1. 30.
    0
    (bkz: norveç kirkenes ramazan imsakiyesi)
    ···
  2. 29.
    0
    ahzap suresinin 51. Ayeti : Onlardan dilediğini ertelersin, dilediğini yanına alırsın. Ve azlettiklerinden (bıraktıklarından) istediğini (tekrar) yanına almanda bundan sonra sana günah yoktur. Bu, onların gözlerinin aydın olması (sevinmeleri), onların hüzünlenmemesi ve bu onların hepsinin senin verdiğin şeylerden razı olmaları için en uygundur. Ve Allah, kalplerinizde olanları bilir. Allah, Alîm'dir (en iyi bilen), Halîm'dir.

    1-muhafazidin karılarıyla yatma sırasının konusunun kuranda yer alıyor olması ne kadar mantıklıdır. Böyle konular Allahın göndermiş olduğu bir kitapta yer alırmı?
    2-muhafazidin hangi karısıyla ne zaman yatacağının sırasıyla ilgilenmesi bir yaratacının yapacağı birşeymidir?
    3-Allahın muhafazidin yatma sırasını takip etmesini doğru buluyormusunuz?
    4-Allahın muhafazidin evlilik konusuyla bu kadar yakından ilgilenmesini ve ne kadar kadın cariye eş dost akraba ve hatta ne kadar Müslüman kadın varsa muhafazide serbest bırakmasını ne kadar mantıklı ve gerekli buluyorsunuz?
    5-Bu kadar kadın ve kadınlarla ilişki konusunun tanrıdan emredilenler olduğuna inanıyormusunuz?
    ···
  3. 28.
    0
    bi de gibilmesin diye çeviri hatası diyenlere gönderme yapmış ahahaha

    piyasada 10 farklı kuran çevirisi var cahil mal. çoğu hurafeci hocaların kendi yorumunu kattığı kitaplar.

    önce doğrusunu bul saçma gelirse ateist ol. en doğru kabul edilen meal yaşar nurinin çevirisiymiş.
    ···
  4. 27.
    0
    bence yerinde bir ayet o koskoca bi peygamberler lan senin gibi ucubeler elini kolunu sallaya sallaya onun evine girebileceğini mi sanıyor?
    ···
  5. 26.
    0
    Niye garipsedinki bu ayeti o zamanın şartlarına göre o toplumun eğitilmesi için bu şekilde yazılmış.Hem bu ayette günümüzdeki görgü kurallarından da bahsediliyor(izinsiz bir kişine evine çatkapı gidilmemesi gibi ).
    ···
  6. 25.
    0
    oğlum siz ne mal adamlarsınız lan milleti inandıracağım diye yaptıklarınıza bakın
    ···
  7. 24.
    0
    @23 adam daha gözünün önündekini görmüo ki toplama hatasını görsün.
    ···
  8. 23.
    0
    @13ü okuyun amcıklar
    ···
  9. 22.
    0
    @21 çok yanlış anlamışsın kardes
    ···
  10. 21.
    0
    okudum ve din değiştirdim beyler kliseden yazıyorum şuan
    ···
  11. 20.
    0
    bunlar oynayıp folloş etmişlerdir kitabı amk böyle cümlemi olur. birde kuran bozulmadı derler önüne gelen dini kullanmış tarihte nereye bozulmamış gibtirsinler.
    ···
  12. 19.
    0
    @17 bu ayet sayesinde okuma yazma oranı artmış, peygamberin kadınları da dul kalmıştır. (alakasız oldu ama .d) ömür boyu dul kalmışlar. niye acaba?
    ···
  13. 18.
    0
    Bu çeviri sonuçta ve o zaman ki halkı düşündüğün zaman açıklanması kolay cümleler olması gayet normal eğer böyle bir bakış acısından bakıyorsan. Zira yaratanın üslubunu tartışmak bize düşmedi.
    ···
  14. 17.
    +1
    Bu ayette, yeni Müslüman olmuş, daha önce adab-ı muaşeret ndıbına bir şey bilmeyen insanların eğitilmesi söz konusudur. Kısa bir müddet içinde o en bedevî insanların, en medenî/uygar milletlere öğretmenlik yapmaları, onlara ilim irfanda rehberlik edecek bir kıvama gelmelerinde bu gibi ayetlerin büyük rolü vardır.
    ···
  15. 16.
    0
    @15 eski halimizi hatırlayıp üzülüoz biz de
    ···
  16. 15.
    +1
    kardeş benim ateizme saygım var. sonuçta ateist insan "canım sıkıldı ateist olacam" demez. araştırıp düşünüp öyle ateist olur.

    ama sizin inanan insanları habire mal yerine koymanız benim hoşuma gitmiyor.
    ···
  17. 14.
    0
    (bkz: ateistler gelin bi şu soruya cevap verin)
    ···
  18. 13.
    +1 -1
    buna bakın

    nisa suresi/11. allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. bunlar allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). şüphesiz allah ilim ve hikmet sahibidir.

    nisa suresi/ 12. yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (zevcelerinizindir). eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. bunlar allah'tan size vasiyettir. allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.

    bu ayetlere göre varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı.. yukarıdaki ayetlere göre miras paylaşımı şöyle olacaktır:

    üç kız evlada mirasın 2/3'ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır.

    bu durumu, matematiksel olarak hesaplarsak:

    (2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (halbuki 1,0 olması gerekirdi!..)

    bu sonuç kur'an'da verilen oranların hatalı olduğunu göstermektedir. çünkü mirasın %112,5 u mirasçılara dağıtılamaz. böyle %100'ün üstünde bir dağıtım yapmak imkansızdır.
    ···
  19. 12.
    +1
    olm adamın da özel hayatı var bırakın. utanıyormuş işte.
    ···
  20. 11.
    0
    -1400 yıl öncesine gitmek lazım peygamberin evini bilmiyoruz sonucta
    ···