1. 1.
    0
    muhafazid’deki tanrilik arzusu

    muhafazid kur’an’a kendini insanüstü gösterebilecek ayetler koymuştur.kur’an’a baktığımızda muhafazid’in allah’a mahsus işleri de yapmaya yetkisi olduğunu görürüz:

    zümer=10: de ki:’’ey iman eden kullarım, rabbinizden korkun.bu dünyada güzellik yapanlara bir güzellik var.ve allah’ın arzı geniştir. ancak sabredenler mükafatlarına hesapsız erdirilir.’’

    de ki emrinden sonra ‘’kullarım’’ kelimesi geçiyor. yani muhafazid millete ‘’kullarım’’ demesi için allah’tan emir alıyor.ya da muhafazid bu ayeti çelişkili yazdı.ne farkederki her türlü çelişkidir. muhafazid kendini tanrı ilan ediyor millete ‘’kullarım’’ dediğine göre.
    kulun arapçası olan ‘’abd’’ kelimesi köle anldıbına da geliyor.o zaman o ‘’kölelerim’’ diye de çevrilebilir. böyle olunca muhafazid tanrı ilan etmiyor olur kendini ama muhafazid’in köleleri var anldıbına gelir.bir peygamberin köleleri olması çok anormal bir durumdur. insanları mal gibi alıp satmak, onları küçümsemek, aşağılamak insanlık dışı bir şeydir. vicdanı olan kimse, bunu desteklemez.ama gelin görünki ben peygamberim diyen birinin köleleri, cariyeleri var.bu durumda muhafazid’in peygamber,kur’an’ın da tanrı sözü olmadığı apaçık ortaya çıkıyor tekrar.

    köle anldıbına gelse bile neden bütün meallerde kul diye çevriliyor?bu da kur’an’ın anlaşılmaz bir kitap olduğunun kanıtlarından biridir. elinde bir meal olan ve o kelimenin diğer anlamlarına bakamayan mantıklı düşünebilen insanlar nasıl ‘’kullarım’’ der diye düşünecek ve bu çelişki karşısında dinden çıkabileceklerdir. neden kur’an dinden çıkarabilecek kadar anlaşılmazdır. belki köleden daha iyi anlamlara da gelebilirdi o kelime, ama araştırma imkanı olmayanlar direk çelişki diyip dinden çıkacaklardır. tanrı bu kadar anlaşılmaz bir kitap göndermez. aynı çelişki zümer =53. ayettede vardır.

    şimdi bu muhafazid’in kendini insanüstü konuma çıkardığı ayetlere bakalım:isra=95: de ki: “eğer yeryüzünde, (insanlar yerine) yerleşip dolaşan melekler olsaydı, elbette onlara gökten bir melek peygamber indirirdik.”
    muhafazid melek indirebiliyor bu ayete göre ,hem de peygamber bir melek. kendini insanüstü olarak görüyor ve tanrı’nın işini üstleniyor.
    melekler olsaydı, melek peygamber indirirmiş muhafazid. yeryüzünde insanlar olduğuna göre insan peygamberi o mu göndermiş? kendi kendini peygamber olarak göndermiş gibi mantıksız bir anlam çıkıyor ortaya. evet bu ayetten tam olarak böyle bir anlam çıkıyor. ‘’melek olsaydı melek gönderirdik, insanlar var insan gönderdik’’ anldıbına geliyor.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    0
    up up upu p
    ···
  3. 3.
    0
    @5 evet panpa haklısın ama belki içlerinde uyaacak birileri vardır bir umut zaten bizde müslüman değilmiydik dinsiz olmadan önce?

    not: bu arada agnostiğim
    ···
  4. 4.
    0
    @15 önü arkası ne alaka kardeşim benim iddamla tutarsız anlattıkların birde o hangi çeviri söyle onlara değil de ki diye yazıyor orada.. diyanet çevirisine bak.
    ···
  5. 5.
    0
    @13 ben tanrıyım diye açık konuşmuyor zaten ama çoğu şakirtler allaha mı tapıyo muho yamı belli değil
    ···