1. 51.
    0
    şaşırtıcı
    ···
  2. 52.
    0
    am am am
    ···
  3. 53.
    0
    up up up
    ···
  4. 54.
    0
    döveceğime giberim amnakoyim. yine amı yanıyo yine yüzü yanıyo
    ···
  5. 55.
    0
    hafifçe dövün kime göre?
    mesela adam pro bodyci falansa kadın yarraaaaaaa yedi ben söyleyim
    ···
  6. 56.
    0
    allah var din yok aslinda
    ···
  7. 57.
    0
    şaşırtıcı
    ···
  8. 58.
    0
    am am am
    ···
  9. 59.
    0
    am am am
    ···
  10. 60.
    -1
    @18 madem sen istedin o zaman şöyle açıklayayım: bazı tefsircilere göre orada dövmekten değil evden ayrılmaktan bahsediliyor. hafifçe dövmek klagib yorum, ayrılmak ise modern yorum. ama peygamberin hayatı incelendiğinde eşlerini hiç dövmediği için modern yorum daha doğru gibi. ama klagib yorum bile öyle eleştirilecek bir durumda değil, akla ve mantığa uygun bir ayet. önce yatakları ayırıyorsun, kadın gene akıllanmıyorsa o zaman hafifçe dövme izni çıkıyor. bunda anlaşılmayacak ne var? hafifçe dövmek ise çok sınırlı bir şey zaten, bir kere tokat bile atamazsın islam'da yüze vurmak yasaktır.
    ···
  11. 61.
    +1
    şuna da bir bakın: http://www.diyanet.gov.tr....asp?sure=4&dipnot=14

    açıkçası şaşırdım ve merak ettim. güvendiğim bir hocaya soracağım bunu. dipnotta "bu tedbirler, zaman, mekan ve sosyal şartlara göre farklılık gösterebilir" diyor. yani hangi şartlar en hafifinden de olsa fiziksel şiddeti gerektirebilir bilemiyorum ama bana göre yanlış bir yol olur. izin verilmiş olması bu yöntemi yanlış bulmama ve uygulamayacak olmama engel değil. devletin yaşama kuralları konusunda ekgib kaldığı yerde, çok eski zamanlarda şeriat kurallarının uygulanması normal. ama günümüzde buna gerek yok hatta yaşanan çağa göre bu kuralların yerini hukuk kuralları almıştır ve bunda da inanç bakımından bir sakınca görmüyorum. bu benim inancımdır. şeriat kurallarının varlığına inanıyorum ve saygılıyım. ama günümüzde hukuk kurallarının olmasından, insanların açık fikirli ve medeni davranışlarından dolayı şeriat kurallarının uygulanmasına karşıyım. dinimiz yetkili ve bilgili kişilerce zamanın gerekliliğine göre yorumlamaya izin vermiştir.
    ···
  12. 62.
    -1
    @53 yavrucum askerliğini nerde yaptın sen
    yapmadın mı
    yapmıycan mı
    hippi falanmısın yoksa canım sen??
    ···
  13. 63.
    +1
    @54 ne demek istediğini açıkça söylersen inançlara girmemek şartıyla yardımcı olabilirim.
    ···
  14. 64.
    0
    başlık açıcam bekle amk.
    ayrı bi konu bu ama bu konuyla da biraz bağlantılı
    ···
  15. 65.
    0
    Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar.12 Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. iyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı13 korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün.14 Eğer itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür.



    Arapça Hat
    Ses





    Not: Yanında (*) işareti bulunan sureler Medeni (M
    ···
  16. 66.
    0
    beyler olay ne
    ···
  17. 67.
    0
    @55 vay amk. başlık açtım ama kimse giblemedi
    du bari yazayım ne demek istediğimi
    demek istiyorum ki:

    şiddet bazı sorunları çözmese
    ···
  18. 68.
    0
    @8 imam
    ···
  19. 69.
    +1
    hafifçe dövmek ne amk daşak mı geçiyonuz dövmek dövmektir hem kuranda parantez içinde hafifçe yazacağını mı sanıyorsunuz adam yanlış anlaşılmasın diye eklemiş amk neyse hepinizin amk
    ···
  20. 70.
    0
    @61 bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma emi kuzucuğum
    ···