-
1.
+4 -1Hayatın amacına ve insan mutluluğuna göre bir çok felsefi yorum ve doktrin bulunmakta. Aşağıda birkaçını belirttim. Size göre hangisi daha uygun?Tümünü Göster
+Kinizm: Sokratın öğrencisi olan Anisthetes’in liderliğini üstlendiği Kinik öğretiye göre, insanın nihai amacı, “basit bir yaşam” sürdürebilmektir. Bu basit yaşamda, kişi toplumdaki bireylerin çoğunu güdüleyen zenginlik, ün, güç ve cinsellik gibi arzuları bir kenara bırakıp, kendi kendine yetebildiği şatafatsız bir hayat sürdürmeye çalışır. Bu öğretinin, bir çok Doğu öğretisindeki “sade yaşam” ile benzerliği dikkatinizi çekmiştir.
+Hedonizm: Belki de çoğu kişinin en aşina olduğu öğretilerden biri olan Hedonizm’e göre, insan hayatının amacı zevki olabildiğince yüksek tutup, acıyı azaltmaktadır. Yine Sokrat’ın öğrencilerinden biri olan Aristippus’un önderliğini ettiği bu düşünce ekolüne göre, her insanın keyfi, acısının üstünde olması gerektiğini savunur. Hedonizm’e göre hayatın anldıbını: “Hemen, şimdi, zevk.”olarak açıklayabiliriz.
+Epikürizm: Çoğu zaman Hedonizm’le karıştırılan bu öğretinin de amacı, Hedonizm gibi zevkin ve keyfin maksimuma çıkarılmasıdır. Ancak, Epikürizm’in keyfi en yükseğe çıkarmak için izlediği yol, Hedonizm’den oldukça farklıdır. Epikürizm’de kişinin keyfini maksimize etmesi, ve ataraxia diye adlandırılan seviyeye çıkması için kişinin alçakgönüllü bir hayat yaşaması, hayatın nasıl işlediğini anlaması ve arzularını kısıtlaması beklenir.
+Stoacılık: Stoacılığa göre insan mutsuzluğa düşer çünkü hayata dair yanlış çıkarımlar yapmıştır. Dolayısıyla, insan doğanın işleyiş mantığını iyi tanımalı ve ona göre hareket etmelidir. Stoacılıkta bir insanın söylediklerinden ziyade, yaptıkları/davranışları önemlidir. Stoacılığa göre hayatın anldıbını: “Mantığı kavra, canın yanmasın.” diye özetleyebiliriz.
+Kantianizm: Kantian anlayış, Alman filozof Immanuel Kant‘ın zihin ve etik üzerine kurguladığı düşüncelerinden kök salmıştır. Kantian anlayışa göre kainatı bir arada tutan ilkeler vardır. Bu ilkelerin geçerlilikleri uygulanılabilirliklerine göre değişir. Örneğin, “Seni sinir eden herkesi öldür.” gibi bir ilkeyi evrensel bir biçimde geçerli kılmak imkansızdır, çünkü bu ilke uygulandığında dünyada kimsenin kalmaması ihtimali vardır. Dolayısıyla, Kant’ın anlayışı toplumu bir arada tutan ve optimal düzeyde geçinmeyi sağlayan bir ahlaki anlayışa bağlıdır: “Sana nasıl davranılmasını istiyorsan, başkalarına öyle davran.”
+Nihilizm: Nihilizm, hayatın içten içe bir anlamı olmadığına dair felsefik bir doktrindir. Yani “Hayatın anlamı nedir?” diye soran birinin, bir nihilistin vereceği cevap: “Hayatın anlamı yoktur. Dolayısıyla her şey serbesttir.” olur. Varoluşsal nihilizme göre, hayatın diğer filozofların ortaya koyduğu gibi tartışmasız ve ortaklaşa kabul edilebilecek bir anlamı yoktur, dolayısıyla kişinin bu hayatta her şeyi yapmak için izni vardır. Özellikle de, Nietzsche’nin “Tanrı öldü.” (“God is dead.”) aforizmasından sonra, günümüz yaşantısına en çok şekil veren felsefik doktrinlerden biri nihilizmdir.
Ben stoacı bir nihilistim. Ya siz ?
-
2.
+3 -1müslümcüyüm
-
-
1.
+1Bende şuku
-
-
1.
+4
kardesim tam yerine geldin, burasi boyle komple stoyaci zaten
-
2.
+1Ahahaha stoyacı djdjsjsjs
-
1.
-
2.
+1Üsttekine çugu alttakine şuku
-
-
1.
+12 altındakinin 3 üstündekinin 1 altındakine şuku.
-
2.
+1Dur lan kendimi hesap etmedim :D
-
1.
-
1.
-
3.
+1nihilizm iyidir ama bilmiyorum insanlar beni bazen sinirlendiriyor ve kantianizimin önerdiği nasıl davranılmak istiyorsan öyle davran biraz saçma geliyor çünkü çoğu zaman iyi niyetimin karşılığını alamadım
-
4.
+1Galiba Kantianizm panpa.
Sağol bu tür bilgilendirici başliklar açtiğin için
araştiricam kantianizmi emanuel kanti -
-
1.
0Teşekkürler panpa. Immanuel Kant ın felsefesi üzerine pek düşünmüyorum. Çünkü ahlakın ve dinin rasyonelliğini savunuyor nietzsche de pek sevmez kendisini. Ancak evrensel ahlak yasasının mümkün olabileceğini düşünüyor ve ben de buna katılıyorum.
-
2.
0Sence ahlak ve din rasyonel değil mi
-
1.
-
5.
-1ÖZET GEÇ PiÇ
PARALEL EVREN CCC -
6.
0Upupypupup
-
7.
0müslümizm en iyisi Ccc Müslüm Baba ccC
-
8.
0moruq ben stoyacıyım
-
9.
0Kafamın içi diyalektik işliyor insanlarla konuşmam zor bunun için
Şeptisizm ve pragmatizm beni daha doğru ifade eder.
Bu arada yazıyı sen yazdıysan güzel yazmışsın. -
10.
0bir görüşe bağlı kalmamak gerekir diye düşünüyorum hepimiz biraz hedonist biraz nihilist ya da başka bir şeyiz, değişiyor bu bakış açısına göre ama ben insanların çoğunun hedonist olduğunu düşünüyorum sonuçta zevk almak için yaşamıyor muyuz ? hayattan niye işe gidiyoruz para kazanmak için niye para kazanmak istiyoruz hayattan zevk almak için veya dindarlar neden namaz kılıyor işin sonunda bir ödül olmasa kılarlar mı ? sadece allah sevgisinden dolayı ibadet eden insanlar da var tabi ama genel olarak bütün insanlar hedonizme yatkındır ben daha çok varoluşçuluğa da yakın gibiyim.
-
11.
0senin yazdıklarının arasında yok benimkisi ama yazayım, dilayetik materyalizmi gibi ama tek farkı her şeyin içinde çelişki bulundurmayan, sadece hiç bir işi aynı şekilde yapamayacağına inanan türden (misal bi bardaktan su içtiniz, aynı sudan, aynı şekilde su içemezsiniz).
-
12.
0egiztansiyalizm biraz daha bana takın kalıyor ama Sören Kierkekardın yorumladığı şekilde tanrıya inaniyorum
-
13.
0Okumadan felsefe yaptım sayılıyor mu panpa
-
-
1.
-1Sayılmaz panpa. Yavaş yavaş oku acelemiz yok (:
-
-
1.
0Ulan dalayarak okumadan felsefe yapsam olur mu dedim okumak için senden izin istemedim sayılamıyorsa gibtir olup giderim okumuyorum amk okumuyorum
-
1.
-
1.
-
14.
0Kantianizm diğerlerinden daha iyi
-
-
1.
0insanları sevmiyorum. iyi de olsalar kötü de umrum değil. Mutlu olmak istiyorsan sana da öneririm nihilizmi . istediğini yap ve hesap verme .
-
2.
0Etik değil.
ben nihilist birisi olarak evinizi basıp ananı bacını gözünün önünde gibsem sonra kafalarına sıkıp öldürsem ve seni de hayatta bıraksam
hoş olur mu panpişkom? -
3.
0Şu salak önermeyi önüme sürüp durmayın.
diğerleri 1 -
1.
-
15.
0Upupupu kültür mantarı olalım
-
16.
0Ya kanka var oluşçuluk egzistansiyalizm nerde cugu .
SARTRE BABA -
-
1.
0Dostum bu hayatın anldıbına yönelik doktrinler. Varoluşçuluk vb. özneye yönelik felsefi akımlardandır.
-
2.
0Dostum mesela hiççilik ile varoluşçuluğun bir ilişkisi yok mu mesela sartre vs. hiççiliğin belli bir yerde tıkandığını mesela niçenin ölüm tarihi 1900 sartre üstüne çok koyarak daha anlamlı bir hale getirmiştir hiçliğin olamayacağını savunmuştur mesela şöyle düşünebiliriz nasıl hegelin materyalizminin üstüne karl marxin diyalektik materyalizmi ekgib olan yerleri kapatıp daha üstüne koyarak oluşturdu mesela marx hegelden sonra yaşadığı için üstüne koyabilmiş diye düşünüyorum tabiki onlar aynı şeyler materyalizm adı altında fakat hiççilikle varoluşluğun da bir ilgisi var diye düşünüyorum şahsen
-
3.
0sonuçta ontolojinin alanında hem hiççilik var hem varoluşçuluk yanlışım var ise düzelt.
-
4.
0Örneğin hayatın anlamı diyor isek mesela varoluşçuluk da tanrının var olamayacağını yani kader kavrdıbının olamadığını her şeyin kararını düzenini bizim belirlediğimizi söyler yani tikel bir kavram gibi gözüküyor ama aslında tümel bir kavram çünkü genel olarak söylüyor bunu yani hayatımız ile ilgili anlamlar burada da mevcut öyle değil mi
-
5.
0yarim yamalak aladim amk
Allahtan biraz nebuch izliyoz da ontoloji felan biliyoz xd
diğerleri 3 -
1.
-
17.
0inci sözlük bilginin peşinden ..
-
18.
0insanlar Epikürizm deki gibi mütevazı görünürlar ama içten içe hedonisttirler
bu arada ben de stoya cıyım
başlık yok! burası bom boş!