/i/İnanç

İnanç
  1. 9.
    +2 -1
    vallahi o kadar tartışldı ki şu konu... cevap yazmaya üşeniyorum zaten inkar edecekler ama olsun belki aklı karışan arkadaşlara yardımcı olur diye özet geçeceğim...

    öncelikle ayette 2 adet denizden bahseder.bu hangi denizlerdir?

    iki denizi (birbirine) salıp katan o'dur; bu, tatlı, susuzluğu giderici, bu da tuzlu ve acıdır. ikisinin arasında (birbirlerine karışmalarını önleyen) bir engel (berzah) ve aşılmayan bir sınır koymuştur.
    bu olgu, denizde ve karada pek çok yerde görülmektedir, yani tatlı suyla acı su yan yana bulunmaktadır. türk amirali seydi ali reis, "meratü'l-memalik" adlı eserinde (16. yüzyıl), iran körfezi'nde, denizin acı sularının altında tatlı su kaynaklarının bulunduğunu ve donanması için bunlardan faydalandığını yazar. amerikan petrol şirketi de içme suyu için zahran (haritada dhahran adıyla geçer) yakınında kuyular kazmadan önce iran körfezi'ndeki aynı kaynaklardan su almıştı. bahreyn yakınında da, deniz yatağında halkın son zamanlara kadar su aldığı tatlı su kaynakları vardı.

    ayrıca ayetin numarası olan 25:53 değerini enlem-boylam koordinatlarına uyarladığımızda 25.kuzey enlemi ile 53. doğu boyldıbının kesişim noktası basra körfezi’nin arabistan yarımadası tarafına isabet etmektedir. iki rakamda doğal olarak pozitif rakamları ifade ettiği için koordinat düzlemini haritaya uyarladığımızda 25. kuzey enlemi ve 53. doğu boylamı olarak karşımıza çıkar. ayetin anlamı incelendiğinde, tatlı suyun deniz dibinden çıkarak tuzlu suyla karışmadan su yüzeyine kadar çıktığı bilgisi karşımıza çıkmaktadır. basra körfezi’nde bu şekilde tatlı suyun ve tuzlu suyla karışmadan yüzeye kadar çıktığı bölgeler bol miktarda mevcuttur. daha da önemlisi bu tür bölgeler 25:53 koordinatlarının isabet ettiği arabistan yarımadası kıyılarında toplanmıştır. peki neden basra körfezi’nden geçen herhangi bir enlemi değil de ayetin sure numarası olan 25’i ve dolayısıyla 25.enlemi esas alıyoruz? çünkü sadece bu enlem basra körfezi’nden geçtiği her noktada tatlı suyla tuzlu karışmaması olayının olduğu arabistan yarımadası kıyılarına daha yakındır. 53. boylam ise arabistan tarafında ve sığ olan ve aynı zamanda 25.enlemin geçtiği bölgenin tam orta kısımlarına denk gelmektedir. bu bölge de denizin derinliğinin az, yani sığ olması deniz tabanından çıkan tatlı suyun mümkün olduğunca tuzlu suyla karışmadan yüzeye çıkmasını sağlamaktadır.
    ikinci çok önemli bir özellik ise ayette geçen özellikle bahreyn ve furat kelimeleri ile ilgilidir. bahreyn , tamamı basra (iran) körfezi içinde kalan tek ada devletidir.
    ayette geçen “furat” kelimesi hem tatlı su, hem de özel isim olarak fırat nehri anldıbına gelmektedir. fırat nehri suları basra körfezine dökülen en uzun nehirdir.
    berzah kelimesi ise arapça kökenli bir söz olup, coğrafyada bir yarımadayı karaya bağlayan, iki yanı su, dar kara parçası, kıstak anldıbına gelmektedir.
    kıstak kelimesi ise bir yarımadayı karaya bağlayan, iki yanı su, dar kara parçası, berzah, “ dil” anlamlarını içermektedir.

    basra körfezi haritaları incelendiğinde en dikkat çekici ve karakteristik şeklin, dar bir kıstak ile anakaraya bağlanan dil şeklindeki katar yarımadası olduğu hemen fark edilebilir. ayette geçen “berzah” kelimesinin coğrafi terim olarak içeriği ele alındığında, bir yarımadanın olması ve bu yarımadayı karaya bağlayan iki yanı suyla çevrili dar bir geçidin, yani kıstağın bulunması gerekiyor. işte, katar (qatar) yarımadası berzah tanımının özelliklerine göre basra körfezi için çok belirgin bir şekil oluşturuyor. tatlı ve tuzlu suyun karışmadığı bölgelerin önemli miktarda bulunduğu deniz olan basra körfezinde bahreyn ve furat (fırat) ile birlikte üçüncü bir ayırıcı özellik olarak kendisini gösteriyor.

    umarım bu aşşağılık kafir edit ekleyip hatasından döner ama hiç sanmıyorum.
    aynı ayetin öncesinde yazdığı gibi "kötü duuyguları kendineilah edinenleri gördün mü?Sen(Resulüm)ona koruyucu olabilir misin?
    Yoksa sen onların çoğunun gerçekten söz dinleyeceğini veya düşüneceğini mi sanıyorsun? Hayır,onlar hayvan gibidirler(düşüncesizler ve anlayamazlar) hatta onlar yolca daha sapıktırlar."
    Furkan-43-44
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      bunu okumadı herhalde tusdan 92 alan eleman
      ···
      1. 1.
        -1
        okudum..
        ···
    2. 2.
      +1
      KÜÇÜK HARFLi OLANLAR METiNDE YAZDIKLARIN. BÜYÜKLER CEVAPLARIM.

      1)iki denizi (birbirine) salıp katan o'dur; bu, tatlı, susuzluğu giderici, bu da tuzlu ve acıdır. ikisinin arasında (birbirlerine karışmalarını önleyen) bir engel (berzah) ve aşılmayan bir sınır koymuştur. BU AHNGi ÇEViRiDEN PARANTEZ iÇLERiNi KiM VE NEYE GÖRE KOYMUŞTUR? ÇÜNKÜ ORJiNAL KURANDA BU TARZ PARANTEZ iÇLERi YOK..
      2)DENiZ SEViYELERiNDE TUZLULUK ORANLARI FARKLILIK GÖSTEREBiLiR BURADA TARTIŞITIĞIMIZ ŞEY 2 FARKLI SUYUN BiRBiRiNE KARIŞIYOR OLMASI Ki BU GERÇEKTiR SEN NEYE GÖRE AKSiNi iDDiA EDiYORSUN Ki? NE YANi TATLI SUYLA TUZLU SU KARIŞMIYOR MU BU MU iDDiAN :D KENDiNi REZiL ETME BENCE.. SEN BiLiRSiN TABi (:
      3)basra körfezi’nde bu şekilde tatlı suyun ve tuzlu suyla karışmadan yüzeye kadar çıktığı bölgeler. SEN BURADA 2 FARKLI SUYUN KARIŞMASINDAN DEĞiL SU SEViYELERiNDEKi TUZLULUK FARKINDAN BAHSEDiYORSUN.. HALA ALAKAYI KURAMADIM.
      4)bahreyn , tamamı basra (iran) körfezi içinde kalan tek ada devletidir..BUNDAN SONRA YAZDIKLARIN COĞRAFYA DERSi KONUYLA HERANGi BiR iLiGiS YOK.
      5)25:53 değerini enlem-boylam koordinatlarına uyarladığımızda.. BURADA BAHSETTiĞiN YER DE BU: http://www.imgim.com/291inciw8152074.jpg
      6)umarım bu aşşağılık kafir: PgibOLOJiDE, KiŞiNiN BiLGiYi KABULLENEMEYiŞi VE SAPLANTILARINA TERS DÜŞEN GERÇEKLERi VE HAKLILIĞI BASTIRMA AMAÇLI ÖFKE HAKARET KÜFÜRLE DIŞA VURUM.
      7)edit ekleyip hatasından döner ama hiç sanmıyorum. EDiT GiRiLDi.
      ···
      1. 1.
        -1
        1| parantez icleri turkceye cevirilerde ekgib kalan tamlamalari belirtir.
        2| yaziyi okuduysan bi Petrol sirketinin ve yerel halkin denize ragmen tuzlanmayan temiz sudan faydalandigini gormussundur.
        3| alakasi sudur. Tuzlu su ve tatli su karismiyor neden cunku toprak sayesinde veya diger etkenler buna engel olmus. tuzunu suzmus.(aslinda bu her seyin ozeti)

        6| sozumun arkasindayim kabullenememe gibi bir durum yok laf cambazligi yapip veya kendinize gore cok ust duzey zeka gerektiren sorularla (allah neden bizi sunnetli yaratmadi gibi) Allah in dinini karalayamazsiniz.

        Sorgulamak iyidir.Hz.Ibrahim de Allah in yaratmasini sorgulamistir.
        cahiliye devrinde Allah in varligi ve neye benzedigi sorgulanmisti. Ama onune kanit gelince sizin gibi inkar etmediler iman ettiler.
        Sen boyle arastirmaya devam et Allah in kitabinda tek kusur bulamazsin hem de bizleri arastirmaya tesvik edersin.

        Edit:hala assagilik bir kafirsin boyle dedim cunku ogrenmek icin degil alaya almak icin baslik acip muslumanlara hakaret ediyorsun.
        ···
      2. 2.
        0
        yanlış anlama da kuranı 4 farklı çeviriden (1i diyanet) bitirmiş biri olarak "ogrenmek icin degil alaya almak icin baslik acip muslumanlara hakaret ediyorsun" demeni kabul etmeyeceğim. zira söylediğim hiçbirşeyin aksini de iddia edememişsin cevap verdiğim adamın aynılarını söylemişsin.
        ···
  2. 8.
    0
    artık kuranı kerimi karalamayı bıraksanız da iyi bi insan olmaya çalışsanız? müslümanların hepsini bi kefeye koyup karalayıp duruyorsunuz, başkalarının inancına, inandığı şeye karışana kadar iyi bi insan olmayı deneseydiniz bu kadar yannan kafalı olmazdınız.
    ···
    1. 1.
      0
      iyi insan diye bir şey yoktur. kötü de yoktur. düşünce farkları vardır. buradaki amaç en az zararlı düşünceyi anlatmak
      ···
  3. 7.
    +1
    hem kafiir hem türkçüsün demek. demin Kuteybe diye biri sana selam yolladı qumqi ne diyeyim?
    ···
  4. 6.
    +2 -1
    Birbirine açılan fakat suları kesinlikle birbiriyle karışmayan denizlerin bu özelliği, okyanus bilimciler tarafından çok yakın bir zaman önce keşfedilmiştir. "Yüzey gerilimi" adı verilen fiziksel bir kuvvet nedeniyle, komşu denizlerin sularının karışmadığı ortaya çıkmıştır. Denizlerin farklı yoğunluklarından kaynaklanan yüzey gerilimi, adeta bir duvar gibi sularının birbirine karışmasını engeller. (Richard A. Davis, Principles of Oceanography, Addison-Wesley Publishing Company, Don Mills, Ontario, ss. 92-93)

    Ancak bu ve benzeri ayetlerde geçen "iki deniz" ifadesinden neyin kasdedildiği konusunda bir değil bir çok fikir ileri sürülmüştür:

    Hasan-ı Basri ve Katade Hazeratına göre Akdeniz ile Basra Körfezi arası kasdedilmiştir.. Bunu imam-ı Taberî rivayet eder.. Onlara göre engel dağ, taş, kara veya herhangi birşey olabilir.. Katade'ye göre bir denizin taşarak diğerine boşalmamasıdır..

    Said bin Cübeyr ve Abdullah bin Abbas'a göre göklerdeki deniz ile yerdeki denizdir. imam-ı Taberî'nin tercihe şayan bulduğu görüş budur.

    O, iki denizi birbirine salmıştır. Bu, tatlı ve susuzluğu giderici; şu tuzlu ve acıdır. Ve ikisinin arasına birbirine kavuşmalarına engel olan bir perde koymuştur.

    "O iki deniz, birleşeceklerdir" mânâsına da yorumlanabilir ki, bu da Süveyş kanalının ileride açılacağını göstermektedir. "ikisinden de inci ve mercan çıkar." (Rahmân, 55/22) âyeti de, bu ikinci mânâya daha yakın bir anlam ifade etmektedir. Zira tatlı sudan inci ve mercan çıkması, biraz tevile dayalıdır.

    koyduğun resime iyi bak derim.
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      sen yazdığın şeyin ne kadar salakça olduğunu bile farkında değilsin. kusura bakma
      ···
    2. 2.
      +1
      1) bu makaleyi hiçbiryerde bulamadım kaynağın linkini atarsan sevinirim.. (kopyala yapıştır yapmadıysan tabi(: ) Richard A. Davis, Principles of Oceanography, Addison-Wesley Publishing Company, Don Mills, Ontario, ss. 92-93
      2)Hasan-ı Basri ve Katade Hazeratına göre Akdeniz ile Basra Körfezi arası kasdedilmiştir.. katade hazeratının ne olduğunu anlamadım hasan efendinin de bunu söylediği söyleniyor hiç bir anlamı ve geçerliliği yok.
      3)Bunu imam-ı Taberî RiVAYET(!) eder. buna vecap bile vermeyeceğim :D
      4)Onlara göre engel dağ, taş, kara veya herhangi birşey olabilir.. böyle söylendiyse bir adet kılıf uydurma ve kıvırmadır kuranda bu şekilde yazmaz
      5)O iki deniz, birleşeceklerdir" mânâsına da yorumlanabilir ki, bu da Süveyş kanalının ileride açılacağını göstermektedir. HANGi 2 DENiZ AMK?
      6)"ikisinden de inci ve mercan çıkar." (Rahmân, 55/22) âyeti de, bu ikinci mânâya daha yakın bir anlam ifade etmektedir. hangi 2. mana?
      7)Zira tatlı sudan inci ve mercan çıkması, biraz tevile dayalıdır. TEViL: Bir sözü veya davranışı görünür anlamından başka bir anlamda kabul etme
      8) koyduğun resime iyi bak derim. baktım açıklaması attığım linkte var okudun mu?
      9)kopyaladığın yazıları önce oku anla sonra sağa sola at derim (: zira o da burda: http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=147163
      10) sorusu olan?
      ···
      1. 1.
        0
        kopyala yapıştır yaptım sanırsın amk oğlu çok akıllı harvard üniversitesinde gidip yıllarca araştırma yapmış. Yazıyı iyi okursan o olmayan beyninle sözde yaptığın ironiyi anlarsın.Tek bildiğin tatlı sudan mercan çıkmaz diye bi zırvalığı duymuşsun onun üstünden gidiyosun burda 3 farklı yorum var sen diğer ikisini anlamadın ve kim olduklarını bilmiyosun, burda işine geleni cımbızla seçip ona inanıyo sonrada burda ahkam mı kesiyosun ?
        ···
      2. 2.
        -2
        anlamadım neden sövüp sinirleniyorsun ki? (: söylediklerime mantıklı bir cevap verebileceksen konuş yoksa vaktimi alma. (:
        ···
    3. 3.
      0
      ah çok özürdilerim yüzey gerilimini unutmuşum (: --->
      YÜZEY GERiLiMi: Bir gazla bir sıvının ya da birbirleriyle karışmayan iki sıvının temas yüzeyleri gerilmiş esnek bir zara benzer. Bu gerilim likidin serbest yüzüne ait ise buna yüzey gerilimi; iki sıvının sınır yüzeyine ait ise arayüzey gerilimi (yüzeylerarası gerilim) adını alır. : kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Y%C3%BCzey_gerilimi
      yani diyor ki; 2 sıvının karışmaması durumu. sular 2 ayrı sıvı değildir su sudur ve birbirlerine karışmayan 2 farklı su dünya üzerinde yoktur. şayet olsaydı da adı yüzey gerilim kuvveti değil arayüzey gerilimi olurdu. ama o da yok...
      ···
    4. diğerleri 1
  5. 5.
    0
    sen bu kafayla inanma zaten amk ortalamayı düşürürsün
    ···
  6. 4.
    +1 -5
    Kardeş bunları sorgulamaya ne senin nede başka bir bilim addıbının ilmi yetmez sen git laboratuvarda kadavralarla ugras.
    Dilediğini sapıklıkta bırakır, dilediğine de hidayet eder [Fatır 8]
    Korkarım ki sapıklıkta kalmışsın Allah hidayet etsin.
    ···
    1. 1.
      +3
      Dilediğini sapıklıkta bırakır.. allah istemiş sıkıntı yok
      ···
    2. 2.
      -1
      kurtulmak için bişeyler yapmalısın Allah'ın keldıbını veya yarattıklarını sorgulamak yerine kendine hidayet iste sen istersen oda hidayet eder.
      ···
      1. 1.
        +2
        belki de sen kurtulmak için bişeyler yapmalısın ?
        ···
  7. 3.
    0
    Bilime sığındığın kadar bilimi aorgulasaydın böyle olmazdın bilim eşittir doğru kafalarında hayatı sorgulayıp bu hale gelmene yazık.
    ···
    1. 1.
      +1
      sorguluyorum zaten o yüzden bilim insanıyım. işim bu amk
      ···
    2. 2.
      +3 -1
      Bilim insanıymış bak bak ulan vipikediden blogalardan belgesellerden forumlardan ögrendiklrrinle bilim insanı olunmuyor.
      ···
      1. 1.
        +2 -3
        biyoloji doktorası yapıyorum tusdan 92 aldım. amerikada yüksek lisans yaptım. sorun var mı?
        ···
      2. 2.
        +3 -4
        Tamam eğitilmenin kölesi olmuş ama kendi benliğinde eğitilmemişsin yani çok iyi anladım amerika doktora yüksek lisans manyak laf artık bir bilim insanısın ve hawkingin züt kılları grubuna kayıt olabilirsin.
        ···
      3. 3.
        +2
        ahahah tustan 92 almışmış. yalancıyı gibseler kucaktan inmezsin amk.
        ···
      4. diğerleri 1
  8. 2.
    +3 -3
    Allah ıslah etsin seni oğul 😶
    ···
    1. 1.
      +3 -4
      sen sus mk k*rdü
      ···
  9. 1.
    +4 -51
    Evet; Kuran'da iki denizin karışmadığı mucizesi yazıyor.
    peki Hangi iki deniz?
    Kimi diyor Akdeniz ve Atlantik, kimi diyor Kızıldenizle Hint okyanusu, onlar da emin değil.
    Hiç açıp o ayetleri incelemeden atıp tutuyorlar.. ama ben inceledim.. Orada mucize yok, fiyasko var. Hem de Kuran'ı bitiren fiyaskolar.
    Diyor ki;
    "O, birinin suyu LEZZETLi VE TATLI, diğerininki tuzlu ve acı olan iki denizi salıverip aralarına da görünmez
    bir perde ve karışmalarını önleyici bir engel koyandır." (Furkan 53)
    dünyada birbirine karışmayan 2 farklı deniz yoktur. bilimsel makalesi de burada;

    http://www.evrimagaci.org/fotograf/56/3917

    Neymiş, o iki denizden birinin suyu "lezzetli ve tatlı" imiş, yani içilebilir.
    Siz hiç hayatınızda suyu içilebilir "lezzetli" bir deniz gördünüz mü?
    Hayır.
    O halde bu adamlar yıllardır bize bu ayetlerde mucize var diye bile bile nasıl yalan söylüyorlar? Ayetin bu bölümünü hiç görmemiş olmaları mümkün mü?
    muhafazid insanlara lıkır lıkır içilebilir bir deniz olduğundan bahsediyor ama yalan, yok öyle bir şey.
    Dünyanın tüm denizlerini keşfettik ama öyle bir deniz olmadığını biliyoruz.
    Kaptan Cousteau'nun bu keşif (!) sayesinde Müslüman falan olmadığını da biliyoruz, o da yalan.

    "iki deniz aynı olmaz. ŞU TATLIDIR, SUSUZLUĞU GiDERiR, iÇiMi KOLAYDIR. Şu ise tuzludur, acıdır." (Fatır 12)

    Hadi diyelim ki burada "mecaz" var ve ayette açıkça "bahreyn" (iki deniz) demesine rağmen Kurandaki bu çelişkiyi örtmek için "efendim burada suyu tatlı diye bahsettiği aslında nehirdir, burada nehirin denize karışmasından bahsediyor" diyelim.
    Bakın ne diyor bir diğer ayette;
    "O DENiZLERiN HER iKiSiNDEN DE iNCi VE MERCAN ÇIKAR." (Rahman 22 )
    Dünya gezegeninde tatlı suda yaşayan hiç bir mercan türü yoktur..
    O halde bu ayette kastedilen nehir ve denizin birleşmesi de olamaz.
    Kaldı ki dünyanın tüm denizleri birbiriyle karışır, arada öyle bir set olan bir yer kesinlikle yoktur. Nehirlerde denizlere karışır.
    Kısacası bu ayetlerde ne mucize ne de başka bir şey var. Kuran'ın iddia ettiği gibi "Susuzluğu gideren ve tatlı deniz"se sadece masallarda olabilir.

    EDiT: benden son edit isteyen sevimli harun y. müridinin de ağzına verildi.. başka sorusu olan?
    ···