1. 1.
    0
    içkiyi anladık tamamda midye niye haram amk var mı bunun mantıklı bir açıklaması

    edit: tam tahmin ettiğim gibi bir mantığı yokmuş
    ···
  1. 2.
    0
    midye harammıymış lan?
    ···
  2. 3.
    0
    midye candır
    ···
  3. 4.
    0
    çünkü eşşeğin zikinden dolayı
    ···
  4. 5.
    0
    duyduğum kadarı ile insandan sonra adet gören diğer bir canlıymış ama ondanmıdır bilemem panpa
    ···
  5. 6.
    0
    http://inciswf.com/btaas.swf
    ···
  6. 7.
    0
    midyeeeeeeeee
    ···
  7. 8.
    0
    panpa bildigime göre adet geçiren hayvanlar yenmez

    tavşan midye başka bilmiyorum
    ···
  8. 9.
    +1 -1
    midye yiyen midesizdir aq kendi içine adet yapıyormuş ıyk.
    ···
  9. 10.
    +1
    midye haramdır diye bir genelleme yok panpa. ama bu mahlukatlar da adet görüyorlarmış yılın belli zamanı. o zaman yememek gerekiyormuş diye biliyorum ben .
    ···
  10. 11.
    0
    yok öyle bir şey beyler. aleviler yemez
    ···
  11. 12.
    0
    içki haram mıymış lan ?
    ···
  12. 13.
    0
    haram değil şafii de serbest birinde serbest olan diğerinde haram olamıyormuş o yüzden hanefi de mekruh
    ···
  13. 14.
    0
    http://www.sorularlaislam...-midir.html?keyword=Midye
    ···
  14. 15.
    0
    olm. midye canlı canlı pişiriliyomuş.
    ve taşşak geçmiyorum pişirilirken " Allah " gibi sesler, ağlama sesleri filan çıkartıyolarmış.
    Ben midyeyi bıraktım yani.
    ···
  15. 16.
    0
    Değerli kardeşimiz;
    Midye yemek Hanefi mezhebine göre caiz değildir. Zaruri bir hal yoksa yememek evladır.

    “Taze et yemeniz için denizi sizin hizmetinize veren Allah’tır”1 mealindeki âyet-i kerime ile “Denizde avlanmak ve onları yemek size helâl kılındı ki; hem size hem de yolcu olanlarınıza faydalı olsun”2 mealindeki âyet, denizlerin birer ilâhî nimet deposu olduğunu ve onlardan insanların faydalanabileceğini ifade etmektedir.

    Âyet-i kerimelerde, Cenab-ı Hak belirli bir kısmını haramlaştırmadan ve başka hayvanlar gibi boğazlanma şartını koşmadan, bütün deniz hayvanlarının helâl olduğunu bildirmekte, kullarına kolaylığı ve genişliği temin etmektedir. Hattâ mümkün mertebe hayvana eziyet vermekten kaçınılması kaydıyla, onları yakalamak için insana herşeyi kullanabilme müsaadesini vermektedir.

    Bilindiği gibi, yaşadıkları yerler bakımından hayvanlar kara ve deniz hayvanları olmak üzere ikiye ayrılır. Karada yaşayan hayvanların hangilerinin yenip yenmeyeceği fıkıh kitaplarında belirtilmiş, ayrılmıştır. Denizde yaşayan hayvanların hangilerinin yenilmesinin helâl, hangilerinin haram olduğu hususunda ise mezhepler arasında farklı görüşler mevcuttur.

    Yukarıda meallerini verdiğimiz âyet-i kerimeden hareket eden Şâfiî, Mâlikî ve Hanbelî mezhebi âlemlerine göre, deniz hayvanlarının, yani suyun içinden başka bir yerde yaşayamayan hayvanların hepsi, nerede bulunursa bulunsun, ister balık şeklinde olsun, isterse başka cins ve şekide bulunsun, helâldir, yenebilir. Yine aynı mezheplere göre, bu hayvanların isimlerinin farklı olması, diri veya ölü olması; yakalayanların Müslüman veya gayrimüslim olması hükmü değiştirmez.

    Mâlikî mezhebi hiçbir deniz hayvanını istisna kılmazken, Hanbelî mezhebi yılan balığını habis saydığı için; Şâfiî mezhebi de kurbağa, yengeç ve timsah gibi hem denizde, hem de karada yaşayabilen hayvanların etinin yenilmesini haram olarak vasıflandırmaktadır.
    Hanefî mezhebine göre ise, balık sûretinde olmayan deniz hayvanlarının etlerini yemek haramdır. Buna göre, daima suda yaşayan, suda barınan hayvanlardan her çeşit balık eti yenebilir. Kalkan balığı, sazan balığı, yunus balığı, yılan balığı bu kabildendir. Fakat, diğer su hayvanları caiz değildir. Midye, istiridye, istakoz ve yengeç gibi hayvanların yenilmesi helâl olarak kabul edilmemektedir, haram sayılmaktadır.3

    Bu esaslara göre, midye, istiridye gibi deniz hayvanları Şâfiî, Mâlikî ve Hanbeli mezheplerine göre yenebilirken, Hanefî mezhebine göre yenilmemektedir. Hanefî mezhebinin haram saymasının sebebi, bu çeşit hayvanları gerek görünüş, gerekse yenen kısımları itibariyle hoş olmaması, çirkin ve pis sayılmasıdır.

    1. Nahl Sûresi, 14.
    2. Mâide Sûresi, 96.
    3. el-Mezâhibu’l-Erbaa, 2: 5.
    Tümünü Göster
    ···
  16. 17.
    0
    @11 panpa zaten midye yılın belli zamanında çıkar amk nasıl bi çelişki içine soktun bizi
    ···
  17. 18.
    0
    @11 noktayı koydu by
    ···
  18. 19.
    0
    @17 sorularlaislamiyet terk
    ···
  19. 20.
    0
    zütünden uydurmuş kim demişse
    ···