-
1.
+13 -3Ne işe yarıyor ?
alevi sünni şafi şia dürzi caferi hanbeli falan filan.
Farklı farklı bakış açıları itikadi farklılıklar.
Hepsi sanki diğerinden üstünmüş gibi.
Hatta birbirleriyle savaşan öldüren eziyetler eden.
Bir diğerinin karısını kızını cariye malını kanını helal görenler var ?
Benim mezhebim yok .
Ben direk Allaha bağlıyım .
Bunu dediğimde bile gelip benimle tartışacak ayrımcılık yapacak insanlar var.
Sakin olun . Komik görünüyor -
2.
+3 -1Aklını kullanamayan aptalların işi kardeşim eksileyenler olacaktır zaten akılları olsa eksilemezlerdi
-
-
1.
+1Henüz eksilemediler.
-
-
1.
0ve ilk eksi
-
1.
-
1.
-
3.
-4"benim ümmetimin ayrılığırahmettir"
hadis-i şerif -
-
1.
+2 -1Saçmalama bi önce. Hadisi şerif demek bi kaynak göstermek değildir. Kütübü sitte de var mı varsa hangisinde kaçıncı sayfa hadis numarası kaç ravisi kim. hadi diyelim senedi sağlam. Hadis sahih mi mütevatır mi zayıf mı derecesi ne ?
Kertenkele öldürmek 100 şehit sevabıdır
Hadisi şerif / Buhari
mesela yani . Bu hadis ne kadar mantıklı sence. bu ne kadar mantıklıysa senin dediğin de o kadar mantıklı . -
2.
+1 -1hadislere iman ediyomusun onu soyle, ettiysen emın ol bu kütbü siite ve kütübü tisa da var. kaynaksız konusmuyorum. kertenkele olayına gelince hz.ibrahim kıssasını ateşe atılmaktan ıbaret oldugunu sanıyosun bak bakalım o kıssa da kertenkelenın rolü neymıs neden boyle bı hadis soylenmiş. Kaynaksız konusmam merak etme
edit:sana kayanaklırı da vereyım okuyacagın yok ya kıtapları neyse;
“Ashabım semadaki yıldızlar gibidir. Hangisinden hadis alırsanız, doğruyu bulursunuz. Ashabın ihtilâfı sizin için rahmettir.” (el-Aclûnî, Keşfü’l-Hafâ, I/64; el-Münâvî, Feyzü’l-Kadîr, I/210-212)
bu da iam-ı nevevi'nin şerhu müslim'inden bir bölüm. şerhin ne oldugunu biliyorsundur;
“Bir şeyin rahmet olması, onun zıddının azap olmasını gerektirmez. Bu hadiste de böyle bir şey yersizdir. Bunu ancak cahiller veya bilmez görünenler söyler. Cenab-ı Hak şöyle buyurur:
‘Rahat edesiniz diye geceyi sizin için yaratması Onun rahmetindedir.’
Geceye ‘rahmet’ denmiştir, bundan gündüzün azap olması manası çıkmaz.” (bk. Şerhu Müslim, 11/91-92; Aclunî, a.y) -
-
1.
0Kaynaklar için teşekkürler kütüphaneye gidip bakacağımdan emin olabilirsin. Hadislere iman konusuna gelirsek. lafzen mutevatir Hadisler dışındakileri ciddiye almıyorum aslında bakarsan
-
2.
0işte en çnemli nokta da bu lafzan mutevatir değilse almam peki burdan s soru cıkıyo sahabe yalan mı soyledı?
eğer yalancıysa KUR AN da neden "ALLAH onlardan razı oldu" dendi. hadislere iman önemli...
-
1.
-
1.
-
4.
+1sıkıntı taa halifelerden başlıyor. 4 halifenin 3ü öldürüldü bildiğiniz üzere. burada kopmalar başlıyor. aliden sonra da en alim olan değil de en güçlü olan muaviye halife olunca işler iyice kopuyor. sonrası dallanıp budaklanma, allahu akbar, kapanış
-
5.
-1insanları ayırmaya ne gerek var ki zaten
-
6.
0Hayır sen nasıl direk Allaha bağlıyım diyorsun lan ne demek olum o. O mezhepler dediğin zaten hepsi aynı yola çıkıyor sadece küçük farklılıklar var ibadet konusunda yoksa diğeri şuna inanın derken buna inanmayın demiyor ki. Bunun sebebi de insanların yaşadığı coğrafyaların etkisi. Mezhepler dini kolaylaştırmak için ortaya çıkmıştır örneğin şafiiler de kan abdesti bozmazken hanefilerde bozar bunun nedeni aslında tamamen ibadeti kolaylaştırmak çünkü zamanında şafiiler dikenli çiçekleri olan tarlalarda çalışması ve sıklıkla ellerinin kanaması tabi nedeni sadece buna dayandırılamaz bunun gerekçeleri belirtilmiş hadislerde ama burda ki yorum farkında coğrafi etkenlerin önemi büyük kısacası
O mezhepleri oluşturan alimler dememiş zaten ben böyle bir şey yaptım gelin dininizi böyle yaşayın insanlar o alimlerin peşinden gitmiş zamanın en büyük alimlerinden bahsediyoruz Efendimizin (s.a.v) bile diğer peygamberlere var mı sizin kavimleriniz de böyle alimler dediği yüce zatlardan..
inanmak ya da inanmamak sana kalmış tabi atıyorum genelkurmay başkanıyla bile iletişime geçebilmek için ordan oraya sürüklenirsin o seni oraya yollar diğeri başka yere demek istediğim direk Allah'a bağlanabiliyosan kur mezhebini müridim olalım -
7.
0hadisler yüzünden emevi binlerinin siyaseti yüzünden niye olacak çıkıp mezhepler rahmettir diyen oçlar bile var sadece kuran dersek mezhep kalmaz
-
8.
0Ülkenin batısında yaşayan biriyim, üniversite için başka bi şehire geldim. Bizim orda herkes sünni idi belki de bu yüzden hiç üstüne düşünmedim sünniliği benimsedim bize din kültürü dersinde sadece sünnilik öğretildi oysa şimdi yaşadığım şehir büyük bi şehir ve her mezhepten insan var kız arkadaşım alevi ve en yakın arkadaşlarımdan biri şii açıkçası beni bu mezhep ayrılıkları sadece dinden soğutuyor ben günde 5 vakit namaz kılınmlaı diyorum şii arkadaş 3 e kadar indiriyor alevi kız arkadaşımsa namaz ne ya diyor
Özet: @1 ekatılıyorum mezhepler insanları ayırmaktan başka bi işe yaramıyor ben direkt tanrıya bağlı bir müslümanım