürülmeyi haketmiş midir? allah köleliği kaldırmamış mıdır? tüm insanları eşit saymamış mıdır? allah köleleri insan yerine koymamakta mıdır ki, birisi sizin kölenizi öldürürse siz de onun kölesini öldürün diye emretmektedir? günümüzde karısı öldürülen bir insanın, öldüren kişinin karısını öldürmesi farz mıdır? -
145.
-1@99 internet kaynakları varsa paylaş bu başlığın altında herkes okusun işte mübarek
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 14 12 2024
-
buda mematinin annesiydi iyi geceler
-
hayırr hayırr hayırr
-
memati nin dedesi bedeli parası vermediği için
-
engeli memati part 5
-
qutu denen arızalı
-
oğlumu bıraktığım zaman 4 yaşındaydı
-
kayra olarak yeni projeler için
-
21 yuzyilda her irk ve cinsiyet
-
qutu hornetci çıktı
-
adamın biri cinle anlaşma yapmış cin ona
-
memati bana neden özelden böyle bişey yazdın koç
-
sakal atmak ne demek
-
annesi güzel olanlar liste part 1
-
serkan inci bu kitabı millete kitledi lan
-
memati neden özelden gay oldum hem züttü
-
habiscan bulge kendinlemi konuşuyorsun
-
inci sözlük olarak malike bir gözükseniz
-
bu sicarken klozetin içine mini kamera koycan
-
560 bin lira ile yapılabilecekler
-
beni kırmadığın için sağol wowgirl
-
memati özürlü tedavisinden gelmedi
-
mematinin annesi böyle olduğu için
-
taşaklar neden paslanmış metal gibi kokar
-
taklatamayan nicki yazar fetöcüdür
-
memati bu şarkıyı dinliyerek incide taklıyor
-
qutu bir çeşit kerhane beçidir
-
gay pataklayan seni bu pozisyona getirip
-
bu nedir ya bu nedir ya bu nedir
- / 1