1. 1.
    +2 -3
    http://imgim.com/ormmuw.jpg

    beyler bilindiği üzre günde 5 vakit namaz kılmak insanoğlu için farzdır. bu beş vakit: sabah, öğle, ikindi, akşam yatsı. şimdi kutuplara gidelim, 6 ay gündüz 6 ay akşam. ne oldu diğer üç vagıda? zabahınan zabah namazı, agşdıbınan akşam namazı desek koskoca bir yılda 2 kez mi namaz kılıncak? bu işin içinden çıkamadım beyler.

    oruç konusuna hiç girmiyorum bile ama kepsini koydum.
    http://img76.imageshack.us/i/5kutuplar22cz.jpg/
    ···
  1. 2.
    0
    eskimolar ne zamandan beri müslüman lan?
    ···
  2. 3.
    0
    up up up, tespit yaptım.

    @2 mal sadece eskimolar mı var kutuplarda? aç da dünya haritasına bak.
    ···
  3. 4.
    0
    kaza namazları anasını gibecek onların haberleri yok.
    ···
  4. 5.
    0
    @1 amk ciddi yazmışsın sen asdafad bastım eksini
    ···
  5. 6.
    0
    lan pekekentler, oruç konusu işin ekistırası. namaza diycek bişey bulamadınız değ mi?
    ···
  6. 7.
    0
    @5 amk salağı sabah ezanı güneş doğarken okunur v e ondan sonra yenm ez akşam ezanına kadar. ezan vakitleri de güneşin hareketlerine göre belirlenir. bu yüzden kars daha önce iftar açıyo istanbula göre. kutuplardada da 6 ay gündüz 6 ay gece var anladın mı gibik...

    not: bence bu bin gine anlamadı
    ···
  7. 8.
    0
    alın binler üşünmedim googleda arattım karşıma ccc fetonun ccc cevabı çıktı sizin için ctrl+v yapıyorum istek olursa altına fetonun capsinide koyarım

    Kutuplarda Altı Ay Gece, Altı Ay da Gündüz Oluryor Burada Nasıl Namaz Kılınacak?

    Kutuplarda Altı Ay Gece, Altı Ay da Gündüz Oluryor. Burada Nasıl Namaz Kılınacak?

    Beş Vakit Namaz Farzdır Kutuplarda ise, Bazen Altı Ay Gece, Altı Ay da Gündüz Olur Burada Nasıl Namaz Kılınacak?

    Bu soruyu soranların samimî olup olmadığını bilmiyoruz Zira, şimdiye kadar bu soru hep islâmiyet’in âlemşümûl bir din olduğunu inkâr eden mülhitler tarafından soruldu Ve demek istendi ki: Siz islâmiyet’i âlemşümûl kabul ediyorsunuz ama, altı ay gece ve altı ay gündüz olan bazı yerlerde namazıyla, orucuyla bunu yaşamak acaba mümkün olacak mıdır?

    Hemen arz edeyim ki, dünyada hiçbir sistem hatta, bu sistem sadece iktisâdî bir sistem dahi olsa, kat’iyen, islâm’ın ulaştığı âlemşümûl hüviyete ulaşamaz işte günümüzdeki bin-arıza sistemler ki, insan bunlara sistem demeye sıkılır Hatta bunların içinde, daha sistemin nazariyecisi hayatta iken, birkaç defa revizyona tâbi tutulanları da var Meselâ, Marks’ın iktisâdî sistemi, Engels’le beraber birkaç defa gözden geçirilip düzeltilmiş olmasına rağmen, birbirini takip eden enternasyonellerde, yer yer yine tâdilâta girilmiş, rötuşlar yapılmış ve her defasında ayrı bir kılığa sokulmuştur

    Bu husus, günümüzdeki her iktisadî sistemde böyle olduğu gibi, bütün zamanlarda ve çeşit çeşit sistemlerde de, sık sık göze çarpan tabiî kusur ve beşerîliğe ait bir arızadır

    Şunu da hemen ilâve edeyim ki, ben böyle mukayese ile işi örtbas edip hafife almak niyetinde değilim Ne var ki, bazılarının meslek ve meşrebi diyalektik olduğundan bizim için de muvakkat bir tenezzül ve çocuk edâsına girmeye sebep oluyor

    Sâniyen, acaba dünya nüfusunun kaçta kaçı bu türlü yerlerde yaşıyor ki, onların biraz da hususiyet arz eden durumlarıyla, öyle âlemşümûl bir din tenkide tâbi tutuluyor Evet, o buzullar ve karanlıklar diyarında yaşayanlar, insanlığın kaçta kaçıdır? Belki de milyonda biri bile değil Öyle ise, küre-i arzın her tarafını ve bütün beşeri bir tarafa bırakarak, üç-beş gayr-i medeni ve zavallı kimselerin durumlarını mevzû kanunlara menat gibi gösterip tereddüt imâl etmeye çalışmak, nasıl samimiyetle ve ilmîlikle telif edilecek ki!

    Sâlisen, acaba kutuplarda Müslüman var mıdır ki, Müslümanların namaz meselesi dert ediliyor da, kutuplarda yaşayan insanların namaz kılacakları soruluyor Eğer bir gün insanlık kutuplarda yerleştikten sonra, bazı kimseler ibâdet ü taatı sormaya gelirlerse o zaman böyle bir soru irat etmenin de mânâsı olur Yoksa şimdilik öyle bir soruyu sırf mâsum gönüllere şüphe atmak için uydurulmuş kabul edeceğiz Materyalistlerle konuşurken, gönül istemediği hâlde dil, diyalektik yapıyor, affola!

    Şimdi de islâm’ın bu hususta bir şey deyip demediğini kısaca arz edelim Şurası muhakkak ki, hiçbir noktada açıklık bırakmayan islâm bu mevzûu da ihmal etmemiştir Evet bu husus bir hâdise münasebetiyle, tâ ilk asırda vuzûha kavuşturulmuştur imam Buhârî’nin Sahih’i ile, Ahmed b Hanbel’in Müsned’inde, Efendimiz’le Ashâbı arasında şöyle bir müzâkerenin cereyan ettiğini görüyoruz Peygamberimiz: “Dinden dönüldüğü zaman, Deccal çıkar” başka bir rivayette: “O, şarktan zuhûr eder ve kırk günde, yeri bir baştan bir başa dolaşır O’nun bir günü sizin bir seneniz Ve bir günü de vardır ki, bir ayınız; diğer bir günü bir haftanız; sâir günleri ise sizin günleriniz gibidir” buyurur Sahabi sorar: “Miktarı bir sene olan o günde, bir günlük namaz yeter mi?” O cevap verir: “Hayır, takdir ve hesap edersiniz” (1) Yani, bütün bir gece ve gündüz olan ayları ve haftaları yirmi dört saatlik günlere böler, ibadetinizi ona göre yaparsınız

    Mesele fukahanın eline geçince, herhangi bir yanlış anlamaya meydan vermeyecek şekilde, Şafiî’nin “El-Umm” kitabından, mezhebindeki “Minhaç”a kadar ve Hanefîlerin, kadîm kitaplarından “Tahtâvî” hâşiyesine kadar, üzerinde durulmuş ve işlene işlene herkesin bileceği bir mesele haline getirilmiştir

    Bu mevzû, vakitlerin namaza sebep olması bahsinde ele alınır ve izah edilir Biz bu mevzûda sadece meselemizle alâkalı kısma temas edeceğiz

    Vakitler, namazların sebepleridir Vakit bulamayınca, namaz da farz olmaz Meselâ, bir yerde yatsının vakti tahakkuk etmiyorsa, yatsı namazı da farz olmaz Ama bu, günün bir vaktinin bulunmadığı yerler içindir; yoksa Deccal hadîsinde anlatıldığı gibi, senenin büyük bir kısmı gece veya gündüz olduğu yerlerde, o uzun gün veya geceyi, günlerimiz ve gecelerimiz ölçüsüne göre bölüp, hesap ve takdir etmekle vazifelerimizi yerine getiririz Yani o mıntıkaya en yakın yerin imsakiyesini kullanarak, mevcut gece ve gündüzü, belli bölümlere ayırıp, geceleri, gecede yapılan ibadeti, gündüzleri de, gündüz yapılan ibadeti eda ederiz Tıpkı yeme, içme, yatma ve kalkmada, tabiî ve fıtrî olarak bu parçalama işini yaptığımız gibi

    Evet aylarca güneşin batmadığı ve doğmadığı yerlerde, fıtrat kanunlarına karşı nasıl iki büklüm isek, oruç, namaz ve hac gibi ibadetlerde de, yaşadığımız hayata hemâhenk olarak, aynı âhengi muhafaza etme mecburiyetindeyiz

    Hâsılı, diyebiliriz ki, islâm, bu hususu da kat’iyen ihmal etmemiş, kutuplara en yakın yerlerden, beş vaktin tahakkuk ettiği bir daireye ait evkât cetvelinin kullanılması prensibini getirmiştir

    Burada diğer bir meselenin de ele alınması uygun olacaktır O da vaktin bulunmadığı yerde namazın da tahakkuk etmeyeceği hususudur Evet, gerçi vakitler namazlara sebep gösterilmiş ise de, namazın hakiki sebebi Allah’ın emridir Binâenaleyh, vaktin tahakkuk etmediği yerlerde dahi başka bir vakit içinde o namazın kaza edilmesi ihtiyata muvafıktır

    işin doğrusunu O bilir

    ---

    Âlemşümûl: Evrensel
    Hemâhenk: Uygun, münasip, denk
    irad etmek: Ortaya getirmek, söylemek
    Vuzûh: Açık olma, belirginlik

    ---

    [1] Müslim, Fiten, 110, nr 2937; Müsned 4,181

    Fethullah Gülen

    edit: özet geç bin demeyein bende okumadım özetini bilmiyorum
    Tümünü Göster
    ···
  8. 9.
    0
    @9 iftar açmak ne lan cahil bin, oruç açmak ya da iftar yapmak olmasın o?

    namaz konusuna gelin olm, adam haklı.
    ···
  9. 10.
    0
    @9 kusura bakma ama kimse anamadı
    ···
  10. 11.
    0
    araştırma yapaydın. kuran-ı kerimde bir ayette "eğer bulunduğun yerde hiç güneş doğmuyor yada batmıyorsa sana farz değildir." gibisinden bir açıklama var diye biliyorum.
    ···
  11. 12.
    0
    @10 u özet geçin. okumamamaktan değil, ben okudum da bi tak anayamadım
    ···
  12. 13.
    0
    @10 sağol qanqy ama bu feto eskimo kardeşlerimize medeniyetsiz ve zavallı demiş.

    üç-beş gayr-i medeni ve zavallı kimselerin durumlarını mevzû kanunlara menat gibi gösterip tereddüt imâl etmeye çalışmak, nasıl samimiyetle ve ilmîlikle telif edilecek ki!
    ···
  13. 14.
    0
    @14, lan zütten yemiş. güneş doğmayan ya da batmayan yer mi var? o da ne demek?
    ···
  14. 15.
    0
    @1vakit ile saat kavrdıbını birbirinden ayıramayan ezik
    ···
  15. 16.
    0
    @17 adamın açtığı konu nedir ? 6 ay gece 6 ay gündüz olan kutuplar ?
    ···
  16. 17.
    0
    @10 ananı skeym ananı
    ···
  17. 18.
    0
    @17 güneş doğmayan yer demek, güneşin olmadığı yer demek değil midir evlat?
    ···
  18. 19.
    0
    gecemizde var gündüzümüzde kutuptada yaşamıyoruz hem inanıp hem neden düzgün ibadet etmiyoruz seviye yükselteceksek bunu konuşalım aq
    ···
  19. 20.
    0
    @18 lan züt sorarım sana, hava aydınlıkken yatsı namazı kılmak nasıl bir histir? pekekent!
    ···