1. 1.
    0
    [oku! pişman olursan ana avrat küfür et.]

    kuranı kerimin bu kadar farklı anlamlara
    gelmesinin sebebini uzun uzun düşündüm. okudum, araştırdım, birçok meal ve tefsr inceledim, bazı hocaların ayet ayet tefsir vaazlarını izledim.
    şunu gözlemledim:
    kişiliğin, zihniyetin, toplum zihniyeti, dönem koşulları vs. nasılsa okuduğun kelimeden çıkardığın anlam ona göre oluyo.
    tabi bu söylediğimi kuranı kerimin mealini okuyup gözlemlemeniz mümkün olmaz. çünkü o çeviriyi yapanın zihniyeti ve bakış açısı nasılsa ona göre anlamlandırır ona göre çeviri yapar.ama orijinal kuranı kerimi okursanız emin olun bir ayetten genel çerçevesi dışına çıkmaksızın kafanıza göre anlam çıkarmanız mümkün.
    benim fikrime göre tanrının kuranı kerimi arapça olarak indirmesinin sebebi bu. eğer herşey keskin çizgilerle belirtilmiş olsaydı ve yoruma açık uçlar bırakılmasaydı kuranı kerim geldiği coğrafyada en fazla 250-300 yıl hüküm sürerdi ve sonra kimse inanmazdı.
    değişen toplum normlarına ve faklı coğrafyalara binlerce yıl ayak uydurabilmesi için böyle yoruma açık olması gerekir.
    mesela bir örnek vereyim:
    nisa suresi 34. ayet.
    elmalılı hamdi yazır:
    _ erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. çünkü allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. iyi kadınlar, itaatkar olanlar ve allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. bunlar da fayda vermezse dövün. eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. çünkü allah çok yücedir, çok büyüktür_
    daraba kelimesi. arapçada 20 anlama gelmektedir. kuranı kerimde 11 anlamda kullanılmaktadır.
    bazı anlamları şunlardır:
    yeryüzünde gezmek
    ticaret yapmak
    savaşmak
    dövmek
    sefere çıkmak
    çıkmak
    çıkarmak
    boşamak
    ayırmak
    ayrılmak
    bas git(arapçada kullanılan)
    yallah(arapçada kullanılan)
    defetmek
    misal vermek
    vs.
    ---
    yani senin toplum kuralların nasılsa, insanlar birbirlerine nasıl davranıyorlarsa, olumsuzluklara karşı nasıl tepki veriyorlarsa
    sen de kuranda belirtilen çerçeve içerisinde ve hz.muhafazidin önerdiği(önerileri giblemek zorunda değilsin) gibi ve kendi anladığın gibi davranabilirsin.
    mesela ben burada önce uyarırım. (öğüt vermek/uyarmak/şikayette bulunmak... )
    olmadı mı yine uyarırım, yine uyarırım ve gibtir git derim. veya kendim gibtir olur giderim.
    ---
    200 yıl önce doğulu bir adam önce uyarır sonra sopayla kürekle dalar.
    ---
    falanca zamanda falanca yerden adam
    önce uyarır sonra gibmiyom lan seni git hıyarla tatmin et kendini 2 hafta ne tak yersen ye der.
    ---
    bu gibi şeyler.
    bana göre 200yıl önce doğulunun yaptığı yanlıştır kadına el kalkar mı amk derim
    ona göre benim yaptığım yanlıştır kadın hemen boşanır mı amk ne yer ne içer der
    sana göre falancanın yaptığı yanlıştır kadını 2 hafta gibmezsen ne tak yer amk hıyarla olcak iş mi dersin
    ---
    yani kuranı kerim herkese uygun olmalıdır. sonuçta evrensel doğru yoktur.
    doğruluk/iyilik/güzellik kişiye, topluma, zamana, coğrafyaya vs. göre değişen şeylerdir.
    kuranı kerim bütün bunları göz ardı edip tek doğru budur diyemez dememelidir.
    herkesin kabullenebileceği doğrular içermelidir, her zaman kabul edilebilecek doğrular içermelidir.
    ancak bu şekilde evrensel olabilir.
    ---

    ama yüzyıllardır siyasetçiler, dini otoriteler, kendini halife ilan edenler, mezhep kurucuları gibi insanlar kuranı kerimi işlerine geldiği gibi yorumlayıp insanlara da işlerine geldiği gibi öğretmişlerdir. ve hepsi kendi yorumlarını "değişmez doğru budur, başka yorumu olamaz" diyerek din anlayışlarını insanları istedikleri yönlere çekebilmek için dayatmışlardır.
    bu yüzden din yozlaşmıştır. insanlar kendi yorumlarına güvenemez olmuş illa birine yorumlatma ihtiyacı duymuşlardır.
    tefsirler arar olmuşlar. alimler arar olmuşlar.
    halbuki allah neden çok kuran okuyun demiş? kuranın mantığını anlayın nerede ne kastediliyor anlayın kendi anldıbınızı kendiniz çıkarın diye. başkalarından duyduğunuzu sorgulamadan kabul etmeyin diye. başka görüşleri sorgulayabilecek bir görüşünüz olsun diye.

    aslında çok söylenecek söz var ama yazamıcam artık.

    özet: kendine güven. senden bekleneni başkalarından bekleme. aklın var fikrin var. kullan
    ···
  1. 2.
    0
    upp app
    ···
  2. 3.
    0
    upp app
    ···
  3. 4.
    0
    upp app
    ···
  4. 5.
    0
    upp app
    ···
  5. 6.
    0
    özeti bile okumadım
    ···
  6. 7.
    0
    okumadım ama:
    http://www.incicaps.com/r/flasatmapic.jpg/
    ···
  7. 8.
    0
    al şukunu
    ···
  8. 9.
    0
    okuyun amk okuyun.
    işinize mutlaka yarar.
    ···
  9. 10.
    0
    @8 okudun mu panpa
    ···
  10. 11.
    0
    upp ulan
    giberim okuyun
    ···
  11. 12.
    0
    farklı bir yorum haklı olabilme ihtimalin var
    ···
  12. 13.
    0
    allah bismillah allahuekber
    ···
  13. 14.
    0
    helal kardeşim allah razı olsun ben çoğu zaman bu cevabı vermek isteyip yazmaya üşeniyodum helal sana
    edit : Buna şuku vermicem de neye vercem aq millet nasıl başlık açılır görsün adamsın panpa bir de benden nick altı sana
    ···
  14. 15.
    0
    senin yazdıkların etkilemedi pek beni ama doğru olma olasılığı yüksek. aklmı kullanıcam ama devam edicem doğrusu. emek harcamısssın helal
    ···
  15. 16.
    0
    okuyanı gibsinler
    ···
  16. 17.
    0
    @14 okuduğun için sağol panpa
    @15 senden de allah razı olsun panpam.
    ben de böyle şeyler gördükçe bunu yazmak istedim ama hep üşendim. şimdi tek seferde yazdım.
    denk gelirsem bunu göstercem. gayet açıklayıcı
    ···
  17. 18.
    0
    @16 sağol panpa okuduğun için.
    devam edicem derken neye devam edeceksin anlamadım
    ···
  18. 19.
    0
    ömer çelakıl terk
    ···
  19. 20.
    0
    güzel yazmıssın güzel karşim ama o zaman sana sorarım. toplum yani mahalli baskının kuran üzerine etkisi vardır diyebiliriz. halbuki tam tersi olması lazım. çünkü kişi ve kişiler istediği ya da işine gelen sekilde yorumlayabilir dedik. peki bir insan ateist, deist vs olduğu zaman sırf bu yüzden suç o kişilerin mi ya da inanmayanın mı olur. sonuç olarak gösterilen din onların yorumladığı dindir ve ters tepmiştir. halbuki allah aklını kullan demiştir. fakat akıl ve iradeyi birey dğil toplum şekillendirir bu gerçek..
    ···