/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +103 -107
    mesneviyi okudunuz mu? sanmıyorum...

    okumadıysanız, okuyun... eğer okuduysanız şu hikaye hakkındaki fikirlerinizi söyleyin:

    not: üşengeç binler için yazı sonuna ÖZET koydum

    KABAK HiKAYESi;
    Bir Hanımefendi,Bir Hizmetçi ve Bir Eşek. ihtirasın acı sonuçları.
    1335-1420. Beyitler 112-118. sahifeler

    Bir halayık şehvetin çokluğundan, hırsının fazlalığından bir eşeği kendisine alıştırmıştı. O eşek, kendisine yakınlaşmayı adet edinmiş, insana yakın olmayı öğrenmişti. O hilebaz halayığın bir kabağı vardı. Eşek kendisine ölçülü yaklaşsın diye kabağı, eşeğin aletine takardı. Yakınlaşma zamanında aletin yarısı girsin diye bu işi yapmaktaydı. Çünkü, eşeğin aleti tamamı ile girse rahmi de parçalanırdı, damarları da.
    Eşek boyuna zayıflayıp durmaktaydı. Eşeğin sahibi olan kadın da neden bu eşek böyle zayıflıyor, neden böyle kıl gibi inceliyor deyip dururdu. Fakat işin ne olduğunu anlamakta acizdi. Nalbantlara illeti nedir, neden zayıflamakta diye gösterdiyse de, onda hiçbir illet görünmedi, kimse bunun iç yüzünü haber veremedi. Kadın bu işin aslını adamakıllı araştırmaya başladı. Her an eşeğin haline dikkat etmekte, neden böyle zayıfladığını bulmaya çalışmaktaydı.

    insanın adamakıllı çalışmaya kul olması gerekir. Çünkü her şeyi iyice arayan nihayet bulur. Eşeğin haline dikkat edip dururken bir de ne görsün? O halayık eşeğin altına yatmıyor mu? Bunu kapının yarığından gördü bu hale pek şaştı. Eşek erkekler kadınlara nasıl yakınlaşırsa aynen onun gibi halayığa yakınlaşmış, işini becermekteydi.

    Kadın hasede düştü. Dedi ki, bu eşek, benim eşeğim, nasıl olur bu iş? Bu işin bana olması lazım ben işe daha ehlim. Eşek işi öğrenmiş, alışmış. Adeta sofra yayılmış, mum da yanmış. Görmezlikten gelip ahırın kapısını vurdu. A kız ne vakte dek ahırı süpürüp duracaksın? dedi. Bu sözü işi gizlemek için söylüyor, ben geldim kapıyı aç diyordu.

    Sustu halayığa hiçbir şey söylemedi. Bu işe tamah ettiği için işi gizledi. Halayık bütün fesat aletlerini gizleyip kapıyı açtı. Yüzünü ekşitip gözlerini yaşartarak dudaklarını oynatmaya başladı, güya oruçluyum demek istiyordu. Eline sapı yıpranmış bir süpürge aldı, develerin yatması için ahırı süpürüyor göründü. Elinde süpürge kapıyı açınca kadın, dudak altından seni usta seni, dedi.

    Yüzünü ekşittin, eline süpürgeyi aldın, iyi. Fakat yemeden içmeden kesilmiş eşeğin hali ne? işi yarıda kalmış, öfkeli, aleti oynayıp durmada. Gözleri kapıda seni beklemede. Bunu dudağı altından söyledi, halayıktan gizledi. Onu suçsuz gibi ululadı,

    Dedi ki: Tez çarşafını başına al. Filan eve git benden selam söyle. Şunu söyle, böyle yap, şöyle et. Neyse ben kadınların masallarını kısa kesiyorum. Maksat neyse sen onun özünü al. O işi görmezlikten gelen kadın onu yola vurunca, zaten şehvetten sarhoş olmuştu, hemen kapıyı kapadı, oh dedi.

    Yalnız kaldım, bağıra, bağıra şükredeyim. Artık erkeklerin gah tam, gah yarım yamalak yakınlaşmalarından kurtuldum. Kadının keçileri, sanki bini bulmuştu, öyle neşelendi. Eşeğin şehvet ateşiyle kararsız bir hale düştü. Hatta ne keçisi? O yakınlaşma kadını keçi haline getirdi. Ahmağı keçi haline getirmeye, hor hakir bir hale sokmaya şaşılmaz ki!

    Şehvet isteği, gönlü sağır ve kör yaptı mı eşeği bile Yusuf gibi nurdan meydana gelmiş bir ateş parçası gösterir. Nice ateşten sarhoş olmuşlar vardır ki ateş ararlar, kendilerini de mutlak nur sanırlar.

    Yalnız Tanrı kulu böyle değildir. yahut da Tanrı birisini çeker çevirir de yola getirir, yaprağı döndürür bu da başka! Böyle olan o ateş hayali bilir, o hayalin yolda eğreti olduğunu anlar. Hırs çirkinleri güzel gösterir. Yol afetleri içinde şehvetten beteri yoktur. Şehvet yüz binlerce iyi adı kötüye çıkarmıştır. Yüz binlerce akıllı, fikirli adamı şaşkın bir hale getirmiştir. Bir eşeği bile Mısır Yusuf’u gibi güzel gösterdikten sonra o çıfıt bir Yusuf’u nasıl gösterir? Pisliği afsunu ile sana bal göstermede, iş inada bindi mi balı nasıl gösterir? Bir düşün artık. Şehvet yemeden olur, az ye. Yahut bir kadın nikahla da kötülükten kaç. Yedin içtin mi şehvet, seni harama çeker. Ele gireni elbet harcamak gerekir.

    Şu halde nikah Lâhavle okumaya benzer. Oku, yani bir kadın nikahla da şehvet, seni belaya düşürmesin. Madem ki, yemeye içmeye hırsın var, çabuk bir kadın al evlen. Yoksa bil ki kedi gelir yağlı kuyruğu kapar. Sıçrayan eşeğin sırtına taş yükü vur, o kaçmadan, sıçramadan önce sırtına yükü yükle.

    Ateşin ne yaptığını bilemezsin, savul oradan. Bu çeşit bilginle ateşin çevresinde dönüp dolaşma. Ateşe çömleği koyup çorba pişirmeyi bilmiyorsan bil ki ne çömlek kalır, ne çorba. Su hazır olmalı, ahçılığı da bilmelisin ki o tenceredeki çorba, dökülmeden, bozulmadan pişsin. Demircilik sanatını bilmiyorsan demirci ocağından geçerken sakalını bıyığını yakarsın.

    Kadın kapıyı kapadı, sevine, sevine eşeği kendisine çekti, cezasını da tattı ya! Eşeği çeke, çeke ahırın ortasına getirdi. O erkek eşeğin altına yattı. O kahpe de muradına ermek üzere halayığın yattığını gördüğü sekiye yatmıştı. Eşek ayağını kaldırıp aletini daldırdı. Eşeğin aletinden kadının içine bir ateştir düştü. Alışmış eşek kadına abandı, aletini ta hayalarına kadar sokar sokmaz kadın da geberdi.

    Eşeğin aletinin hızından ciğeri parçalandı, damarları koptu birbirinden ayrıldı. Soluk bile alamadan derhal can verdi. Seki bir yana düştü o bir yana. Ahırın içi kanla doldu, kadın baş aşağı yıkıldı, öldü. Kötü bir ölüm, kadının canını aldı.

    Kötü ölüm, yüzlerce rezillikle gelip çattı babacığım. Sen hiç eşeğin aletinden şehit olmuş insan gördün mü?

    Kuran’dan rezillikle azap edilmeyi duyda böyle kepazelikle can verme. Bil ki bu hayvan nefis bir erkek eşektir. Onun altına düşmekse ondan daha kötü ve ayıp bir şeydir. Nefis yolunda benlikle ölürsen bil ki hakikatte sen de o kadın gibisin. Tanrı, nefsimize eşek sureti vermiştir. Çünkü suretler, huylara uygundur. Kıyamette sırların açığa çıkması budur. Tanrı hakkı için eşeğe benzeyen nefisten kaç. Tanrı, kafirleri ateşle korkutmuştur. Onlar da ateşe utançtan hayırlıdır demişlerdir. Tanrı hayır demiştir, o ateş, utançların aslıdır. Bu kadını öldüren şu ateş gibi. Hırsından doyacak kadar yemek yemedi, daha fazla yemek istedi. Kötü ölüm lokması boğazına durdu.

    A haris adam doyacak kadar ye, hatta yemeğin helva ve palüze bile olsa. Tanrı, teraziye dil verdi. Aklını başına devşir de Kuran’dan Rahman suresini oku. Kendine gel de hırsından teraziyi bırakma. Hırs ve tamah seni azdıran bir düşmandır.

    Hırs, hepsini ister fakat bütün lezzetlerden mahrum olur. A turp oğlu turp hırsa tapma. O halayıkcağız hem gidiyor, hem de ah diyordu; a kadın sen ustayı yola saldın. Ustasız iş yapmak istedin. Bilgisizlikle canınla oynamaya kalkıştın. Benden bir bilgidir çaldın, çaldın ama tuzağın ahvalini sormaya arlandın. Kuş, hem harmanından tane toplamalıydı, hem de boynuna ip dolamamalıydı.

    Taneyi az ye bu kadar pis boğaz olma. “Yiyin” emrini okudunsa “israf etmeyin” emrini de oku. Bu suretle tane yemekle beraber tuzağa da düşme. Bilgi ve kanaat ancak bunu icap ettirir. Akıllı kişi dünyanın gdıbını yemez, nimetini yer. Bilgisizlerse nedamet içinde mahrum kalırlar. Boğazlarına tuzağın ipi dolaştı mı tane yemek, hepsine haram olur. Kuş, tuzaktaki taneyi nasıl yer? Yemeye kalkışırsa tuzaktaki tane zehre döner.

    Tuzaktaki taneyi gafil kuş yer, halkın bu dünya tuzağındaki nimetleri yemesi gibi. Akıllı ve işten haberi olan kuşlar, kendilerini taneden adamakıllı çekerler. Çünkü, tuzağın içindeki taneler zehirlidir. Kördür o kuş ki tuzaktan tane diler. Tuzak sahibi, aptalların başını keser. Güzel ve narin olanlarıysa meclislere çeker zütürür.

    Çünkü aptalların ancak etleri işe yarar. Güzel ve zariflerinse güzel sesleri işe yarar. Hasılı halayıkcağız kapının yarığından, hanımının eşeğin altında can verdiğini görünce, dedi ki: A ahmak kadın, bu iş nedir? sana ustan bir şey gösterdi ise, yalnız görünüşe kapıldın. Halbuki iç yüzü senden gizliydi. Usta olmadan dükkan açtın.

    ÖZET:

    Eşeği çeke, çeke ahırın ortasına getirdi. O erkek eşeğin altına yattı. O kahpe de muradına ermek üzere halayığın yattığını gördüğü sekiye yatmıştı. Eşek ayağını kaldırıp aletini daldırdı. Eşeğin aletinden kadının içine bir ateştir düştü. Alışmış eşek kadına abandı, aletini ta hayalarına kadar sokar sokmaz kadın da geberdi.

    Eşeğin aletinin hızından ciğeri parçalandı, damarları koptu birbirinden ayrıldı. Soluk bile alamadan derhal can verdi. Seki bir yana düştü o bir yana. Ahırın içi kanla doldu, kadın baş aşağı yıkıldı, öldü. Kötü bir ölüm, kadının canını aldı.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +58 -121
    mevlana şişirilmiş bir balondur
    ···
    1. 1.
      +1
      Mesnevi'den ders aldım
      Oldum Mevlana gibi
      ···
      1. 1.
        +1
        Sadece özeti okudum hiç bir şey anlamadım. Nasıl özet bu aq
        ···
    2. 2.
      +8 -2
      Helal et.

      Mevlana diyor ki:
      Benim atla eşekle ne işim olur, siz anlayın diye anlatıyorum.

      Kardeşim Mevlana şişirilmiş bir balon falan değildir, Mesnevisin de bu olayları böyle örnekleyerek herkesin mesneviden tat almasını sağlamıştır.
      Bugün afgan çocukları da okumuştur Mesneviyi pakistan çocukları da iran çocukları da.
      ···
      1. 1.
        +1
        bu sigira laf mi anlatiyosun
        ···
    3. 3.
      0
      Helal et MESNEVi Yi VE MEVLEViLiK TARiKATINI MEVLANA KURMADI huur ÇOCUKLARI OĞLU SULTAN VELED TARAFINDAN BABASININ ÖĞÜTLERiNi VE DiNi VECiBELERiNi AKTARMAK iÇiN SÜSLENMiŞ BiR KiTAPTIR
      ···
    4. 4.
      +3
      Ne balonu? Adam o zamanlardan günümüzün problemlerini görmüş "öşex gibmeyin, öşexe vermeyin" temalı bir hikaye anlatmış. Aahh şu huur çocukları keşke Mevlana okusaydı da eşekleri rahat bıraksaydı.
      ···
    5. 5.
      0
      Ne balonu? Adam o zamanlardan günümüzün problemlerini görmüş "öşex gibmeyin, öşexe vermeyin" temalı bir hikaye anlatmış. Aahh şu huur çocukları keşke Mevlana okusaydı da eşekleri rahat bıraksaydı.
      ···
    6. diğerleri 3
  3. 3.
    +12 -6
    Bu aralar hem televizyon kanallarında, hem de köşe yazılarında “Mevlana Gerçeği” tartışılıyor. Devletin Mevlana’nın eseri olarak yayınladığı “Mesnevi” adlı eserde gerçekten de Kuran’a muhalif birçok ifade geçiyor. Kadınların aşağılanması mı dersiniz, eşcinsel ifadeler mi dersiniz, sapkın ifadeler mi dersiniz, evrimi yaratılıştan üstün tutan ifadeler mi dersiniz, hakikaten inanılmaz ifadeler geçiyor. Dinle imanla hiç alakası yok, tam tersine sapkınlığın ön planda olduğu ifadeler bunlar. Ve insanların çoğu bu ifadelerden habersiz bir şekilde gidip Mevlana’ya bağlanıyorlar.
    Tarih kitaplarına bakarsak, Mevlana döneminde 2 milyon Müslümanın katledildiği bilgisi yer alır. Tarih kitaplarında Mevlana hakkında verilen bilgilere göre Şems de Müslüman katlidıbına katılmıştı, haftalarca nehirler kan rengi akmıştı... Mevlana döneminde Hülagü'nün yaptığı Müslüman katliamları nedeniyle Barada nehri kan kırmızı akmıştı. Rumiler bu nehri kutsal kabul ederler... Mevlevilikte özel şifrelerle konuşulur, tavsiyeler şifrelerle verilir. Hülagü azılı bir Deccaldi ve Mevlana olarak ismi geçen kişiyi bütün Anadolu'nun şeyhi ilan etmişti. O dönemde sadece Bağdat'ta 800 bin kişi şehit edildi, kadın-çocuk ayrımı yapılmadı, şehir yağmanlandı. Mevlana’nın eserlerinde bu olaylar övülür. Mevlana’nın bağlı olduğu Hülagü, cami, hastane gibi her yeri kundaklayıp yaktırmıştır. Hülagü binlerce mazlum Müslümanı şehit etmiştir. Hülagü, Mevlana'nın has talebesidir ve 12 mescidi ateşe vermiş 14 bin Kuran'ı yaktırmış 200 bin insanı canlı canlı toprağa gömdürmüştür. Hülagü katlettiği insanların kafasında tepeler oluşturan bir katildi. Tarihi bilgilere göre Mevlana'yı ise hep koruyup kollamıştı... "
    Gördüğünüz gibi Müslümanları şehit eden Hülagü Mevlana’yı şeyh ilan edip bütün Anadolu’ya Mesneviliği yaymaya çalışmış. Biraz daha derin araştırma yaptığımızda yine karşımıza ingiliz derin devleti çıkıyor. ingiliz derin devletinin islam’ın yerine Mesnevi’liği ve Rumiliği koymaya çalıştığı açıkça görülüyor.
    Mevlana diye biri Anadolu’da yaşamış olabilir, bu sapkın ifadelerden haberi bile olmayabilir. Ama onun adına yazılmış Mesnevi adlı eserlerde hiçbir Müslüman’ın kabul edemeyeceği ifadeler var. Bu gerçeği herkes bilmeli ve ingiliz derin devletinin oynadığı oyuna karşı dikkatli olunmalı diyorum.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      Galiba o dömenlerde yaşadın helal olsun sana zaman yolculugunu keşfetmişsin
      ···
    2. 2.
      -1
      Bi gibtir git liseli cocuk ananı o dönemlerde gibim
      ···
    3. 3.
      0
      Hülagü adamdir aksi idda edilemez
      ···
    4. 4.
      +1
      Çok doğru söylemler kardesim.
      ···
    5. diğerleri 2
  4. 4.
    +14 -3
    Ya şunu baştan sona okuyun, utanmadan bi de özet deyip en iğrenç bölümü koymuşsun. Mevlanaya nasıl baktığın umrumda değil ama hikayeyi düzgün yansıtmamışsın
    ···
    1. 1.
      +4 -1
      ne baştan sona okuması birader? eşekle yaptıkları ön sevişmeleri de mi okuyalım?
      ···
    2. 2.
      0
      Amk gerçekler bunlar nerede kaldı medenilik amk hayat bu bunlar var
      ···
  5. 5.
    +13 -1
    panpa o hikayeyi biliyorum. memleketimizin insanı pek okumaz. mesnevi, divan ı kebir gibi kitapları okumadan benimserler. çok tuhaf
    ···
    1. 1.
      0
      ve mevlananın yazdığı bir hikaye için beni eksiliyor binler. ilginç...
      ···
    2. 2.
      +2
      göçebe kültürün bize bıraktığı miras. okumayız, okuyanı kötüleriz. aldırış etme panpa
      ···
  6. 6.
    +9
    Ben bu işi araştırcam dıbına koyim.
    ···
    1. 1.
      +1
      araştır kardeş
      ···
    2. 2.
      0
      Araştırdın mı lan
      ···
  7. 7.
    +8 -1
    Amk yunus emre falan diyolar ben de efsane biseler yazmistir sandim kitap alip okudum 3 5 satir cok taktan aq
    ···
    1. 1.
      +1
      risaleti nushiyeyi okuduysan bi taka benzemiyor. keza onun yazdığı da kesin değil. ama bak şiirleri güzel.
      ···
    2. 2.
      0
      La salak zaten bunların özelliği böyle basit gibi gözüküp yazamayıştadır
      ···
    3. 3.
      0
      Amk malı o zaman bizim turkce rapte bir sürü ozan var ama hic böyle ünlü olamiyor? Ceza bundan bin kat guzel yaziyor aq
      ···
    4. 4.
      0
      Amk malı o zaman bizim turkce rapte bir sürü ozan var ama hic böyle ünlü olamiyor? Ceza bundan bin kat guzel yaziyor aq
      ···
    5. diğerleri 2
  8. 8.
    +6 -2
    Bunu daha önce anlatma çabalarım dinsiz ilan edilmemle son bulmuştu.
    ···
    1. 1.
      +4
      kuran dan ayet söylesen "yohhhhaadıbına" diyen bir halk var karşında, doğaldır..
      ···
  9. 9.
    +7 -1
    Özet eşşek @1 miş karıyı gibe gibe öldürmüş muallak
    ···
  10. 10.
    +4 -4
    Dini imanı sex bu orçoların kadınsızlık başlarına vuruyo. öteki dünyaya bile "bilmem kaç tane huri varmış olm" zihniyetiyle bakıyolar. iyilik,adalet, yardımlaşma,şefkat yok hiçbirinde. neymiş "eşek orda bi sembolmüş!!!" çiçek de bi sembol, çocukların güler yüzlülüğü de bi sembol hiç birinin bunlardan örnek verdiği yok. varsa yoksa skişmeye kadın amk yobazları ...
    ···
    1. 1.
      +1
      Burda değinilen şey bu herifin islam'a aslen ne soktuğudur, kimin kime cinsel istek duyduğu değil. Olay gibten daşaktan daha ciddi dıbına koyayım. Adam Allah ile ilişki kurduğunu iddia ediyor sen adamlar azmış diyorsun. Bu herifler on numara ruh hastaları.
      ···
      1. 1.
        0
        ayrıca benim mevlana yla ilgili bi derdim yok tanımıyorum çünkü okumadım bilmem. başlık altında yazılanları okuyunca döşedim.
        ···
  11. 11.
    +3 -3
    Seni mevlana gibsin
    ···
    1. 1.
      +1 -3
      Helal et kardeş. Nickine soktuğum gavatı. Kaynak ver adamın asabını bozma. Git ateyiz sitelerinde gez, gör gel buraya trende çık ayrıca bende Mesnevi okudum böyle birşey görmedim.
      Özet

      At yalanı gibeyim inananı

      ···
  12. 12.
    +6
    ne bileyim ne diyeceğime diyip dimeyeceğine ne bişey anlatabilirsin ne bişey olu
    ···
  13. 13.
    +3 -3
    Mesneviyi yorumlayabilecek veya hikayelerin altinda yatan asil anlamlarini anlayabilecek kapasitede oldugunu mu zannediyordun?
    ···
    1. 1.
      +1
      Mesnevinin önsözünde haşa "bu kitap alemlerin rabbi tarafından indirilmiş olup önünde ve ardında batıl olmaz." Yazar. Mevlananın sözlerini ve şiirlerini okuyup anlamadan inanan müritleri ne ise senin gibi adamı şeyh ilan edip araştırıp okumadan baş tacı yapanlar da odur. Oku evladım oku
      ···
  14. 14.
    +2 -3
    Mevlana hazretlerinin ilmini bilmiyorsun konuşuyorsun. Her şey dıştan görüldüğü gibi değildir. ilim ve takva ehli kişiler bu hikayeden cinsellik çıkarmaz aksine daha çok ilim öğrenirler. Ancak bizim gibi gafiller tek bir anldıbına bakar. O yüzden o seviyeye gelmeden konuşamayız. Allah rahmet eylesin küdisse siruhu Mevlana hazretlerine
    ···
  15. 15.
    +4 -1
    Şems Mevlana’nın 15 yaşındaki cariyesi Kimya Hatun ile evlenmiş, ki kendisi 65 yaşında idi. Şems-i Tebrizi’ye, karısı Kimya Hatun’u bazen Allah olarak, daha doğrusu ona, Allah, karısı şeklinde görünür-dü. Mevlana; bir çadırda Şems’i Kimya Hatun ile oynaşırken gördü. Mevlana oynaşmaları için biraz dışarıda dolaşıp, sonra hocasının yanına geldiğinde Şems; ‘O Kimya Hatun değildi. Yüce Tanrı beni o kadar sever ki, sevdiğim kimse suretinde yanıma gelir. Az önce senin beni halvet halinde gördüğün kadın da Kimya Hatun değildi, Allah Kimya Hatun şeklinde bana gelmişti’ der. (2)Eflâkî, Menakıb’ul-Arifin, C.2, s.72. Çok fena soğudum abi bu ne ya
    ···
    1. 1.
      0
      Oha artık. Açıkçası bir insanın bu kaar sapkın olabileceğine inanmak çok güç.Bu dediklerine inanıp inanmamakta kararsız kaldım...
      ···
  16. 16.
    +5
    Sadece mesnevinin önsözünü okuyun nasıl küfür içeren ifadeler var görün mesnevi alemlerin rabbinden inmedir ifadesi bir örnek:)
    ···
  17. 17.
    +5
    Okumadım
    ···
    1. 1.
      +2 -4
      özet koydum huur çocuğu onu oku bari
      ···
      1. 1.
        +4 -1
        Al yarram anlayamadigin özet burda

        Eşekle ilişki insan nefsinin dünya zevklerini sahiplenmesini simgeler. Eğer insan eşekle yani dünya zevkleriyle hayatın tek amacı olarak ilişkiye girerse sonunda eşeğin kadını parçaladığı gibi tüm manevî hayatı yok olur.
        ···
      2. 2.
        +5 -1
        oooo ne kadar ulviii bi örnek... mevlana bugün yaşasa ferre senaristi olurdu amk
        ···
    2. 2.
      +4
      mevlana'nın mesnevi kitabındaki, cinsellikle, cinsi sapıklıkla ilgili ifadelerinden benim anladığım şey, bu topraklarda sapkınlığın iddia edildiği gibi cumhuriyet dönemiyle birlikte başlamadığıdır. bunu resmeden, hicivli bir dille bununla alay eden kişiyi o sapkınlıktan sorumlu tutabilmek de oldukça ilginçtir.

      bugünkü çocuk tacizleriyle ilgili bir karikatür çizdiğiniz zaman o tacizlerin sorumlusu olmazsınız. vladimir natakov tarfından yazılan lolita isimli kitabı okuyan bilir, bir kız çocuğuna rızası dışında ( zaten yaşı küçük ne rızası olacaksa ) duyduğu aşk sebebiyetiyle tecavüzü ancak bu kadar naif anlatılabilirdi. okuyan, adamın aşkından dolayı çektiklerine acır. belki de yazarın göstermek istediği şey tam olarak da budur. bu sapkınlık bütün dünyada var olan bir şey sonuçta. bunun pgibolojik gerekçesi olarak yakalanan şerefsizler her seferinde çocuklara olan duygularının gerçekliğinden ve bu aşkın kendilerine bunları yaptırdığından söz ediyor. şimdi bu tabloyu alıp, insanların gözüne soka soka hicvetmenin, insanlığın düştüğü acıklı hali resmetmenin bunu yazan kişiyi edepsiz yapmış olması düşünülebilir mi?

      osmanlı hukuk metinlerinde, kadınlarla erkeklerin aynı hamamı dönüşümlü olarak kullanmasının sebep olduğu hamileliklere ya da bu ihtimallere değinilir, şimdi ben bunu yazdım diye, sağa sola attıran kişi ben mi oluyorum?

      konuşulmayan, hicvedilmeyen, yerilmeyen sapkın düşünceler, onlardan bahsetmediğiniz için yok olup gitmiyor. ve eğer sufi iseniz, "bu hiç girmemeniz gereken bir konu" durumu da yoktur, bazılarının öyle zannetmelerine rağmen.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        natakov dedin şukuyu aldın
        ···
  18. 18.
    +3 -1
    Kardeşim sen verdiği mesajı değilde eşeğin kadını gibtiği kısmı alırsan
    Mevlanaya laf etmeye hakkın yok
    Elbette hatalı yönleri var ama senin aldığın mesaj gibiş sokuş
    ···
  19. 19.
    +2 -1
    Harbi bunlar mi yaziyo mesnevide
    ···
    1. 1.
      +1
      aç oku kardeşim yalan söylemiyorum
      ···
  20. 20.
    +2 -1
    Kardeş bi gibimi çıkartamadım hikayeden
    ···
    1. 1.
      +1
      kafası güzelken yazmış muhtemelen
      ···