-
1.
+2düşünsel boyutta bir kavram olmasına karşın, maddesel gerçekçilik öne sürmesi aslında bu kavramın evrimsel beyin-insan paradoxunun verimsel nitel duyularının dışavurumudur diyebiliriz. benim bu tezi doğruluğunu sürdürmekteyim. Varlık ve Hiçlik karşılıklı olarak, Düşünce'nin beniyen kavramı tarafından ele alındığı şekliyle- bu ikisinin belirsizlikleriyle ve doğrudanlıklarıyla uyuştukları için değil, Varlığın kendisinin özünde sonlu olduğundan ve sadece, Hiçliğin içinde, varolanın dışından doğan varoluşun aşkınlığı içinde ortaya çıkışından dolayı birleşirler. Varlık olarak varlık üzerine sorunun Metafiziğin kavrayıcı sorusu olduğu doğru ise, Hiçlik sorusu, metafiziğin tamdıbını çevreleyen bir yapıdan çıkar. Aynı zamanda, Hiçlik sorusu, bizi değillemenin kökeni sorununa zorladığı kadarıyla, yani temelde, Metafizikte "mantık"ın haklı egemenliğini kabul etmeye zütürdüğü kadarıyla Metafiziğin tümünü baştan başa geçer ve varolmamışların katsayılarına yükselir bu anlamdırma.
-
2.
+1cin ruh peri yannan
-
3.
0durgunluk adına hareketi, özdeşlik adına değişmeyi bilmez
-
4.
+5metafizik üç bölüme ayrılmıştır: (1)ontoloji, (2)teoloji ve (3) evrensel bilim
am züt meme -
5.
0Duyusal tozler, idealar ve onlarin nitelikleri, nicelikler vb durumlarini ele alir. genelde tursel formlarin ickun ogesi uzerindebaya kafa yormak lazimdir, buna ruh deyip gecmek de dedigim dedikliktir fikrimce
-
6.
+4ben bi su çalayım yüzüme bu ne dıbınakoyim.
-
-
1.
0ne anlan amk cahili
-
1.
-
7.
-3tamamen reddediyorum amk.
-
8.
-1kanıtlanamaz olan fizik bilimin ötesindeki ussal düşüncedir
cin karabasan v.s -
9.
+1buradaki seviyeyi komple kınayıp hepinizi zütünüzden gibiyorum
-
10.
0metafizik nedir amk yoktur öyle bişi, kim çıkardı la onu?
-
11.
0metafiziksel düşünce, insanların modern bilimi anlamama sebebidir.Tümünü Göster
evrim diyorsun, neden hala maymunlar var diyor. işte bunların sebebi, özdeşlik ilkseidir.
insanlar kavramları bir kalıp halinde almışlar ve ona göre hareket ediyorlar. bir düşünce ve ona karşıt bir düşünce tamamen birbirinden ayrıdır, onlar bir arada olamazlar gibi düşüncelere kapılıyorlar. yaşam ve ölüm örneği mesela. gayet birbirinden ayrı gibi düşünülse de, yaşarken ölü olan insanlar (zombi değil) da var veya öldükten sonra onun organları başkalarına nakiledilebiliyor. bu ayrıntıları görmemesini sağlıyor metafiziksel düşünüş. halbuki bu ayrıntıları görebileceğin bir yöntem var. diyalektik denen bu yöntem iki zıt düşüncenin aslında zıt olmadığını ve içiçe olduğunu gösteriyor. mesela kapitalizm sosyalizm gibi birbirine zıt düşünceler var. metafiziksel düşünüşe göre sonsuza kadar kapitalist kalacağız, ama diyalektiğe göre kapitalizm sosyalizmi yaratacaktır (yaratmıştır zaten) ve daha sonra sosyalizm egemen olacaktır.
ki metafiziğe bakarsak köleci-efendici sistem dünyaya egemen olması gerekirdi zaten. kapitalizme gerek kalmazdı. çünkü durgundur bu düşünüş.
insanlarla ne alakası vardır derseniz de eğitim sistemlerine bakabilirsiniz. insanların bu derece tek tipçi düşünmesinin sebebi metafiziksel düşüncedir. bu insanlar proleterya diktatörlüğü denildiğinde şöyle bir çıkarım yaparlar:
sosyalizm proleterya diktatörlüğü yaratır
diktatörlük diktatörlüktür
sosyalizm diktatörlüktür.
halbuki bu diktatörlüğün kime karşı olduğunu, amacını vs. düşünemez. aynısı burjuva demokrasisi için de geçerli, içinde demokrasi geçtiği için onu sever. ama bu demokrasi kimin işine ve çıkarına yarıyor bunu düşünemez, metafizikle yoğurulmuş bu beyinler. bu yüzden bu kavramlaşmış kalıplaşmış düşüncelerden kaçmak insanları gerçekliğe o kadar yaklaştıracaktır. ama bakın derine inmek demiyorum, kavramlarda derine inmek mekanikle ilgilidir bu da yanlıştır. kavramların içiçe birbirinden ayrılmaz olduğunu görebilmek gerekiyor. burjuva ve proleterya iki zıt kavramlardır. proleterya olmadan burjuva, burjuva olmadan proleterya olmaz. metafiziksel düşüncede proleterya proleteryadır, burjuva burjuvadır. herkesin burjuva olabileceğini veya herkesin proleterya olabileceğini düşünürler. bu yüzden sosyalizmi "fakirliği paylaşma" olarak nitelendirirler. bu da ütopyaya sürüklenmeye neden olur ve burjuvalar bu tepkisiz insanlardan yararlanırlar. halbuki sosyalizmde olması gereken proleteryanın burjuva egemenliğine son verip proleter egemenliğin sağlanması ve sınıf savaşınımını durdurmasıdır (proleterya diktatörlüğü). yani herkes proleter olmuyor, sınıflar ortadan kalkıyor, ne herkes burjuva ne de herkes proleter oluyor. -
12.
0hume çatalına, epistemeye, aristoteles'in söylediklerine, kant'ın aşkın metafizik tanımına, heidegger'in metafizik eleştirisine *, descartes'in özdeşliğine kibarca söylemek gerekirse tüküreyim. ben sizi seviyorsam, bu meta değildir, gayet fiziki bir durum, sivilceli köpekler.
-
13.
+4Metafizik demek çok hoş he.
Metafizik metafizik fizik fizkk -
14.
0Metafizik, felsefenin bir dalıdır. ilk felsefeciler tarafından, "fizik bilimlerinin ötesinde kalan" anldıbına gelen "metafizik" sözcüğü ile felsefeye kazandırılmıştır.
incelemeleri varlık, varoluş, evrensel, özellik, ilişki, sebep, uzay, zaman, tanrı, olay gibi kavramlar üzerinedir
Metafiziği tanımlamaktaki zorluk Aristotales'in bu alana ismini verdiği yüzyıldan bu yana bu alanın gösterdiği değişimdir. Metafiziğin konusu olmayan konular metafizik içine dahil edilmişlerdir. Yüzyıllarca metafiziğin içinde olan Din felsefesi, Aklın felsefesi, Algı felsefesi, Dil felsefesi ve Bilim felsefesi gibi konular kendi alt başlıkları altında incelenmeye başlanmıştır. Bir zamanlar metafiziğin konusu içinde yer almış konuların hepsinden söz etmek çok yer tutabilir.
Temel metafizik sorunları hep metafiziğin konusu olagelmiş konular olarak tanımlamak mümkündür. Bu sorunların ortak niteliği ise hepsinin ontolojik (varlıksal) sorunlar olmasıdır. -
15.
0Somut kanitlanamayan felsefenin de ele aldigi bilimin ise zitti olan kafa gibici mevzulardir