-
1.
+8 -1kurtarabilirseniz atayiz oluyorum.. Nisa 11 12deki miras paylaşımında 3 kız 1 karı anne ve babası olan adamın mirası şöyle paylaştırması gerekiyor:
Kızlara 2/3
Karıya 1/8
Anneye 1/6
Babaya 1/6
toplayınca payları 27/24 oluy ne iş? bi de avliye diye bişi yapmışlar bunların hepsini 24/27yle çarpıyo uyanıklar doğru çıksın diye ama kuranda yok böyle bişi.. bi de anlaşılmasın diye genişletip 72/81 le çarpıyolar.
Hadi bakalım müslümanlar bunu da açıklayın
Anlamayanlar için edit: neyini anlamadınız kurana göre ölen adamın parası böyle paylaşılması gerekiyo işte. Mesela adamın 24 bin tlsi var kızlarına 16 bin tl annesine 4 bin tl babasına 4 bin tl karısına da 3 bin tl bırakması gerekiyo e ozaman 27 bin tl bırakması lazım ne iş
-
2.
0Düzgün anlasam anlatcamda bu ne aq
-
-
1.
0kefenin cebine iyi bakmak lazım
-
2.
0bunun yüzünden atayiz oluyorsan sana açıklamakla kendimi yormayacam panpa
-
1.
-
3.
0Hiçbirsey anlamadım
- 4.
-
5.
0neyini anlamadınız kurana göre ölen adamın parası böyle paylaşılması gerekiyo işte. Mesela adamın 24 bin tlsi var kızlarına 16 bin tl annesine 4 bin tl babasına 4 bin tl karısına da 3 bin tele bırakması gerekiyo e ozaman 27 bin tl bırakması lazım ne iş
-
-
1.
+103 bin lirada noter moter devir işlemleri mk işte
-
2.
+1ama 3 bin lira artmıyo ekgib.. 24 binim var 27 bin vermem lazım noter amcam mı borç vercek bana
-
1.
-
6.
0Oğulları yok mu bu adamın amk?
-
7.
0evet cengaverler bekliyorum cevapları. allah hata yapar mı? yazılırken yanlış yazıldı da diyemezsiniz o zaman kuranın hiç değişmedeği ve sonsuza kadar korunacağı yanlış oluyo...
-
-
1.
+4Bu ayette, bundan bir sonraki ayette ve 2:180 ayetinden miras dağıtmada önceliğin vasiyette olduğunu görüyoruz. Ayetlere göre önce ölenin vasiyetleri yerine getirilir ve ölenin borçları varsa ödenir. Kuran'ın bu hükmü, miras bırakan kişinin değişik kültürlerde ortaya çıkan durumlara, özel sorunlara, çeşitli ihtiyaçlara göre geride bırakacağı mirası ayarlamasına olanak verir. Örneğin kızı fakir, oğlu zengin olan bir anne veya baba miraslarının daha büyük bir kısmını kızlarına vasiyet etmek isteyebilirler. Geride bırakacağı karısı veya kocası, annesi veya babası hasta ise ve hastalığı sebebiyle maddi güce ihtiyaç duyuyorlarsa, miras bırakan kişi bu esneklikle eşine veya anne-babasına mirasının büyük bir kısmını vasiyet edebilir. Görüldüğü gibi Kuran'ın miras dağıtımında öncelik verdiği vasiyet hükmü değişik şartlara ve değişik kültürlere uyumu mümkün kılan esneklikleri beraberinde getirmiştir. Oysa Kuran ayetlerindeki bu incelikleri anlamayan Hadisçi ve Sünnetçiler kişilerin vasiyet yetkisini iptal ederek, Kuran'ın rahmet olarak verdiği bu esnekliği kaldırmışlardır.Tümünü Göster
4:012. Borçlar ve vasiyet halledildikten sonra, mirasçının anne, babası, eşi varsa payları verilir. Kalan, erkeklerle kızlar arasında belirtilen oranlarda paylaştırılır. Burada unutulmaması gereken husus Kuran'ın verdiği oranların, bütüne karşı durumu kadar, birbirlerine karşı durumlarının da önemli olduğudur. Kısacası bu kesirli sayıların bütüne karşı olduğu gibi, birbirlerine karşı da bir manaları vardır. Kişi ölünce anne veya babasından birinin olup olmamasından, ikisinin de vefat etmiş olmasına, eşin hayatta olup olmamasına, kız çocukların, erkek çocukların değişik âdetlerine kadar yüzlerce ayrı şekilde mirasçı tablosu bırakabilir. Kuran eğer kesirli sayıları sırf bütünün oranları olarak verseydi, değişik her tablo için oranlar da değişeceğinden Kuran'ın yüzlerce ayetinin sırf bu konuya ayrılması gerekirdi. Oysa bu kesirlerin birbirlerine karşı bir durumu da belirtildiği de anlaşılırsa, her miras durumu rahatlıkla çözülür. Örneğin ölen bir adamın bir hanımı ve babasının 50 altınlık mirasa mirasçısı olduğunu düşünelim. (1/4)+(1/6)=50 altın deriz. Eğer ortak paydaya alırsak miras oranlarını daha rahat görürüz. Ortak paydaya alınca payda önemsizleşir ve miras paya göre dağıtılır. (3/12)+(2/12)=50 sonucu çıkar. Yani eş 30 altını, baba ise 20 altını alır. Yani mirastaki kesirlerin hepsi toplanır, mirasa eşitlenir, böylece herkesin payı rahatça görülür.
not: 2:180 Sizden birine ölüm yaklaştığında, bir mal bırakacaksa anaya babaya, yakınlara, uygun bir biçimde vasiyet etmesi farz kılındı. Bu, erdemliler için bir görevdir.
alıntıdır -
-
1.
0ilk önce kurana göre kafana göre bırakamazsın mirası toplam paranın 1/3 ünü isetiğin gibi vasiyet edebilirsin sadec ettikten sonra gerisini bu oranlara göre vasiyet etmek zorundasın. Ayrıca oranlar birbirine göreyi nerden çıkarıyorsun kuranda öyle bişi yok allah haşa akıl edemiyor mu mirasın 1/6 sı yazmak yerine kalan mirası 3le 5le orantılı paylaşın demeyi? Senin dediğine göre 3 çocuğuma malımın yarısı senin yarısı senin yarısı da senin desem hepsine 1/3 mü yapıcam o zaman yarısı olmuyor ve yarısı demem hata değil mi?
-
1.
-
1.
-
8.
0oğulları yok erken ölmüş
-
9.
0nisa 11 12yi de paylaşayım da tam olsun
Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). Eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. Bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.
Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. Eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (Bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. Bunlar Allah'tan size vasiyettir. Allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir. -
10.
+1beyler ramazan geliyo çabuk olun biraz iman elden gidiyo
-
11.
+2Kendine almasın mı aq
-
-
1.
0para artmıyor ekgib kalıyor adam öldüğünde bile borçlanıyor gibi yani
-
1.
-
12.
0Beyler ikidir aynı şey oluyo 3 bin lira para artmıyo 3bin lira ekgib 24 binim var 27 bin vermem lazım
-
13.
0herkes atayizz mi oldu lan kimse cevaplıyamıyor mu? Beyler Bakın önümüz ramazan mübarek 3 aylardayız ve bugün cuma böyle bi günde kurtarsanıza beni bakın deli sevap kazanırsınız
-
14.
0lan hadi bişi bulamadınız diyelim o zaman müslümanlıktan çıkmanız lazım beyler
-
-
1.
0Bi abimin alıntısiyla
buna hata diyenler lise matematiğinden çakanlar * bu kesirler mirasçıların birbirleri arasındaki oranlardır. basit bi soru ile bunu anlatabiliriz. sizin hata dediğiniz buna benziyor, 12 elmayı 3 kişi sırayla 2,3,10 sayılarıyla dogru orantılı olarak paylaşırsa 2+3+10 = 15 böyle bişrşey olamaz 15büyük 12 demeye benzerki size gülerler.
burdaki kesirlerde mirasçıların birbirine oranıdır. -
-
1.
0hay ağzını öpeyim bunu demeye çalışıyorum işte. allah 3 le doğru 6 yla doğru oranda paylaştırın demeyi akıl edemiyor mu? Ayette açıkça 1/6 diyor dimi zaten sorun orda kardeşim... Orantılı dese sorun yok ama açıkça mirasın 2/3ü falan diyor
-
1.
-
1.
-
15.
-1tamam beyler gerçekten çökerttim demek ki dini yeni bir başlıkta bunu kutlayayım bari
- 16.
-
-
1.
0kardeşim hepsini okudum eğer okuduysan paydayı 24 yerine 27 yapalım diyor kafasına göre iş yapıyor kuranda böyle bişi yok. yaptıkları şunun gibi bişi yani 10 kişeye de 1/2 1/2 1/2 1/2 1/2 1/2 1/2 1/2 1/2 1/2 diye paylaşsın yazıyo kuranda sonra bazı çakallar 10/2 çıktığı için paydayı 10 yapıyoruz diyolar. Allahın matematiği bu kadar zayıf mı başta göremeyecek kadar
-
1.
-
17.
+5Kardeşim öncelikle seni sorguladığın için tebrik ederim. Hep böyle kal. Bir şeyi sorgulamadan, akletmeden kabul etme. Ancak düşünülmüş olgular seni gerçeğe yaklaştırır.
Konuya gelecek olursak, kuran cevireleri kitabı epey anlamdan saptirabiliyor burada olduğu gibi. O nedenle tek çeviriden değilde bir kaç farklı çeviriden bakmanı öneririm. Hele diyanete bakma bile.
Ben de sana önerdiğim gibi açtım baktım farklı meal lere. Dediğin gibi 1/8 lik bir fazlalık çıkıyordu ancak, ayet çocuk varsa anneye babaya 1/6 şar verilir diye cevirildiyse . Ancak;
Bazı meallerde(senin koyduğun gibi) “(Ölenin) Bir çocuğu varsa” ifadesi “(Ölenin) çocuğu varsa” olarak çevriliyor. Ayette geçen ifade “Veledün” dur. Bu bir çocuk demek. Eğer iki çocuk kastedilseydi “Veledeyn”, ikiden fazla çocuk kastedilseysi “Evladun” ifadesi kullanılırdı. Burada bir çocuk kastedilmektedir. isteyen çeviriler bakabilir. Yarısı tek çocuk diye çevirmiş. Özellikle ingilizce çevirisini bakarsanız bir çocuğun nasıl vurgulandığı görürsünüz.
Yani eğer bir çocuk varsa ve diyelim ki bu çocuk kız işe ona 1/2, anne babaya 1/3 (1/6 x 2), eşe 1/8 toplamda%95.83 gibi bir şey düşüyor . Yani bütün mirasdan fazla değil. Farkındaysanız özel durumların dışında çoğu durumda verilecek miktar ölen kimseye bırakılmış . Yalnızca erkek kızın 2 katını alır demiş yani aslında ucu epey açık kurallar. Özel durumlar ise görüldüğü üzere çelişkili değil.
Neden %100 değil denecek olursa, görüldüğü gibi özel durumlar kurallasmis. Yani yok ben istemiyorum deyip vermemezlik yapamıyorsun. Öyle olunca en özel durumda verilecek paradan geriye yalnızca % 4 gibi birşey kalıyor. Zannımca o da cenaze masrafları, kefen parası vs icin ayrılmış olabilir. Zaten kimse bütün miras yakınlarına bırakılacak dememiş.
Umarım yardımcı olmuştur. Bir yanlışım varsa söyleyin birlikte düşünelim. -
-
1.
03 kızı varsa anne babaya ne düşüyor kurandan gösterir misiniz o zaman
-
-
1.
+1Çocuğu ve babası olmayan bir kadın ölür ve geriye annesini, kocasını ve bir öz kız kardeşini bırakır.
Nisa/11'den: "Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer."
Nisa/12'den: (Koca için) "Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir."
Nisa/176'dan: "Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur."
anneye: 1/3=2/6
kocaya: 1/2=3/6
öz kız kardeşe: 1/2=3/6
toplam: 8/6
zaten kocaya ve kız kardeşe de yarısı düşüyo... başka bişey kalmıyor.
-
1.
-
2.
0Tam ben anlatcaktım anlatmis ağzına sağlık kardeş. Meal yanlışları var. Çocuğu varsa degil sadece tek çocuğu varsa anldıbına geliyo oradaki veledün kelimesi.
-
-
1.
+1lan adamı okuyosun benimkileri neden okumuyorsun ? tek örnek bu değil ki 17.1 ve 17.1.1 leri de okusana
-
2.
0Kardeşim okudum cevap verdim ayetleri inceliyodum kusura bakma
-
1.
-
1.
-
18.
-11400 sene önce arapların matematiği benim papağanın seviyesindeydi. E tabi din yalan olduğu için allahın ağzından yazı yazmaya çalışan araplar sıçmış
-
-
1.
0kendi ağzınla arapların ne cahil bin olduğunu söyledin. şimdi cevap ver bu beyinsiz araplar Cebelitarık boğazında iki okyanus sularının karışmadığını, yeryüzünün katmanlarını ve daha nice bilimsel bulguyu nerden bulacak ? bu gibikler okuma yazmayı bilmiyor gidip teleskopla göğü, denizaltıya okyanusunu inceleyecek -gibişmek varken- bence çeviride bir hata var. 1400 yıldır arapça anadili olan milyonlarca insan bile bu ne amk demediyse bizim krtçeyi bilim dili ilan eden gibko diyanet her zamanki gibi hata yapmıştır.
-
-
1.
0lan olm sanki kitapta bilimsel herhangi bisey yaziyo da konusuyonuz. gotten sallama hepsi ve siz sadece isinize geleni isinize geldigi gibi yorumluyorsunuz. Orda kuslarin savasa katildigi da yaziyor, ayin ikiye bolundugu de, peygamberin evine gelip te cok misafir olarak kalmayin da yaziyor. `biz ki limonla yağı karıştırmayanız" falan yazsa tam delireceksiniz
-
1.
-
1.
- 19.
-
-
1.
0kardeşim okudum hele burda yazanlar alimlerin dediğine de uymuyor feraize göre yapınca bu soruyu herkes anne babaya pay veriyor eğer anne babaya pay verilmiyorsa hz ömer bile yanlış yapmış oluyor avliye yaparak... O zaman da kuran apaçıktır olmuyor..
-
1.
-
20.
0bizim pederin yüklü borcu var mk ozaman nasıl dağıtılıyo?
pedere bişey olursa bana az düşüyosa islami usule göre bölelim derim mk.