1. 51.
    0
    @1 copy paste yaptığın sitelerde ki cevaplara bak liseli
    ···
  2. 52.
    -1
    başka bir soru

    enfal suresi 65. ayet şöyledir; “ey peygamber! müminleri cihada teşvik et. eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa, iki yüz kişiye galip gelirler. eğer sizden yüz kişi olursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. çünkü onlar, hakkı ve sonucu iyi kavrayamayan, anlayışsız bir topluluktur.” bu ayette görüldüğü gibi allah sizden bir kişi onlardan on kişiye bedeldir diyor. enfal suresi 66. ayet ise şöyledir; “şimdi allah, sizden yükü hafifletti. sizde bir zayıflık olduğunu bildi. şimdi sizden sabredecek yüz kişi olursa, iki yüz kişiye galip gelirler. eğer sizden bin kişi olursa, allah’ın izni ile iki bin kişiye galip gelirler. allah, sabredenlerle beraberdir.” bu ayette ise sizden bir kişi onlardan iki kişiye bedeldir denilmektedir. allah neden ilk başta bir müslüman on kişiye bedel derken sonradan karar değiştirmiş ve bir müslüman iki kişiye bedeldir demiştir? allah ilk başta bir müslümanın kaç kişiye bedel olacağını yanlış mı hesaplamıştır? allah hata yapar mı?
    ···
  3. 53.
    -1
    @41 turriptosis nutricula adlı ölümsüz deniz anası hakkında ne düşünüyorsun kanki? evrimin apaçık bir ispatı olmadığına beni inandırsana
    ···
  4. 54.
    0
    @42 kardesim bu muhabbetleri cumartesi akşamlarına bıraksan konusacak cok sey var aslında ama yatmam gerek malum liseli değiliz çalısıyoz sonra işe gecikiyoz :D
    ···
  5. 55.
    0
    @1 biraz anlamasi zor konular bunlar ama olabildigince basitlestirip anlatmaya calisicam..

    allah'in gelmiste gecmiste herseyi bilmesi durumu zaten gelmis gecmis varolacak herseyin onun zatindan ortaya cikmasi durumudur. varolan,varolmus, varolacak herseyde allah'in zat'inin golgesinden baska bisey degildir. onun icin once-sonra diye bisey yoktur, burda siz zaman-mekan algisi altinda konusuyorsunuz allah'in zamandan ve mekandan ayri onlari kapsayici oldugunu kaciriyorsunuz.. yokluktan varliga gecisi kafanizda yaratamazsiniz sadece tezahur edebilirsiniz buna alginiz musait degil.. yani hersey aslinda allah'in zatinda vardi o yoklukta bu sadece mekan-zaman ,3 boyutlu madde algisiyla varliga dokuldu...

    simdi basit bi ornek veriyim sen bi oyun tasarimcisisin ve bi oyun tasarliyorsun..tum yollari tum secimleri bu secimlerin neye yolacacagini, herseyi ayarliyorsun, yani varolabilecek tum potansiyeli varediyorsun oyunda, kodlari sende yani.)bu oyun neyi yansitiyor? seni yansitiyor cunku bu oyunu yapan sensin ,senden olmayan bisey oyunda olamaz!ve oyuna bi karakter atiyorsun ve oyuna suruyorsun ama ona ozgur irade veriyorsun(elma yeme olayi ilk secimdir ilk ozgur irade insanda orda baslar)..simdi sen o karakterin ne yaptiginda ne olacagini secimlerinin ne sonuclar doguracagini yani tum cikacagi yollari oyunun butun a'sini,b'sini,c'sini biliyorsun, yani oyun hakkinda bilmedigin hicbirsey yok!

    ozgur irade verdigin karakter sag yoldan da gitse bunu bileceksin sol yoldan da gitse bunu bileceksin cunku bu oyunu sen varettin! allah'in herseyi bilmesi budur, cunku onun zat'inin golgesinden baska bu dunyada hicbisey yoktur! yokluk bile o'dur!

    ama bu karaktere istedigin yerde istedigin sekilde mudahalede bulunabilir misin? tabi ki bunu da yapacaksin arasira ona dogru yolu bulmasi icin mudahale yapacaksin, karsisina onu dogru yola sokmak icin farkli karakterler cikaracaksin ,boyle milyarlarca oyun karakteri dusun hepsi birbiri ile etkilesim altinda ama sen bu etkilerin neler dogaracagina da hakimsin! cunku bu oyunda senin yaratigindan senden olmayan hicbirsey yok!tum yollar sana cikiyor yani kimi karakterler icin dolambacli kimisi icin dumduz ama hepsinin potansiyeli oyunu yapanda yani yollar yapili ,yuruyen sadece onu yeniymis gibi algiliyor... ve sen istedigin sekilde istedigin karaktere mudahale eder onu uyarirsin misal onune bi dusman cikarirsin, dusmani altetmesi belki onun yararina olacak yeni bi yol acacak ama o onu tercih etmiyor dusmandan korkup kaciyor, demek ki neymis herseyi oyun yapicisinin bilmesi o oyunda karakterin ozgur iradeyle yaptigi secimleri etkilemiyormus, muhim olan karakerin secimi yoksa zaten hersey var bu oyunda... oyun karakterinin kodlari gorememesi burlardaki degigibligi algilayamamasi zaten ozgur iradedir ve oyun yapicisi kodu degistirerek istedigi mudaheleyi yapma hakkina sahiptir..

    allah'i biseye benzetmekten allah'a siginirim bu sadece tesbihtir iyi anlaminiz icin. sunu da soyliyim allah'i insani bi karakter olarak gormekten vazgecin ne demisler 'allah'i tamamen anlayamicagimi anlamaya basladigim an allah'a en yakin oldugum andir..'
    Tümünü Göster
    ···
  6. 56.
    0
    ulan okuyup cevap veriyordum insan gibi
    ama şu @42 yi görünce vazgeçtim amk.
    zeki bir adam bu soruyu sorar mı lan?
    ···
  7. 57.
    0
    insan elinden çıkma kanki *

    @8'i imanlı müslüman okusa ateist olur. ne mal insanlar var aq.
    ···
  8. 58.
    -1
    @46 vazgeçme lan okumak isterim
    ···
  9. 59.
    -1
    @45 diğer sorularıma da bir cevabın varsa okumak isterim
    ···
  10. 60.
    -1
    @44 aklında ne varsa yaz cumartesi günü. başlık bi yere gitmiyor nasıl olsa
    ···
  11. 61.
    -1
    bir başka soru daha

    islam alimlerine göre hz. muhafazid’in mucizelerinden birisi de “şakk-ı sadr” yani “göğüs açma” olayıdır. inşirah suresinin ilk 3 ayeti şu şekildedir; “1- senin (mutluluğun) için göğsünü açıp genişletmedik mi? 2- senden o yükünü indirmedik mi? 3- o, senin belini bükmüştü.”

    hz. muhafazid’in kalbinin ameliyatla açılarak içindeki maddî ve manevî pisliklerin çıkarıldığını ve bunların yerine yüksek faziletlerin konduğunu dile getiren rivayetlerin, olayın farklı zaman ve yerlerde gerçekleştiğini ifade eden dört ayrı varyasyonu vardır:

    birinci ameliyat, hz. muhafazid henüz bebekken süt annesi halime'nin yanında yapılmıştır. rivayete göre hz. muhafazid o sırada bir süt çocuğu olmasına rağmen seneler sonra bu ameliyatı hatırlamış ve şöyle anlatmıştır: "çocuktum, arkadaşlarımla bir derede oynuyorduk. üç kişi geldi, yanlarında bir altın leğen vardı, içi karla doluydu. beni arkadaşlarımın arasından aldılar. birisi beni yanım üstüne yatırdı, karnımı yardı. ben bakıp duruyordum, hiç acı duymadım. karnımdan bağırsaklarımı çıkarıp leğende yıkadı, yine karnıma koydu. öteki gelip kalbimi dışarı çıkardı, kalbimin içinden pıhtılaşmış bir kara kan parçasını çıkarıp attı, sonra nurdan bir mühür çıkarıp kalbimi mühürledi, sonra kalbim peygamberlik ve hikmet nuruyla doldu, sonra kalbimi yerine koydu. üçüncüsü ise karnımın yarılan yerini sıvazlayıp yaramı iyileştirdi.” (kaynak: mevahibü'l-ledünniye kitabı)

    ikinci ameliyat, hz. muhafazid on yaşındayken yapılmıştır. bu ameliyat hakkındaki rivayet, ebû hüreyre kaynaklıdır. buna göre hadise şöyle olmuştur: hz. muhafazid on yaşından birkaç ay almışken yolu çöle düşmüş. başının üstünde (gökte) iki adam konuşuyorlarmış. birisi diğerine "bu, o mu?" diye kendisini göstermiş. öbürü: "evet, bu o" demiş. sonra hz. muhafazid’i yatırıp kansız ve acısız ameliyatı gerçekleştirmişler. kalbinden "kin" ve "kıskançlığı" çıkarıp "merhamet" ve "şefkat"i koymuşlar. (kaynak: ebû hüreyre)

    üçüncü ameliyatın hira mağarasında yapılmış olduğu rivayet edilmiştir. bunlara göre mi’rac gecesi isra yolculuğu öncesinde mescid-i haram’a gelen hz. muhafazid, burada cebrail’in göğsünü yarıp kalbini zemzemle yıkadığını bildirmiştir.

    dördüncü ameliyat ise göğüs yarılmasının cismani mânâda ele alınmasını gösteren en kuvvetli rivayetle gündeme gelmiştir. kaynağı mirac gecesiyle ilgili olarak buhârî, müslim, tirmizî ve nesaî'de katade'den rivayet edilen şu hadistir; demiştir ki: bize enes b. malik anlattı. ona da malik b. sa'saa anlatmış. efendimiz (s.a.v.) buyurmuş ki: "ben beyt'in yanında uyur uyanık arası bir halde iken içinde zemzem suyu bir altın tasla bana gelindi de göğsüm şuraya ve şuraya kadar yarıldı". katade demiş ki: enes'e ne kastediyor dedim: "karnımın aşağısına kadar dedi". buyurdu ki: “derken kalbim çıkarıldı da zemzem suyu ile yıkandı, sonra tekrar yerine kondu, sonra iman ve hikmet dolduruldu, sonra burak getirildi. onun üzerinde cebrail (a.s) ile beraber gittim, ta dünya semasına vardık... "

    yukarıdaki rivayetleri inşirah suresi’nin ilk 3 ayeti doğrulamaktadır. hz.muhafazid’in kalbi pis midir ki temizlenmeye gerek duyulmuştur? ve bu olay neden 4 kez tekrarlanmıştır? her seferinde hz. muhafazid’in kalbi tekrar pislenmiş de mi temizlenme ihtiyacı duyulmuştur? hz. muhafazid’in kalbinin temizlenmesi için illaki göğsünün açılması ve su ile yıkanması mı gerekir? allah’ın “ol!” demesi yeterli değil midir?
    Tümünü Göster
    ···
  12. 62.
    0
    @49 bu sorunun cevabini aldigini dusunuyorum aklinda ekgib bisey kaldi mi? acikcasi su nuh peygamber sorunu okuduktan sonra gulmeye basladim istemsiz olarak.. bazi seyler senin bildigin gibi direk ilk anlamda degildir kutsal kitaplarda batini, ezoterik anlamlari vardir, belki sadece gen'lerini tasidi hayvanlarin? bunlari anlatmadigini nerden biliyorsun? yada belki ruhani bi durum var ortada yada sadece dol ve yumurta ikisilisi var tum hayvanlarin yeniden uruyebilecegi?

    bak bizim icin olayin kurali sudur..

    orda nuh peygamber bisey tasimadi bu tamamen yalandi demek adami dinden cikarir..

    ancak!!

    orda nuh peygamber hayvanlari tasidi ama aslinda anlatilmak istenen tesbihlenen sudur, bunun asil manasi bence ... 'dir

    demek dinden cikarmaz adami tam tersi allah'in bizzat onerdigi seyi yapiyorsundur ama burda onemli olan bence demektir, cunku senin anladigin seyde olmayabilir..

    simdi diceksin eeee madem boylee amsever niye 'biz kurani apacik indirdik' yaziyor kuranda?

    ben de dicem ki panpacim zaten tum evrende de hersey apaciktir ,sir yoktur ama senin algin kapali olan ve acikligi anlamasi gereken.

    kuran'da boyledir aciktir ama acik olmayan senin zihnindir..ne demisler 'her kap derinligi kadar su alir' sen ne kadar derinsen kuran'da sana o kadarini anlatir...
    ···
  13. 63.
    0
    @18 dıbına kodumun salağı bilgim yok diyor ateistim diyor lan bilmediğin konularda nasıl fikrin oluyo da ateist oluyon al işte amk bebeleri daha bi gib öğrenemeden ateistim vuhuu dye dolaşıyo
    ···
  14. 64.
    0
    Cokta gibimde amk allah der gecerim
    ···
  15. 65.
    -1
    @52 gemiye de ihtiyaç yok o halde.
    ···
  16. 66.
    0
    @1 bu biraz kötülük problemine benziyor.

    bi insan niye günah işler? a yüzünden, a nerden gelir, b den, b nerden gelir c den, c nerden gelir d den,... , z nerden gelir, allahtan.

    yani her şeyin sorumlusu allahsa insan niye cezalandırılır? zaten her şey allahın başlattığı bir zincirleme reaksiyon sonucu, zorunluluktan meydana geldi.
    (a,b,c,.. bilinmeyenlerini istediğiniz gibi doldurabilirsiniz. fark etmez.)
    ···
  17. 67.
    0
    @55 editledim son yazdiklarimi da oku..
    ···
  18. 68.
    0
    lan salak işin sırrı burada zaten geleceği değiştirdiğinde anlamazsın çünkü bilmiyorsun gelecekte ne olacaktı sana.
    ···
  19. 69.
    -1
    bir başka soru daha

    bakara suresi 178. ayette şöyle denilmektedir; “ey iman edenler! öldürülenler hakkında üzerinize kısas farz kılındı: özgüre özgür, köleye köle, dişiye dişi.” kısas: “bir suçluyu, başkasına yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırma” demektir. yani allah burada diyor ki, bir kişi sizden birisini öldürürse, sizinde ondan birisini öldürmeniz size farzdır. surede ayrıca “özgüre özgür, köleye köle, dişiye dişi” denilmektedir, yani birisi sizin kölenizi öldürürse siz de onun kölesini öldürün denilmektedir. burada öldürülen kölenin suçu nedir? öldürülmeyi haketmiş midir? allah köleliği kaldırmamış mıdır? tüm insanları eşit saymamış mıdır? allah köleleri insan yerine koymamakta mıdır ki, birisi sizin kölenizi öldürürse siz de onun kölesini öldürün diye emretmektedir? günümüzde karısı öldürülen bir insanın, öldüren kişinin karısını öldürmesi farz mıdır?
    ···
  20. 70.
    0
    o iki özellik bu dünyanın şartlarında bir arada bulunamaz. sen bu dünyanın şartlarına göre yaratıldın, bu dünyanın şartlarını biliyorsun. nasıl cinlerle ilgili olayları aklın almıyorsa aklının almayacağı daha bi dünya şey var. motoru fazla zorlarsan ya ateist olursun, yada bakırköylük ;)
    ···