-
1.
+51 -33cilt 5 kabak hikayesi (1335-1420. beyitler 112-118.sf)
bir hanımefendi,bir hizmetçi ve bir eşek…ihtirasın acı sonuçları…
bir halayık (hizmetci) şehvetin çokluğundan, hırsının fazlalığından bir eşeği kendisine alıştırmıştı. o eşek, kendisine yakınlaşmayı adet edinmiş, insana yakın olmayı öğrenmişti.
1335. o hilebaz halayığın bir kabağı vardı. eşek kendisine ölçülü yaklaşsın diye kabağı, eşeğin aletine takardı. yakınlaşma zamanında aletin yarısı girsin diye bu işi yapmaktaydı. çünkü, eşeğin aleti tamamı ile girse rahmi de parçalanırdı, damarları da. eşek boyuna zayıflayıp durmaktaydı. eşeğin sahibi olan kadın da neden bu eşek böyle zayıflıyor, neden böyle kıl gibi inceliyor deyip dururdu. fakat işin ne olduğunu anlamakta acizdi. nalbantlara illeti nedir, neden zayıflamakta diye gösterdiyse de,
1340. onda hiçbir illet görünmedi, kimse bunun iç yüzünü haber veremedi. kadın bu işin aslını adamakıllı araştırmaya başladı. her an eşeğin haline dikkat etmekte, neden böyle zayıfladığını bulmaya çalışmaktaydı. insanın adamakıllı çalışmaya kul olması gerekir. çünkü her şeyi iyice arayan nihayet bulur. eşeğin haline dikkat edip dururken bir de ne görsün? o halayık eşeğin altına yatmıyor mu? bunu kapının yarığından gördü bu hale pek şaştı.
1345. eşek, erkekler kadınlara nasıl yakınlaşırsa aynen onun gibi halayığa yakınlaşmış, işini becermekteydi. kadın hasede düştü. dedi ki, bu eşek, benim eşeğim, nasıl olur bu iş? bu işin bana olması lazım ben işe daha ehlim. eşek işi öğrenmiş, alışmış. adeta sofra yayılmış, mum da yanmış. görmemezlikten gelip ahırın kapısını vurdu. a kız ne vakte dek ahırı süpürüp duracaksın? dedi. bu sözü işi gizlemek için söylüyor, ben geldim kapıyı aç diyordu.
1350. sustu, halayığa hiçbir şey söylemedi. bu işe tamah ettiği için işi gizledi. halayık bütün fesat aletlerini gizleyip kapıyı açtı. yüzünü ekşitip gözlerini yaşartarak dudaklarını oynatmaya başladı, güya oruçluyum demek istiyordu. eline sapı yıpranmış bir süpürge aldı, develerin yatması için ahırı süpürüyor göründü. elinde süpürge kapıyı açınca kadın, dudak altından seni usta seni, dedi.
1355. yüzünü ekşittin, eline süpürgeyi aldın, iyi. fakat yemeden içmeden kesilmiş eşeğin hali ne? işi yarıda kalmış, öfkeli, aleti oynayıp durmada. gözleri kapıda seni beklemede. bunu dudağı altından söyledi, halayıktan gizledi. onu suçsuz gibi ululayıp, dedi ki: tez çarşafını başına al. filan eve git benden selam söyle. şunu söyle, böyle yap, şöyle et. neyse ben kadınların masallarını kısa kesiyorum.
1360. maksat neyse sen onun hülasasını al. o işi görmezlikten gelen kadın onu yola vurunca, zaten şehvetten sarhoş olmuştu, hemen kapıyı kapadı, oh dedi. yalnız kaldım, bağıra, bağıra şükredeyim. artık erkeklerin gah tam, gah yarım yamalak yakınlaşmasından kurtuldum. kadının keçileri, sanki bini bulmuştu, öyle neşelendi. eşeğin şehvet ateşiyle kararsız bir hale düştü. hatta ne keçisi? o yakınlaşma kadını keçi haline getirdi. ahmağı keçi haline getirmeye, hor hakir bir hale sokmaya şaşılmaz ki!
1365. şehvet isteği, gönlü sağır ve kör yaptı mı eşeği bile yusuf gibi nurdan meydana gelmiş bir ateş parçası gösterir. nice ateşten sarhoş olmuşlar vardır ki ateş ararlar, kendilerini de mutlak nur sanırlar. yalnız tanrı kulu böyle değildir. yahut da tanrı birisini çeker çevirir de yola getirir, yaprağı döndürür bu da başka! böyle olan o ateş hayali bilir, o hayalin yolda eğreti olduğunu anlar. hırs çirkinleri güzel gösterir. yol afetleri içinde şehvetten beteri yoktur.
1370. şehvet yüz binlerce iyi adı kötüye çıkarmıştır. yüz binlerce akıllı, fikirli adamı şaşkın bir hale getirmiştir. bir eşeği bile mısır yusuf’u gibi güzel gösterdikten sonra o çıfıt, bir yusuf’u nasıl gösterir? pisliği afsunu ile sana bal göstermede, iş inada bindi mi balı nasıl gösterir? bir düşün artık. şehvet yemeden olur, az ye. yahut bir kadın nikahla da kötülükten kaç. yedin içtin mi şehvet, seni harama çeker. ele gireni elbet harcetmek gerektir.
1375. şu halde nikah lâhavle okumaya benzer. oku, yani bir kadın nikahla da şehvet, seni belaya düşürmesin. madem ki, yemeye içmeye hırsın var, çabuk bir kadın al evlen. yoksa bil ki kedi gelir yağlı kuyruğu kapar. sıçrayan eşeğin sırtına taş yükü vur, o kaçmadan, sıçramadan önce sırtına yükü yükle. ateşin ne yaptığını bilmezsin, savul oradan. bu çeşit bilginle ateşin çevresinde dönüp dolaşma. ateşe çömleği koyup çorba pişirmeyi bilmiyorsan bil ki ne çömlek kalır, ne çorba.
1380. su hazır olmalı, ahçılığı da bilmelisin ki o tenceredeki çorba, dökülmeden, bozulmadan pişsin. demircilik sanatını bilmiyorsan demirci ocağından geçerken sakalını bıyığını yakarsın. kadın kapıyı kapadı, sevine, sevine eşeği kendisine çekti, cezasını da tattı ya! eşeği çeke, çeke ahırın ortasına getirdi. o erkek eşeğin altına yattı. o kahpe de muradına ermek üzere halayığın yattığını gördüğü sekiye yatmıştı.
1385. eşek ayağını kaldırıp aletini daldırdı. eşeğin aletinden kadının içine bir ateştir düştü. alışmış eşek kadına abandı, aletini ta hayalarına kadar sokar sokmaz kadın da geberdi. eşeğin aletinin hızından ciğeri parçalandı, damarları koptu birbirinden ayrıldı. soluk bile alamadan derhal can verdi. seki bir yana düştü o bir yana. ahırın içi kanla doldu, kadın baş aşağı yıkıldı, öldü. kötü bir ölüm, kadının canını aldı.
1390. kötü ölüm, yüzlerce rezillikle gelip çattı babacığım. sen hiç eşeğin aletinden şehit olmuş insan gördün mü? kuran’dan rezillikle azap edilmeyi duy da böyle kepazelikle can verme. bil ki bu hayvan nefis bir erkek eşektir. onun altına düşmekse ondan daha kötü ve ayıp bir şeydir. nefis yolunda benlikle ölürsen bil ki hakikatte sen de o kadın gibisin. tanrı, nefsimize eşek sureti vermiştir. çünkü suretler, huylara uygundur.
-
2.
+5 -3cilt 2 eşcinsellik (3155.-3160 beyitler 242-243. sf)
oğlanın iriyarı adamdan korkması… adamın ”korkma çocuğum! ben er değilim” demesi
3155. bir iri adam bir oğlanı ele geçirdi. bu adam bana kast eder diye çocuğun yüzü sarardı. adam dedi ki “ güzelim, emin ol! sen benim üstüme bineceksin.ben korkunç görünsem de aldırış etme, bil ki ben bir muallakyim. deveye biner gibi bin üstüme, sür”insanların suretleriyle manaları da işte böyledir. dışarıdan adam görünürler, içerden melun şeytan!ey âd gibi ipiri adam, sen rüzgârın tesiriyle dalın vurduğu davula benziyorsun.
3160. tilki, hava ile dolu tulum gibi bir davul yüzünden avını yele verdi. davulda bir can olmadığını, içinin hava dolu olduğunu görünce dedi ki: “ domuz bile şu bomboş tulumdan yeğ!”davul sesinden tilkiler korkar, fakat akıllı kişi onu öyle döver ki deme gitsin! -
-
1.
0rez aldım
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
3.
0entry spam önleme.
-
4.
0rez aldim
diğerleri 2 -
1.
-
2.
0bu başlık yarın fena karışacak zaten *
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
1.
-
3.
0Küfür edecektim ama yarın zaten burası karışacak yer ile gök yer değiştirecek o yüzden izleyici moduna giriyorum
-
4.
0entry spam önleme.
-
5.
0entry spam önleme.
-
6.
0AHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAAAAAAA KRALSIN PANPA BU NE AMK
-
-
1.
+1şu spam yapıp entryleri tak edenlere karşı önlem aldım.
-
1.
diğerleri 4 -
1.
-
3.
+4 -3cilt 4 müstehcen fıkra (3545-3550. beyitler sf. 283)bir kadın’ın kocasının önünde aşığıyla oynaşmak istemesi
bir kadın oynaşı ile aptal kocasının gözü önünde sevişip buluşmak istiyordu. 3545. kocasına a iyi talihli kişi, ağaca çıkıp meyve toplamak istiyorum dedi. ağaca çıkınca kocasına baktı ağlamaya başladı. dedi ki: a merdut ahlâksız… üstündeki lûti kim? karı gibi onun altına yatmışsın… meğerse sen ne muallakymişsin! kocası senin başın döndü galiba… çünkü burada benden başka kimse yok dedi.3550. kadın o üstüne binen kalpaklı herif kim, söyle hele diye birkaç kere daha sordu, söylendi. adam,a kadın ağaçtan in; başın döndü; adam akıllı bunadın sen dedi. kadın, ağaçtan indi; kocası ağaca çıktı. kadın da oynaşını göğsüne çekti. kocası bağırdı: a huur maymun gibi üstüne çıkan o adam kim? kadın burada benden başka kimse yok ki dedi… kendine gel, senin başın döndü galiba, saçmalama.
3555. adam, bu sözü birkaç kere söylediyse de kadın, “bu armut ağacından olacak! ben de armut ağacının üstündeyken öyle şeyler gördüm be hey kaltaban! aşağıya inde bak… benden başka kimse yok, bütün bu hayaller armut ağacından! şaka ve lâtife bir şey belletmeye yarar… onu ciddi gibi dinle; görünüşte lâtife oluşuna kapılma! her ciddi şey, maskaralara göre maskaralık, şakadır… fakat akıllara göre de lâtifeler, ciddidir. -
-
1.
0entry spam önleme.
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
1.
-
2.
0entry spam önleme.
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
1.
-
1.
-
4.
+2 -3cilt 5 oğlancı hikayesi ( 2497-2515. beyitler 205-207.sf)bir adam ve birlikte olduğu oğlanla sohbeti…
bir oğlancı, evine bir oğlan zütürdü. onu baş aşağı edip düzmeye koyuldu.bu sırada o mel’un çocuğun belinde bir hançer gördü. dedi ki: belindeki ne?oğlan, kötü düşünceli biri hakkımda kötü bir düşünceye kapılırsa bununla karnını deşeceğim diye cevap verdi.
2500. oğlancı, tanrı’ya hamdolsun dedi, iyi ki ben sana bir hile yapıp kötü bir düşünceye kapılmadım. sende adamlık olmadıktan sonra hançerlerin ne faydası var? yürek olmadıktan sonra bunda ne fayda var ki?tutalım aliden zülfikar’ı miras aldın, tanrı aslanındaki kol, sende de varsa göster. mesih’ten bir nefes bellediğini farzedelim, isa’nın dudağı, dişi nerde ki a çirkin adam? kazanmak, bir şeyler elde etmek için diyelim ki bir gemi yaptın, nuh gibi bir gemi kaptanı hani? (21) -
-
1.
0entry spam önleme.
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
1.
-
2.
0entry spam önleme.
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
1.
-
3.
0Zaten muallak degilmiydi mevlana
diğerleri 1 -
1.
-
5.
0Özet geç bin
-
-
1.
+7 -10mevlana sapık oğlancının tekidir.
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme.
-
1.
-
2.
0entry spam önleme.
-
-
1.
0entry spam önleme.
-
2.
0entry spam önleme. entry spam önleme.
-
1.
-
1.
-
6.
+2insan okuyacak bunu amk
-
-
1.
0her entry farklı hikaye
-
1.
-
7.
+21Yine ciks hikayesi mi yazıyorsun Feridun abi?
-
-
1.
+2mevlana hazretleri yazmış sağolsun.
-
1.
-
8.
+1Okudum ya bunu
Hem de incide -
-
1.
0doğrudur. belki de yine ben yazmışımdır eski hesabımda.
-
1.
-
9.
0Gerçek mi.bu
-
-
1.
0elbette ki.
-
1.
-
10.
+5Cidden yazmış mı bunları?
Mevlana'ya eşcinsel diyorlardı da inanmamıştım lan. -
-
1.
+4beyitlerin sayısını bile yazdım aç bak.
-
2.
+7 -213. yy.da nefis ve şeytanla ilgili kıssadan hisse vermek için yazılan beyitlerde müstehcenlik olmasına şaşırıp kınıyorsunuz. askdjasşldkasdşlsakdasşldkaşsl daha uğraşmayacam amk çünkü biliyorum sizin derdiniz başka. şu tabularınızı yıkıp beyitlerdeki ana fikri anlamaya çalışsanız bari.
-
-
1.
+1Yok kardeşim mevlanaya sübyancı damgası koymadan rahat durmaz bunlarkskskakkeke
-
2.
+4 -8muhafazid,9 yaşındaki ayşe ile evlenirken kıssadan hisse demiyordu :D
-
3.
+7 -3doğru söylüyorsun kimse anlamamış burada ki ana fikri. mevlana hazretleri eşeğe canımız yanmadan kendimizi nasıl gibtiririz onu anlatmış ama bu cahiller anlamamış işte.
diğerleri 1 -
1.
-
3.
+5 -2araplarda kadın yaşı adet oldukları zamandan sonra hesaplanırdı.
diğerleri 1 -
1.
-
11.
+4 -5Keşke en sondaki anlatılmak istenen mesajı okusaydın ve ekleseydin
-
12.
+5 -4Sıkıyorsa şimdi de gel. Bizim kapımız tüm zoofililere açık
Edit: Tutup da bana mevlanayı anlatmayın. Farsça divanının hatrı sayılır kısmını ezbere bilirim. Mevzu bahis hikayeleri de geçtim, mevlanayı türk edebiyatına mâl etmek hatadır. Bu adam ne türk'tür, ne de bikaç kıymetsiz eseri dışında türkçe şiirleri vardır. Mevlana iran edebiyatına munhasırdır. iranlılar bile anlam veremez, niye mevlanayı kendimize mâl ettiğimizi. -
-
1.
+6 -3iftiranı gibeyim. sizin için cinsellik tabu olduğu için hikayelerde verilmek istenen mesajı bile görmezden geliyorsunuz. şaşıralacak birşey yok bu beyitler zaten mesnevide vardır ve bilinir. kırmızı başlıklı kız ve kurtla hikaye anlatılınca oluyor da müstehcenlik girince olmuyor mu? ne farkeder?
-
-
1.
+1Aynı hikayeyi bir başkası yazsa linç eder misin etmez misin. Kıssadan hisseyi de mevlanayı da senden öğrenecek değilim. Edebiyat öğretmenliği mezunuyum.
-
2.
+4yazan başka bir dinden de olsa yaklaşımım aynı olurdu anladın mı cici ve de şeker kardeş?
-
3.
+2 -1Bak güzel kardeş, ben zamanında hiç önyargım olmadan, bilakis koyu bir müslüman iken bu beyitleri okuyup mevlanadan tiksinmiştim. Bunun dinle alakası yok. Sadece kıvırmıyorum. Bu adam peygamber de değil. Ne diye yanlış yapamayacağına inanıyorsunuz ben de onu anlamıyorum
diğerleri 1 -
1.
-
2.
+4 -2Edebiyat öğretmenliği mezunuyum diye hava atıyo geri zekalı edebiyat öğretmeni olabildin mi lan bari farsça divanının hatrı sayılır ezbercisi seni?
-
-
1.
+2Biraz bozulacaksın şimdi ama oldum. iki senedir :D
-
2.
+1Digerleride hukuk mezunu galiba.
Hemen avukatliğa geçmişler amk. zütleri
-
1.
-
1.
-
13.
0Okumadım başlıga güldügüm için geldim
-
14.
+3 -3Şemsle bunun bayaği macerasi vardi ama şimdi uğrasip arayamam amk.
Edit: eksileyen huur evlatlari, eger yalansa doğrusunu yazin. -
15.
+4 -8mevlana gay zaten. niye şaşırdınızki
-
16.
+2 -1Kardes sen bilgili bi arkadaşa benziyorsun bir de 2.mehmetin eflak prensi vladin kardesi radulla ilgili yazdığı siirleri paylas
-
-
1.
+2 -1Bir Güneş yüzlü melek gördüm ki âlem mahıdur
Ol kara sünbülleri âşıklarınun ahıdur"
(Yüzü öylesine Güneş [gibi parlak] bir melek gördüm ki, âlemin ışık saçan dolunayıdır. Onun sümbül gibi simsiyah saçları da âşıklarının ahlarıdır.)
"Karalar geymiş meh-i tâbân gibi ol serv-i naz
Mülk-i Efreng'ün meğer kim hüsn içinde şahıdur"
(Karalar giyinmiş bir dolunay gibi nazlı nazlı salınan o servi boylu [sevgili] tıpkı Frenk ülkesinin güzellikler içindeki padişahı gibidir.)
"Gamzesi öldürdügine lebleri canlar virür
Var ise ol ruh-bahşun din-i isa rahıdur"
(O güzel sevgilinin hışımlı yan bakışının öldürdüğüne, dudakları can bağışlamaktadır. Galiba o ruh veren güzelin dini, Hz. isa'nın yoludur.)
"Avniyâ kılma güman kim sana ram ola nigar
Sen Sitanbul şahısun ol (da) Kalata şahıdur"
(Ey Avni, gönül verdiğin o Hıristiyan güzelinin sana ram olacağını asla umma! Çünkü sen nihayetinde istanbul'un şahısın, o ise güzellik ülkesinin başkenti olan ve içinde cennet gibi hurilerin dolaştığı Galata'nın padişahıdır.)
Yukarıdaki şiirde anlatılan sevgili, Galata'da yaşayan Hıristiyan bir oğlandır. Onun için dininden bile vazgeçmeye hazır olduğunu yazabilmiştir. Bu dinden geçmeyi bir mecaz olarak yorumlasak bile, anlatılanın kara donlu bir erkek olduğu açıktır. Çünkü Osmanlı ülkesindeki gayrimüslimler, sokakta kim oldukları anlaşılsın diye genelde siyah elbiseyle dolaşmak zorundaydılar.
"Akl ü fehmin din ü imanın nice zabt eylesün
Kâfir olur hey Müselmanlar o tersayı gören"
(Hey Müslümanlar! O Hıristiyan dilberini bu güzellik içerisinde görenler akıllarını, şuurlarını, din ve imanlarını nasıl korusunlar? Onu gören insanın neredeyse kâfir olası geliyor.)
"Kevser'i anmaz ol içdüğü mey-i nâbı içen
Mescide varmaz o varduğı kilisayı gören"
(O Hıristiyan güzelinin içtiği saf şarabı içenler, Kevser şarabını artık hatırlarına bile getirmezler, onun gittiği kiliseyi görenler, bir daha mescide ayaklarını basmazlar.) -
2.
0"Avniyâ kılma güman kim sana ram ola nigar
Sen Sitanbul şahısun ol (da) Kalata şahıdur" BÜYÜK HALiFE VESSELAM *
-
1.
-
17.
+2iNSAN OKUYACAK BUNU IRZINI gibTiĞiM.
-
18.
+10 -1
-
19.
+12 -3Mevlananın mesnevisi binlerce farsça beyitten oluşuyor. Şiir ve anlatım gücü çok yüksek. Dünyanın 30 diline çevrilmiş ve 2 milyondan fazla satmış. Mevlananın eşcinsel, moğol ajanı vs yeni çıkan iddiaların doğru olduğuna dair en ufak bir kanıt yoktur.
Tam tersine zamanının saygın bir alimi, şairi, mutasavvıfı, Selçuklu Sultanlarının ve daha yaşadığı dönemden beri Türk halkının çok hürmet ettiği bir maneviyat büyüğüdür.
Mesnevide ilahi aşk, dünyanın geçiciliği, nefsin eşeğe benzemesi, nefsine uyan insanın karı veya oğlan gibi kendine yenik düşmesi, yemeklere düşkün olmanın ve kötü ahlakın zararları anlatılır. Bunlar örneklerle basitleştirerek anlatır.
Mesela Şeytanı oğlan çocuğuna zarar vermek isteyen bir oğlancıya benzetir. Başka bir hikayede bir Türk beyinin elbisesinin kumaşını çalan hırsız bir terziye benzetir.
Mesela nefsine uyan insanı ahırda gübrenin içinde yatan eşeklere benzeten hikayesi de var. Nefsini aşan insanı, zenci kölenin beyazlamasına benzetir. Bir dilencinin sultana kavuşmasına benzetir. Vs. Vs.
Mesnevi için onlarca şerh kitabı yazılmıştır. Farsça bilenleri büyüleyecek güzellikteki şiirleri sebebiyle Farsçanın en büyük şairi olarak kabul edilir.
Günlerce oruç tutan, bazen haftada bir iftar eden Mevlana mesnevisiylr de perhizi tavsiye eder. -
-
1.
+2 -7mevlana oğlancıdır.
-
2.
+7 -2Mesneviyi baştan sona verilmek istenen mesajla birlikte okumanı tavsiye ederim.
-
-
1.
+8mevlana nefisle ilgili yazıyor ulan tabii ki müstehcenlik olacak. fabl mı yazsın? boşuna yorma kendini anlamaz bunlar. bunların derdi başka
-
2.
+2adam belliki mesneviden ders almış elleşmeyin.
-
1.
-
1.
-
20.
+1