-
22.
0bende bir muslumanim ve simdi bir dusundum mk
ateistlere soruyorum
olunce bi.bakiyorsun Allah varmis yuzde kac got olursun
muslumanlara sorum
bi oluyosun hicbirsey olmuyor bosluktasin Alllah yokmus yuzde kac got olurun
EDIT: BEN BAYAAAA GOT OLURDUM AMK
http://c12.incisozluk.com...11500/6/1648516_o5147.jpg -
21.
+21-insanların kaderinin yazıldığı bir kitap var. buna göre kimin ne yaşayacağı bu kitap içinde yazılı bulunmakta. bu durumda insanın kendi iradesi ne kadar veya nasıl geçerli olabilir?Tümünü Göster
Burda bi çelişki yok panpa. Birine tokat atıp sonra "abi napalım kaderde bu varmış" demek gibi bir şey. Sorumluluk gene insanoğluna ait, Allah sadece özgür iradenle ne yapacağını biliyor.
2-tanrı, kimin cennete, kimin cehheneme gideceğini biliyor. o halde insanları sınava tabi tutmasının mantığı ne?
Bilim adamları sonucu bilmek için deney yapar. Allah'ın sınava tabi tutmasının sebebi sonucu öğrenmek değil, senin sonucu öğrenmen. Ahirette neler yaptığın için cezalandırılıp veya ödüllendirildiğini bilmen.
3-tanrı, insanların bir çoğunun cehenneme gideceğini biliyordu. o halde neden insanları ve cehennemi yarattı?
Kuran'da der ki, kimse ahirette Allah'ın adaletini sorgulamayacak. Allah çok affeder ama aynı zamanda adaletlidir. Katilin tecavüzcünün cezasız cennete girmesi, diğer insanlar için adaletli olmayabilir.
Allah istese Melekler gibi günah işlemeyen varlıklar yaratabilirdi ama Allah bizim kendi irademizle emirlerine uymamızı istiyor. Özgür iradesiyle Allah'a itahat eden varlıklar istiyor. insanlar doğduklarında islam fıtratıyla doğarlar. Allah'ın bir olduğuna inanırlar. Dünya'da farklı düşünceler empoze edildikçe değişirler. Düşün ki öyle bir test ki hoca sana cevapları veriyor, sen buna rağmen farklı cevaplar yazıyorsun bilerek senin için kötü olan alışkanlıklar ediniyorsun. islam fıtratı içinde olmasına rağmen Allah rahmetinden dolayı sana cevapları bile veriyor, senin iyi bir not almanı istiyor, senin kendi iradenle ona uyduğunu görmek ve hatalarını affetmek istiyor. Yani kısacası hataya düşme, cennette sonsuza dek mutlu ol diye sana cevapları veriyor. Ama sen onu 2 günlük Dünya zevkleri için reddediyorsun.
Üstüne üstlük islam fıtratında doğmana rağmen peygamber'in mesajı sana ulaşmadıysa cezalandırılmıyorsun.
Ayet: "Biz elçi / peygamber göndermeden kimseye azap edecek değiliz."
Böyle bir hadis var:
“istemeyenler dışında, ümmetimin tamamı cennete girer” buyurdu. Bunun üzerine:
– Ey Allah’ın elçisi, cennete girmeyi kim istemez ki? denildi. Peygamber Efendimiz:
– “Bana itaat edenler cennete girer, bana karşı gelenler cenneti istememiş demektir” buyurdu.
4-tanrı insanları yaratmak için neden kimsenin fikrini sorma ihtiyacında bulunmadı?
"Biz emaneti, göklere yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, sorumluluğundan korktular. onu insan yüklendi. doğrusu o çok zalim çok cahildir." böyle bir ayet var.
Yani bu testi biz kendimiz kabul ettik. Ebedi cennet ve cehennem riskini biz kabul ettik. Meleklerden üstün olmak istedik, sen, ben ve dünyadaki herkes.
5-tanrı, neden bütün insanları eşit şartlarda yaratmadı?
Panpa, herkesin testi farklı. Kimi sabırla, kimi fakirlikle test ediliyor." Allah insana kapastesinden fazla yük vermez" (bu da bir ayet). Allah'ın bize verdiği farklı özelliklere göre test ediliyoruz.
6-dünya üzerinde çeçitli nedenlerden dolayı insanlar acı çekiyor veya acı çekerek ölüyorlar; deprem, yangın, hastalıklar vb..tanrı insanlara bu acıları neden yaşatıyor?
Ayet: "insanların bizzat kendi işledikleri yüzünden karada ve denizde düzen bozuldu, ki Allah yaptıklarının bir kısmını onlara tattırsın; belki de (tuttukları kötü yoldan) dönerler."
Yani neden AIDS var? -Peki o zaman neden zina bu kadar yaygın?
Neden kanser var? -Peki o zaman aç gözlü firmalar neden fazla plastik üretiyor?
Neden fakirlik var? -Neden zekat verilmiyor? Neden Allah'ın emrettiği gibi insanlar yardımlaşmıyor?
Deprem'de ölen müslüman ahirete şehit olarak gider. Müslümanın çektiği acılar, diken batmasına kadar, günahlarının silinmesine vesile olur.
7-tanrı, insanlara dayanılmaz acılar yaşattığı gibi, insanların yaptığı suçlardan dolayı ateşte yakıyor. buna göre tanrı, çok acımasız bir varlık sayılmaz mı? yada tanrı, insanlara işkence yapmaktan zefk alıyor olamaz mı?
Hadis: "Allah teâlâ buyurdu: "Ey Ademoğlu! Bana dua ettiğin, benden umduğun sürece aldırmam, sende olan (hataları) affederim. Ey Âdemoğlu! Günahların gök bulutlarına ulaşsa bile af dilediğinde günahlarını bağışlarım. Ey Ademoğlu! Bana şirk koşmaksızın yer dolusu hatalarla gelip huzuruma çıksan, sana yer dolusu mağfiretle gelirim." [Tırmizî.]
Ayet: De ki: Allah şöyle buyuruyor: “Ey nefislerine uyup da sınırlarımı aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden umudunuzu kesmeyin, Allah bütün günahlarınızı bağışlar, şüphe yok ki O, çok bağışlayan ve çok acıyandır.”
Panpa, böyle bir affeden Allah'a rağmen sen özgür iradenle onu reddediyorsan, Allah'ın yardımlarını geri çeviriyorsan kendi kendini mahfediyorsun demektir. Dinin bazı kuralları zor geliyor diye Allah'ı tamamen inkar etmek olmaz.
Üşenmeden yazdım. -
-
1.
0çok yardımcı oldun teşekürler panpa. bilmiyorum kafam çok karışık sağlıklı düşünemiyorum şuan.
-
1.
-
20.
0Levh-i mahfuz da sadece yaşanacak her şey kayıtlı onun dışında insan iradesine bir etkisi yok çünkü Allah ın sonsuz ilmi her şeyi görüyor. Kader insanın kendi çabasına bağlı kılınmıştır. insanları sınava tutmasının mantığı kimsenin gideceği yerden şikayet etmemesi için eğer direk cehenneme atsaydı adalet ve hikmete zıt olurdu sınavın sonucunun uygulanması için önce sınav olmalı. Cennet ve cehennem kömürlerle elmasları ayırmak içindir ve yine adalet cezayı ve ödülü gerektirir. Kimsenin fikrine ihtiyacı yoktu çünkü ilim seviyesi sonsuz. Her insan aynı olsa dünyadaki düzen yürümezdi farklılıklar sayesinde gelişme olur. Allah bu insanlara acıları yaşatıyor çünkü bunda büyük bir hikmet var, ahirette bu acılarının karşılığını cennet olarak alacaklar. Zalim zalimliğinde mazlum mazlumluğunda kalıp gidiyor. Demek bir mahkeme-i kübra var. Allah insanlara işkence etme ya da ondan zevk almasından dolayı değil, adaletin gereği olarak cehennemi yarattı. Sonsuz bir suç sonsuz bir cezayı gerektirir.
-
19.
0LAN YETER YETER.
ALLAH (CC)
HERSEYI BILIYOR O KITAPTADA SENIN NEYI SECICEN YAZIYO ONCEDEN BELLI DEGIL SEN SECIYOSUN AMA ALLAH HERSEYI ONCEDEN BILIYOR BUNU ANLAMIYOSAN ZATEN NE DIYIM BEN SANA -
18.
04-kardeş zaten bize kalu bela denilen ruhlar aleminde sorulmuş ki ahzap 72 suresinde bu imtihanın göklere sunulduğunu söyler ama kabul etmezler lakin insan kabul eder cahil olan insan ikinci bi şans olsaydı zor imtihanı değilde kolayından kabul ederdik
-
17.
02-evet kardeş doğru söylüyorsun allah kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilir diyorsun ki ozaman neden yaratildik ornek verecek olursam simdi öğretmen sınav yapmayıp öğrencilerine kafasına gore puan verirse öğrenciler demezlermi öğretmenim sizler bizi sınava soksaydınız belki daha yüksek bir not alırdık diyebilirler iste allah bunu söyleyeceklerini bildiği için bizi dünya sınavına göndermiştir imtihan deriz iste buna
-
16.
01-kardeşim ornegin 3.üncü sınıfa gidiyorsun sınav vakti yaklaştı hocada tabi senin eğitim seviyeni biliyordur düşük yada yuksek bir not alacağını sezebilir çünkü çalışan kişi kendini belli eder hocada senin kaç puan alacağını önceden sezebilir peki sorum su kardeş hoca senin yuksek yada düşük puan aldığını sezebiliyorsa sen dermisin hocaya hocam siz benim düşük yada yuksek bir puan alacağını sezdiginiz için bu puanı aldım diyemezsin iste allah ta imtihan dünyasında kişilerini ne yapa caklarını önceden bilir ve yazar allah yazdigi için yapmıyorsun allah senin ne yapacağını bildiği için yazıyor ki bilmeseydi gücü sınırlı olurdu
-
15.
0gibecem ama din tartışmanızı yeter artık aq.
-
14.
01 = ALLAH vereceğiniz kararları daha önceden bilir ve takdir eder. Buna KARIŞMAZ. Karar verme kısmı insana aittir.
2= insan hata yapmaya acik bir varliktir. Yani her an şeytana uyabilir. Bizim sinavimiz şeytana uymamak. Simavi gecen de cennete gider.
3=Kötülerle iyiler ayni yere gitseydi sinavin anlami nolurdu?
4=ALLAH un meleklere sorup sormadigini nerden biliyorsun.?
5= ALLAH bazi insanlar fakirlik , zor yasam sartlarinda sinava tabi tutar. Bazilarini ise zenginlik, kolay yasam şartlarında sinar.
6= Kuran da yazdigi uzere doğal afetler vs ya cezadir ya sinavdir. Boyle durumlarda toplumsal düzeni incelemeliyiz.
7= Bir örnekle anlatayim. Babaniz sizin sigara içmenizi istemiyor ve bunun kendiniz için zararli olduğunu soluyor ama siz iciyorsunuz .Babaniz size bu olaydan dolati tokat atsa haksiz mi olur? Tabiki hakli olur.Çünkü sizin daha iyi yasamanizi istiyor.
Biraz uzun oldu ama kusura bakmayin. Tabiki de gorusunuze saygi duyduğumu belirteyim -
13.
+1Tam sormak istediğim sorular harbi helal olsun. inşallah mantıklı cevaplar gelir de ben de müslüman olurum Allah'ın izniyle. Şu an ateistim. Kimseye de kanıtlamak zorunda değilim Allah biliyor ya o bana yeter.
-
-
1.
0amk hem ateistim diyorsun hem allah biliyor :d
-
1.
-
12.
06-7 allah insana tasiyamayacagi yuku vermez
-
11.
0Dusundurdun bin
-
10.
0Bak simdi kaderi aciklicam
Oncelikle zaman ve kader kavramlarini Allah yaratti gelecegi gecmisi herseyi biliyor biz yarini bilmiyoruz yada cennete cehenneme gitcegimizi cunku zaman kavraminin icindeyiz ve gelecegi bilmiyoruz ama Allah zaman ve kader kavramini yaratti kendi yarattigi kavramlarin neden kolesi olsunki ? Mesela sen bir robot urettin ve ona bazi insana ait ozellikler ekledin diyelim sen o robotun kolesi olurmusun yada sadece ona ogrettiklerinlemi yasarsin. Umarim anlatabilmisimdir -
9.
-1Külli irade- cüz i irade var aptal cahil
-
8.
0@6 ya ek olarak
5)Eğer herkes eşit şartlarda yaratilsaydi herkesin düşüneceği şeyler ayni olurdu herkes birbirine benzerdi herkes ayni cinsiyete sahip olurdu herkes ayni boy ayni kiloya sahip olurdu. Insanlar üreyemezlerdi. Insanlik yok olurdu kisaca yani. -
7.
0Kılagibten sonra okumayı bıraktım
-
6.
+51-) Kardeşim dediğin gibi levh-i Mahfuz'da kaderimiz yazılır . Ama biz süekli kaderimiz buymuş diye hareket edemeyiz. Çünkü irade var. Yani sen durduk yere koluna şiş sokmazsın veya durduk yere küfür etmezsin çünkü aklını kullandığında bunların yanlış şeyler olduğunu bilir. Ve son olarak levh-i Mahfuz'da senin yapacağın en son seçim vardır yani kesindir.
2-) Kardeşim yaptığım günahların bedelini bilmek zorundasındır. Aslında olaya şöyle de bakabiliriz. Biliyoruz ki Allah'ın zaman kavramı yoktur. Allah geçmişi , geleceği , şimdiki zamanı aynı anda yaşar. Yani Allaj katında kıyamet kopmuştur. Ama zaman bizim için yaratıldığından biz zamana göre yaşarız.
3-) Kardeşim "neden insanları yarattı" sorusu kısaca Allah'ın izzet ve cemalini bilmemiz , ona kul olmamız istenildiği için yaratılmıştır. Eğer ki dediğin gibi sadace cennete gidecek kişileri yaratsaydı ki buna melekler diyebiliriz. Durum böyle olsa idi bu sınav sonucu belli bir sınav olurdu , doğruyu yapmanın bir anlamı olmaz hatta iyi-kötü kavramları olmaz zaten iyilik yapmanında anlamı olmazdı . Yani sınavda yanlış şıklarda olmak zorundaki sıra farkı olsun yoksa hepimiz aynı mertebe de kalırdık.
4-) Kardeşim bu sorun biraz saçma olmamış mı ?
Allah Samed'dir kimseye muhtaç değildir aksine herkes ona muhtaçtır. Kısaca bu soruya " lan tanrı işte " diye de cevap verilebilir.
5-) Kardeşim eşit şartlarda yaratmış olanlar vardır bunlar meleklerdir. Herkesin imtihanı farklı olacağı gibi cennet veya cehennemdeki yeride farklıdır.
6-) Dediğin şeyi hristiyanlar veya müslümanlar yaşadılar diyelim. Allah gaybı bildiği için onların cennet veya cehennem ehli olduklarını da bilir ve ona göre imtihan eder. Ayrıca küçük yaşta ölen kafir bir çocuk için alimler cennetliktir demişlerdir kaynakları ise hadisler bu konuda farklı görüşler var araştırabilirsin. Yani kısaca Allah herşeyi bildiğinden o kişilerin ilerde de ne olacağını bilir ve ona göre mukabele eder. -
-
1.
+1ne güzel diyordun tanrı o kişinin gelecekte ne olduğunu bilir. o zaman benim ne olduğumu biliyor niye yaratıyorki beni çok saçma
-
2.
07-) Peki kardeşim Allah bol bol nimetler veriyor falan e bu durumda da Allah merhamet ve rahmet sahibi olmuyor mu ? Peki islamı yaşayanlara (gerçek islamı) haksızlık olmaz. Ayrıca Allah bunlardan neden zevk alsın biz yaratıldık diye Allah'ın yüceliğine bişey katmadık bişey eksiltmedik de.
-
3.
0Kardeşim diğer soruları bişey demediğine göre anladın farz ediyorum.
Kardeşim sen şimdi cennet veya cehenneme gideceğini bilmiyorsun. Ama Allah biliyor . Allah her anı aynı anda yaşar. Belki Allah katında ben cehennem de yanıyorumdur. Bunu bilemeyiz Allah bizim bilmemiz için bizi sınava tabi tutuyor. -
4.
0Kardeşim diğer soruları bişey demediğine göre anladın farz ediyorum.
Kardeşim sen şimdi cennet veya cehenneme gideceğini bilmiyorsun. Ama Allah biliyor . Allah her anı aynı anda yaşar. Belki Allah katında ben cehennem de yanıyorumdur. Bunu bilemeyiz Allah bizim bilmemiz için bizi sınava tabi tutuyor. -
5.
0babil46 kardeşim ellerine sağlık cevaplarını çok beğendim.
-
-
1.
0Allah razı olsun kardeşim
-
1.
diğerleri 3 -
1.
-
5.
01 mesela hoca senin ort kaç alacağını biliyor direk o notu girse hocam bi denemek isterim dersin kader o yüzden yol değil ne olacağının bildirisi ve bazıları cehenneme gideceğini bildiği halde dünyaya gönderme sebebi var senin kuş kadar aklında onun gibi bi yaratıcıyı kavrayamayacagi için hani birine danışma olayıda açıklanamaz
-
-
1.
0tamamen yanlış bir örnek. şöyle bir detayı kaçırıyorsun hocam. hocamız notumuzu girse itiraz ederiz çünkü onun bilmediği gibi olabiliriz ama allah için bu geçerli değil çünkü allah bizi yarattı mantığa göre yani yarattığı bir varlığa sen şunları şunları yapacaksın demesiyle öğretmenin öğrenciye sen şunları yaparsın demesi kesinlikle aynı değil
-
2.
0Allahın bilmediği gibi olamazsın ne yapacağın biliniyor ama belirlenmiyor sadece belirleniyor ve düşük ihtimal de olsa değişebilir
-
1.
-
4.
0Kardeşim şoyle düşün şimdi senin hayatında 2 secenek var biri ateistlik biri müslümanlık diyelim Allah senin ateist olacagın hayatında geçecekleri de biliyo müslğmanlığı seçecek tarafınıda biliyo paralel evren gibi düşün seçim hakkı bize kalmış iradeni kullan insanlari dier varliklardan ayıran tek şey iradedir.
-
-
1.
0peki güzel kardeşim seçim hakkı benim dedin işte tam da burda tanrı çelişiyor zaten benim kendi iradem ile ne seçeceğimi biliyorsa sınav mantıksız oluyor yok ama benim irademle ne seçeceğimi bilmiyorsa bu sefer de her şeyi bilir sıfatıyla çelişiyor. yani tanrı bilirse ne seçeceğimi zaten sonucunu bildiği sınavı yapmış olduğu için mantıksız bilmiyorsa da her şeyi bilmediği için her şeye gücü yeten bir yaratıcı değil
-
2.
0Anlatamadım galiba bak kardedim senin önünde 2 yol var biri sag bir sol olsun sen sagdan giderden yolun sonunu biliyo. Soldan gidersen onunda sonunu biliyo. Dogru yolu bulman için iradeni kullanmalısın bi duşûn bu sonsuz evren nasıl var oldu? Zaman kavramı nasıl ortaya cıktı? insanlık nasıl meydana geldi
-
1.
-
3.
0Emek var şuku