-
26.
0Ya bi gibtir git
-
27.
0Ya olum sizin gibi huur çocukları nerden bu yüzü buluyor anlamıyorum
-
28.
0Lan bu dini saptırmaya çalışan o.ç. lara ne prim veryonuz lan. Cümleten bi sktrin gidin amk evlatları.
-
29.
0Kardeşim bak şimdiTümünü Göster
Ilk olarak bir Peygamber'in mağaraya gidip birtakım seyler gördüğünü ve bunlari baskalarina anlattığını soylemissin ve demissin ki simdi biri anlatsa inanmam bak 1.si adam yaşadığı yerde Peygamber olmadan önce en çok güvenilen en dürüst en cok sevilen bir şahıs ve magaraya gitmesi gayet normal sen mesela kendini düşün 21.yuzyildayiz aq hala ortada kezban kezban gezenler mal mal duran tirrekler var sen bir de o cahiliye donemini dusun sen insanlardan kaçıp bilgisayarına ya da telefonuna sariliyorsun adam ne yapsin o donemde magaraya gidiyor sessiz huzurlu bir ortamda insanlarin sacmaliklarindan uzak duruyor gayet de normal birsey hele o döneme göre
şimdi 2. olarak vahiylerin öldükten sonra kesildigini bu yüzden vahiy degil de kendi düşünceleri oldugunu soylemissin tamam mantikli bir bakis acisi ama bilgin az bak şimdi ilk olarak bu adam Peygamber hani o öldükten sonra baskasina da vahiyr gelirse Peygamber olmasinin ne anlami kalir? Bir düşün her konuya cozum buluyordu demissin tek bir insan ne kadar akilli olursa olsun önüne çıkan her olaya bir çözüm bulamaz hele ki o cahiliye döneminde baskasinin verdiği fikri dinleme daha iyi(ne taklar yedigini arastirirsin cahiliye doneminde insanlarin) bu yüzden peygamber aklina gelen en mantikli çözümü buluyor ya da Allah'tan gelen vahiyler dogrultusunda hareket ediyordu hem unutmadan soyleyeyim adamin soyledigi hersey vahiy degil vahiy olanlar zaten günümüzde bile dogrulugunu koruyor(ornekleri var araştır biraz) ve vahiy olmayanlara ds örnek var ki vahiy olanlari özellikle belirtmis zaten digerlerinden ayirmak icin yaşamaya devam etse vahiyler gelmeyr devam edecekti demissin orada yuzde yuz yaniliyorsun panpam cünkü peygamberlerin hayata gelme amaclari Allah'in verdigi sayıda(burası önemli) vahiyleri ve gorevleri yerine getirmek bunlari yaptiktan sonra Peygamberlik ve hayatlari sona ermis oluyor yani zaten dünyaya gelme amaclari belli vahiyleri insanlara aktarmak. Simdi bir de Nebilerin kendisi icin ayet geldigini dusunmussun aslinda bu bir bakima doğru bir bakima yanlis hani mesela soyle düşün yazdigin vahiyde acikca belirtilen sey gerekmedikce Nebinin evine gitmeyin vaktini cok harcamayın Nebi ve eşini rahatsiz etmeyin. simdi burdaki mantik biraz farkli o doneme gidelim yine dusun bir simdi adam Peygamber inanan insanlar var buna şimdi her isteyen adam buna soru sormaya ya da sırf Peygamber'le konusmaya gitse evde izdiham yasanir hicbir kisiye yetisilemez yardimci olunamaz bir nevi baskani dusun(ornek olsun diye veriyorum dexeri sevdigimden degil) adam ulkeyi yonetiyor mahallendeki mehmet amca hadi bu aksam baskanda yemek yiyim dese olur mu turkiye kac kisi aq adam ulkeyi mi yonetcek kahvede oturan amcalarin tek tek derdini mi dinlicek? burda da mantik böyle Peygamber'in toplu bir sekilde insanlari bilinclendirmesi gerekiyor insanligi kurtacak yahu adam niye her dakika mesgul edilsin neyse simdilik bu kadar panpacim sorun varsa sorabilirsin yarin bakarim -
30.
0Prim kasacağın konu var kasmayacağın konu var mk Çizgiyi geçme huur evladı
-
31.
0Lan oğlum? Bu ayetten bu anlamı çıkaran adamın mantığı henüz 14 yaşındaki alıngan bir ergenin mantığıyla aynı seviyede. Kendini Hz. muhafazid in yerine koy, insanlar sürekli seninle konuşmak için evini ziyaret ediyor, oturup seninle senin yemeğinden yiyorlar. Ne olacak? Bir yerden sonra artık sinirlenirsin. Senin aşından yiyorlar ama bir ödeme almıyorsun. Sürekli etrafında birileri var seninle konuşmak isteyen. Adamları sofradan kovamazsın, yanından da kovamazsın, bu hareketler bir peygambere yakışmaz. Normal bir insana yakışmadığı gibi. Birde hanımların olduğunu düşün. Seninle konuşamayanlar onlarla konuşuyor. Bunlar senin sekreterin değiller. Onlar senin eşlerin yani çocuklarının anneleri. Birde üzerine peygamber olunca işler daha da ciddi oluyor. Kraldan sonra kraliçe başka biriyle evlenir mi? Evlenmez. Bu gayet açık şekilde birinin hatırasına leke sürmektir. Daha anlatırım ama gerçekten yorgunum hocam. Hadi Allah'a emanet olun.
-
32.
0imam hatip açarken sorun yok tartışmaya açılınca bize ne
bize ne senin dininden dayatıyorsun
biz kendi aramızda tartışıyoruz tartışmayı bilmiyorsan gibtirgit girme amk çoçuğu
arkadaşım sen diyorsunki peygambere inmiş bir ayet herkes için geçerlidir.
o zaman peygambere özel inmeyecekti. genelleyecekti madem
ikinci olarakta kuranda yazıyor bunlar
tatavası
yüce yaradan geçmişi geleceği biliyorken
sizin böyle bir mal olupda kitapta yazanları hep gavurlar bulduktan sonra sizin keşfedip iç çekeceğinizi bilmiyormu ki şifreli yazmış -
33.
0Anan hakkında tartışma yapalım
-
34.
0bende sana bır soru sorayım tebbet suresınde ebu lehebın cehenneme gıdecegı yanı kafır olarak olecegı soylendı eger o adam muslumanlıga gectım deseydı hasa bu ayet bosa cıkacaktı sence hz muhafazid kuranı kendı yazsa boyle bır rısk alır mıydı
-
-
1.
0elleri kurusun ve kurududa dedi ama hiçde kuruduğundan bahsedilmiyor.
ben tayyibin atatürkçü olmayacağı hakkında aha buraya her türlü yazarım boşa da çıkmaz
ebu leheb çiçek hastalığından öldü
allah beddua edince kangrenden ölür diye bekliyor insan
-
1.
-
35.
0Eğer Allah yoksa ataistler neyin yokluğunu inkar ediyor
-
-
1.
0Varolan bir şeyin yokluğu iddia edilemez diyorsun peki olmayan bir şeyin varlığı iddia edilebilir mi?
Edit: Kelime oyunlarıyla olmaz bu iş.
-
1.
-
36.
0Ananın dıbına dallı çomak sokayım huur cocuğu
-
37.
07 delikli kardes tassaklarina kurban gibtin attin bro muck muck sevgilerimi iletiyorum burdan
-
38.
+6 -6o kadar mucize var inanman için
-
-
1.
+4 -2hayatımda hiç mucize görmedim
-
2.
+1sen gidip anancılık falan yapsana niye burdasın
-
1.
-
39.
+1 -1melek ilk geldiğinde kendi bizzat gözüktü
Şuan ve o zman farklı ona göre yorum yapmalisin o peygamber zaten güvenilir çok durust idi bunu kafirler de biliyordu onların kabul etmemesinin asıl nedenı peygamber neden bizim aramızdan degil de bir çoban yetim olan kisi olmuştur iddiasiydi aynı şeytanın Allah ı Rab olarak bilmesine rağmen gururundan secde etmeyişi gibi Allah kullarına zulmetmez cennetine almak ister ancak kullari akletmez inkar eder bu yüzden azabı hakeder
Son olarak ayete gelince
http://www.kurantefsiri.c...yet-53-kuran-tefsiri.aspx
Iyi de kardeşim peygamber okuma yazma bilmiyordu ki yazsin kendi başına hem nedenn yüzyıllar sonra eksiğini bulunamıyor (fen ilim vs ) -
40.
+1 -2Aha bi ateist daha sıkılmadızmı lan
-
41.
+1 -2ya gibtir git dıbınakodumun ateisti madem inanmıyon sus inanma amk bize ne mantıklı cevaplar arıyosan çayhauza git yeter ananızın dıbına şeytan kuyruğu sokayım amk
-
42.
+1 -2çok güzel yazmışsın da bu metin türkiye de yazılmaz hemen muhalefet olurlar 2 laf edemezsın biliyosun dostum.
-
43.
+38 -102bir tartışma yapalım.
şimdi düşünün bir adam mağaraya gidiyor orda kalıyor ve orada kendisine herşeyi yaratan, en yüce varlık olan allah ın bir şeyler söylediğini iddia ediyor.ve bu söylenen şeylerin görünmeyen bir varlık olan melek tarafından kendisine söylediğini söylüyor. yani vahiy gelmesi dediğimiz olay.
yani bunu şuan iyi okuyun şuan yaşasanız, yani birisi gelip size bunları iddia etse ne düşünürdünüz?
ben açık söyleyeyim, direk şizofren olduğunu düşünürüm.
ek olarak muhafazid peygamber e peygamberliğin 40 yaşında geldiği söyleniyor.ve kuran 23 yıl boyunca inmeye devam etmiş.ve muhafazid peygamber 63 yaşına gelip öldüğünde şakkk vahiyler kesiliyor. şimdi tesadüf mü bu?
bu konu hakkında da şunu diyeyim. muhafazid peygamber sorunları çözmek için her soruna çözüm buluyordu ve buna vahiy diyordu. ölünce vahiyler kesilmeside gayet doğal bu durum. yaşasaydı vahiyler hala gelmeye devam edecekti muhtemelen.
örneğin azhab 53
"Ey âmenû olanlar (Allah’a ulaşmayı dileyenler), size izin verilmedikçe Nebî’nin evlerine girmeyin! (Girmişseniz oyalanıp) yemeğin pişmesini beklemeyin. Fakat davet edildiğiniz zaman girin. Yemeğinizi yeyince hemen dağılın ve sohbet etmek istemeyin, söze dalmayın (izinsiz konuşmayın). işte bu durum gerçekten Nebî’ye eziyet oluyordu. Fakat sizden hayâ ediyordu (utanıyordu). Allah, haktan hayâ duymaz (gerçeği açıklamaktan çekinmez). Onlardan (Peygamber Hanımları’ndan) bir şey sorduğunuz zaman perde arkasından sorun. Bu, sizin ve onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın Resûl’üne eziyet etmeniz ve bundan sonra O’nun zevcelerini nikâh etmeniz ebediyyen (helâl) olmaz. Muhakkak ki bu, Allah’ın katında çok büyük (günahtır)."
yani tanrı peygamberin kişisel sorunları için neden ayet indirsin. muhafazid peygamber evinin gelen gideninin çok olmasından muzdaripti muhtemelen ve bunu yazmış olabilir.
ve bu ayet şuan bizim ne işimize yarayacak? birisi bana bunu açıklasın.
mantıklı yorumlarınızı bekliyorum.
başlık yok! burası bom boş!