-
51.
0ccc giberler asena ccc
-
52.
0kim saldırdıysa elleri dert görmesin helal bine
-
53.
0beyler kaçın http://imgim.com/25ku0ds.jpg
-
54.
0lan mhpyi savunan binler. ha pkk ha ülkü ocakları aradaki farkı açıklasın bi
hem ne işiniz var len sizin inci sözlükte amk? üç hilalinizin dıbına koydu. reis reis diye peşinden koştuğunuz adamların lakaplarını 2 paralık etti. ne işiniz var amk sizin burda? liseli ergenler -
55.
0#
loading... #8825407 * :o :( /msj ?
1. lan mhpyi savunan binler. ha pkk ha ülkü ocakları aradaki farkı açıklasın bi
hem ne işiniz var len sizin inci sözlükte amk? üç hilalinizin dıbına koydu. reis reis diye peşinden koştuğunuz adamların lakaplarını 2 paralık etti. ne işiniz var amk sizin burda? liseli ergenler -
56.
0aha haberim yoktu saolasın müdür
cCc gibertin byeler ccc -
57.
0ccc 22 + 18 ccc
-
58.
0adam ocağın wirelessını kullanıyor beyler dikkat
-
59.
+3 -1lan mhpyi savunan binler. ha pkk ha ülkü ocakları aradaki farkı açıklasın bi
hem ne işiniz var len sizin inci sözlükte amk? üç hilalinizin dıbına koydu. reis reis diye peşinden koştuğunuz adamların lakaplarını 2 paralık etti. ne işiniz var amk sizin burda? liseli ergenler -
60.
0biz heryere saldırırız fakir zengin ayrımı yapmayız
-
61.
0@35 mhp milliyetçi hareket partisidir. türk milliyetçiliğini benimsemiş bir partidir. seveni ve sevmeyeni vardır yanlışları vardır ama tek değişmez olayı şudurki ülkücüler vatanını toprağını canından çok sever. diğeri ise vatansızların yediği kaba sıcanların kurduğu huur çocuklarından ibaret bir terör örgütüdür hiçbir mhpli yola mayın döşememiştir mahsum insanları katletmemiştir. belkide farkı budur... öptüm kib sçs
-
62.
0mhpnin ne ayrıcalığı amk... CCC 40 ccc
-
63.
0ccc ashenry ccc adam ülkücü beyler
@2 özet geç -
64.
0reha erdem türk sinemasında auteur sıfatına layık az sayıda yönetmenden biri oldu kısa zamanda. reklam filmleriyle başlayan sinema serüveni a ay (1988) la devam etti. sonrasında uzun bir ara verip reklam filmleri ve diğer çalışmalarıyla edindiği maddi kaynakla kaç para kaç (1999) ı çekti . kaç para kaç ve a ay filmleriyle kendine bir perspektif/sinemasal kategorizasyon sağladı . filmlerini atlantik film çatısı altında çıkarıyordu , bağımsız yapımlardı. böylelik baskı altında kalmadan zihnindekileri kendine has görselliğiyle sinemaya yansıtma fırsatı buldu . kaç para kaç tan sonra 2004 yılında korkuyorum anne'yi bitirdi . film önceleri insan nedir ki olarak piyasaya çıktı , kısa süre sonra film geri çekilip çeşitli düzenlemelerden sonra korkuyorum anne adıyla tekrar sinemaseverlerle buluştu . son filmi 5 vakit' in 2006 istanbul film festivalinde ilk gösterimi gerçekleştirildi. sinema salonlarına henüz dağıtılmamış olması sebebiyle çoğu insan filmi izlemeden hakkında bilgi sahibi olmak durumunda kaldı .Tümünü Göster
reha erdem filmlerini az seyirciyle buluşmuş türk sinemasının nadide senaryolara ve görselliğe sahip filmleri olarak nitelendirebiliriz. reha erdemi kaç para kaç adlı filmi üzerinden tanıtmak zor olsa da şimdilik idare edicez.
kaç para kaç reha erdem in kendi tabiriyle en çok narrasyona dayalı filmidir. a ay , korkuyorum anne gibi filmlerinde narrasyonun arka planda kalmasını tercih etmiş daha çok görselliği ve montajı ön plana çıkarmıştır . film istanbul filmidir, istanbulda geçer. bir esnafın tesadüfen yüklü miktarda paraya kavuşması ve hayatının nasıl değiştiğini konu alır . karakterimizin namusluluk vasfını kaybetmesi ve dolayısıyla yeni kendine alışmasını/alışamamasını , çevresindekilerin tepkilerini izleriz. feride çiçekoğlu 'nun deyimiyle "para nedir ki" temalı filmidir . filmi görsellik , yönetim , kurgu açısından ele alırsak ; misal filmde amerikanvari bir kovalamaca sahnesine tanık oluyoruz . vapurda geçen kovalamaca sahnesinde herkesin birbirinin peşinde olduğunu mizah da katarak görselleştirmiş yönetmen. farklı kamera açıları, kısa planlar ile devamlılık ve tedirginlik yaratma konusunda ustalığını göstermiş .zaman mekan kullanımını had safhaya çıkarmış filmlerinde. vapurda kovalamaca sahnesi ve ardından vapurdan atlama sahnesi vardır örnek verilebilecek . beşiktaş iskelesinin olacağı yere bir mendirek monte etmiş , taner birsel'in kaçışını üstün bir görsellikle aktarabilmiştir izleyiciye.
sinemanın olanaklarından biri olan zaman ve mekandan bağımsız olma durumu reha erdem sinemasında önemli yer tutar ve kendisi de bu durumu şöyle dile getirir. " kaç para kaç'ı yaptıktan sonra çok insan şaşırdı, bu ne, a ay ne diye? ben de ona şaşırdım! onların hepsi benim sevdiğim bir sinemanın, montaj sinemasının, ürünleri. kendi içinde ritmi arayan, hepsi belli bir yerden olmaya çalışan filmler. bunlar birbirinin devam filmleri, bence. bu filmlerin hiçbiri diyelim ki pop müzik değil, ama hepsi elektronik müzik içinde. ama kimisinin melodisi fazla, kimisinde kuru ritimler var. " zaman içinse ayrı bir yorumu vardır: "bugün ama gündelik bugün olmayan bir zaman o. her zaman aslında. bütün filmlerimde yapmaya çalıştığım şey". bir zaman dilimi içinde bir çok farklı zamandan parçalar , bir mekan içinde bir çok mekandan esintiler var reha erdem filmlerinde. kaç para kaç ta ise tam tersi bir durum olduğunu yazının başında söylemiştim . hikayenin önde olması ve meseleyi -para nedir ki - hikayenin zaten açıklığa kavuşturması reha erdemin montaj sinemasıyla uyuşmuyor . bireyin ne yapacağını bilememesi , düzeninin bozulma korkusu abartılı bir biçimde senaryoda zaten ifade edilmiş kaç para kaçta . gerçekliğin abartılı anlatımı reha erdem' in sinemanın kendini anlatması gerektiğini düşünmesinden dolayı meydana geliyor. filmde para sözcüğünün milyon kez tekrarlanması da buna örnek gösterilebilir . filmlerinde karakterlerin hep bir şeylerden korkmasını da ortak yön olarak gösterebiliriz
gus vant sant ın son filmi last days yönetmenin son yıllarda en tuttuğu filmlerden biriymiş. bunun dışında alfred hitchcock sinemasını kendine yakın hissettiğini ( doğallıktan uzak ,gerçekliğin yapay olduğunu farkettirmesi nedeniyle) ifade etmiştir . türk sinemasında ise bi bakıma metin erksanın takipçisi olduğunu söyler (montaj sineması ). -
65.
0adolf hitler = alparslan turkes
-
66.
0@52 ülkücüler vatan toprağını canından çok sevenler değildir canım kardeşim... yıllardır içinde bulunduğum gazide gördüğüm kadarıyla ülkücüler 4-5 tane siyah takımlı bir araya geldi mi zütleri tavan yapan, zibidilik ndıbına ne varsa yapan, milliyetçliği küpe takanların küpesini çıkarttırmak, uzun saçlılara ters ters bakmak sanan gereksiz insan topluluklardır!!!
-
67.
0@50 arkandayız bin yanlış anlama
-
68.
0mhpye oy veren biri olarak link atın saldıralım beyler
ccc burda tek ideoloji incizim ccc -
69.
0uuu mahsum insanları katletmemiştir dimi canım mhp. alevilerin bi kısmı pkklıysa sizin yüzünüzden amk. pkknın varoluş sebebirdir mhp. neyse kime ne açıklıyorum gibik davanızda başarılar.
-
70.
0maraşta insanları katledenelerin başı da sizin üşüyen reisiniz değildi zaten...
-
buda mematinin annesiydi iyi geceler
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 15 12 2024
-
hayırr hayırr hayırr
-
engeli memati part 5
-
memati nin dedesi bedeli parası vermediği için
-
qutu denen arızalı
-
habiscan bulge kendinlemi konuşuyorsun
-
memati neden özelden gay oldum hem züttü
-
annesi güzel olanlar liste part 1
-
serkan inci bu kitabı millete kitledi lan
-
inci sözlük olarak malike bir gözükseniz
-
gay pataklayan seni bu pozisyona getirip
-
memati bana neden özelden böyle bişey yazdın koç
-
sakal atmak ne demek
-
oğlumu bıraktığım zaman 4 yaşındaydı
-
kayra olarak yeni projeler için
-
bu sicarken klozetin içine mini kamera koycan
-
adamın biri cinle anlaşma yapmış cin ona
-
21 yuzyilda her irk ve cinsiyet
-
qutu hornetci çıktı
-
beni kırmadığın için sağol wowgirl
-
560 bin lira ile yapılabilecekler
-
memati özürlü tedavisinden gelmedi
-
memati bu şarkıyı dinliyerek incide taklıyor
-
qutu bir çeşit kerhane beçidir
-
bu nedir ya bu nedir ya bu nedir
-
taklatamayan nicki yazar fetöcüdür
-
taşaklar neden paslanmış metal gibi kokar
-
mematinin annesi böyle olduğu için
- / 1