-
26.
0cezayir
-
27.
0rezerve aldım takip edicem bide ö.m ile ekişdeki başlıgı atsana
-
28.
0biriniz silin amk ya açıklamada buluncam
-
29.
0hemen hemen çoğuna katılıyorum ama:
geldiği zamana göre devrimsel değişiklik getirecek ahlaki ve sosyolojik değişiklikler içermemesi
bunu tarihi bilgi yoksunluğuna bağlıyorum panpa, bugün hemen hemen her gün karşılaştığımız bi çok durumun mayası bile o dönemden kalmadır, ahlaki sosyolojik değişikliği bırak, siyasi, askeri, iktisadi biçok alanda devrimsel değişiklik yaşamıştır toplum -
30.
0adı üstünde işte ne düşünüyorsunuz. kur'an yani bildiğin kuran, biri kurmuş kurgulamış işte.
-
31.
-1milyarlarca insanın inandığı 14 asırlık kutsalı 10 yaşındaki bi veletin bile düşünebilceği cümlelerle yıkmaya çalışmıssın resmen amk ekşici olduğun çok açık dıbına kodumun cahili ya
-
32.
0@29 kaale alıp yazmışsın işte mal (:
-
33.
0"bu pekekentler (kafası çalışan şüpheciler -skeptikler) inanmasın, ben de onları cehenneme atayım. her lafa inanan tipler de cennete gidiversin." diye düşünüyor."
bu kısmı sevdim bin aferim. -
34.
0hmmmmmspt :/
-
35.
0@1
1.peki ahbap şöyle sorayım ben de:
ilahi bi gücün nasıl bir kitap yazacağını sen nereden biliyorsun. diyelim otuz yaşındasın. dünyaya ait bilgin bu kadar. ama sözüne ettiğin ilahi güç sonsuz bir bilgiye sahip. yani sen bu minik birikiminle mi ona ayar veriyorsun
ilahi bir güç bu günün genel geçer yargılarıyla mı 'kitap yazmalı.'
2. peygamber, elçi demek. yani tanrının buyruklarını kendi cinslerine taşıyan bir memur. dolayısıyla tanrı için önemli biri. hatta ona sevgilim diye hitap ediyorsa bu tanrı için sıradan bi hayat değildir demektir.
o yüzden onun kiminle evlenip kiminle evlenmeyeceği önem sırasında başta geliyor.
3. neresinde ak, neresinde kara deniliyor, bunlar boş atışlar.
4. gereksiz tekrar, bu senin yargın. gereksiz olması tamamen senin yargın.
bi de önemli bi konu: öğrenmede tekrar hayat kurtarır. insan sırf bazı tekrarlar sayesinde öğrenir.
5. evlat edinmenin yasaklanması hakkında bi bilgim yok. geçiyorum.
6. 'ayet' den ne anlıyorsun. sadece kur'andaki cümleleri mi. öyleyse fena halde sığ bakıyorsun mevzuya.
sen bile bi ayetsin aslında. varolan her şey birer ayet. yıldızlardan karıncalara.
7. kuran çok yoğun bir imajinasyon diliyle konuşur. bu konuda hermönetik bilmek gerekiyor. kur'an yorumdur. insanlar bilgileri, ufukları ve çağlarına uygun biçimde her an bu ayetleri, yani varoluşumuzu yeniden ve yeniden yorumlamalıdır.
mesela büyük sufi mevlana celalettin rumi'nin şaheseri 'mesnevi' tamamnen güncellenmiş bir kur'an yorumudur.
devam edecem... -
36.
-3@32yi okuyun ki saçmaadığının farkına varın
-
37.
0okumadım gibsen okumam
-
38.
+1 -1@1 e sorsan okumamıştır bile baştan sona ama yazmak kolay tabii. amk şizofreni
-
39.
+1 -2@1 ancak senin gibi sığ bakarak kurandaki bu kadar mucize görmezden gelinebilirdi. ulan 1000 yıl sonrasına mesaj içeriyo lan o kitap gönderildiği kavim çoğunu anlamamış kitabın nelerden bahsettiğini çözememişler 1000 yıl öncesinden bugüne mesajlar var senin ergen beyninle 3 cümlesini okuyup teşhis yapmanı gibliyomuyuz sanıyosun önce adam gibi oku sonra çürütmeye çalış.
onlara binmeniz ve süs için atları katırları ve merkebleri yarattı ve daha sizlerin bilmediğiniz neleri yaratmaktadır nahl suresi 8
sence o dönemdeki insanların bilmediği ulaşım araçları neler olabilir?
ondördüne girdiği zaman ay a siz gerçekten tabakadan tabakaya bineceksiniz şu halde onlara ne oluyor ki iman etmiyorlar i̇nşikak suresi 18 20
sence 1400 sene önce aya inmek tasviri insanlara ne ifade ediyodu. tabiki bir hiç. fakat bugün aya gezi seferleri düzenlenicek neredeyse.
sizin için yerde olanların tümünü yaratan o dur sonra göğe istiva edip de onları yedi gök olarak düzenleyen o dur ve o herşeyi bilendir bakara suresi 29
atmosferin 7 katmandan oluştuğunu biz biliyoruz.ama 1400 yıl önce atmosfer nedir bilmeyen bir adam bunu nasıl uydurdu sence amk malı
sonra duman halinde olan göğe yöneldi böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı ve her bir göğe emrini vahyetti fussilet suresi 11 12
atmosfer 7 katmandan oluşur ve her katmanına kendine has bir görevi vardır. şimdi bu görevleri açıklamaya gerek yok gir araştır ancak bu bilgilere insanoğlu 80 lerden sonra ulaştı.1400 sene önce bir garip bedevi bunları nasıl bildide kafasından uydurdu.be ırzını gibtiğimin bini biz sana niye ateistsin diyomuyuz ne tak yersen ye ama sen niye gelir bize niye müslümansınız sorgulamasını yaparsın gibtir kaybol liseli ergen
eksilemiş bi oç vericek cevap olmayınca kuduruyo bu ateist ılıklar -
40.
0volüme 2
ebu lehep'e lanet yağdırılması meselesine gelince. bu cümleye rumi'den bi alıntı yaparak cevap veriyorum.
'senin kur'anın kabuğuna bakman, iblis'in adem'in çamuruna bakması gibidir. ondaki özü bilmiyorsun.'
şuraya geliyorum. kur' an içrek okumaya açık bir kitaptır. yani batıni bir yoruma her zaman izin verir. katmanlı yapısıyla yeni anlam kapılarına her zaman açıktır.
ebu lehep sadece kendi hayatıyla değil, davranış biçimleriyle olumsuz yöndeki insanların prototipidir.
hem niye lanetlenmesin.
bence bi sorun yok. şeytan da lanetlenerek kovulmuştur. haliyle şeytanın peşinden gidenler de lanetlenebilir. -
41.
0okumadım eksi !
-
42.
0reserved
-
43.
0volüme 3
8. gelelim kur'an' ın edebi olmaması durumuna.
sen mi karar veriyorsun buna amın oğlu. yetkili merci sen misin?
edebiyattan ne anladığını söyle bana.
şiire hastalık dercesinde bağlı araplar, bunu duyunca büyülendiklerini söylemişllerdir.
hatta bunun bir insanın söyleyebileceği bir şiir olmadığını da ifade etmişlerdir.
kaldı ki ona inanmayanlar bile kur'an a 'şiir' demiştir. yani edebi değeri çok yüksek sözlerle karşı karşıyayız.
bu tezine kargalar güler sadece.
kur'anı okuyan biri ondaki edebi gücü anlar. bak ben haybeye konuşmuyorum. dünya edebiyatının en iyilerini okudum. zütümden laf sıkmam. bu konuda da sallamıyorun.
şimdi yeri değil sana kuranın edebi yönüyle ilgili yüz sayfa konulabilirim. -
44.
0volüme 4
9. ilk ayeti oku. okumaktan ne anlıyorsun. zaten elçi, 'ben okuma bilmem' diye cevap verir.
ama kastedilen sadece bişeyler mi okumasıydı acaba.
hem madem okuma bilmiyor bu kadar tartışılan bi kitabı nasıl 'yazabildi'.
ki, o güne değin ne şiirle uğraşıyor, ne de başka edebi bir işle.
kaldı ki okuma yazma bilmediği de tarihi bi gerçek.
10. kadınların ikinci sınıf olması hikayesi. neye göre bu anlam çıkıyor anlamıyorum. kadınlar daha mı kötü deniyor, hayır.
daha mı günahkdır deniliyor, hayır.
kadınlar daha mı aptaldır, deniliyor, hayır.
eeee. ikinci sınfı olduğu görüşü, senin bu günkü bakış açını ortaya koyan bi yaklaşımdır.
bu ayetler yoruma açık sözlerdir. erkeğin kadından bi derece üstün olması bir iyilik kötülük, ikinci sınıflık değil belki varoluş ve hayata karşı duruşuyla ilgilidir.
buradaki dereceye neden illaki bir kalite olarak bakıyoruz -
45.
0Aferin 36 verdim şukunu. Nahl suresi 8. ayetine göre katırları Allah yaratmış. Katır diye bir tür yok. At ile eşek çiftleşmesinden ortaya çıkar. Nitekim üreyemez. Atla eşek çiftleşmese katır diye bir şey yok.
-
kayra panelden adres buluyor
-
kayra tek basina incicilerin ozeti hersey
-
hayat artigi yani deyyusi kebir öldürecem seni
-
cccrammsteinccc buraya gel acill
-
bora gözün arkada kalmasıın
-
havuca saç ektim
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 17 01 2025
-
dürüst olalım ben dahil bu saate burda olan
-
nefret31 ayağını denk al
-
izmirde 60 yıllık boyozcuya çökmüşler
-
sözlükte çok fazla kafası gidik adam var
-
mavi ruhlu adam selamün aleyküm kardeşş
-
560binlik panpam gitti herkes birbirine düştü
-
tamam kayra videoyu çektiysen o meyve bıçağını
-
ooo kavga mı var gençler
-
nefret31in babası geberincee
-
nefret31 ve gotcapsivarmi nın bacılarıı domalmışş
-
wow girle yazdıklarım kime dert olmuş la
-
mını gibim herşeyim var
-
xwa nikli yazar özelden dağa çağırıyor
-
inceller sizi s
-
murat cemcir ayak bağıydı ayrıldığı iyi oldu
-
gram altın ne kadar olduğunu öğren
-
bir lyrica atıp kendime geleyim
-
ao smith su aritma cihazi
-
gotcapsivarmı nın karısı konstant tarafından
-
abdullah ucmakdan gotcpsivarmi yorumu
-
tas kafa elemanlara veren kadınlar
-
konstant birdir ve tektir
-
üst kattakiii
- / 2