1. 64.
    0
    hikmetinden sual olunmaz... yoktan var edildin ve bunu anlaman gerek önce...
    ···
  2. 63.
    0
    @ 56 cehennem niye onlara hak. onlar sonsuz azabı hakedecek ne yaptı. ayrıca tekrar söylüyorum bana para ver de demedim. ben yokluğu cehennem azabına tercih ederim. bütün bunları bilen allah beni niye yarattı o zaman. sınav var falan tamam ama ben bu sınavı istemedimki. yokken mutluydum amk. yani sorun burda işte. neticede bir sürü insanın azap göreceği bir senaryo var. allah bunu bilmesine rağmen bu senaryoyu hayata geçiriyor. neden sadece kendisine kulluk edecekleri yaratmadı.?
    ···
  3. 62.
    0
    peki @2 olmak zinaya girer mi hoca efendi
    ···
  4. 61.
    0
    upupuuuuuuppppppppppppppppppppppppppp
    ···
  5. 60.
    0
    uppppppppppppppppppppppppppp
    ···
  6. 59.
    +1
    tüm bu kavram kargaşasına neden olan olay okuduklarımıza göre allah c.c'nin şeytana ademe secde etmesini emretmesi ve şeytanın bunu red etmesinden kaynaklı.
    (bir entrasan noktada şeytanın yaradanına karşı gelirken soylediği söz. ben senden başkasına secde etmem sözüde bana ilgi çekici gelir.)
    yapılan günahlar dogru veya yanlışların sınanması bu şekilde başlamış allah'ın biz insanları bütün yarattıklarından üstün görmesi ve şeytanın senin üstün gördüklerini yoldan çıkartırım katarını
    yapması olayı.

    " beni, dedi, ateşten ateş derken sesi titredi, onu çamurdan yarattın. ben ateşten mizacımla seçilmiş, üstün tutulmuş olan değil miydim ? ben başka, ben yekta değil miydim ?
    oysa sen ! onu bana eş koştun.eş bile değil, üstün kıldın. sonra tuttun, şu bulanık balçık bedene secde etmemi emrettin.bir toprak yığını.. kayda değmez, adı bile edilmez. bunu benden nasıl istedin? hesabın neydi ben bile buna akıl erdiremedim. ben şu biçimsiz, kara, kasvetli şeyin önüde eğilmem. hayır, asla ! ölürüm de onun önünde küçülmem. ben küçülsem bile onun büyüklüğünü kabul etmem.bu topraktan bedene, bu çamurdan şeye secde etmem.
    şimdi.
    sakın bana kibirden söz etme. beni kibrimden ötürü yerme. kibir ekabir içindir, büyüklenen değil büyüğüm ben, sakın beni hor görme. ben kendimi herkesten daha iyi bilirim.

    o toprak, bense ateşim.

    ben ondan daha üstün daha fazlayım, daha esaslı, daha adamakıllıım.

    neticede baş eğmesi istenirken başını göklere dikti. bir vehimle vehimlendi. toprakta topraktan fazlasını, ateşe ateşten azını göremedi.

    oysa o sadece ateşti de adem sadece toprak değildi.

    şeytan işte ! melek değildi.

    kibir secdenin tam tersi.

    meleğin secdesi gibi. şeytanın da kibri, adem'in ademliğinin gereği.

    sonra şeytan rabbinden, bir tek ademi değil bütün bir adem soyunu yoldan çıkarmak için izin istedi. çünkü onların her biri bir kez daha adem, bir kez daha secde edilesi insan demekti.

    onların, yeteri kadar sadık kalamayacaklarını göstermek için yakıcı bir istekle isteklendi.

    isteğini öfkeyle besledi. geçmesi yoktu bu öfkenin. mahşere dek sürecekti ... "

    yani şeytana uymak yada uymamak insanın iradesine bağlı.

    allah c.c bizim ne yapıcağımızı bilmiyo ama bizim şeytanın vesveselerinden korunmamız için düşünme becerisini ve irademizi var kılmıştır. bunun yanında sure ve ayetlerle kendimizi korumamız

    için silhlarda vermiştir.

    bi̇r hi̇kaye.

    mekkede vakti zamanında pudlara tapan bir karı koca bir ruya görür. rüyada ölümleri nail olur. cocuklarıda olmadığından tüm mal varlıklarını satıp eşlerine dostlarına verirler. ellerinde kalan bir miktar altınlada
    güzel bir yemek yaptırıp milleti doyururlar. evdeki misafirler gidince kendilerine ayırdıkları bir tas yemeği yemeğe koyulurlar tam bu sırada kapı çalınır kadın kapıyı açar kapıda aç bir yolcu. yolcu günlerdir aç olduğunu
    ve yemek dağıttıklarını duyduğunu allah rızası için birtas yemek istediğini söyler. kadın bir tas kaldıgını ve onuda kendilerine ayırdıklarını söyleyince kadının kocası hatun sabaha ölmüş olucaz bi gece aç durulım ver yemeği der. yolcuya verirler yemeği.
    mallarını sattıkları ve dağıttıkları altınlar'ın hiç bir değeri yokken allah c.c kapılarına aç gelen yolcuya verdikleri bir tas yemek hatrına karı kocayı cennetine alır.

    kimin cennete kimin cehenneme gideceğini yalnız allah bilir.

    bir bebeğin anne karnında gelişimini hafta hafta izleyebildiğimiz bu teknolojide.
    allahin kararlarını sorgulumak bizi niye yarattı diye düşunmek oluşum sürecimizi ve mucizeleri red etmektir.

    okursaniz ne mutlu panpalar.
    Tümünü Göster
    ···
  7. 58.
    0
    @58 zoruna mı gitti şeytanın avukatı?
    ···
  8. 57.
    0
    uppppsssssssssssssssssssssssssssssssss
    ···
  9. 56.
    0
    @52 cehennem ne için mi? senin cehenneme sokmaya çalışanları cehenneme sokmak için !!! sen hala kimin tarafında olduğuna karar verememişsin... seni cehenneme sokmaya çalışanları koruyosun hala.. onlar yanacak işte !!! anlasana..sen de girme onlarla deniyor.. fırsat veriliyor.. neresi yanlış bunun?
    para verme örneği güzel ama ekgib.. sana para veren adam sadece senden teşekkür istiyor.. benim istediğimi yap diyor ama kendi için istemiyor... yaparsan senin için hayırlı olur diyor.. yapmayanlar yolu şaşırıyor sen şaşırma lütfen diyor.. istediklerimi yaparsan ilerde daha çoğunu vericem diyor.. şimdi sen bu adama neden bana para verdin yaa!!! der misin? parasız aç susuz daha iyidim ben der misin?? seni koruma altına alacak işte... inadın kime?? neye???
    ···
  10. 55.
    0
    beğendim namazdan sonra cevap yazarım
    ···
  11. 54.
    0
    bak şimdi hayatta karşına 2 seçenek çıkar sen irade sahibi olarak yaratıldın ama kısıtlı bi irade ile
    bu 2 seçenekten hangini seçmen senin elinde
    sen bu seçtiğinden dolayı yargılacaksın ölünce
    ama allah sen 2 seçenekten hangini seçersen seç sonucunda olacakları ve olmuşları bilir senın kafanın karıstığı nokta bu
    seçenekler cıkar karsına herhangı bırını secmekte ozgursun ama allah sen neyı secersen sec olacagı bılır secımınden sona artık ol dıyor oluyor mu dıyosa ol der ve oluverır
    ınsanın ınsanlık mertebesıne erısmesı ıcın dunya hayatında ruhunun temızlenmesı gerek aynen nırvanaya ulasmak gıbı bısey
    ···
  12. 53.
    0
    la sıktırın gıdın cemaat evlerınde anlatın bunları sabah sabah daha yenı kalkmısız amk ne sıkım ıstıyosun bızden
    ···
  13. 52.
    0
    @49 benim cennete girmem gerekir demedim. sorun sadece ben de değilim. cehenneme girecek milyarlarca insan var. peki tüm bu acılar ne için? amaç ne? ne için sınanıyoruz? ayrıca ben hiç var olmamaya razıyım eğer cehenneme gireceksem. böyle bir sınavı isteyip istemediğim bana sorulmadı ki. yani sen hiç tanımadığın bi adama önce para vereceksin. sonra ben sana para verdim, neden benim istediğimi yapmıyosun, ne kadar nankörsün mü diyeceksin??
    ···
  14. 51.
    -1
    senin var ya bacın taze gibişmiş mal şakirt
    ···
  15. 50.
    0
    @48 malmısın?
    allah senin verceğin kararı sen vermeden biliyor demişim bundan nasıl o manayı çıkardın
    ···
  16. 49.
    0
    @46 burdan nası görünüyosun bak: yoktan var edildin.. cennete girebilecek kadar üstünsün... ama inatçı ve düşüncesizlik yapıyosun... aklına iyi ve güzellikleri getirmiyosun.. kolay yoldan mutlu olayım diyosun.. yarını düşünmüyosun... çocuk gibi zırlıyosun.. doğrulara anlam veremiyosun.. şükür etmiyosun... haksızlığa boyun eyiyosun... ve bunlara rağmen sana göre bi ihtimal de olsa cennet ve cehennem varsa "benim cennete gitmem gerekir cehennem nerden çıktı ne saçma yaaa" diyosun...
    ···
  17. 48.
    0
    @29 o zaman senn dediğine göre allah(cc) her şeyi bilmiyor.

    "allah senin verceğin kararı sen vermeden biliyor ama sana mani olmuyor çünkü karar senin
    öldürürsen cezanı çekersin öldürmezsen çekmezsin karar senin"
    ···
  18. 47.
    0
    @17 özgür irade diye bir şey yok işte. @11i okur musun?
    ···
  19. 46.
    0
    @38 insanların çoğu cehennemliktir minvalinde bi hadis vardı. onu bul öğren. aslında bir tane insanın bile cehenneme gitmesi yeter bana. insanlar cehennemde sonsuza kadar acı çekiyorsa hayatın sınavın anlamı ne amk. neymiş allah insanları sınıyormuş. ne diye sınıyor. yani amaç ne amk. sınavın sonunda da çoğu insan kaybediyor. şunu da söyliyeyim; günah işlemek senin elinde, işleme diyorsunuz ama allah beni hiç yaratmasaydı bu tartışmalara gerek kalmayacaktı??
    ···
  20. 45.
    0
    upppppppppppppppppppppppppppppppppppp
    ···