/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 26.
    -1
    Durum böyle değil panpa, ibadet denilen şey sadece islamın 5 şartı değil...
    ···
  2. 27.
    +1 -1
    Zerre imanı olan cennete gidecektir. Ama oradaki zerre imanın ölçüsü ne biliyor musun? Sabah namazını kaçırdığında burnun sizlarcasina üzülmek pişman olmak. Zaten bu imana sahip olan birisi ihsan şuuru içinde hareket eder ve hayvanlara zarar verme vb. yapmaz. Sonuçta cennet ucuz değil cehennem lüzumsuz değil.
    ···
  3. 28.
    0
    dine ait vazifeni yerine getirdin ne kaybettin getirmedin ne kazandın bide böyle düşünsünler bu konuyla düşünenler
    ···
  4. 29.
    0
    her şeyin hesabı görülecek panpa, dine inanacaksın ve dürüst olup doğru yolda ilerleyeceksin. yoksa herkes iyilik, güzellik yapsın; ama dine inanmasın bu yanlış. daha da yanlışı dine inanıp da münafıklık yapanlar. işte senin 2. kısımda söylediklerin onlar. zaten dine inanan insan da kötülük yapmaz ;)
    ···
  5. 30.
    +2
    Öncelikle kardeşim kusura bakma başlığı yeni farkettim ve direk inançsızlar başlığa hücum etmişler din yalan diye neyse.

    Küfür iyi ve güzel ndıbına ne varsa hepsini silip süpüren bir zehirdir; iyilik adına yapılan amellerin bütün dallarına sirayet eden bir kanserdir. Deyim yerindeyse, küfür ilahî devleti yıkmaya, Kur’anî anayasayı ilgaya teşebbüs olduğundan -kâfirin hiç bir iyi işi değerlendirmeye alınmaksızın- idamla mahkum olmak gibi bir cezayı gerektiren bir suçtur.

    “Rablerini inkâr edenlerin durumu şudur: “Onların amelleri, fırtınalı bir günde şiddetli rüzgârın uçurduğu küle benzer. Kazandıklarından hiçbir şeyi elde edemezler. işte haktan en uzak sapıklık budur”(ibrahim, 14/18) mealindeki ayette bu gerçeğe işaret edilmiştir.

    Hiç bir devlet, onu yıkmaya çalışan bir eşkıyayı-tevbe edip af dilemediği sürece-affetmez, onun bazı iyi davranışlarını nazara alarak onu normal itaatkâr olan vatandaşlarla aynı kefeye koymaz. Bu husus küfür-iman unsurları için geçerlidir.

    Bununla beraber, Allah sonsuz merhametini göstermek için kâfirlerin bazı iyiliklerinin karşılığını bu dünyada-sağlık, zenginlik, huzur, mutluluk ve benzeri güzellikler- şeklinde veriyor.

    “Dünya mümin için hapis, kâfir için cennettir”(imam Malik, Müslim, ve Tirmizî’nin rivayet ettiği bu hadis için bk. Aclunî, 1/410-411) mealindeki hadisten de bu manayı anlamak mümkündür. Müminler, genellikle günahlarının cezasını dünyada gördükleri sıkıntı ve musibetlerle çektikleri için dünya onlar için bir nevi cehennem, zindan ve hapis olur. Kâfirler ise, yaptıkları iyi işlerinin karşılığını kısmen dünyada-sağlık, sıhhat, nimetlerle-gördükleri için dünya onlar için bir nevi mükâfat yeri olan cennet gibi olur. Ayrıca, dünya –müminler için-cennete nispeten bir zindandır, kâfirler için de cehenneme nispeten bir cennet gibidir(bk. Bediüzzaman Said Nursi, Lemalar/ 10. Lemanın sonu).

    Ahmed b. Kab el-Kurazî’ye göre, “Her kim zerre kadar iyilik yapmışsa onu görür”(Zilzal,99/7) mealindeki ayetten maksat, kâfirler işledikleri güzel işlerinin karşılığını dünyada görürler. Fakat ahirete gidince orada amellerinin boşa gittiğini görürler. Bu görüş Abdullah b. Abbas’tan da nakledilmiştir(Razî, ilgili ayetin tefsiri).

    Abdullah b. Abbas’tan nakledilen diğer bir görüşüne göre: Mümin olsun, kâfir olsun, iyilik veya kötülük ndıbına ne işlerse mutlaka Allah ona gösterir. Ancak, Allah müminlerin günahlarını bağışlar, iyiliklerini de değerlendirir. Kâfirin ise iyilikleri boşa çıkartılır, değerlendirilmeye alınmaz, kötülükleri sebebiyle de ceza görür”(Razî, a.g.y).

    Üçüncü bir görüşe göre, kâfirlerin iyilikleri küfrü sebebiyle boşa çıkmakla beraber, yine de değerlendirmeye alınır, fakat küfründen ötürü tamamen değersiz bir duruma düşer(Razî, a.g.y).

    Bir mümin her zaman yaptığı işin Allah rızası olduğunu düşünmeyebilir. Onun imanı, zımnen Allah’ın rızasını gözetmeyi üstlenmiştir. Şöhret, riyakarlık gibi açıktan Allah’ın rızasına aykırı düşen niyetler olmadığı sürece, müminlerin yaptıkları iyi ameller Allah’ın rızasına matuf olur. Fakat açıkça Allah rızasını dışlayan bir niyet bir düşünce söz konusu olursa bunun bir değeri olmaz, bilakis cezası olur.

    Kafirlerin işledikleri iyilik onların Cehennemden çıkmasına sebep olmaz. Bununla beraber küfrüyle insanlığı zehirleyen kimselere göre azabı daha hafif olur.

    Evet sebep budur. Teşekkürler.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +1
      Güzel cevaplamışsın kardeş
      ···
      1. 1.
        0
        Teşekkür ederim
        ···
  6. 31.
    0
    kanka adil değil gibi gözükebilir ama bunu üst dünyalarla bağlarını düşünürsen. ateist adam yapması gereken yerle bağ kurmayan kişidir oradan uzaklaşan ve ona kötü şeyler söyleyen biri. müslüman her ne kadar kötü şeyler işlesede tövbe edip üzülen insandır müslüman yani her ota taka müslüman demekte doğru olmuyor. fasık diye bir terim var araştır derim. o şekil yani anlatabilmişimdir umarım. kendimden düşünürsem kral ben olsam ve bi grup adam beni tanımasa sen yoksun dese hadi bi şey yapmadım bunlar iyi şeyler yapsalar ve kralımız çok yaşa bu ülkede böyle adamlar yetişmesine olanak sağladığın için dese. oda dese ki kral yok. yada benim yanıma başka krallar eklese hiçte hoşuma gitmez açıkçası. ve bana bağlı olan insanlarıda uzaklaştırmış olurlar üstteki örneğimde. ama sonuçta adam onlara kıyafet verdi. para verdi. eğer onlar yapmasalardı. benim krallığımda herkes komşusuna yardım etsin prensibi ilkesi var buna uysa krala bağlıyım diyenler aç çıplak kalmaz. zaten bro şöyle düşün şu dünyadaki kirliliğin(cinsel otsal taksal ne varsa) bizim suçumuz değil mi yani. Yaratıcıyı bu konuda çok suçluyorlar. anlamıyorlar ki (yoruz ki) asıl suçlu biziz... yani yardım etsin etmesin asıl konular onlar değil. tabi önemsiz demiyorum. lys çalışıyorum bro ilgini çektiysem pm at yazın konuşuruz.
    ···
  7. 32.
    0
    ALLAH kendisine inanan müslümanların mükafatlarını ahirete saklar. Kendisine inanmayan kafirlerin yaptığı iyiliklerin karşılığını bu dünyada verir Allah düşmanı firavunun ömrü boyunca başı dahi ağrımamıştır.
    ···
  8. 33.
    0
    panpa bak islamiyet kelimesi teslimiyetten gelir yani allah a teslimiyet. onun emirlerinde zaten insanlara yardım etmek hayvanlara zarar vermemek hırsızlık yasaktır.ha tamam müslümanlardan da bu emirleri yerine getirmiyen insanlar var ama yazdıgın cümleyi bilmiyorsun bak cezasını cekecek ! belki asırlarca yanarak.ki burdada kötü olan müslümandır, müslümanlık değil. müslümanın kötü olması müslümanlıgı kötü yapmaz. gelelim iyi ateist soruna kardeşim allahın varlıgını kabul ederek bu soruyu soruyorsan allahın verdigi nimetleri de kabul ediyorsun ve bu dünyanın yalan bir dünya oldugunuda kabul ediyorsun. yani allah var ise bu kahinatın yaratıcı var ise ona iman etmemek zaten bu kahinattaki herşeye kötülük yapmaktır. yani sen sanatcıyı hiçe sayarsan sanatada hakaret etmiş olursun. zaten islamiyette yaradılan yaradandan ötürü sevilir. yani bir kediye et veren ateist kötü birşey yapıyor demiyorum ama ateist se kediyede haksızlık yapıyor et e de kendinede en cokta hepsini yaratan rabbine. kaldıki zaten bu dünya gercek değil sen iman edilmek icin yaradılmışsın
    ···