1. 151.
    0
    bir alay yavşak
    ···
  2. 152.
    0
    Reserved. Eve gidince bakicam belki bizim kuzeni gorurum.
    ···
  3. 153.
    0
    reserveddd
    ···
  4. 154.
    +1
    bunlarin hepsi mason olsa ne yazar lan. adamlar öldü ölecek. amakahahha
    ···
  5. 155.
    0
    reserved

    vay amk ilk defa dede mason mertebesi görüyom bunlar herhalde 94.derece
    ···
  6. 156.
    0
    reşat umurun tipe bak amk. bunu ne diye aralarına almışlar uzaylı keşfettik haberi yaparsak figür olarak koyalım diye mi
    ···
  7. 157.
    -1
    uzayli lan bunlar 33.derecelerdn korktum aq
    ···
  8. 158.
    0
    resat umur tam diablo aq,herif resmen lucifere donmus
    ···
  9. 159.
    0
    oha dedemi gördüm lan ifşa etmeyin adamı
    ···
  10. 160.
    0
    @1 adam mason avcisi beyler.
    ···
  11. 161.
    0
    --spoiler--

    --spoiler--
    ···
  12. 162.
    0
    neyse ben basliyim.)

    Bu derece, Skoç Ritinin «Tarifi veya Tavsifi imkânsız» diye nitelendirilen Tekemmül (Olgunlaşma) derecelerinin ilkidir. Derecenin ne suretle doğduğu veya kabul edildiği kesinlikle belli değildir.

    Ancak 1742 yılında yayınlanan ve Rahip Perau’ya affolunan «Franmasonların Sırrı» adlı kitapta, bu derece hakkında şöyle denildiğine tesadüf olunmaktadır: «Mutad masonların haiz oldukları sırrın dışında, onlara üstün olduğu iddia olunan ve «Skoç» diye adlandırılan bir Rit’in varlığı hakkında Franmasonlar arasında belli bir rivayet dolaşmaktadır. Bu Rit’in gerçekten var olup olmadığı hususunda fikir beyan edecek değilim, hakkında kötü konuşmaktansa sadece bu Rit’in esrarını bilmediğimi söylemeyi tercih ederim. Beyan edebileceğim tek şey bu Rit’e mensup olanların kendilerine mahsus bir sırra sahip olduklarından, bunu kıskançlıkla koruduklarından, hatta masonluğun üstadlarından bile bunu gizlediklerinden ibarettir».

    Bu derece, üçüncü derecenin bir nevi devamıdır. Hiram Abi ölünce, Mabedin inşası yarım kalmıştır. Bu sebepledir ki Kral Süleyman, her şeyden önce, Hiram Abi’yi gömmek işi ile meşgul olur. Bunun için de büyük mimarın başyardımcısı olup, Mabedin inşası için gerekli olan keresteleri temin maksadıyla 30.000 işçinin başında Lübnan dağlarındaki sedir ormanlarına gönderilmiş olan Adonhiram’ı acele olarak geri çağırır, seçtiği diğer altı mimarla birlikte kendilerine 4. dereceyi tevcih eder ve Hiram Abi’nin naaşını gömmek, fakat bu yeri kimseye ifşa etmemek görevini de onlara verir. Bu 7 kardeş Hiram’ın naaşını (mezarı inşa edilinceye kadar) muvakkaten Mabedin eşiğine gömerler.

    Mâbed bir parmaklık veya trabzanla ikiye ayrılır. Duvarlar beyaz veya gümüşî gözyaşı damlaları ile bezenmiş siyah örtülerle kaplıdır. Tablosu bir büyük dairenin ortasında bir üçgen, üçgenin ortasında da ışık saçan yıldızdır. Bunun ortasında ibranca YOD harfi yer alır.
    ···
  13. 163.
    -2
    mum söndü vaa diyolaar masonlarda
    ···
  14. 164.
    0
    @135 elbette var.) ama hepsini suclamayalim simdi alawiler gibi basimiza sicarlar.. neyse devam;

    Loca dokuzar kollu 9 şamdana konmuş 81 mumla aydınlatılır. Bazen üçer kollu 3 şamdanla da yetinilir. Doğuda Musa Kanunlarının ilk olarak içine konulduğu «ahit sandığı» ve çölde gökten gelen mayasız (hamursuz) ekmeklerin üzerine konulduğu bir masa da bulunur.

    Kıyafet şöyledir: eşarp mavi, kenarları siyahtır. Boyundan geçirilir. Ucunda derecenin bijusu olan fildişi bir anahtar bulunur. Anahtarın kilide sokulan ve bunu açan kısmı Z harfini teşkil eder. Eldivenler siyahtır. Bazan siyah astarı dışa kıvrılmış beyaz eldiven de kullanılır. Önlük beyaz, kenarları siyahtır. Kapak kısmı gök mavisi olup ortasında açık bir göz bulunur. Önlüğün ortasında da (Z) harfi ve bu harfin iki yanından çıkan bir defne ve bir zeytin dalı bulunur.

    işaret sağ elin işaret ve orta parmağını ağıza zütürmek suretiyle verilir. Karşı işaret, aynı hareketin sol elle yapılmasıdır. Dokunuş, üstad şeklinde ellerin karşılıklı olarak tutulmasından sonra, elin yine karşılıklı olarak, sağ kolun dirseğine kadar zütürülmesidir.

    Darbe ve alkış 3+1, bazen 6+1, yaş 3X27 yani 81 bazı ritüellerde (2′nin kübü)dür. Çalışmalara gün ışığının karanlıkları kovduğu zaman, yani şafak sökerken başlanır, gün bitiminde, yani gece vakti son verilir.

    Kutsal kelimeler bazı ritüellere göre YOD – ADONAY – IVAH’tır. Diğer bazı ritüellerde ise YAHO – ADONAY – YAH kelimeleri yer alır. YOD, Kabala’daki manasına göre, Allah, Başlangıç, Vahdet anldıbına gelir. ADONAY ibrancada, dinî manada Efendi, Efendimiz yani Allah demektir. IVAH ise Jehovah’ın kısaltılmış şeklidir. YAHO – ADONAY – YAH ise hep Jehovah kelimesinin değişik şekilleridir. Esasen sadece He-Hi (Arapçada Hu-Hü-Hüve) harfi “O” anldıbına gelir ve her iki dilde de Allah’ı ifade etmeye kifayet eder.
    ···
  15. 165.
    0
    reserved
    ···
  16. 166.
    0
    Geçiş kelimesi bazı ritüellerde ZIZON’dur. Ancak bu kelimenin hiç bir dilde anlamı yoktur. Doğrusu ZIZA’dır ki, ibrancada Işık – Ziya anldıbına gelir. Albert PiKE Kardeş bu kelimenin Süleyman Mabedini çevreleyen parmaklığın adı olan Geison’dan galat olduğunu ileri sürmekte ise de ZIZA yerine kullanıldığını kabul etmek daha yerinde olur. Nitekim bir çok Ritüelde ve bir kaç yıldan beri Ritüelimizde ZIZA kelimesinin yer aldığı görülmektedir.

    Kabul merasimi şu şekilde cereyan eder. Aday ayrı bir odada hazırlanır. Gözleri bir bantla bağlanır ve bu banda küçük bir gümüş gönye tutuşturulur. Bazen başı siyah bir tülle örtülür. Boynuna bir ip geçirilerek Mabede alınan adayın ağzı Sır Mühürü ile mühürlenir ve sağ elinin işaret ve orta parmağı dudaklarına zütürülür.

    Aday Mabette dört (bazı ritüellerde üç) seyahat yapar. Birinci seyahat sırasında, masonluk sayesinde karanlıklardan çıkıp bâtıl itikatlardan kurtulmuş olan adaya, yeniden bâtıl itikatlara kapılmaması, putlar yapmaması, kelimelerin dış anlamları ile yetinmemesi, ancak doğru olduğuna kanaat getirdiği fikirleri benimsemesi yolunda tenbihlerde bulunulur.
    ···
  17. 167.
    0
    olm bunlar ton ton dedeler lan nur akıyo suratlarından
    ···
  18. 168.
    0
    ikinci seyahat sırasında kimseye körü körüne inanmanın doğru olmadığı, başkalarının kanaatlerine saygı duymakla beraber, gerekli incelemeleri yapmadan bunları doğru olarak kabul etmenin hatalı olduğu, insanların her zaman değişebilen ve aksi ispat olunabilinen fikirlerine «gerçek» damgasını vurmanın doğru olmadığı açıklanır.

    Üçüncü seyahat sırasında uzaydaki sayısız gezegen ve yıldızlardan, dünyamızdaki yine sayısız küçük varlıklara kadar hayatın çeşitli biçimleri karşısında insanın ne kadar zayıf olduğunun idrak edilebileceği, bütün evreni yöneten büyük kanundan daha çok hayranlık uyandıran bir şeyin düşünülemeyeceği adaya anlatılır. Nihayet dördüncü seyahatte masonluğun adaydan adaleti sevmeyi, ona saygılı olmayı, onun yolunda yürümeyi, bütün kalbiyle adalete hizmet etmeyi istediği izah olunur.

    Bunu müteakip adayın başındaki tül veya gözlerindeki bant ve boynundaki ip çıkarılır ve kendisine yemin ettirilir, başına zaferi ifade eden defne yapraklarından örülmüş bir taç konur, önlük kuşatılır, derecenin eşarpı boynuna geçirilir ve merasim sona erer.
    ···
  19. 169.
    0
    Amac ne
    ···
  20. 170.
    0
    Derecenin çeşitli sembolleri vardır. Şimdi bunları birer birer gözden geçirelim.

    Bir kere Adonhiram, ibrancada «Büyük Üstad» veya «Mükemmel Efendi» anldıbına gelir. Derecenin tablosu daire ile üçgeni birarada ve içice gösterir. Daire merkezindeki nokta kadar küçük olabileceği gibi, sonsuzluğu kapsdıbına alacak kadar da büyük olabilir. Daire parçalara bölünemez ve bölündüğü takdirde elde edilen şekil veya şekiller artık daire olmaz. Buna karşılık bir kareyi dörde, sekize ve ilh. bölersek, bir çok kareler elde edebiliriz. Aynı şey üçgen için de söylenebilir. Bu itibarla gönye ile çizilen kare veya üçgen dünyayı, pergelle çizilen daire ise uzayı, kosmos’u, evreni ifade eder. Bu böyle olunca üçgen veya kareye nisbetle dairenin çok daha mükemmel bir geometrik şekil olduğu anlaşılır.

    Yaşı ifade eden ve 3 katı alınan 27 rakamı ay takvimine göre bir aylık süreyi ifade eder. Bu dereceye iykaaf edilen ve Ketum Üstadlar arasına giren aday, daha önceki üç derecede üç defa 27′yi tamamlamış olduğu içindir ki, bu derecedeki yaşı 3X27′dir.

    4. dereceye iykaaf edilen Kardeş’in gönyeden pergele geçtiği de kendisine bildirilir. Bu sembolle anlatılmak istenen manalar çeşitlidir. Bir kere şimdiye kadar kendisini dürüst ve güvenilir bir hale getirmekle uğraşmış, bunun için de gönyeyi kullanmış olan Kardeşe 4. dereceye geçmekle teşebbüs sahibi olmak, çevresiyle ilgilenmek zorunda olduğu anlatılmaktadır. Denize atılan taş cesametine, ağırlığına ve düşüş hızına orantılı olarak dalgalar meydana getirdiği ve bu dalgalar halkalar halinde etrafa yayıldığı gibi, Ketum Üstad da çevresinde halkalar çizmek, çevresinin sosyal problemleri ile meşgul olmak mecburiyetindedir ve büyük ve ağır bir taşın çıkardığı dalgalar gibi mümkün mertebe geniş ve sürekli daireler çizmeli, çevresi üzerindeki etkisi büyük ve devamlı olmalıdır.
    ···