1. 9.
    0
    kardeş evliliği meyvesi
    ···
  2. 8.
    0
    Yunus Emre bugünün tabiriyle kesinlikle bir panteist idi.

    Ben okudum îsm-i Azam ki vücuda geldi âlem

    Koyuban adımı âdem benim uş cihana geldim



    Kamu yerde ben bulundum kamu zerrede bilindim

    Kamu yana çün çalındım bu ile beyana geldim.



    Ne kişidürür bu Yunus ki iyan edivdür bu razı

    işidin bu söz ü sazı benim uş lisana geldim.



    Deniz kenarında ova, kuyuda işliyen kova

    isa´nın ağzında dua oldum bile geldim.

    Ay oldum âleme doldum, bulut oldum göğe ağdım

    Yağmur olup yere yağdım, nur oldum güneşe geldim.



    Kıyl-u kaiden geçenlere yolda gözün açanlara

    Anlayıban seçenlere vak´a oldum düşe geldim.



    Benim ol dertler dermanı, benim ol marifet kâm

    Benim Mus-i imranî Tur dağından aşa geldim.



    Yolum sana oldu durak sabahın söylenendir

    Hak Yunus dilinde Hak olup dillere düşegeldim.



    Ben oldum idris-i terzi, Şit oldum dokudum bezi

    Davud´un görklü avazı ah edip nalişe geldim.
    ···
  3. 7.
    0
    çok sakat var
    ···
  4. 6.
    0
    Evrensel-insan, tasavvufçular(islamdaki tasavvufçuları ele alalım) kendi dinlerinin tanrılarını ulaşmaya çalışırlar. Yani tanrının kabulü vardır. Ama cennet veya cehennemle ilgilenmez. Onların amacı tanrıya(islamdaki adıyla Allah'a) ulaşmaktır. Tasavvufçular dinsiz değildirler yani. Sadece amaçları farklı olduğundan dinle uğraşmazlar.
    ···
  5. 5.
    0
    işte böyleee,

    Sen şaytanla melegi nasıl aynı sepette gösterebilirsin?
    Gerçi gösterenler okadar çohku
    ilahıyatları bitirenlerimi dersin
    Harp ohullarını bitirenlerimi dersin
    Ünüversiteleri bitirenlerimi dersin.
    Pıroflarımı
    Allamalarımı dersin
    Bunların çoğu bu şaytanla melegi bir görmekte, göstermektedirler.Hatta GOCA Yunusu Calalın yanında çömez bile görmeyip, gösterenler okadar çohku

    Selçuklu devletini yıkılmasının en büyük nedenlerinden biri Calalattın ve kendisi gibi Selçuklunun sırtından geçinip. Mogollara casusluk yapıp onlarla bir olup işgalcılara karşı direnen Ahı Evren ve Ahılara karşı karşı mevlevileri Moğollarla birlikte savaştıran bir HEiNDiR calal.. Mogol komutanlardan ÇAÇA onun en büyük dostlarından biridir.

    Selçukluda kendini ve ülkei bu yobazlara kemirttirmiştir.
    Kendini kuran Türkmenlere TU KAKA deyipTürkmenleri safdışı edip, Arap ve Acam yobazlarına ülkede büyük söz hakkı verince onlarda Selçukluya hakkettigi IHANATI yapmışlardır.

    KOCAYUNUS güzellikler, hoş görü sultanıdır, mevlanaysa bunun tam tersidir. Yedigi tabağa pisleyen,
    kendilerine kucah açan Selçuhlu ülkesine ıhanat eden biridirler.

    Aynı oyunu Calalın babası
    Harzam ülkesine oynadığı için harzam şahı tarafından ülkeden kovulmuştur.
    Oda gelip YOBAZLAR cenneti Bağdata postu sermişti.
    Un elden suda gölden ye Allahım ye.
    Öyle çabuh yükselmişki Selçukluda
    Selçuklu Şahına Türkçeyi kaldırtmiş yerine Farsçayı resmi dil olarah goydurtmuş hatta bir çoh yerde Melikleri tehdite kadar ileri gitmiş.
    Kendisini BABALIKTAN uzahlaştıran Melike şöyle deyip salonu terk etmiştir.
    Bizde yeni bir EVLAT buluruz.
    Gerçekten melik kısa bir zaman sonra birileri tarafından öldürülür ve Mevlana tekrar Selçuklunun babası seçilir .
    ···
  6. 4.
    0
    Oncelikle kimin ne oldugunu ortaya koymak icin, tabanlari belirlemen lazim.

    Tanriya ulasmak tabani, ister dinli ister dinsiz olsun teizmdir. Mevlana'da kendince tanrisina ulastigindan, bir teisttir.

    Tanriya var saymak, ama ona ulasmak gibi bir dusunce tasimamak ise, deizmdir.

    Deizmin, tanrililari, panteizm ve panenteizmdir. Ateizmin ise tanrisi yoktur.

    Yani ateizm, tam olarak tanrisina varan teizmin ve tanrisina varma geregi duymayan, tanrisini belirleyen, ya da belirlemeyen deizmin tanrisal yanasim ve tanrisal zihniyet olarak olumsuz karsitidir. Ayrica, ateizm; deizm ve teizm gibi, herhangibir seyi tanrilastirmaz. Tanrilastirirsa (senin gibi) ateist olamaz.

    Ateizmin, tanrisal yanasim ve tanrisal zihniyetinde, tanri olumsuz ve negatiftir, yani yoktur. Oyuzden bir ateistin, tanrilasma, tanrilastirma, tanrinin varligi ve tanriya varma, tanriyi ozdeslestirme, belirleme, ya da belirsiz kilma gibi icerigi yoktur.
    ···
  7. 3.
    0
    Mevlana Mesnevi sinde 1. cilt sayfa 47(690 )nolu beyit

    Ben bu sırrı etraflıca açıklamayı ,anlatmayı çok isterdim ama ,zayıf akıllı birisinin ayağının kaymasından ,inkara düşmesinden korkarım.
    Vahdet sırlarının nükteleri ,manalı sözleri, keskin bir kılıca benzer .Eğer kalkanın yoksa geriye doğru kaç .
    Bu elmas kadar keskin kılıçın karşısına kalkansız gelme.Çünkü kılıç acımadan keser, kesmekten ona usanç gelmez.
    Bu yüzden ben nükteler kılıcını kınına koydum.Bu konuyu gereği gibi derinleştirmedim. Yanlış okuyan birisi aykırı mana vermesin ... demiştir...
    bu şekilde çok ifadeler vardır mesnevide ...

    nedir gizlenen ateistlikmidir... ?
    ···
  8. 2.
    0
    Tasavvuf ve mistisizm olarak, tanrilari erisilmez ve bilinmez oldugundan ve dini bir icerik olarak herhangibir din icermediginden, deist degil, teisttiler. Cunku kendilerince belirledikleri bir tanrilari vardi.

    Tanriya varisin, iki yolu vardir, ya dinli ya da dinsiz;dinli (dini uygulama ile) dinsiz (tasavvuf ile) tanriya ulasmak teizmdir.

    Deizm ise, tanriya ulasmak ile ilgilenmez, sadece tanriyi var sayar.
    ···
  9. 1.
    0
    Yunus Emre ye sormuşlar mevlananın mesnevisi hakkında ne düşünüyorsun diye yunus demişki çok uzatmış ben olsam ıkı cümlede anlatırdım ve demişki şu dizelerinde

    Ete kemiğe büründüm

    Yunus diye göründüm...

    Şimdi ben den başka tanrı tanımam demek değilmi bu yani, allah benim, o halde Yunus da Ateist değilmi ateizimin özü beni var eden bir yaratan tanrının olmadığına inanmak ... eğer öle ise yunus da ben kendimi kendim yarattım hatta kaybettirdim kendime demiyormu

    Kendimi kendim kaybettim

    Bula kendim kendimi...

    ben tanrıyım dıor adam... ete kemiğe bürünmüş halim bu... böyle gözüküyorum ama aslım tanrıdır... o halde ben allaha mallaha inanmam tanımam ceneneti menneti de istemem ben ateistim demek deilmi bu...
    ···