-
1.
+1Evet beyler bu başlığı tekrar açıyorum ilgi zütmediği için belki şimdi ilgi görür kafanızda banim gibi soruları olan varsa konuşalım neyse fazla uzatmıcam başlıyorum. Bu entryde sizlere mezhepler hakkında düşündüklerimi kısaca anlatıcam biliyosunuz dört büyük mezhep var ve bunlardan en bilileni hanefi ve şafii ,hanefi diğer mezheplerden daha önce kurulmuştur şafii mezhebi uzun bi süre sonra kurulmuştur size sormak istediğim soru hanefi mezhebinde kan akınca namaz bozluyor şafii mezhebine görede çizme kadar kan olunca bozuluyor bu mezheplerin kurucuları büyük hocalardansa neden birbirinin düşüncelerini kabul etmemişler ve sonradan mezhepler çıkarmışlar diyelim bi şafii den kan aktı ve namazına devam etti diyelim gerçekte kan akınca abdest bozuluyo ama imamı Şafii bozulmuyo dediği için namazına devam ediyo yani bunun sorumlusu şimdi imamı şafii mi oluyo mezheplerin kurıcuları büyük zaatlar ise neden birbirine inanmıyolar ve mezhepler çıkarıyolar
-
2.
+1Mezhep diye bir şey yoktur. huur çocukları tarafından çıkartılan yalandır. Asıl gerçek Allah'ın varlığıdır.
-
3.
0Kim giber Yalova kaymakdıbını. Aç kitabı oku. Gerisi boş.
-
4.
0Rez cevaplamaya çalışıcam.
Kardeş kusura bakma biraz geç oldu ama kısaca anlatayım.Öncelikle mezhepler 4 mezhep ile ortaya çıkan bir müessese değildir.Bu 4 mezhepten farklı olarak başka fakihler(fıkıh alimleri) de kendi mezheplerini kurmuşlar ancak zamanla pek o mezhebe tabi olan kimse kalmadığı için o mezhebe göre yetişmiş fakihler olmadığı için silinmiştir.
Bundan daha önemlisi ise Aleyhissalatu vesselam Efendimizin vefatından sonra da sahabe arasında da görüş farklılıkları bulunmasıdır.Bu da onların Kur'an ve Sünnetten bir sonuca ulaşırken takip ettikleri yöntem sebebiyledir. Daha sonraki mezhepler de bu farklı görüşlerin yeni meselelerin de ortaya çıkmasıyla artması ile ortaya çıkmıştır. Başka bir deyişle her fakih sahabi kendi usulune göre talebeler yetiştirmiştir. Sonra bu talebeler de kendi talebelerini. Bunun sonucunda ise farklı halkalar oluşmaya başlamış ve mezhep alimleri de bunları sistemleştirmiştir.
Yani biz Ebu Hanifenin kendisine değil onun sistemleştirdiği usule(yönteme) tabi oluyoruz. Mesela bir meselede imam Azamın talebesi Hocam bu hadisi duymamıştı duysaydı bu görüşünden dönerdi. demiştir.
Peki neden farklı anlaşılıyor?
Öncelikle şuanki 4 mezheb meselelerin 3/4ünde müttefiktir.(Bunu ben değil son dönemlerde yetişmiş büyük bir alim olan imam Kevseri söylüyor)Kalan meselelerde ise nassların(Kur'an ve Sünnetin) farklı anlaşılmaya müsait yapısı bunların doğrudan hüküm belirtmediği meselelerde her mezhep sahibinin farklı usule tabi olması gibi sebepler vardır.
Örneğin Cenab-ı Allah boşanmış kadınların 3 kur iddet beklemesi gerektiğini buyuruyor.Kur kelimesi hem hayız hem de temizlik dönemi anldıbına gelen bir kelimedir.Bu da sahabeden beri hangisinin tercih edilmesi gerektiği ile ilgili ihtilaflar oluşturmuştur. Cenab-ı Allah isteseydi mesela açıkça hayız dönemi derdi.Ama hikmeti gereği fıkhi ihtilaflar farklı anlama yöntemleri oluşturacak şekilde bu- ayeti indirdi.
Özet:Mezhepler sahabeye dayanır. Sebebi ise Kur'an ve Sünnette belirtilen ve belirtilmeyen meselelerin oluşu ve bunları anlamadaki yöntem farklılığıdır. -
5.
0Hak mezhep Hz Caferi Sadıkın mezhebidir
-
6.
0kardeş hz.muhafazid (S.A.V) eşinindi galiba elini öpmüş ardından elinden kan akmış abdest tazelemiş bunada din alimleri farklı yorumlar getirdi diye biliyorum
-
-
1.
0Bro senin dediğini biliyorum ama neden bir sürü mezhep var bir tane yetmezmiydi yorumlamaya ne gerek var farklı kişiler tarafından
-
-
1.
0kardeş düşünceler farklı olduğu için yorumlamışlar vs. bide bazılarının kolaylığına göre ilgi artmış örneğin tarımla uğraşanlar şafi kentlerde yaşayanlar hanefi olmuş gibi
-
1.
-
1.
-
7.
0Oysa Kuran'da mezhepler yasaklanmıştır ENAM 159:"Dinlerini parçalara ayırıp grup grup olanlarla senin hiç bir ilişkin yoktur. Onların işi ALLAH'a kalmıştır; sonra onlara durumlarını haber verecektir"
-
-
1.
0Eyvallah zumzi araştırıcam bunu
-
1.