1. 51.
    +1
    @37 hocam, derslere girmeyip gezdiysen farklı bişiy bekleme zaten, zira öyle bi bölüm ki tek ders kaçırdığında fransız kalıyorsun. bol şans *
    ···
  2. 52.
    0
    @38 şimdi anladım hocam 2 boyutlu düşünüyoruz yani alınan parçaları ?

    şöyle bir paylaşımla devam edelim o zaman

    http://www.acikbilim.com/...at-nasil-bir-oyundur.html
    ···
  3. 53.
    +1
    benim merak ettigim matemetik şudur falan filan değil abi bi insan bi teoremi nasıl çıkarır ortaya onu merak ediyorum yani 2*2 4 dür ü bulan kamil bunu neye göre bulmuş onu merak ediyorum okunarak matematik yapılmaz biliyorum ama bu adam nasıl bulmuş bunu yada ne bilim akıl oyunlarında vardı kuşlara bakıp teorem çıkarıyodu nasıl yapılıyo bu işte benim merakım bu
    ···
  4. 54.
    +1
    @42 sorma amk bir iki ders kaçtı koydum bıraktım bu seneyi amk direk seneye adam akıllı gidicem
    ···
  5. 55.
    0
    ygs si var lys si var gibem matematiği eğitim hayatım bittiği anda gibtir ederim yaşantımdan bu gibik şeyi
    ···
  6. 56.
    +1
    @1 seviyeyi yükseltme pic herkes ilgi duydugu alanin propagandasini yaparsa vay incinin haline amk
    ···
  7. 57.
    +2
    beyler şunu açıklayan bir insan evladı göremedim daha.

    Çarpa ve Bölme neden Toplama ile Çıkarmadan önce yapılıyor ? Öyle kabul ettiğimiz için mi (bu budur böyle yapılmalıdır diye mi) yoksa cidden mantığa usa yankın bir açıklamaya iye mi?
    ···
  8. 58.
    +2
    oyun teorisi hakkında özet geçebilecek olan?
    ···
  9. 59.
    +3
    @50 açıklamaya çalışayım; çarpma, toplamanın bölme, çıkartmanın özel halidir. aslında biz çarpma yada bölme yaparken kalabalık olmasın diye işaretler koyuyoruz diyebilirim. örnekle açıklamak gerekirse, 5x1-7= ? >ben bunu bu şekilde de yazarım> 1+1+1+1+1-1-1-1-1-1-1-1 her sayı için bunu yapmak kalabalığa sebep olur. o yüzden çarpım durumundaki sayılar sayı değil birbirlerine göre işarettir o yüzden işlem yapılamaz.
    ···
  10. 60.
    +1
    @51 çok ayrıntılı bir alan ama kısaca şöyle özet geçebilirim bildiğim kadarıyla.

    bir yolda yürüdüğünü düşün iki şeritli bir yol, şeritler de a şeridi ve b şeridi olsun

    karşıdan da başka birisi geliyor her şeride anca bir kişi sığabilir.

    bu durumda senin iki seçeneğin vardır ya a şeridi ya b şeridini seçmek; aynı şekilde karşından gelen kişinin de seçenekleri bu ikisidir.

    şimdi ikinizin de a şeridini veya ikinizin de b şeridini seçtiğinizi düşünelim, bu durumda çarpışırsınız

    ancak biriniz a şeridini biriniz b şeridini seçerse adam akıllı devam edersiniz yolunuza.

    işte insanların yaptığı tercihlerin sonucunda kazanacakları pozitif veya negatif faydaları matematiksel olarak gösteren alandır oyun kuramı .

    yukarıda verdiğim örnekte çarpışma oranı 1/2 çarpışmama oranı da 1/2 dir

    oyun teorisinin uygulaması ise şu şekilde olabilir.

    demin ki örneğimiz de kişilere yolun sağ şeridinden gitme zorunluluğu koyarsın ve çarpışma olasılığı yüzde 1(yasalara uymayan kişilerden dolayı) gibi küçük bir rakam olur.

    edit: nash dengesi, işbirlikçi oyunlar, yinelenen oyunlar gibi pek çok kavram var ama uygulamasını göstermek için böyle bir örnek verdim özet geç demişsin *
    ···
  11. 61.
    +1
    bir soru beyler .

    herkesin acayip zeki olduğu ve herkesin de herkesin acayip zeki olduğunu bildiği bir ortamda bir oyun oynuyoruz.

    oyunda herkes aklından [0,100] aralığında bir sayı tutacak ve herkesin tuttuğu sayıların ortalaması alınıp 2/3 ile çarpılacak.

    sonuçta ortaya çıkan sayıya en yakın sayıyı tutan kişi oyunu kazanacak.

    böyle bir durumda hangi sayıyı tutarsak oyunu kaybetmeyiz ?
    ···
  12. 62.
    +1
    @53 onları da anlat panpa kısaca, merak ediyorum bu konuyu.(gidip araştırıp okumaya üşeniyorum orası ayrı *)
    ···
  13. 63.
    +1
    @55 yazdırma lan hiç şimdi bende dersini falan görmedim gidip makale okuyorum panpa fazla uzun olmuyorlar zaten konuya ilgin varsa sıkmaz seni.
    ···
  14. 64.
    +1
    @54 34 mu panpa
    ···
  15. 65.
    0
    @57 değil panpa ilk paragrafa dikkat et.
    ···
  16. 66.
    +1
    @54 ben sıfırı seçerdim
    ···
  17. 67.
    0
    http://www.biltek.tubitak...ematik/images/yanilt1.gif
    ···
  18. 68.
    0
    http://www.biltek.tubitak...ematik/images/yanilt2.gif
    ···
  19. 69.
    +1
    @59 sen sussana oğlum *

    açıkla şimdi *
    ···
  20. 70.
    +1
    @62 herkes yeteri derecede mantıklıysa, yani en iyi oyun oynandığını varsayarsak bende onlar gibi hareket etmeliyim. verilen aralıkta kendisinin 2/3üne denk tek sayı sıfırdır. asgari nash dengesi bize bunu yaptırır *
    ···