/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +51 -150
    kuranın tanrı tarafından yazılmamış olduğunu gösteren ipuçlarıdır.

    kuran ilahi bir güç, bir tanrı tarafından mı yazılmıştır? yoksa abdullah oğlu muhafazid (bkz: hz muhafazid) ve arkadaşları tarafından mı kaleme alınmıştır? merak edilen bir konu bu herhalde.

    ilahi bir güç insanların okuması ders alması için bir kitap yazsa nasıl yazardı? nelerden bahsederdi? hangi üslupla yazardı? kitabın edebi özellikleri nasıl olurdu? bu soruların kesin bir cevabı olmamakla birlikte tahmin yürütebiliriz. mesela benim tahminlerim şöyle:
    -tüm insanlar eşittir, kölelik geçerli değildir.
    -diğer insanlara iyi davranınız, size yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayınız.
    -güzel ahlaklı olun, hayvanlara iyi davranın, çevreyi koruyun.
    -çalışkan olun, çalışkanı severim.
    -insanları öldürmeyin, hayvanları sebepsiz yere öldürmeyin, onlara işkence etmeyin, hırsızlık, tecavüz, gasp kötü şeylerdir aklınızdan bile geçirmeyin.
    -her ne kadar tanrı olarak sizin ibadetinize ihtiyacım olmasa da beni tanrı bilin saygısızlık yapmayın.
    -yönetim şekliniz hususunda herkesin katılımcı olduğu bir sistem öneriyorum.
    -(tarihten yukarıdaki konular hakkında güzel örnekler verilir)
    -kitabın inandırıcı olması için bilim ve teknoloji konusunda daha sonra keşfedilecek bariz birkaç örnek verilir.
    (biz suyu iki tane birden ve bir tane sekizden yarattık, bilin ders alın diye.
    ey inananlar! denizlerin ötesinde ikisi birbirine ince bir boğazla bağlamış büyük bir kıta vardır, onu gidin yerleşin diye yarattık.
    insanlarım, bilin ki gökteki yıldızlar da birer güneştir, yalnız daha uzaktadırlar.)

    kuranın muhafazid bin abdullah ve arkadaşları tarafından yazıldığının (bence) delilleri:
    -peygamberin kiminle evlenip kimi boşayacağı gibi gereksiz konulardan bahsetmesi.
    -kuranın bir yerinde "ak" denilen bir konuya daha sonra "kara" denmesi.
    -konularda çok sayıda gereksiz tekrar olması.
    -evlat edinmenin yasaklanması (niye?)
    -nahl 101 (biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki allah neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar peygamber'e, "sen ancak uyduruyorsun" derler. hayır, onların çoğu bilmezler.)
    -tebbet suresinde ebu leheb'e lanet edilmesi.
    -kitabın edebi bir değerinin olmaması. konudan konuya atlaması. başının sonunun belli olmaması. bu kitap bir yayıncıya basılması için gönerilmiş olsa edebi yetersizlikten dolayı hemen reddedilirdi.
    -ilk ayetin "oku" olmasına rağmen muhafazid bin abdullahın okuma öğrenmemesi veya okuma bilmediğinin iddia edilmesi.
    -kadınların ikinci sınıf insan olması.
    -ibrahimin çocuklarının sayısının ve isimlerinin bir türlü doğru düzgün verilememesi.
    -ibrahimin çocuğunu kesmeye çalışmasının takdir edilmesi.
    -inanmayanların öldürülmesinin teşvik edilmesi.
    -çok fazla sayıda ve olmayacak şeyler üzerine yemin edilmesi.
    -her şey için bir, bilemedin iki şahit yeterli olurken, zina için penisin vajinaya girdiğini, aradan ip geçmediğini gören 4 şahit gerekmesi. bu şahadetin olabilmesi pratikte mümkün mü?
    -tanrının varlığı için hiç bir müsbet delil gösterilmemesi. bu yüzden kafası iyi çalışan, gerçeklere her zaman şüpheyle bakan, bilimsel akla sahip olan insanlar tanrının varlığını görememesi. sanki tanrı "müsbet bir delil göstermeyeyim, herşeyi müphem bırakayım, bu pekekentler (kafası çalışan şüpheciler -skeptikler) inanmasın, ben de onları cehenneme atayım. her lafa inanan tipler de cennete gidiversin." diye düşünüyor.
    -dinin önce bir kasabaya gönderilmiş olması, daha sonra işler büyüyünce evrensel olduğunun iddia edilmesi.
    -kitaptaki ifadelerin farklı yorumlanmaya çok müsait olması.
    -geldiği zamana göre devrimsel değişiklik getirecek ahlaki ve sosyolojik değişiklikler içermemesi. (demokrasi, insan hakları, köleliğin kaldırılması vb... )
    -cennetteki ödüllerin çok kısıtlı olması (yiyecek-içecek, ciks. başka?)
    -insanların yaptıkları sonlu sayıda hata yüzünden cehennemde sonsuz işkenceye maruz kalması.
    -islam dışı kişilerden erkek olanlarının öldürülmesinin, mallarının gasp edilmesinin, karısına tecavüz edilmesinin, karısının ve çocuklarının köle yapılmasının normal karşılanması.

    zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer sopa vurun. eğer allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onlara allah'ın dinini uygulama konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezaya mü'minlerden bir grup da şahit bulunsun." nur suresi, 4.ayet

    sen su ayetteki insafsizligi, insansizligi; gorunen gorunmeyen alemleri yaratan, dunyayi ve uzerindeki biz su sefilleri milyarlarca yil sonunda gaz ve toz bulutlarindan varedene yakistirabiliyorsan ben ne diyeyim gayri?

    • "ey iman edenler rastgele peygamberin evlerine girmeyin, bir başka iş için girmişseniz ille de yemek vaktini beklemeyin. ama yemeğe çağrıldığınız zaman girin, yemeği yiyince dağılın ve uzun söze dalmayın. gerçekten bu, peygambere eziyet vermekte ve o da sizden utanmaktadır; oysa allah, hakkı açıklamaktan utanmaz. onlardan peygamberin eşlerinden bir şey isteyeceğiniz zaman, perde arkasından isteyin. bu, sizin kalpleriniz için de, onların kalpleri için de daha temizdir. allah'ın resûlüne eziyet vermeniz ve ondan sonra eşlerini nikahlamanız size ebedi olarak helal olmaz. çünkü böyle yapmanız, allah katında çok büyük bir günahtır." ahzab suresi, 53. ayet

    evreni yaradan, ezelden ve ebedden munezzeh olan yuce yaradan, insanliga son kez sesleniyor ve evrenin son anina kadar yururlukte kalacak herseyi sadece 6666 ayette belirtmek durumunda. ve evet, dogru tahmin ettiniz; bu 6666 kisitli sozden birini; "ummet, peygamberin evine ota-taka girmeyin, herseyin siniri var; adam belki misafir sevmiyor?" demek icin kullaniyor. sen bu basitligi, bu hamligi yuce yaradan'a yakistirabiliyorsan, ben ne diyeyim gayri?

    • "sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan cariyeler alsın." nisa suresi, 25.ayet.

    erkegin abazaligi yatissin diye kadinlari once ikiye ayirip; genc kizlari resmiyette hizmetci olarak, pratikte ciks icin kullanilacak bir mal gibi kullanma izni verebilmeyi gorunen ve gorunmeyen alemlerin sahibine yakistirabiliyorsan; ben ne diyeyim gayri?

    semud kavminin nasıl yok edildiği konusunda kuranı yazan kişinin bir türlü karar verememesi.

    -deprem gibi bir şeyle yok edilmiş. (araf 78)
    -korkunç uğultulu ses (hud 67, hud 94)
    -bela yağmuruna tutularak (furkan 40)
    -azap yakalamasıyla (şuara 158)
    -tuzak kurarak (neml 50-51)
    -şu yöntemlerden birisi seçilerek a. taş yağmuru b. korkunç ses c. suda boğma (ankebut 40)
    -korkunç ses (sad 13)
    -yıldırım çarpması (fussilet 13, fussilet 17)
    -yıldırım çarpması (zariyat 44)
    -korkunç ses (kamer 31)

    ilahi dinlere göre, ilk insan hz. adem'den bu yana yaratıcı ikaz ve elçi göndermiştir ama sonra bunlar bozulmuştur, sonra yenisi gönderilmiştir, sonra bozulmuştur, sonra yenisi...

    ancak bu yaratıcı bunların bozulacağını bir türlü tahmin edememiştir. kuranın "ben yolladım siz bozdunuz. bu kez sonuncusunu yolluyorum sakın bozmayın." mealinde şeyler barındırması bile yeter sebeptir.

    ayrıca kendi içindeki çelişkiler de bunu destekler niteliktedir. örneğin:

    - ey iman edenler! sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. (nisa 43) (iniş sırasına göre 4. sure)

    - hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızık edinirsiniz. elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır. (nahl 67) (iniş sırasına göre 16. sure)

    - sana içkiyi ve kumarı sorarlar. de ki: “onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. ama günahları yararlarından büyüktür.” (bakara 219) (iniş sırasına göre 2. sure)

    - ey iman edenler! (aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. şeytan, içki ve kumarla, ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. artık vazgeçiyor musunuz? (maide 90,91) (iniş sırasına göre 5. sure)

    şimdi burada allahın kafası biraz karışık : için ama içkiliyken namaz kılmayın derken aman içmeyin günah diye devam ediyor.

    - kuranda yazılanlara inanıyor musun ?
    - tabii ki.
    - ya incile ?
    - yok onu insanlar bozmuş sonradan ekleme çıkarma yapmışlar.
    - allah isteseydi onu da değiştirilmeyecek şekilde yollayabilirdi değil mi ?
    - tabii ki. bu ne biçim soru.
    - madem allah incili bozulacağını bile bile yollamış sen o ufacık beyninle nasıl allahın işine karışırsın ?

    - hadis nedir hocam ?
    - şimdi hadis kısaca peygamber efendimizin sözleri ve davranışlarıdır.
    - bu hadisler kuranda yer almaz mı ?
    - yok almaz. bunlar kuranı daha iyi anlamamıza yardımcı olur.
    - peki bu hadislerin islamdaki önemi nedir ?
    - kuranda arayıp bulamadığımız bazı şeylerin cevabı için hadislere başvururuz. mesela nasıl abdest alınacağı gibi.
    - kuran yetersiz mi yani ?
    - tövbe estağfirullah .defol başımdan kafir zındık ...
    Tümünü Göster
    ···