-
87.
0@115 cern'den yazıyor.. neyse beyler Allah'ın laneti üstünüzde olsun kurtar Allah'ım sözünü size söyletene kadar kan kustursun canınızı yaksın fiziki olarak değil sadece düşünce olarak duygusal olarak en sevdiklerinizle en yakınlarınızla.. bu cümleme kızmayacaksınız biliyorum çünkü siz inanmıyorsunuz.. o yüzden sorun yok.
-
86.
0@105 ki ben güldüm
oğlum, okuyun laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaağğğğğn!!! -
85.
0@104 çocuk gibi ağlamış amk
-
84.
0@100 bilinmez oğlum bilinmez şuan.o da çözülür zamanla
-
83.
0@99 tamam. bütün bilimsel değerleri yıktın.
o-ku-yun... ve tatmin olmayın okuduklarınızdan -
82.
-1@106 ben sorguluyorum ve vardığım tek noktada "o" oluyor. sıkıntı şu ki sen sorguladığında koca bir boşluğa düşüyorsun. düştüğün boşluktada duyularınla hissedebildiğin ilk şeyler materyaller olduğu için materyalistik bir olgu ile karşımıza çıkıyorsun.. ben din ile ilgili soracağın her soruyu sana anlatabilirim çünkü araştırdım okudum ve kabul ettim. sen ise cevap vermekten bile kaçınıyorsun çünkü bir noktada tıkanıyorsun.. senin öğrenin dediğin kitaplarıda insanlar yazmıştır unutma bunu. mahallenin hocası demekte ısrarcısın buradanda yazıların sadece belirli kısımlarını seçip her zaman yaptığınız gibi tek düze bir savunma içerisine giriyorsun.. daha önce yazdığım bölümleri okusaydın Sofya'da yaşadığımı ve koca şehirde sadece bir tane camii olduğunu söylediğimi farkederdin.. kütüphanede kaybolma fikrine katılıyorum sen kaybolmuşsun ama kütüphanede değil.. okumadan öğrenilmez koçum demişsin 19 yıldır okuyorum ben.. muhtemelen yaz tatilinden yararlanıp bu saatte bir yandan sözlükte takılıp bir yandan sivilcelerine çözüm arayan bir arkadaşımızsın koçum gibi cümlelerinden bunu çıkartabiliyorum.. osbesyon konusunuda iyice bir detaylı incele.. çünkü şu yaptığınız kesinlikle obsesyon..
-
81.
0tmam ben gibtirip gidiyorum ama şu soruyu sana sorup öyle gideceğim. diyelimki sen haklısın yada ben haklıyım, tamam inanalım yada inanmayalım asıl soru şu; ya varsa, tamam yoksa hiç sorunda yok istediğin amı gib ama ya varsa ne yannan yiyeceksin. benden bu kadar panpa azını yoğurtlayıp yoğurtlayıp gibem. şimdi otur ağla bin.
-
80.
0guldum pic
-
79.
0@90 oha oha ohha,
sana oha diyorum. okumayan ultimate cahil. olum,harbi lan,git bilim oku biraz.
sorgula lan her taku. bana sorma kendin bul. sizde de bu yok zaten amk benden bekliyosun cevabı.ne desem inanıcan şimdi. olum her taku sorgulayın ama birilerine sorarak öğrenmeyin kitaplardan öğrenin. gidiyosunuz mahallenin hocasına soruyonuz. gerçek cevap elle tutulur materyallerle senin bulduğundur.git ist üni. kütüphanesinde kaybol felan. böyle öğrenilir. okumadan öğrenilmez koçum.
obsedör diyorum yannan obsesif değil. genellemeni gibiim. direk kabul ederek sormuş. obsesif yaani? hey amk -
78.
0ayrıca şunu farkettim.. ben tartışma içerisinde tartıştığım hiç kimseye eksi vermezken benimle tartışanlar beni seki eksilemiş * tamam sözlükte bir karma sistemi vardır beğenirsin eksilersin şukularsın ama bu tartışma içerisinde yapılıyorsa sözlerin yetmediğini gösterir ve çokta çocukçadır..
-
77.
0niye şems bi dahimiydi ?
-
76.
0ulen amcık bırakta olsun senmi yarattın omu yarak kafası.ne gibik bi amsın sen.
-
75.
-1alem değişkendir, durmadan değişiyor. değişen her şey sonradan olmuştur. bu bakımdan madde ezelî olamaz. evet, maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kâinatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi olaylar, varlığın bir başlangıcı olduğunu gösteriyor. sonradan olan her varlığın bir yaratıcısı vardır; sebepsiz sonuç ve sanatkârsız sanat mümkün değildir. sebepler ise zincirleme devam edip sonsuza kadar mantıken gidemez. öyleyse durmadan değişen, ezelî olmayıp sonradan oluşan ve bir ilk sebebe muhtaç olan şu madde dünyasının da bir yaratıcısı olması gerekir o da allah'dır.
-
74.
0Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’ye felsefecilerden bir grup geldi. Suâl sormak istediklerini bildirdiler. Mevlânâ Hazretleri bunları Şems-i Tebrîzî’ye havâle etti. Bunun üzerine onun yanına gittiler. Şems-i Tebrîzî Hazretleri mescidde, talebelere bir kerbinle teyemmüm nasıl yapılacağını gösteriyordu. Gelen felsefeciler üç suâl sormak istediklerini belirttiler, Şems-i Tebrîzî; “Sorun!” buyurdu. içlerinden birini başkan seçtiler. Hepsinin adına o soracaktı.
Sormaya başladı: “Allah var dersiniz, ama görünmez, göster de inanalım.”
Şems-i Tebrîzî Hazretleri; “Öbür sorunu da sor!” buyurdu.
O; “Şeytanın ateşten yaratıldığını söylersiniz, sonra da ateşle ona azâb edilecek dersiniz, hiç ateş ateşe azâb eder mi?” dedi.
Şems-i Tebrîzî; “Peki öbürünü de sor!” buyurdu.
O; “Âhirette herkes hakkını alacak, yaptıklarının cezâsını çekecek diyorsunuz. Bırakın insanları canları ne istiyorsa yapsınlar, karışmayın!” dedi.
Bunun üzerine Şems-i Tebrîzî, elindeki kuru kerpici adamın başına vurdu. Soru sormaya gelen felsefeci, derhâl zamânın kâdısına gidip, dâvâcı oldu.
Ve; “Ben, soru sordum, o başıma kerbin vurdu.” dedi.
Şems-i Tebrîzî; “Ben de sâdece cevap verdim.” buyurdu.
Kâdı bu işin açıklamasını istedi. Şems-i Tebrîzî şöyle anlattı:
“Efendim, bana Allah Teâlâ'yı göster de inanayım, dedi. Şimdi bu felsefeci, başının ağrısını göstersin de görelim.”
O kimse şaşırarak; “Ağrıyor ama gösteremem.” dedi.
Şems-i Tebrîzî; “işte Allah Teâlâ da vardır, fakat görünmez.
"Yine bana, şeytana ateşle nasıl azâb edileceğini sordu. Ben buna toprakla vurdum. Toprak onun başını acıttı. Hâlbuki kendi bedeni de topraktan yaratıldı."
Yine bana; “Bırakın herkesin canı ne isterse onu yapsın. Bundan dolayı bir hak olmaz.” dedi. Benim canım onun başına kerpici vurmak istedi ve vurdum.
"Niçin hakkını arıyor? Aramasa ya! Bu dünyâda küçük bir mesele için hak aranırsa, o sonsuz olan âhiret hayâtında niçin hak aranmasın?” buyurdu. -
73.
0@78 kendin söyledin. insansan eğer anlam koyma güdünden kaynaklanan cümleni farkedersin.her taka anlam koyma olayı zaten.
-
72.
0@75 bilgi hayat görüşü mayat görüşü dinlemez. aklın yolu tektir.yol ayrımları bilgisizlikten gelir.
- 71.
-
70.
0@25 yarıldım anasını gibeyim şuku
-
69.
0peki beyler size göre allah yok. bana evrenin insanlığın yaşamın ve tüm varlıkların varoluşunu nasıl açıklayacaksınız ? madem bir iddaa ile ortadasınız hipotezleriniz nelerdir ?
-
68.
-1lan am tramvası senin dediğin kitaplarla kuranın ne alakası var bi oku önce.şu kibirliliğinden sıyrıl diye söylüyorum kuranda hep şöyle geçer "biz bunu şöyle yaptık biz bunu böyle yaptık biz biz biz" yaradanın ne kadar senin kibirliliğinden ekgib olduğunu gör. hiç bir ayette ben diye bişey bulamazsın hep biz demiştir bu ne demek kafan basarmı bilmiyorum. güzel düşünmeni sevgiyle bakmanı isterim bu yüzden gece yatmadan bi düşün istersen. bide diğer kitapların kurmaca olduğu doğru hepsinin tabanı baba oğul kutsal ruh, bakireden doğan çocuk gibi şeylere dayanır buda eski mısır inanışlarından gelme bir şeydir yani güneş ve üç yıldız.o konuda haklısın.ama diğerlerinde çok yanlış düşünüyorsun.
-
ya rasat sen ne mal adamsın
-
burda olmayan var mı
-
sevgili rasat bu başlığa gel
-
yav ben 2008 de doğdum
-
nasyonel sosyailizim bir tak biliyomuş gibi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 12 02 2025
-
vallahi yağlı saçı özledik
-
sabah incisozluk co yazıp
-
olm surda 10 kisi birbirimizin
-
ypgyi destekleyen bir kürt olduğunu biliyoruz
-
bakircan çok kaşındın
-
gran torino ermeni miymiş
-
ümit özdağ tam şuan ne yapıyor acaba
-
mentalcel neden başlık açmıyor
-
inci sözlük diye biyer varmis
-
bakircan ifşa ortadaki gözlüklü çocuk
-
bunlar yüzünden millet tas tıraşlı
-
inci sözlüğünden biri ile evleneceğim
-
ismailin enayisi emin
-
babanız ağır akpli olsa naparsiniz
-
incisözlükteki inanılmaz mantık hatasi
-
işinde gücünde olan kürtlere laf eden en hafif
-
sözlük hala yavasss
-
beyler yurt dışına turla gidersem eğer
-
inci sözlük detoksu
-
eyyyy inci sözlük sen kimsin yaaaa
-
kıçında yanması olan bir kişi nasıl
-
ınstagrambt teittetter seviyofun
- / 1