1. 101.
    0
    Diyorsunuz ki, “Herkesin inanması kötü bir şey mi?“ Evet kötü bir şeydir. inanmak kötü bir şey değil, fakat “herkesin mecburen inanacak kadar basitleştirilmiş bir imtihanın değeri düştüğü için, imtihan kalitesini düşürdüğü için kötü bir şeydir.

    Acaba, çok ciddi olması gereken bir imtihanı herkes kazansın diye en basit soruları sormak; örneğin; Üniversite imtihanına girmiş olan herkesin kazanması için ilkokul öğrencilerine sorulan soruları sormak sizce komik olmaz mı? Böyle bir imtihanın olmaması, olmasından daha makul olmaz mı? Peki imtihan olmasın mı? Herkesi vali yapalım mı? Herkesi Doktor yapalım mı? Herkesi mühendis yapalım mı? Size tuhaf gelmiyor mu?

    Bu takdirde en çalışkan en zeki en kaliteli bir öğrenci ile en tembel bir öğrenci aynı kefeye konmuş olmuyor mu?

    Farz edelim ki, eleman alan bir kuruma bir profesör ile bir ilkokul mezunu birlikte müracaat etmiş. Belli bir bilgi seviyesine göre elemanın alındığı bu kurumun açtığı imtihanda ilkokul seviyesinde sorular sorulsa ve ilkokul mezunu arkadaş bu imtihanı kazansa sizce âdil olur mu? insaflı bir yargıya göre, böyle bir imtihan ne bizce ne de dünyanın herhangi bir ülke insanınca âdil olmaz.

    Şimdi “Hiç bilenler ile bilmeyenler bir olur mu?” diyen yüce Allah’ın, cennete en kaliteli, en değerli insanları almak üzere açtığı bir imtihanda, bu imtihanın altını üstüne çeviren bir kopyayı vermesi düşünülebilir mi?

    - Allah’ın kendini göstermesi meselesine gelince; bu mesele sadece imtihanla ilgili değildir. Bunun en açık delili, imtihana tabi olmayan meleklere de Allah’ın kendini göstermemesidir.

    Büyüklerin herkese görünmemesi, insanlar için de kabul gören bir prensiptir. Herkesin, istediği zaman Cumhurbaşkanlarının, başbakanlarının evlerine gidememesi, aralarda özel kalem müdürler türünden perdedarların bulunması bunun açık göstergesidir. Hele, ülkede yegane hâkim ve sultan olan padişahların, kralların halk ile kendi aralarına çok perdeler koymaları, onların azamet ve yücelikleriyle atbaşı gidiyor.

    Bundan anlaşılıyor ki, azamet ve kibrya/büyüklük ve yücelik, celal ve cemal/mehabet ve güzellik gibi harikulade sıfatlar, öyle basit bir şekilde herkese kendini göstermezler.

    Bu pencereden bakıldığında şunu söyleyebiliriz ki, Allah bütün evrenin yegâne hâkimi ve sultanıdır. Bir padişah-ı ezeli olarak kendi celal ve cemal sıfatlarının kaynağı olan Zat-ı Akdesini gizli tutması, -imtihan için de önemli olmakla beraber- onun nihayetsiz azametinin, eşsiz ululuğunun, benzersiz büyüklüğünün bir gereğidir.

    Bununla beraber, her türlü kusurdan ve noksanlıklardan münezzeh; bütün mükemmellikler ve güzelliklerin kaynağı olan Allah’ın -imtihanın bitmesine rağmen, ahiret aleminde- sadece cennete gidecek olan kullarına kendini göstereceğine dair ayet ve hadislerin verdiği bilgiye bakılınca, aslında aklı başında herkesin görmeye çok müştak olduğu Allah’ın, sevmediği dinsizlere, inkârcılara kendini ne dünyada ne de ahiret aleminde göstermek istemediği anlaşılmaktadır.

    Allah’ın kendini gizlemesinin tam hikmetini bilemeyebiliriz. Belki de bilsek akıl ve vicdanımız çok rahat edecektir.
    işte bu yüzden işin geri kalanını senin inanmadığın ölümden sonraki hayata bırakalım da sınavdan kim kaç almış herkes görecek zaten
    Tümünü Göster
    ···
  2. 102.
    0
    işteyim seninle bu meseleyi akşam 8 gbi tartışalım.
    ···
  3. 103.
    0
    sorulara cevap bekliyorum.
    ···
  4. 104.
    0
    @83-84 cevap verdiğini düşünüyorsan, alakası yok. sorulara cevap değil bu.ben neden tanrıya inandığınızı ve neden islam'ı doğru kabul ettiğinizi sordum.sen konuyla alakasız bir metin paylaşmışsın. istediğin vakit tartışabiliriz.
    ···
  5. 105.
    0
    @4 kahveyi püskürttüm amk
    ···
  6. 106.
    0
    sorulara cevap bekliyorum.
    ···
  7. 107.
    0
    şuna neden inanıyorsun buna neden inanıyorsun sorularını geç artık kardeşim. bu işin özü zaten inanç. allahın varlığı zaten bilimsel olarak ispanlansaydı herkes inanırdı. isteyen inanır isteyen inanmaz. dediğim gibi mevzu inanç
    ···
  8. 108.
    0
    1 soru birden fazla tanrı olsa denge bozulur bi tanesi yağmur yağdırı diğeri kar yağdırır diğeri ise güneş çıkarırı çok karışık olurdu 2 soru islamiyet kadar güz4el bir din söyle höşgörü temizlik hepsi var
    ···
  9. 109.
    0
    Bu soruyu sormak için hiç bilgin olmaması lazım.Yani 10 yasında bir çocuk kadar bile.
    Bu adam Vaiz(papaz gibi bişe)adam bastan anlatıyor.Birden çok tanrı olmasından tutta.vs vs vs
    https://www.youtube.com/watch?v=u9FdRUpJd78
    ···
  10. 110.
    0
    he birde neden siz inanıyonuz da ben inanmıyorum dersen;
    Eğer bende küçükken camiye gönderilmeseydim, kulağıma beni ikna edecek seyler girmeseydi farkımız olmayacaktı.
    ···
  11. 111.
    0
    @89 inanç ispat gerektirir. ispatı olmayan şeye inanılmaz.
    @90 "birden fazla tanrı olsa ne olur?" diye sormadım. ayrıca hoşgörü, temizlik olması ve güzel olması o dini doğru yapmaz.
    @91-92 soruyu size sordum. cevabı siz verin.
    ···
  12. 112.
    0
    SAna iki saat ne yazıcam. Orda adam anlatmıs. izle.
    ···
  13. 113.
    0
    Bugün bilimin yeni çözdüğü sırlar kuran da yıllar önce anlatılmıs. Bazı arastırmalarda kuran dan bilgi bile alınıyor. Açıkla???
    Ayrıca kuran; orjinal incil, orjinal tevrat ve zebur daki tüm konuları içeriyor. Kuran değiştirilmeyen son kitap.
    ···
  14. 114.
    +1
    1.si evrenin kendi kendine olduğuna inanmak saçma. şimdi ergenler gibi "o zaman allah'ı kim yarattı" diye soracaksan daha fazla yazmayayım. hayatımda duyduğum en saçma soru. ulan git bi' tanrı kavrdıbını araştır bakalım, hey allahım ya rabbim ya.
    2.si islama inanmamızın sebebi de coğrafya. avrupada doğsam hristiyan olurdum. ama ateist olmam yani, annem babam ateist olsa bile büyüyünce her türlü bir dine kayardım.
    ···
  15. 115.
    0
    @94 sorunun muhatabı sensin. cevabı senin vermen gerekir. cevabın yoksa,"cevabım yok." diyebilirsin.
    @95 kur'an'ın değiştirilmediğine neden inanıyorsun ve bundan nasıl bu kadar eminsin?
    bilimin açıkladığı hangi şey kur'an'da anlatılmış?
    hangi araştırmalarda kur'an'dan bilgi alınmış?
    bunlar kur'an'ın içeriğinin tamamen ve kesin biçimde doğru olduğu sonucunu nasıl ve hangi nedenlerle çıkarır?
    @96 "evrenin kendi kendine olduğu" iddiasıyla "tanrının varlığı" iddiası arasında nasıl bir alaka var?
    tanrının kavram olduğundan bahsediyorsan, tanrının varlık olmadığını iddia edersin. yani ateistsin. ayrıca coğrafya ile inancın alakası yok.bu cümleler şu ön kabule dayanıyor:"benim doğduğum coğrafyadaki din şüphesiz doğrudur.".sen o coğrafyada doğdun diye o coğrafyanın dini mi doğru olmak zorunda?
    ayrıca seninle aynı coğrafyada doğup hrıstiyan vb. dinlere mensup olan kişiler de var.
    ···
  16. 116.
    0
    @97 o alakayı ergenlere sor kardeş. kavram olan şey varlık olamıyor mu? atom kelimesi de hem kavram hem de varlıktır. ben doğduğum coğrayadaki din şüphesiz doğrudur demedim. ayrıca allah'ın merhametine bakarak şunu söylemişimdir hep, allah'ın varlığına inanan ve düzgünce yaşayan herkes cezasından sonra(bence) cennate gidecek. tabi bunu söylemek bile saçma, allah'tan başka kimse bilemez bunu. dediklerimi zırnık anlayamıyorsun coğrafyadan neyi kastettiğimi biliyorsun.
    cidden muhabbet burda bitsin. çünkü arkadaşım hoşgeldindeki gibi tek bildiğin şey cümleyi yanlış yörüngeye sokup cevap vermek.

    son cümle: azıcık zekası olan, beyni olan insan ateist olmaz ki o tanıdığınız ünlü ateistler falan yaşlandıklarından bir dine inanıp ölüyorlar, bunu unutmayın, olan yine size oluyor.
    ···
  17. 117.
    0
    @98 o alakayı sana soruyorum. çünkü ben böyle bir iddiada bulunmadım. böyle bir iddiadan bahseden sensin. öyleyse alakayı açıklamalısın. kavram ile varlık farklıdır. varlık somuttur, kavram soyuttur. atom,maddi yönüyle varlık, zihindeki imgesi, atom düşüncesi olarak kavramdır.ben sana neden islam'ı doğru kabul ettiğini sordum.sen de bunun sebebini doğduğun coğrafya olarak açıkladın. yani bu "doğduğum coğrafyada islam çoğunlukta olduğu için onu kabul ettim,bu yüzden doğru." anldıbına geliyor. yani senin kabul ettiğin için doğru olduğu anlamı çıkıyor. sorularıma cevap bekliyorum. ayrıca zeka ve beyin ile inancın arasında ne alaka var?
    ···
  18. 118.
    0
    @1

    allah inaniyorum cunku bu kusursuz evrenin bi yaraticisi olmali

    islama inaniyorum cunku bana daha uygun ve insanlati daha iyi gelecegi gecmisi dogru bisekilde anlatiyor ve ayetler icimi rahatlatiyor islam kusursuz bir din ...

    kurana inaniyorum cunku ki mucize bi kitap degistirilemiyor buda beni ona bagliyor

    Ayetlere inaniyorum cunku onlar birbirleriyle olaylarla hadislerle dogrulugunu kanitliyor

    hadis lere inaniyorum cunku onlar efendimin sozleri ve hepsi ayetlerle olaylarla ve kuranda allahin emriyle inanmak zorundayim (dogrularina)

    Hz muhafazid inaniyorum cunku kurana allah ve hadislere inaniyorum

    sahabere inaniyorum cunku hz muhafazid ve kuran inaniyorum..

    Vee sunu bnde size sorucam siz niye allah inanmiyonuz he cevap bilimle kanitlanamiyo diceniz bnden sizden sunu istiyorum bilimi bana bilimle kanitlaki bilime inanayim ... kanitlaymassin ayni sekil allah ta suanda bizim icin soyut olab varligi bize kanitlayamssin bilimle buda allah inanmamaliyiz dememektir cunku bililm dogru oldugu kanitlana bilir deil...
    ···
  19. 119.
    0
    @100 evren kusursuz mudur?
    evren kusursuzsa,bu kusursuzluğunun nasıl olduğu ve nedenleri nelerdir?
    eğer kusursuzsa,bu evrenin bir yaratıcısının olmasını mı gerektirir, gerektirirse nasıl ve hangi nedenlerle gerektirir?
    sana uygun olan şey doğru mudur?
    bir şeyin sana uygunluğunun doğruluk ölçütü olmasının sebepleri nelerdir?
    kur'an'ın değiştirilmediğine neden inanıyorsun?
    bilim bilimle kanıtlanmaz.ama gözlemlerle kanıtlanabilir. örneğin bilim senin zıplayınca havada asılı kalmak yerine, yere tekrar düşmeni yerçekimi ile açıklar ve nedenlerini gösterir.sen de bunu zıplayarak gözlemlemiş olursun ve doğruluğuna inanırsın. bilim gözleme dayanır. gözlemle doğru örtüştüğü için bilim doğru kabul edilir. tanrıdan soyut varlık olarak bahsedersen, onun bir varlık olmadığını,bir kavram olduğunu iddia etmiş olursun.bu da tanrının varlığına inanmadığın anldıbına gelir.
    ···
  20. 120.
    0
    Evren insan oğlunun yaratamicagi kadar ve kendi olamicagi kadar kusursuz ...

    Evet gerekir baska secenek yok eger kendi olmadiysa veya insan olusturmadiysa inanmak gerektirir...

    Bu soru ozneldir sen ama baslik grupsal soru ama cevaplayim bana uygun olan sey bana dogrudur ...

    Akill ve mantik inanmam icin bnm icin bir ölcüttur

    Cunku kuran sen veya bn suan istesek bile deistiremeyiz...

    Tanri allah suan bizde olan perde yuzunden soyut. soyut derken o anlamda demdim yani gorunmez hissedilmez suan ama var...

    Peki hersey bilimle kanitlana bilirmi dogrulugu mesela evrenin olusmasi insanin olusmasi bitkilerin olusmasi doganin olusmasi bunlar %100 izlenemez gözlemlenemz buda bilim yetersiz yaparki ve kesin dogru olmadigi kanitlar buda allah bilimle kanitlanmadigi icin olmadigi tez curutur...
    ···