-
1.
+9 -1Bu azap suresi 50. Ayetin meali. Bunu okuyup ne anladığınızı yazin?
Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir.)
-
2.
0rez alayim suraya bi
-
3.
0ateist yaptin beni kardes ah be bunu kurani defalarca okuyup kesfetmissin uffffff
-
-
1.
0Bak kardeşim 23 yaşında biriyim. Bu yaşıma kadar kuran okumadim o da benim aptallığım. Şimdilerde merak sardim okumaya basladim ve bu ayete denk geldim sordum. Şimdi senin amacın ne beni züt etmek mi? Seni öyle bi giberim ki gerçekten donersin. Artık penisime tapmaya baslarsin.
-
-
1.
+1haha klagib ateist aninda kufur ve ofke lan kendini bildim bileli ateistler sürekli bu ayeti muslumanlara isitip koyarlar haha 3 yildir ateistlerle tartisiyom yeni bisi bulun artik
-
2.
0Ne ateisti lan o küfrü inci sözlük yazarı olarak ettim. Dediğim gibi yeni yeni okumaya basladim. Kafama takılan ayeti soruyorum.
-
1.
-
1.
-
4.
+4 -5Tamamen gereksiz bir ayet.. Evrensel iddiası olan bir dinde böyle bir ayet o la maz!!!
-
5.
+5Bu ayetin iniş sebebi evlatlık oğlunun Zeyd in boşandığı hanımı Zeynep ile evlenmesi için inmişti sanırım...
-
-
1.
0vay panpa tarih biliyon
-
-
1.
0Aha benim tek müslüman panpam geldi.. Aga ne yapiyon la
-
1.
-
2.
+1açıkçası dalga gecmek icin dedim kusra bakma pnp
-
-
1.
0Biliyorum panpa.. Ahahha... Sırtlan kardeş ... Bir ara sağlam bir şekilde bu konuları konuşalım ...
-
1.
-
1.
-
6.
0Azhap 37 de ironi
-
-
1.
0oha panpa nasil okudunda bu ayeti farkettib
-
-
1.
0zütümle okudum panpa nasil olmuş
-
1.
-
1.
-
7.
0🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋
-
8.
+2 -3MÜKEMMEL BILiM KOKAN AYETLER MAŞALLAH
insanlığa son seslenişinde YÜCE HER ŞEYi BiLEN YARATICININ DEĞiNDiĞi KONULARA BAK ?
Hala inaniyorlar savunuyorlar yazıkk, ayetlerin sebeb-i nüzúlünü gibeyim -
-
1.
0Sonra gidip kuzenimle evlenmem helal mi diye sorarlar. Sosyal Bilimler de önemli kuran fizik kitabı değil ya sürekli bilimden bahsetsin
-
2.
0Sosyal Bilimler peygamberlerin karıları ve evlenebilecekleri uzerine ayetlerr hey maşallah Islam için şukürler olsun
-
1.
-
9.
-3Hz. muhafazid yaşadı xD
-
10.
0Rezervasyon
-
11.
+4inanan yahut inanmayanı ayırt eden, inandığını söyleyip, münafıklık belirtileri gösterenleri deşifre eden, bunlardan hariç, inanmadığını adeta anıra anıra itiraf edenleri de, adeta bir ışığın çevresinde dönüp duran sinekler gibi kendine çeken ayet.Tümünü Göster
adam inanmıyorum diyor, ama burada ayete küfretmekten, peygamber'e küfretmekten, kur'an ifadesi ile kendini müstağni gördüğünden, saygısızlık etmekten geri durmuyor. yani yorumu şu değil ; '' ayetlere inanmıyorum kardeşim, kur'an'ın insan yazması olduğunu düşünüyorum, bu ayeti de bu kapsamda değerlendiriyorum''. böyle olsa öp başına koy. yorumlar resmen lağım kokuyor. peygamber'e sallamalar, kitab'a sallamalar, müslümanlara zaten her allah'ın günü sallamalar, alıp başını gırla gidiyor. ama öğreteceğim. birisi de çıkmış artık bu ayetin de savunulamayacağını söylemiş. öyle bir savunacağım ki, aklın şaşacak.
hemen başlıyorum. ayeti açın okuyun. ayet, peygambere hangi durumdaki kadınların helal olduğunu bildiriyor. zaten bunu da eleştiren tiplerin hezeyanı şu ; '' tanrı, neden muhafazid'in eşine, cinsel ilişkisine dair ayet yolluyor. üslupdaki edepsizliğe bak. üslubun içerdiği ben malım, düşünemiyorum, beyin diye bir organım var ama, organ olmaktan ibaret, kullanamıyorum'' manasından başka hiç bir şey değildir. çünkü biraz düşünmüş olsalardı, peygamber'in yeni bir din getirdiğini, bu dinin, henüz medeniyet adına hiç bir şey görmemiş bedevileri eğittiğini, bu eğitimin öncüsünün, öğretmeninin, liderinin ve peygaberinin, hazret-i muhafazid ( aleyhissalatu vessellem) olduğunu, örneklerin o'nun şahsında can bulduğunu, bu sorumluluğu, onlara öğretme adına, gösterme adına, üstlendiği misyon adına ilk örnek olması gerektiğini anlayacaklardı.
ayetlerin de mealen dediği gibi ; anlamak, görmek istemiyorlar. çünkü biraz düşünseler, anlamaya gayret etseler, allah onların bu eylemlerini boşa çıkarmayacak ve onlara hidayet edecek. böylece gerçekleri kavrayacaklar. fakat sorgulamak adı altında, herze yumurtlamaktan başka işe yaramıyorlar. bugün adama sözlükten sen diye mesaj atsan, kullandığın dil, siz değil de sen olsa, adam seni saygısızlık etmekle itham ediyor, ama bilmem kaç milyon müslümanın peygamberine, adıyla hitap etme cüretini kendisinde bulabiliyor. bu düpedüz düşmanlık ve garazkarlıktır.
dediğim gibi, ayet, peygamber'e hangi kadınların kendisine helal olduğunu anlatıyor, çünkü o ilk örnek olma konumunda. başkasından göreyim de taklit ederim deme durumunda değil. güzel.
ayet diyor ki ; 1) mehirlerini verdiğin eşler. 2) savaş halinden doğan ve allah'ın sana ganimet olarak verdiği cariyeler. cariye, köle konularını da kur'an dışında her yerden öğrenen ve kur'an'a düşmanlık etmekte hiç tereddüt etmeyenler çok olacaktır. kölelik hakkında uzun uzun entry girdim. git ara bul oku. elli kere açıklattırma. öyle önüne gelen cariye olmuyor. buradan da kapı aralamaya kalkmayın. cariye, savaş halinden doğar ve senin hiç bir işini görüp durmak zorunda falan değil. fakat sen, onu beslemeye, doyurmaya, koruyup kollamaya mecbursun. devam, 3) seninle beraber hicret eden, amca, hala, dayı, teyze kızları.
işte ne gürültü kopuyorsa burada kopuyor. adam işi getire getire getire, peygamber'in özel hayatına getiriyor. video paylaşım siteleinde öyle çirkin videolar var ki, peygamber'i inanılmaz iddialarla itham ediyorlar. güya peygamber cinselliğe pek düşkünmüş ! pes. bu kadar iftiraya vallahi pes. saygı göstermeyip, saygı görmeyi isteyen başka bir güruh daha yok.
peygamber cinselliğe düşkün olsaydı ; 1) neslini, sadece hz. hatice'den devam ettirmezdi. bilindiği gibi, sadece hazret-i hatice'den çocukları olmuş ve nesli böyle devam etmiştir. sadece hz.mariye'den de ibrahim adında bir çocuğu olmuşsa da, 1,5 yaşında vefat etmiştir.
2) peygamber, kendisine isnad edilen çirkin iftirada belirtildiği gibi, cinselliğe çok meyli olan birisi olsaydı 25 yaşında iken, kendisinden 15 yaş büyük olan hz. hatice ile evlenir miydi ? 25 yaşında, vücut olarak en diri çağında, kuvvetli, fakat gidip, kendini daha çok manevi yönden rahatlatacak, temiz, pak bir kadın ile evleniyor. bugün 25 yaşında olup da, 40 yaşındaki bir kadın ile evlenecek kaç kişi var ? herkes azgın, ve kendisi gibi azgın ve çıtır bir eş istiyor. geldiğimiz dünya bu. oysa eleştirdikleri peygamber, kendisinden tam 15 yaş büyük bir kadın ile evleniyor.
3) hz.hatice vefat ettiği vakit, kendisi halen genç sayılabilecek bir yaşta olmasına, peygamber olmasına, müslümanlar arasında olduğu gibi, müşrikler arasında da muhafazid-ül emin olarak adlandırılmasına rağmen, neden gidip de 50 yaşındaki hz.sevde ile evlendi ? neden birader ? hani şehvetine düşkündü ? hani gözü cinsellikteydi ? hani nefsi önce idi ? hani ulan ?!
bugün sosyal platformlarda karşı cinsten birini tavlamak için şekilden şekle giren, okuduğu havalı okul varsa, çalıştığı havalı işi olan, yahut lüks zevklere sahip olabilecek parası veya da kudreti varsa, bunu hemen cv'sine ekleyip, adeta ağına birisini düşürmek için çırpınan insanlar, peygamber'in, toplum içersinde o günkü olan kudreti ile, istediği kişiyle evlenip, istediği gibi cinsel münasebete gireceğini hesap edebiliyor, ama neden gidip de 50 yaşında kadınla evlendi birader sorusuna yanıt veremiyor. bu tereslerin iddia ettiği gibi birisi olsa, genç ve bakire bir kadın alması gerekirdi. oysa gidip, yaşı biraz geçkin ve dul bir kadın ile evlenmeyi tercih ediyor.
hz. sevde ile evlenmesinin sebepleri malumdur. kendisi, hz.hatice'den doğan boşluğu dolduramamaktadır. çocukları vardır. kendisinin bakıma ihtiyacı vardır. kendisi peygamberdir ve üzerinde çok ağır bir misyon vardır. hz. sevde ile evlilik yapmasının da, 50 yaşında bir hanım seçmesinin de sebebi budur. gününü gün etmek isteyen ( haşa!) birisi olmuş olsaydı, genç ve bakire bir kadın ile hayatını birleştirebilirdi.
4) peygamber güya bu ayetleri kendisi yazmış, özellikle böyle kadın konusuna ayrı değinmiş, kendisi için de ayetler yazmış bak sen hele. dönemin arap toplumunda zaten çok eşlilik yaygın. zaten tek eşi olan erkeğe garip, alaycı bir bakış var. ne diye bunca savaş yaptı ? ne diye zaten çokeşliliğin doğal karşılandığı bir toplumda, kendisine getiriler (?) sağlayacak bir kitap yazsın ? cevap yine yok. ağızda gevelenen iki üç uyduruk iddia dışında cevap yok. ya da var. her zaman yaptıkları gibi, sıkıştıklarında ana avrat küfretmek. başka bildikleri yok. kur'an'ın allah katından geldiğine dair delilleri de bin kere yazdım. merak eden bulur okur. ahzab 50'yi kendisinin yazdığı iddiası resmen gülünç, fakat acınasıdır. zaten kudretli, zaten güçlü, zaten konum ve sıfatı üst düzeyde. neden bu kadar sınırlandırma yapsın ? ahzab 50 istediğinle, sayısız bir şekilde evlenebilirsin olabilirdi o zaman ? madem kendisi yazdı - haşa ve kella !- ne diye bu kadar zahmete girdi ?
devami alttaki entryime edit. -
-
1.
+1Entryde sen de kendi dediğini yapmışsın kimse burada peygambere sövmüyor. Herkes senin ya da benim gibi düşünmek zorunda değil. Allah bizi böyle bir ayet ile neden sınasın. Reel bakan insanlar , şüpheci olan insanlar böyle ayetleri görünce inanmaz ağa...
-
2.
+1Kardes cevabim cok asiri uzundur gozun kalirsa oku bu yazinin devami gelicekTümünü Göster
Edit: 5) peygamber'in özel hayatının kur'an'da ne işi varmış ? oo büyük sorgu. nasıl çıkacağız şimdi bu işin içinden ? köşeye sıkıştık. ama yersen tabi.
peygamberin özel hayatı kur'an'da yer almasına rağmen, açık seçik ayetlerle bildirilmiş olmasına rağmen, bu kadar iftira, hakaret, bilgi kirliliği var, bir de bildirilmese, peygamber'i bize nasıl tanıtacaklardı acaba ? işte tam da bu yüzden ; peygamberimin evlilikleri, hanımlarının dışardaki giyimleri ile davranışları, hnımları ile neler yaşadığı, neyin onu boşanma raddesine getirdiği, evlatlığının hanımı ile niçin evlendiği, hatta ve hatta bu emri aldığında insanların tepkisinden korktuğu, çekindiği, açıık açııık böyle, çatır çatır kur'an'da yazmaktadır. yazmadığını düşünsene ! zaten çarpık çurpuk iddialara hadis diye tutunan teresler, peygamber'e ne iftiralar yağdırırlardı !? o da ayrı konu zaten. adamı, böyle islam'ın teşvik ettiği, olumlu bulunan hiç bir ayeti konuşurken göremezsin. onları görmezden gelir, bahsetmez. ama nerede böyle yanlış anlamaya müsait bir hadis bulur, veya anlamından haberinin bile olmadığı bir ayete, birisi çıkıp hede hödö yaptı diye yapışır, tutunur ve islam'a sallamaya başlar. çelişki detected.
6) bu ayetler, peygambere sınırsız evlenme hakkı vermiştir. yok yahu ? kimse anlamadı bunca yüzyıl, sen şıp diye anladın. vay anasını. yine her zamanki gibi doğru tefsire kulak vermedin, birisi çıktı bu ayetten ben şunu anladım dedi, bunu yaydı, sen de peşinden koştun.
şimdi mü'minlere kimin helal olduğu, kimin helal olmadığını bildiren ayetimiz var. nisa suresi 23. ayet . okumadın hiç değil mi ? sen muhtemelen nisa suresi denince kadını döv diyen sure diye hatırlıyorsun. o da öyle değil zaten. onu da yazdım, bul ve oku. nisa 23'te geçtiğine göre bir mü'min ; anasıyla, kızıyla, kız kardeşi ile, halası ile, teyzesi ile, kardeşinin kızı ile, süt annesi ile, süt annesinin çocukları ile, eşinin anası ile, üvey evlatlar ile evlenmeyi yasak kılıyor. şimdi buradan şunu mu anlıyoruz ; sayılıp dökülen kişilerden geri kalan herkesle sınırsız evlenme hakkım vardır. bu mu ?
hayır ! bu ayetten nasıl ki bu hüküm çıkmıyor ise, ahzab suresi 50. ayetten de peygamberime, sınırsız evlilik izni falan çıkmıyor. zaten okumadığın bu iddiadan belli. eğer okusan, hemen 2 ayet sonra yahu, 200 sayfa sonra değil, 2 ayet sonra, ahzab 52'de gelen emri göreceksin. ama yok. tutturmuş bir türkü gidiyorlar.
bunca ayrıntıdan sonra, iş gelip, peygamberime verilen seninle hicret eden, hala, amca, teyze, dayı kızların ile evlenmen helaldir emrine çatıyor. adam öyle bir velveleye veriyor ki ortalığı, sanki ayet evlenmen helaldir şeklinde, peygamberin isteğine bırakılmış şekilde gelmemiş de, evleneceksin şeklinde, zorunlu olarak inmiş gibi. sakin ol hele kardeş, motorun soğusun. bu ruhsattır. gözden kaçırılan nokta da, seninle hicret eden ifadesidir. allah, peygamber ile hicret eden bu kimseleri övüyor. geride kalanları otomatikman yeriyor. peygamber ile hicret etmek anlaşılıyor ki, büyük bir iş. güzel bir makam. güzel bir duruş ve takva örneği. bugün sanki toplumda hiç akaba evliliği olmuyormuş gibi, böyle nefretle saldırmaları, ben sadece garazkarlığa bağlayabilirim. başka hiç bir şeye değil.
ki, bu emir, diğer müslümanlara değil, kendisine has indirilmiştir. illa olaya ateist yahut deist pencereden bakmak zorunda değilim. bir müslümanın hissi, doğal olarak peygamber'e en yakın konumda olabilmeyi istemek şeklinde tezahür eder. ben de kendisinin devrinde yaşasaydım, en sevdiği dostu, evladı olabilmeyi çok isterdim. o devirde yaşayan bir erkek nasıl bunu isteyecekse, bir kadın da, kendisinin eşi olmayı canına minnet sayar. dünya varolduğu sürece peygamber eşi ve '' mü'minlerin anası'' şeklinde anılmak, şereflerin en büyüğüdür.
eşin peygamber. en üstün vasıflı kişi. bilmediğini sana öğretecek, yanlışından döndürebilecek, gerektiğinde seni uyarıp, teşvik edebilecek, güvenilir, yalansız bir kişi. resul. br müslüman kadın için, mertebelerin en yükseği, peygamber'e eş olmak olsa gerektir. ki, iş döner dolaşır, ahzab 28 ve 29.ayetlere dayanır. peygamberin çok eşi var diye bunu nimet sayan abazalar, peygamberin ne çektiğini nereden bilecekler ?
onların nefsani istekleri, hayvani şehvetleri, daha çok kadın isterken, peygamber için bu durum ne sorunlara yol açıyor. ahzab 28 ve 29'da belirtildiğine göre, fetih ile beraber artık peygamber hanımları da pay istemekte, bu konuda peygamber'i üzmektedirler. oysa kendisi, daha 25 yaşında iken bile evliliğinde, takvalı, dürüst, dünya malına kıymet vermeyen bir eşi tercih etmişti. şimdi artık peygamberdir ve eşlerinin dünya malına olan bir anlık istekleri, kendisini üzmüştür.
allah, peygamberini mahzun etmiyor. 28 ve 29. ayetler geliyor ; '' ey peygamber ! eşlerine söyle, eğer dünya hayatını ve süsünü istiyorsanız, gelin size boşanma bedellerinizi vereyim ve güzellikle sizi salıvereyim. yok eğer, allah'ı ve peygamberini ve ahiret yurdunu istiyorsanız, biliniz ki allah, içinizden güzel davrananlar için büyük bir ödül hazırlamıştır.
ne oldu şimdi ? niye ayette peygamberini istiyorsanızşeklinde, daha çok hidayete, fıtrata, imana, takvaya davet eden peygamber kelimesi, geçiyor da muhafazid'i istiyorsanız'' şeklinde geçmiyor ? çok sorguluyorsunuz, dahisiniz, dehasınız ya, cevap verebilirsiniz pekala ha ? eğer bu ayetlerde cismani bir anlam olsa idi, allah, ayette peygamberin ismini geçirirdi. oysa allah, önce kendisine ulaşmayı - ki bu takva ile mümkün- daha sonra peygamberini, ve sonra da, yukardaki yorumu zorunlu kılacak, ahiret kelimesine yer veriyor. e hani ? hani peygamber cinselliğe düşkündü falan filan ? eşleri bir an mala tenezzül etti diye kahroluyor, üzülüyor, konduramıyor, beyimiz gelmiş cinsellik minsellik zırvaları satıyor. yok aga öyle.
eziyetiniz bitmedi, yazmaya devam edeceğim. eğer peygamberin bu ganimet mallarını nereye sarfettiğini öğrenmek istiyorsanız da, yine uydurma, hadis diye yutturulan sözlere bakın e mi ? allah muhafaza, haşr suresi 7. ve 8. ayetlere bakar da gerçeği öğrenirsiniz, uykularınız kaçar.
bunun haricinde, hani ahzab 28 ve 29'da peygamber eşlerine inen uyarı vardı ya, bak onun bir de tahrim suresi 5.ayet versiyonu var. tahrim suresi'nin başını okuyunca, yine peygamber'i yoktan yere üzdüklerini, mahzun ettiklerini görürsünüz peygamber eşlerinin. bunlar insandırlar, istekleri olacaktır, nefis sahibi kimselerdir, melek değillerdir. hatalarıyla, sevaplarıyla herkes gibi onlar da insandırlar. tahrim 5 ne diyor bak şimdi ; peygamber sizi boşayacak olursa, belki de allah ona, sizden daha hayırlı, kendisini allah'a teslim eden, inanan, gönülden itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul veya bakire eşler verir.
yahu hani peygamberi itham ettiğiniz iftiralar ? ayeti biri de demiyor ki ; genç, güzelgibi görsel ifadelerden söz etsin. yok, vallahi de yok. hani istediğini alabiliyordu ?
şimdi de oraya geleceğim. tenezzül edip okumadığın ahzab suresi 52.ayet . artık bu elindekiler dışında, yan, mehrini verdiğin, ganimet olarak allah'ın sana verdikleri, bahsi geçen, seninle hicret eden akrabalarından sayılanlar, mehir istemeksiniz kendini peygambere vermek isteyen, peygamberin de olur vermesi halindeolanlar dışında, bunları değiştirmek, başka bir kadın almak, güzelliği seni hayrete düşüren bir kadın bile olsa, onu alman helal değildir.
nasıl gençler, eğleniyor muyuz ? bak, sınırsız olmuyormuş öyle. sınırı varmış. bugün tek derdi ulaşabildiği her mecradan karı kız düşürmek olan, ama aklına gelebilecek her mecradan, tek derdi, elin namuslu kızlarını kirletmek olan, ters ilişki düz ilişki farketmeksizin, nefsini ce hayvani cinselliğini doyurmak için, bazen bir bilgisayar başında, bazen barda cafede diskoda, bazen okul önlerinde vs. cirit atan, sex yapmayı, o çirkin ifade ile milli olmayı büyük marifet sayan, bekareti hem kendinde, hem kadında önemsemeyen, hayata geliş amacını her önüne geleni düzmek olarak belirleyenler, artık peygamber'i eleştirmeyi bıraksınlar. çünkü komik oluyor.
düşünsene, her taku yiyorsun, sonra da bu herzelerle uzaktan yakından alakası olmadığını bildiğin halde, sırf düşmanlık etmek için, iftira atmak için, güya göstermelik kadın haklarını savunuyorsun, işte erkek egemen toplumun zararlarından bahsedip, evde karını dövüyorsun, aldatıyorsun, yahut pgibolojik şiddet, belki de mobbing uyguluyorsun falan filan. tezata gerek yok. kendin yapınca övünülecek şey, peygamber yapmadığı halde, yapmış gibi gösterip, öyle lanse edip, ayıplayıcı, kınayıcı, düşmanlık etmekten başka amacı olmayan sözler söylüyorsun.
ilgili surenin 53. ayeti de bu arada, evine misafir gelmesin diye dua eden, gelene de gitse diye gözünün içine bakan, asosyal adamların '' kur'an'ı peygamber yazdı'' şeklinde anlaşılacaktır elbette. herifin dünyadaki tek yapabildiği oyun oynamak, işte internette dolanmak. bakkal dükkanı versen batırır, peygamberliğin zorluklarını bilmeden, peygamberlik kurumuna ve peygamber'e sallıyor. hey gidi günler hey !
alıntı yaptım
-
1.
-
12.
+11-) savaşta kazanılan cariye haktır ödüldür.
2-) kuzenin ile evlenebilirsin.
3-) senin le evlenen kadın sadece sanadır senden sonra kimseyle evlenemez. Mesela Hz . Aişe bizim annemizdir dul kaldığı halde evlenmemiştir. -
13.
0Arkadaşlar hepinizin entrylerini tek tek okudum. Benim dusuncem o gunun şartlarını kapsayan bi ayet oldugu
-
14.
0Orda peygambere diyor ama bütün insanlık kastediliyor kiminle evlenebileceğini falan oku iyice
-
15.
0islamın doğuş zamanlarındaki zor koşulları idrak edemeyip peygambere dil uzatma cüretini gösterenlerin ayıklanmasını sağlayan ayetlerden biri.
-
16.
0Iste boyle boyle o ortadogu col yoklugunda 15 kari 40 cariye goturmus diyesim geliyor ama isin sonunda cehenneme gitmek var
-
17.
+2basit bir açıklama ile şunu diyebilirim. Diyorsunuz ki ya kardeşim tefsire bak,şu adamı dinle, bunu oku,şu anıyı dinle... ben de diyorum ki bu ne lan?
sizin demenize göre her şeyin apaçık olduğu kainat sırlarını içeren bu kitap her şeye gücü yeten yaratıcı tarafından gönderilmiş,ben sadece bu kitaba bakıp o dini öğrenemiyorsam,en önemli bilgileri sırları bana aktarmıyorsa, kimin kimi gibebildiği, kimin ne yiyip ne yiyemediği milletin kıyafetine saçına başına takmış durumdaysa ve bu kitap bana hala ayetleri için (bkz: ) çakıyorsa bu kitap olmamıştır o din de olmamıştır.