1. 26.
    0
    @19 orasını bilemiyorum... mantık olarak erken olgunlaşan erken yaşlanır diyebiliriz, ama bir maluamtım yok o konuda
    ···
  2. 27.
    0
    @1 ateist abilerine söyle bilgilendirsin seni abicim
    ···
  3. 28.
    -1
    doğal değil mi bu? gidin biraz tarih okuyun.

    o dönemin raconu oymuş. o dönemde millet haremine genç kızları doldurup gibermiş. sen yaşasan sen de yapacaktın.

    ergenliğe ulaşmış bir çocukla girilen ilişki pid0fili değildir.
    ···
  4. 29.
    +4 -1
    amk 9 yaşında kızla evlenen çarpılmadıysa eleştirene hiç bir şey olmaz raad olun
    ···
  5. 30.
    -1
    seni sıçmışlar amk baban maymun gibip seni doğutturmuş biz bişey diyormuyuz
    ···
  6. 31.
    -2
    @1 eskiden insan ömrü özellikle arap coğrafyasında 40 yaştı ve toplumların üremesi gerekiyordu hal böyle iken hala salak ateitler bu konuyu kaşıyor. noldu zütünü feraha mı kavuşturdun güzelim. korkma bu kadar yakında ölümü tadacaksınız ve o zaman dalga geçtiğiniz konular birbir önünüze serilecek. burada birbirinize destek olanlar nerde diye sorulduğunda zırıl zırıl ağlayacaksınız kalbinize öyle bir yük bincek ki..hahahaha
    ···
  7. 32.
    +1
    @24 9 yaşında ulan çocuk zihnini gibtiğim kızın olursa 9 yaşına gelince acımam giberim ama
    ···
  8. 33.
    +2
    bu arap kızlarının yaşı regl olduktan sonra sayılır yalanı kadar büyük bir palavra görmedim ben.

    hiçbir araptan duyamazsınız bunu. çünkü arap kültüründe bugün bile küçük kızlarla evlenirler. ama bizim türk kültürümüze ters olduğu için bir kıvırma mekanizması geliştirmek durumunda kalıyor müslümanlar ve böyle şeyler uyduruyorlar.

    bütün arap ve acem camiası kabul eder 9 yaşı.
    ···
  9. 34.
    +2
    @4 şakirt hezeyanını gözümüzün önünde kurduğun cümlelerle canlandırdın mümin kardeşim helal.

    kitabını gibtimin seni
    ···
  10. 35.
    -1
    9 yaşındaki bir kızla evliliğin hiçbir savunulacak tarafı olamaz.
    bunu yapan kim olursa olsun.
    ···
  11. 36.
    +1
    @27 serilemeyecek sen bunu anlayamayacaksın ölünce züt gibi kaalcaksın ee ne oldu cennet eee huriler gel gel parton burda
    ···
  12. 37.
    +1
    evlendiği dişi 3 yaşında olsa, o zaman da aynı şeyleri 3 yaşındaki kızlar için söyleyecektiniz merak etmeyin.
    misal, sütten kesilen kadınla evlenilebilir.
    ···
  13. 38.
    0
    bende bu konuyu oldum olası anlıyamamısımdır :(
    ···
  14. 39.
    +2
    @27 kardeş, anlıyorum zor geliyor sana her şeyin bu dünyada biteceğine, bu kadar kolay olacağına inanmak. ölümsüz olmak istiyorsun anlıyorum. ama öyle değil işte.

    öldün. ve bitti. herşey bu kadar basit
    ···
  15. 40.
    0
    bunun cevabini inci sozlukte ariyosan zaten zihniyetin belli sana burda extreme şakirt adam gelip mantikli açiklama yapsada düşünce tarzin degişmeyecek
    ···
  16. 41.
    +1
    peki 6 yaşındayken kıza göz koyması noluyo lan şakirt binler
    ···
  17. 42.
    0
    @35 şu kardeşim 9 yaşında bir çocuğu gibsem bana ne dersin onu de bi gözünde canlandır panpa ben bak 190 boy 97 kilo kapı gibi bir kütle ve 9 yaşında bi kız sex yaptığımızı gözünün önünde hayal et bakalım ben ne oluyorum senin gözünde orada...
    ···
  18. 43.
    +1
    bir de klagib muhabbet vardır korumak için evleniyor diye.

    muhafazidden sonraki en güçlü adam ebu bekr. kızının korunmaya falan ihtiyacı yok.

    ama muhafazidin eleştirilmesi saçma geliyor adam ortam şartlarına göre kendine harem kurmuş işte. o zaman ve mekanda, bizim şimdiki zaman-mekan kurallarımıza, değerlerimize, kültürümüze göre mi yaşayacaktı?
    ···
  19. 44.
    0
    @40 iyi de islam mesela bugün de hala geçerli, o ortama göre gelmiş, güncelleyelim demiyoruz.
    ···
  20. 45.
    -2
    Yeri gelmişken Hz. Aişe konusuna bazı hususlara değinmek istiyorum. Bunlardan ilki Hz. muhafazid'in hanımları içinde sadece Hz. Aişe'nin Hz. muhafazid'ten başka bir eş ve islam'dan başka bir inanç tanımadığıdır. Peygamberimizin diğer hanımları ya ehli kitab yani Hıristiyan veya Musevi inanç halkası içinde yetişmiş ya da cahiliye döneminde kabile putlarına tapınma alışkanlığını benimsemiş kimselerken, Hz. Aişe'nin din konusundaki tek kaynağı Hz. muhafazid'dir.

    ikinci olarak vurgulamak istediğim evlilikleri gerçekleştiğinde Hz. Aişe'nin kaç yaşında olduğu konusudur. Bütün kaynaklarda onun Peygamber'le evlenmeden önce Cübeyir bin Mut'im'in oğlu Cübeyir'le nişanlı olduğu kaydedilir. Bundan anlaşılan onun Hz. muhafazid'le nişanlandığında evlilik çağına gelmiş olduğudur. Ayrıca hicretten önce Mekke döneminde bazı ayetlerin hangi olay üzerine geldiğine ya da hicret kararı alındığında babası Hz. Ebubekir'in ne denli sevinç yaşadığına dair naklettiği hadislere bakarak söz konusu dönemde onun altı yaşında olduğuna inanmak ancak kötü niyetlilikle izah edilebilir. Kaldı ki Hz. Aişe dolayısıyla Peygamberin kayınpederi olan Hz. Ebubekir ve Hz. Ömer hicretten önce ayrı ayrı Hz. muhafazid'e gelerek kızı Fatıma'yla evlenmek istediklerini söylediklerinde peygamberin o tarihte dokuz yaşında olan Fatıma'nın evlilik çağında olmadığını söyleyerek iki dostunun isteğini geri çevirdiği bilinir. Hz. Ömer'in değilse bile Hz. Ebubekir'in, talebinin reddedilme gerekçesini dinledikten sonra peygamberin Aişe'yle altı yaşındayken evlenmekte mahsur görmediği halde kendi kızını yaşının küçük olması sebebiyle evlendirmemesini makul karşıladığını düşünmek herhalde kolay değildir. Gerçek Hz. muhafazid vefat ettiğinde Hz. Aişe'nin 26 yaşında olduğudur. Bundan hareketle ve peygamberle evliliğinin dokuz sene sürdüğü düşünüldüğünde evlendiği sene Hz. Aişe'nin 17 yaşlarında olduğu söylenebilir. Buhari'nin 1. cildinde yer alan bir hadiste Hz. Aişe Kamer Suresi'nin 46. ayetinin gelişini anlatırken 'Hz. muhafazid Mekke'deyken ve ben de sokakta oynayan bir çocukken' demektedir. Bu olayı hatırlaması ve kendisinin 'sokakta oynayan bir çocuk' olduğunu söylemesi o tarihte yani miladi 614 senesinde Hz. Aişe'nin en az 7-8 yaşlarında olduğunu düşünmeyi gerektirir. Kamer Suresi'nin Hz. muhafazid'in peygamberliğinin 4. yılında indiği sabittir. Hz. muhafazid'in Hz. Aişe'yle evliliğinin hicretten yani miladi 622 senesinden iki sene önce gerçekleştiği bilindiğine göre nikah kıyıldığında Hz. Aişe'nin yaklaşık 14 yaşında olduğu, düğünün hicretten bir yıl sonra yapıldığı göz önüne alındığındaysa evliliklerinin gerçekleştiği tarihte Hz. Aişe'nin 17 yaşında olduğu sonucuna varılır.
    Tümünü Göster
    ···