1. 1.
    -2
    olsa olsa iyi bir kalfadır. neden mi? çünkü hiç bir eserinde zerre kadar yaratıcılık bulamazsınız. evet lütfen saygılı bir şekilde karşı çıkınız.
    ···
  2. 2.
    +2
    olmasaydı olmazdın neyse karıştırdım galiba
    ···
  3. 3.
    0
    @9 veririm. hatta sana iki örnek vereceğim. hem de ikisi de gerçek türk mimarların 70'li yıllara ait eserleridir.

    ilki: ankara'da kocatepe'de inşa edilecek cami için açılan yarışmada birincilik kazanan vedat dalokay'ın eseridir. ama bugünkünden zerre kadar farkı olmayan o zamanki irade bu eseri yakışıksız ve uygulanamaz buldu. onun yerine bugünkü kimsenin hiç bir değer biçmediği kocatepe cami yapıldı. o yarışmayı kazanan eser ise daha sonra garip bir şekilde pakistanlılar tarafından benimsendi ve islamabad'a inşa edildi. bugün google'a islamabad yazıp tıkladığında karşına o şehrin simgesi olarak ovedat dalokay'ın camisi çıkarken kocatepe cami için tek kelime etmeye gerek yoktur.

    ikinci eser için daha sonra konuşacağım.
    ···
  4. 4.
    0
    @14 klagib mimari anlayışın 500 yılından 1500 yılına kadar hiç bir şeyin değişmemesi midir?
    ···
  5. 5.
    0
    @13 o arkadaş bu camiyi 1500'lü yıllarda yapsaydı kıyaslamasını yapabilirdik.
    ···
  6. 6.
    0
    mimar sinan bazilikalara minare eklemek dışında hiç bir şey yapmamıştır. bu mimarlık değildir. ne ilginçtir ki türk mimari tarihçesi dendiğinde ulusalcılarla osmanlıcılar hemfikirde örtüşür. sebebi yeni türkiye kurulurken mimar sinan dıuşında altına koyacak yapıtaşı bulnamayışıdır. bu sebeple laik eğitim sistemi de mimar sinanı şişirmiştir.
    ···
  7. 7.
    0
    @16 hayır. vedat dalokay kendi zamanına göre yapılması gerekeni yaptı. mimar sinan da öyle yapmalıydı. şimdi demek istediğimi biraz daha iyi anladığınızı hissediyorum.
    ···
  8. 8.
    0
    @18 kardeşim 1500'lü yıllarda dünya mimarisi ne aşamadaydı bilmiyorum. Açıkcası tarihimde çok iyi değildir. fakat egzotik şekilli yapılar imal etmediği için koskoca bir tarihi körü körüne eleştiremeyiz.

    şimdi diyeceğim ki aç selimiye camiinin isten mürekkep üretmesini oku, mihrimah sultan camisinde yapılan restorasyon çalışmalarında bulunan kuyuların varlık sebebini falan araştır. bana diyeceksin veya diyebilirsin ki bunlar efsane, hurafe.

    ayrıca pakistanda demek ki başka bi gibim yok ki o çıkıyor. dıbına koyim sümela manastırı hem yapılış tarihi hemde bulunduğu yer açısından bence çok değişik bir yapı. ama googla türkiye yazınca direkt çıkmıyor. hatta ülke ismini geçtim trabzon yazınca bile tek tük çıkıyor. o yüzden googleda o çıkıyor bu çıkıyor ile bir yapının bir şaheser olup olmadığına karar veremeyiz.

    uzun oldu özür *
    ···
  9. 9.
    0
    belkide o yılların islami modası o olabilir bize şimdi pek güzel gelmiyo sürekli görüyoruz diye ama emin ol o çekik gözlüler yokmu deli oluyolar.bu arada hem mimar hem mühendis hem kalfa hem amele vs vs böyle uzar gider
    ···
  10. 10.
    0
    anlaşılan daha sanat anlayabilir yaşta değilsin evlat
    ···
  11. 11.
    0
    neden mi? çünkü dönemin ve şartların objektifliğiyle düşünerek tüm eserlerini yakından görüp irdeledikten sonra söylenebilecek bi söz olacakken ilgili şahsı ,bu adam dünyaca tanınır ve bilinir,
    yaratıcılıktan yoksun sayarak rezil etmek anca bizim insanımızdan beklenir.
    dıbına koyim 2 cümlede yerle bir oldu koskoca sinan.
    ···
  12. 12.
    0
    @7 panpa sen çok polarize olmuşsun. seni ilk iş sakince düşünmeye davet ediyorum. mimar sinan'ın 1550 yılında yaptığı eserden çok daha ihtişamlısı ondan tam 1000 yıl önce yapılmıştı. hem de bir kaç kilometre ötesinde. mimar sinan bir yaratıcılık sergilemedi. mimar sinan kendisinden 1000 yıl önce yaşamış mimarlarla yarıştı. inşaat yaptı.
    ···
  13. 13.
    0
    @8 bana bir örnek verir misin senin yaratıcılık kavramından?
    ···
  14. 14.
    0
    @6 ah dostum. sen o bahsettiklerine mimar mı diyorsun. onlar mimar sinanın dahi ayağını yıkayamaz. ben yaratıcılıktan bahsediyorum. türklerde çok az rastlanan, rastlandığında da en kısa yoldan yok edilen özellikten.
    ···
  15. 15.
    0
    Doneminin teknolojisinin mimarisinin biliminin yapamadigi ulasamadigi yerlere ulasabildigi icin mi
    Istanbul denince akla onun yaptigi camilerin geldigi icin mi
    Kucuk cocuk minare egri dedi diye ismi egri minareli olmasinda diye ipoe minareyi duzelttirdigi icin mi
    Sense gelmissin yaraticilik diyorsun. Sen git avrupada yasa oralarda gorursun beloi yaraticiligi
    ···
  16. 16.
    0
    ağaoğlunun gökdelenlerinin nesi yaratıcı peki??? o gökdelenler içiin 300 mimar çalışıyor. bence o gökdelenlerin hiç biri 1 selimiye veya süleymaniye etmez
    ···
  17. 17.
    0
    @4 gerçek bir sanatçının sahip olması gereken tür yaratıcılıktan ki başka bir türlüsünü bilmiyorum.
    ···
  18. 18.
    0
    ne tür bir yaratıcılıktan behsediyoruz?
    ···
  19. 19.
    0
    zaten masonmuş diyorlar
    ···
  20. 20.
    0
    @19a bir noktada hak veriyorum. o da şu

    "esas çarpıklık yüzlerce yıl sonra "modern" türkiye cumhuriyetinde hala onun eserlerinin taklit edilmesidir"

    yani özetle "dıbına koyayım ben ataşehir'e yapılan mimar sinan camisinin" demek istemişsin. kesinlşikle katılıyorum ve seni tebrik ediyorum.

    ama sorarım sana ayasofya o şekilde inşa edildi diye, panteon o şekilde inşe edildi diye bir camide kubbe olmak zorunda mıdır? sinan başka bir form düşünememiştir. gördüğü gibi yapmış geçmiştir. yaratıcılık sergileyememiştir. sergilese kabul görür müydü. kanuni leonardo da vinci'nin haliç köprüsü gibi elinin tersi ile kaldırıp atar mıydı orasını bilemiyoruz ama yapmamıştır. yaratıcı değildir. var olan formu geliştirmiş, daha ileri zütürmüş olabilir.
    ···