0
1) Allah zorunlu varlıktır. Yani hep vardır hep var olacaktır. Kendisi yok olmaz( Farabinin felsefesini araştırabilirsin)
2)Allah Tektir, Başka bir tanrı yoktur. Biz zamana bağlı olduğumuz için Allah istese yeni bir tanrı yaratabilir mi gibi saçma bir soru aklımıza geliyor. Halbuki başka bir tanrıyı yaratacak olsaydı şuan 2 Allaha ibadet ediyor olacaktık. ama Bize bildirilen Allahın tek olduğu. Yani öyle bir şey yok yapabilir mi sorusu mantıksız çünkü Allah için şuan bunu yapar mı gibi bir soru sorulmaz o Zamandan bağımsız. Yoksa yoktur.
3)Aynı soru Tanrı tektir ve öyle kalacaktır. Çünkü yapacağı herşeyi zaten yapmış oluyor zamandan bağımsız.
4) Allah en mükemmel ve en kudretli kudreti sonsuz bir varlıktır. Kendinden büyük bir taş diye bişey olamaz çünkü o en büyüktür. Kendinden daha mükemmel bişey olamaz çünkü o mutlak mükemmeldir.
5)Tanrının gücü yetmeyecek hiçbir şey yoktur. Kendinden daha güçlü bir varlık ta olamaz çünoü o mutlak mükemmeldir. Mükemmel tektir. Ve mükemmel sıfatı yalnız Allaha aittir. Ondan daha mükemmel bişey düşünülemez.
7) Allahın her sıfatı ona aittir. Mükemmel olduğu için mükemmel olmayan bir harakette bulunması diye bir şey olamaz.
8) Bizim mantığımız üç boyutlu dşünen zamana bağlı bir mantıktır. Onun mantıgı hakkında yani ona göre mantıklı ne demek tarzında herhangi bir fikir sahibi olamayız .
10) Allah için zaman yoktur. Önce sonra diye bir şey yoktur. Zamana bağlı olmak yaratılanlara mahsus bir niteliktir. O zamandan bağımsızdır. Zamanın yaratıcısı odur.
10) Allah bizim geleceğimizi bilir. Onun için geçmiş gelecek diye birşey yoktur. Bize müdahale etme imkanına elbetteki sahiptir. Ama müdahale etse biz müdahale edilmiş başka bir kişi olmuş olurduk. Yani onun geçmişte yaptığı planı değiştirme gibi bir durumu olamaz çünkü onun için geçmiş veya gelecek yoktur. O bizin geleceğimize müdahale ettiyse etmiştir. Etmemişse etmeyecektir. etmemiş olacaktır daha doğrusu.
11) Allah herşeyi bilendir. Düşünmek bilmeyen bilgiyi arayan varlıklara mahsustur. Allah herşeyi hakkıyla bilen ve uygulayandır. Düşünme gibi bir ihtiyacı yoktur.