1. 21.
    +2
    @20 sağol yeğenim. lise terkiz icabında ama hayat üniversitesinden mezunuz mına koyyim
    ···
  2. 20.
    0
    gözlerim doldu be, bu sözlükte ne cevherler varmis. az ve öz yazan panpa sukular seri
    bende gidip sevgili heideggere bi fatiha okiyim
    ···
  3. 19.
    0
    @17 sağol panpa
    ···
  4. 18.
    +2
    velhasıl doğum günün kutlu olsun panpa. senden çok şey öğrendim.

    evet lan binler. pata küte yazılmış bu cümleler en azından orjinaldir dıbına koyyim. ekşiciler gibi, yani biliyomuş gib yazmadım. ne haddime dıbına koyyim. ben sadece okduklarımdan bi sentez yaptım.

    kimsenin okuyacağını sanmam ama bi gün işe yarar belki. ne bileyim entel dantel bi amlı bulursunuz, hakkında konuşmak falan gerekir.

    tamam. gidiyorum
    ···
  5. 17.
    0
    şuku panpa , emeğe saygı
    ···
  6. 16.
    +3
    heidegger teknolojinin insanın baş belası olduğunu da söyler ve bu konuda çok sıkı eleştirler getirmiştir. zaten adam bi sürü filozofu, yazarı, hatta sinemacıyı etkilemiş biridir. yirminci asrın babalarındandır. ama daha önce dedğim gibi ondan nefret eden de çoktur. hatta yazdıklarının çoğunun laf kalabalığı olduğunu söyleyen da az değildir.

    ki haksızlar da diyemiyorum.
    ···
  7. 15.
    +2
    eğer bunları yapmazsan sen de sıradan bir 'dasman' olup çıkar, akıntıya kapılır, akşam dizi izler ve göbek yaparsın dıbına koyyim.
    ···
  8. 14.
    +2
    sen de bu meydan okumaya karşılık kararlılık sergilersin. içindeki potasiyelin farkına varırsın. böylelikle hayatınla, o mal gibi sürüklediğin hayatınla yüzleşirsin. geçmişinle, şimdide kurduğun hakimiyetle ve gelecekteki projelerinle. bütün bunlar senin sahici bir hayata olan isteğini ortaya çıkaracaktır. koyun sürüsü geride kalacak ve sen sahici, otantik bir varoluşa geçeceksin. kolaydı amk
    ···
  9. 13.
    +3
    bu suçluluk duygusudur ki dasein'in harekete geçmesini sağlar.
    evet insan evladı. sen bu dünyaya fırlatıldın. yani dünyanın ve her şeyin sana bi meydan okuması sözkonusudur. titre ve kendine gel bin!
    ···
  10. 12.
    +3
    işte bu vicdanın çağrısıdır der heidegger. niye koyun gibi yaşıyorum der dasein. yani insan evladı. dıbına koyyim niye herkes gibi mal bir hayatım var diye koyu bir suçluluk duygsuna gömülür
    ···
  11. 11.
    +3
    insan teki bazen uynanır. oolum bu gibtimin sürüsünden ben bişey anlamadım, diye düşünür.
    işte bu uyanma anıdır. gong sesi duyulmuştur. bu yavaş yavaş da olmaz. biri sanki kapıyı yumrukluyordur. yani sıçrarsın. bırrr
    ···
  12. 10.
    +3
    işte tam da bu içdaralması bu hiçlik duygusu insanın seçimler yapması için açılan bir özgürlük alanıdır, der.
    salla dıbına koyyim. nasılsa kimse okumaz. ohşşşş
    ···
  13. 9.
    +3
    insan ölüme doğru bi varlıktır der, ne var dıbına koyyim bunu ben de derim diyebilirsiniz ama asıl kastettiği şey insanın ölümü içinde taşıdığıdır. ve hayatımız zaman dedğimiz bi şeyle baskılanır. bu da acil bir eylem planını uygulamaya koymayı gerektirir. birilerinin öldüğünü duyarız ama asla ölümü deneyimleyemeyiz. bu korku içimizde bizimle beraber hep yaşar ama sıradan bir korku değildir söz konusu olan. yani bi köpekten korkar gibi bir duyguyu kastetmez heidegger. daha çok bi tür içdaralmasıdır bu. ve sonunda bu darlık insanda hiçliği ortaya koyar.
    ···
  14. 8.
    +1
    evet. insan dünyaya kendisi gelmemiştir dıbına koyyim malumunuz üzre anamızınkinden fırlatılmışızdır. ama bu bi bakımdan da iyi bişeydir. çünkü bize planlar projeler yapma imkanını tanır.
    ···
  15. 7.
    +3
    ama insan da ne kadar daşşaklı olursa olsun bu sürüden tümüyle kopamaz elbette.
    bi de bu koyun sürüsünün dedikodu, boş laf merakı yüzünden aralarındaki iletişim yüzeysel kalmak durumudadır.
    bu da insana bi düşkünlük verir. dünyada olmak öteden beri düşkünlüktür dye yazar bu nazi.

    haaa bu adam sıkı nazidir beyler. faşist binler koşun lan
    ···
  16. 6.
    +4
    bu herkes olan dasman yani koyun sürüsü insanın kendini bulması yolunda en büyük engeldir diye yazar muhterem.
    ···
  17. 5.
    +4
    şimdi şu noktaya gelelim. heidegger insanların çoğu hanzodur diye düşünür. tamam böyle yazmamıştır ama bunu demeye getirir. varlık ve zaman'ı okudum dıbına koyyim herkes zütünden bişey uyduruyor zaten ama bu doğru. bu hanzolara yani barzolara dasman der artis. yani sıradan tipler, liseliler anlamında alıyoruz bunu. işte bunlar, yani insanların yüzde doksan dokuzu böyle tırı vırı bi hayat yaşar. bunların hiçbir sahici tarafı yoktur. öbür taraftan da otantik bir hayat süren müstesna tipler vardır.

    onlar varoluşlarındaki derin kaygıyla karşılaşmış ve kendilerini özel yapmak için uğraşıp durmuşlardır, der.
    ···
  18. 4.
    +4
    @2 sağol yeğenim ama şu an yanına gitmek niyetinde değilim. hem büyük olasılıkla cehennemdedir şimdi.
    ···
  19. 3.
    +4
    insan ki, buna heidegger 'dasein', diye bi malak laf uydurmuştur, gerçi bunu insan diye de kabul etmez hazret.
    daha çok insanın önünde duran imkanlar, diyelim buna. ya da yaşantılara şahit olan da denilebilir.
    şimdi dasein dünyaya atılmıştır, diye yazar. bu atılmak önemli bi noktadır düşünürün gözünde. atılmak derken paraşütle uzaydan düştüğümüz anldıbına gelmiyor, yani kendimizi bir durumda, insanların, şeylerin, ilişkilerin içinde buluruz.

    bu atılmış olmak insanda bi korkuya, müthiş bir kaygıya yol açar. içi daralır.
    ···
  20. 2.
    0
    en iyi dileklerimizi iletirsin panpa
    ···