-
1.
-2yeni gine'nin, polinezya'nnı, endonezya, afrika ve
güney amerika'nın dinsel sanatı, hindistan ve
japon tapmakları kadar müstehcendir. kültürün ilk
aşamalannda, ilkel avcı kabilelerinden bizim uygarlığımızın doğduğu
tarımsal toplumlara kadar, hemen hemen her dinsel tören,
müstehcen dans ve sarkılan, gerçek ya da sembolik cinsel birleşmeyi
ve hattâ fahişeliği kapsamaktadır. dinsel sembolizmin ve
törenlerin şehevîliği, kültürün yüksek düzeylerinde sınırlandırılma
eğilimindeyse de, aynı nitelik, bunlardan hemen önceki aşamalarda
en yaygın biçimiyle yer almıştır. bu dunun, özellikle i̇lerlemiş ve
yüksek uygarlığa ulaşmış milletlerin eski dinlerinde göze çarpmaktadır.
mısır'ın karmaşık mistik teolojisi, cinsel sembolizmle işlenmişti.
babil, küçük asya ve incin sami kolonilerinin dinleri,
törenlerinin müstehcenliği ile ün salmıştı; ralübeleri kutsal fahişeydi
ve fahişelik her kadına yüklenmiş bir zorunluluktu. ilcrcılot.
"mısırlılar ve yunanlılar dışında bütün milletler, tapmaklarında
cinsel ilişkide bulunurlar" der. fakat belirttiği bu istisnaları kendisi
bite çürütmektedir. müstehcenlik ve serbestlik, sonraki dönemlerde
en yüksek noktasına ulaşmışsa da, yunan dini, babil ve suriye
dinlerinin benzeri unsurları kapsamaktaydı: tapmaklara bağlı
genelevler vardı; cinsiyet organları sembolleri, töresel müstehcenlik
ve cinsel birleşmenin toplumca kutlanması, en kutsal törenlerin
baş unsurları olarak son anına kadar devam etmiştir. söz gelişi,
koma'ıun sert ve basit dininde bile, hem de en çok saygı gören
"enlerde, taunların sembolik cinsel organları çeşitli müstehcenlik
vc sembolik cinsel birleşme yer almaktaydı -
2.
0i̇lkel insanlığın temel ihtiyaçları ve istekleri, böylece
dinsel törenlerin ilk hedefleri, bitki, hayvan ya da insan olsun,
kabileyi artırmak ve çoğalmayı sağlamaktır. bu amaçlara varmak
için kullanılan en yaygın tören biçimine "taklitçi tılsım" adı verilir.
av hayvanlarının çoğalmasını isteyen avcılar, o hayranın
dişisi ya da erkeği gibi giyinir ve üreme hareketini taklit eder.
böylece, sioux kabilelerinin ağır dansında, boğa kılığına girmiş
erkekler, boğanın sığıra binmesini temsil ederlerdi ve töreni yöneten
rahibe, törenin sonunda, bu hareketi sağlayan erkeklik organı
sembolünü halka göstererek, "yaratma, hayat ve ölüm gücünü
elinde tuttuğunu" bildirirdi. başka törenlerde cinsel birleşmeler
yapılır; erkekler eşlerini değiştirirlerdi. avrupa'nın avcılıkla geçinen
insanları arasında da buna benzer törenlerin pek yaygın olduğunu
ortaya koyan epey belirtiler vardır. bu tören, magdalen çağı
mağara resimlerinde bütünüyle görülebilmektedir.
ürünlerin yetişmesi de aynı töresel yollarla sağlanmaya
çalışılırdı. beş kıtada da yaygın olan inanca göre, tohum ekiminin
verimli olması için. bunun cinsel birleşme hareketiyle birlikte
yapılması gerekmekteydi. bu cinsel birleşme salvador'un pipdes-
icri ve hindistan'ın lusqukilcri arasında tohumun toprağa girmesiyle
aynı ana rastlatıhrdı. bugün hollanda ve almanya köylüleri
aynı tedbiri almakta ve tarla üzerinde cinsel ilişkide bulunmaktadırlar.
girit tarlalarında bereketli bir ürün almak için aynı tedbiıe
başvuran demeler ile lasioıı'uıı efsanesi, bunun hellen dünyasında
da yerleşmiş bir gelenek olduğunu göstermektedir. tarım festivalleri,
özellikle tohum ekmeye ve harman toplamaya ilişkin olanlar,
dünyanın her yerinde ve her çağda genel cinsel hoşgörünün en
belirgin örneklerini vermektedir.
afrika'da bantlıların tarım festivalleri, "nitelik bakımından,
lîaküs ayinlerini hatırlatır. günlük hayatlarında ağırbaşlı olan
kadın ve erkekler, ayin sırasında kendilerini şehvete bırakırlar.
onları seyrederken utanç duymamak imkânsızdır. fahişelik serbesttir;
ortam nedeniyle zina hoş görülür." hindistan'da hamıaıı
festivali genel çapkınlık için bir işarettir ve buna gerekli gözüyle
bakılır.
erkekler bütün gelenekleri, kadınlar utanmayı bir yana
atarlar; kızlara tam bir serbestlik verilir. -
3.
0bu aşırı özgürlüğün belirli bir töresel amacı vardır veTümünü Göster
bazen kuzey bomeo'nuıı dayak kabilelerinde olduğu gibi, çok
kısa sürelidir. bundan hemen sonra, sosyal düzen eski biçimine
döner. cezayir'in tarım kesimini meydana getiren nüfusu, cinsel
ahlâklılığı zorlamanın tarım hayatının başarısını engelleyeceği
gerekçesiyle, kadınlarının aşırı çıplaklıklarına sınır konulmasını
istemezler. atina'nın lesmophoria'sı yani ekim bayramları, "bereketlilik
tılsımı"mn ilk karakterini -zayıf bir biçimde de olsakorumuştur;
kadınlar, bu bayramlarda ellerinde sembolik erkek
cinsel organları taşırlar ve ayıp sözler söylerlerdi. romalıların
ekim bayramları olan saturnalia'nın yerini, şimdi güney avrupa'nın
karnavalları almıştır. bunlarda bile, son yıllara kadar erkeklik
organı sembolleri taşımak modası vardı. lıvjnium'da tanrı
ulıer. bir araba içinde tarlaların çevresinde dolaştırılır; kocaman
erkeklfk organım kadınlar çiçeklerle süslerlerdi.
eski ibraniler. en ciddi yeminleri, yemin edenin elini
havalarına sürdürerek ettirirlerdi. tanıklık etmek (testify), vasiyet
(testameııtl gibi kelimelerin hepsinin testis (haya) kelimesinden
türediği göz önüne alınırsa, bu düşüncenin ne kadar yaygınlaştığı
anlaşılabilir. böylece cinsel birleşme eylemi, tanrısal varlığın kendini
en açık biçimde belirttiği bir olay olarak görülür. sofu müslümanlar,
kanlan ile cinsel birleşmeden önce, kısa bir dua ederler;
yani böylece bu eylemin kutsal niteliğini kabul etmiş olurlar.
i̇lk törenlerde cinsel faaliyetin etkileri, cinsiyetin toplumun
refahını anırmak, tehlikeyi ve kötü talihi savuşturmak için
kullanılmasına kadar uzanır. bu yüzden, avustralya'nın karaderilileri,
fırtına başgösterince -refahlarım tehdit eden güçleri yatıştırmak
için- genel bir cinsel cümbüşe başlarlar. amerimi kabileleri
-her türlü felâkette, salgın hastalıklarda ya da reisin hastalığı sırasında-
tek çare olarak dinsel törenle lan işe! iğe başvururlar. aynı
şekilde, bir talihsizlik karşısında kalan patagoııyahlar, karılarını,
önlerine ilk çıkan yabancıya teslim olma şartıyla, ormana gönderirler.
eski ytınaıı'da da buna benzer düşüncelere rastlanmaktadır.
magna gaııcia'lı lokrianlar, düşmanları olan komşulannca
tehdit edilince askerî bir bozgunu önlemek için, kanlarım bir ay
• qı kentin genelevlerine yerleştirmişlerdi -
4.
0korentlil'r, ülkeleri
pers istilâsı tehdidi altındayken, gösterdikleri yurtseverlik nedeniyle,
fahişeler için bir anıt dikmişlerdi. firavunlar çağından kaldığına
hiç kuşku olmayan bir gelenek, bugün aşağı mısır'ın en saygıdeğer
aileleri arasında pek geçerlidir. bu ailelerin kadınları, tanrılarından
bir şeyi özellikle istediklerinde, ahmed-el- bedevi'nin mulid'ine
(ülkenin en popüler dinsel bayramlarından biri) katılmaya
ve orada karşılarına ilk çıkacak erkeğe kendilerini vermeye ant
i̇çerler.
toplum yararı için kadınlara yüklenen töresel görevler,
bazı halklarda bütün kadınları kapsar, bazı halk grupları da, özel
olarak seçilmiş, tanrının kanları savılan kadın rahibeleri ve
lıierodülleri (eski yuııan'da tanrıya adanmış tapmak esirleri)
görevlendirirler. bu kadınlar, görevlerini ya tapmaklarda fahişelik
yaparak ya da tanrının kutsanmış rahipleriyle kutsal birleşmede
bulunarak yerine getirirler.
yaratıcı ve üretici kutsal gücün tabiatla insanlık arasında
desteklenip yayılması için. sadece "cinsel birleşme yöntemi" kullanılmaz;
şehevi heyecan veren her şeyin bu gücü tahrik edeceği
düşünülür. böylece her çeşit müstehcen söz ve faaliyetin dinsel
tılsım amaçlarına yararlı olduğu kabul edilir. bengalli kochslara
göre, "tanrı, karşısında çıplak kadınların «aksettiğini görmekten,
müstehcen şarkılar duymaktan hoşlanır ve karşılığında iyi bir ürün
ve bereketli yağmurlar gönderir". bütün bu tılsımlı uygulamalarda
başarıya ulaşmak için. çıplaklığın yardımcı olacağı yolunda evrensel
bir kanı uyanmıştır. bu çıplaklık, pagan ayinlerinin bir kalıntısı
olan büyücülüğün bir şartıdır. bugün avrupa'nın kapalı
topluluklarında hâlâ rastlanan yağmur yağdırma törenlerinde, bu,
açıkça göze çarpmaktadır -
5.
0çok tanrılı dinlerdeki bu cinsel ayinlerin başlıca
i̇ki amacı vardı. bu amaçların birincisi, tanrıları menir
nun etmek; ikincisiyse, onların vereceği zararlardan
kaçınmaktır. i̇kinci amaca yönelik ayinler kaçınma ve
yas tutma ayinleridir. bu ayinlerin karakteristiği cinsel
perhizdir. cinsel perhizin yamsıra, kendi kendini aşağılama,
kendi vücuduna zarar verme, oruç, temizlikten
kaçınma gibi işlemler de uygulanmaktaydı. i̇şte tek
tanrılı dinler, ilkel ayinlerin sadece bu tarafını
benimsemişlerdir. tevrat'ta şöyle denilmektedir:
.ve başka birinin kana ile zina eden, komşusunun
karısı ile zina eden adam, hem o, hem kadın mutlaka öldürülecektir.
ve babasının karısı ile yalan, babasının çıplaklığını açmıştır;
ikisi de mutlaka öldürüleceklerdir; kanlan kendi üzerlerinde olacaktır.
ve bir adam gelirliyle yatarsa, mutlaka ikisi de öldürüleceklerdir,
rezalet ettiler; kanlan kendi üzerlerinde olacaktır. ve bir
adam, kadınla yatar gibi erkekle yatarsa, ikisi menfur sev yapmışlardır;
mutlaka öldürüleceklerdir; kanlan kendi üzerlerinde olacaktır.
ve bir adam bir kadınla beraber anasını alırsa, alçaklıktır; aranızda
alçaklık olmasın diye kendi-si ve kadınlar ateşle yakılacaktır.
ve bir hayvanla yatan adam mutlaka öldürülecektir; hayvanı da
öldüreceksiniz. ve bir kadın bir hayvana yaklaşmak üzere onun
yanma giderse, kadım ve hayvanı öldüreceksin; mutlaka öldürülecekler;
ve kanlan kendi üzerinde olacaktır.
i̇ncil (matta) ise, daha ileri giderek, zihnen de zina
işlenebileceğini yazmaktadır:
"... zina etmeyeceksin" denildiğini işittiniz. fakat ben
size derim: bir kadına şehvetle bakan her adam zaten yüreğinde
onunla zina etmiştir. ve eğer sağ gözün sürçmene sebep oluyorsa,
onu çıkar ve kendinden at; çünkü senin için azandan birinin yok
olması, bütün bedeninin cehenneme atılmasından iyidir. ve eğer
sağ elin sürçmene sebep oluyorsa, onu kes, ve kendinden at, çünkü
senin için azandan birinin yok olması, bütün bedeninin cehenneme
gitmesinden iyidir. ve: "kim karısını boşarsa, ona boş kâğıdını
versin" denilmiştir. fakat ben size derim ki, zinadan başka bir
sebeple karısını boşayan adam onu zaniye eder; ve kim boşanmış
kadınla evlenirse, zina eder.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 30 01 2025
-
zalinazort anayin kafasına rakı şişesi
-
sırtlancanlar toplandı
-
ccrammsteinccc bıçaklarımı biledim geldim
-
mobil uygulama gelsin artık geri
-
tyler dursunn bacınıı
-
rammstein çıkış yapsana
-
google inci sozluk yazınca niye girmiyor
-
ataturk yuceltme basligi
-
mentalcel bu eskidi yenisini at
-
zalinazort kayrayı aşağılayıp ortama dahil olma
-
kayranın 4 duvar arasında sinir krizi geçirip
-
bu karadenizliler ne bicim millet la
-
melek göz ün tam olarak vasfı ne
-
axento nabıyon lan
-
hayar arrtıgı çok konusma
-
adam alt tarafi rap yapti nerede
-
en az 41 numara
-
şuku ver hemen
-
ozgur ozelin kirmizi karti
-
beyler 72 saat istirahatliyim
-
zalinazurt yazılımcıymış
-
troll bilimine gülen çocuklardık
-
google lens geldi harun abi devri kapandı
-
türkiyede ekonominin iyi olduğu gerçeği
-
eski sevgilimle masaj salonunda tanıştım
-
burda tek hesabı 2 kişi kullansak sorun olurmu aga
-
beyler masaj salonlarını bırakamıyorum
-
arkadan zorla osurtuldum
-
kelek goz sentenza kalpten gideceksin
- / 2