1. 126.
    0
    hanım koş sosyal mesaj vermişler
    ···
  2. 127.
    0
    @99 panpa farkında olmadan kurana karşı geldin. islamda şeriatta kadın erkek eşitliği olamaz. tonlarca ayet koyarım buraya da sen anlamıyon o yüzden koymicam.
    ···
  3. 128.
    0
    @88@89 evrim teorisini ilk ortaya atan ibn-i haldun'dur, evrim islamla çelişmez, islama göre adem ile havva'nın sadece ruhu yaratılmıştır, bedenleri ise çamurdan şekillendirilmiş(bu şekillendirmenin ne olduğu açıklanmaz, sonuçta islam bilim kitabı değil, istersen buna evrim de, istersen at de) sonra bedenlerine ruh üflemiştir. bu arada @88 primatların kökeni başka canlılara dayanır, o canlıların kökeni de bir cansıza dayanır.
    ···
  4. 129.
    0
    @104 abiyogenez teorisini de ortaya atan hz ömer midir panpa :D sen islamcılara git sor bakim evrim teorisini araştırmak günah mıymış değil miymiş kadın erkek eşit miymiş değil miymiş
    ···
  5. 130.
    0
    @103 şimdi koyacağın ayetleri görür gibiyim, diyecen ki "mirasta erkeğe 2 pay, kadına 1 pay, bu eşitlik değil" ya da "şahitlikte 1 erkek 2 kadına eşit, islam kadını aşağı görüyor"
    ulan andaval, işin aslını bil önce, ölenin oğluna yüksek pay verilme sebebi, oğlanın ailesine bakmakla yükümlü olmasıdır, o yüzden oğlan yüksek pay alır ki annesine, kardeşine vs artık kim hayattaysa baksın diye. şahitlikte, bak tekrar ediyorum şahitlikte 2 kadın 1 erkeğe eşittir, ama şahitlikte, kuran'da "1 erkek 2 kadın kadar değerlidir" yazmaz, kuran'da kadın erkek eşitliğine karşı birşey yok. erkeğin daha yüksek bir pay alması olayı da şuanki miras sisteminden daha mantıklı, çünkü erkek ailesine de bakar bu sayede
    ···
  6. 131.
    0
    @105 hemen argüman bulamayınca işi mizaha vur, eğer bir tartışma başlattıysan ve tartışmada aşağıda kaldıysan sus, işi komikliğe vurup kendini iyice rezil etme
    edit:abiyogenez cansızdan canlı oluşmasıdır ki bunun islam'da da yeri vardır evet, bedenin çamurdan şekillenmesi mantığına göre, bir de mevlana'nın da sözü vardı, önce maden idim, sonra bitki idim, sonra hayvan idim, şimdi insanım mı ne ona benzer birşey
    ···
  7. 132.
    0
    @99 ümmetçilik aynı dine inananların birlik olmasıdır doğru ama 1914'de araplar arkamızdan bıçakladı bizi biliyorsun bu yüzden aynı şeyin olmayacağının garantisi yok türk milliyetçiliğini bilmiyorsan öğreteyim atamızın da dediği gibi NE MUTLU TÜRKÜM DiYENE'dir.Şeriatta asla kadın erkek eşitliği olamaz 1 erkeğin 4 kadınla ve ya 2 kadınla evlenmesi bile bunu bozar. Kadınların ve erkeklerin çağdaş giyim sorunu ortaya çıkar. Pozitif bilimlerin yanın din eğitimi de verilir şeriatta bu yüzden laiklik de sağlanamaz bu da yanlış.O söylediğin cumhuriyet değil demokrasi kardeşim aynı şey değil. islam pozitif bilimleri destekler ama bütün islam ülkeleri orta çağda yaşar.
    ···
  8. 133.
    0
    @104 kardeş niye bu kadar kesin bi şeyi ayetlerde okuyamaıyoruz madem dediğin kadar basit böyle bi ayet geleydiya. yorum yapa yapa herşeye bağlayabiliriz sonuçta
    ···
  9. 134.
    +1
    ben tanrının islamda anlatıldığı gibi olduğuna inanmıyorum ..erdemli bir tanrı insanları toplumlara ayırıp dinlere bölüp ve farklı kültürle yetişen insanları tek bir din üzerinden sorgulayıp cehenneme atmaz bence
    ···
  10. 135.
    0
    yemin ediyorum ortaokul 2 kompozisyon terk bir yazı olmuş.
    neresinden başlasak da neresini anlatsak
    neyse..
    ···
  11. 136.
    0
    @107 panpa gülerler lan adama. bilden shawndan betersin amk.

    NiSA .34.Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta dırlar. iyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. onları dövün.
    ···
  12. 137.
    0
    @108 arabın muallakliğini islama vurma panpa, hz muhafazid bile demiştir "ben arabım ama arap benden değildir" diye.
    ···
  13. 138.
    0
    @112 1-erkek fiziksel olarak kadından üstündür, bu bilimsel bir gerçek
    2-o ayetteki dövün ifadesi yanlış bir çevirmedir, dövmek kelimesiyle eş anlamlı olan ayrı kalmak kelimesi vardır, doğrusu budur, diyeceksin ki "neye göre?" şuna göre, hz muhafazid hiçbir karısını dövmemiştir ve kadın dövmeyi kötü görmüştür, buna göre
    ···
  14. 139.
    -1
    ibni haldun'un evrimle ilgili çalışması

    ibn haldun tüm krallıkların da tıpkı canlı organizmalar gibi doğum, gelişme,duraklama ve ölüm evreleri olduğunu; doğum ve gelişme gibi evrelerin göçebe yaşam kültür ve ahlakının sonucu olduğunu, zamanla kent yaşdıbına alışan uygarlıklarınsa gerilemeye ve ölmeye başladıklarını(yokolmuş medeniyetleri ve yaşadığı dönemin olaylarını örnek göstererek)ileri sürmüştür.

    :D
    ···
  15. 140.
    -1
    @114 ok
    ···
  16. 141.
    0
    @113 dine bağlıymış gibi görünen onlar ve şeriatla yönetilen de onlar o yüzden arapları örnek veriyorum
    ···
  17. 142.
    0
    @115 ayet çarpıtma bitti şimdi de bilgi çarpıtmaya mı başladın?
    ibni Haldun (öl.1406):

    ibni Haldun, bir anlık (tafra, mutasyon) için de olsa insanların fiilen melek haline gelebileceklerini göstermek, dolayısıyla nübüvvet ve vahiy meselesini izah etmek için evrim (tekamül, insilah) konusunu girer. ibni Haldun, Mukaddime’de Farabi ve ibni Sina’nın nübüvvet teorisini, Cahiz, ibni Miskeveyh ve ihvan-ı Safa’nın evrim/tekamül düşünceleriyle bağdaştırmıştır. Burada ibni Haldun’un asıl amacı canlılardaki evrimi izah etmekten ziyade peygamberin gaybtan aldığı bilgi türüne açıklık getirerek temellendirmektir. Yani konu asıl itibariyle epistemolojidir ancak antropolojik bir temele oturtulmaya çalışılmıştır. ibni Haldun açıkça “Hurma ve üzüm ağacı sedef ve salyangoza, maymun insana, insan meleğe insilah edebilir” demektedir. Buradaki “insilah” kelimesi daha iyiye geçme, tekamül, dönüşüm, reform, değişim vb. anlamlara gelmektedir. Öte yandan ibni Haldun “Peygamberler bu haletten ayrılıp beşeriyetlerine döndüğü zaman ilimlerindeki vuzuh ve sarahat onlardan ayrılmaz” derken bu dönüşümü bir anlık sıçrama (tafra) olarak anlamaktadır. Bu açıdan ibni Haldun’un canlı türlerinin birbirine dönüşerek çoğaldığını mı yoksa aralarındaki yakınlığı anlatmak için mi böyle bir açıklama yaptığı tam anlaşılmıyor. Türler arasındaki yakınlığı ve varlığın kategorik dizilişini anlatmak için değil de, bunun bir çoğalma yasası olduğunu anlatmak istediğini varsayarsak bu takdirde şu anki insanların atasının bir zamanlar maymun, meleklerin de bir zamanlar peygamber olduklarını kabul etmemiz gerekecektir. Yine ibni Haldun da kapalı olan bir diğer hususda meleklerden sonra insılahın nereye varacağıdır. ibni Haldun burada susmaktadır ancak biz mantığı sonucuna zütürecek olursak, meleklerden sonraki aşama Allah’la bütünleşme, yani vahdet-i vucud veya fenafillahtır. Oysa ibni Haldun’un vahdet-i vucuda kesin olarak karşı olduğu biliniyor.
    ···
  18. 143.
    0
    @114 fiziksel olarak değil eşit haklar çerçevesindeki eşitsizlikten bahsediyoruz
    ···
  19. 144.
    0
    @118 islam'da hak olarak bir eşitsizlik vardır belki ama eşitsizlik adaletsizlik değildir, tam tersine islam'daki miras payı en adaletlisidir, aileye bakmakla yükümlü olan bireye daha yüksek bir pay verir
    ···
  20. 145.
    0
    @119 1 erkeğe 4 kadının düşmesinde nasıl bir adalet var acaba
    ···