-
1.
0Baştan söyliyim hani hepiniz kadar müslümanız falan.
Ama kuranda hani hurileri anlatırken göğüsleri yeni tomurcuklanmış genç kızlar yanınıza gelicek falan demesi sizcede garip değil mi kerhaneye tarif ediyon amk tövbe tövbe.
et9. et12 sağolun panpalar evet nebe suresi 33’de diyo bunu.
33. göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar,
tamam amk sövmeyin lan.et26 söv söv sonra müslümanım dinde sövmek diye bişeyde yok herkesi görüşüne saygı var.
-
2.
0kafadan atma ayet ver bin
-
3.
0Lan atmıyom. Hani kuranla azcık haşır neşir olan bilmesi lazım bunu.Şimdi ayet bulmakla uğraşamam açıkcası
-
4.
0gibtir git yalan söyleme dıbına koyim. madem öyle bişey biliyosun nerde yazdığını hangi ayette olduğunuda bilirsin. zütünden hadis uydurma
-
5.
0oldu olacak peygamberliğinide ilan edeydin amuha goim.. Bi gibtir git. Madem biliyorsun hangi surenin hangi ayetinde geçiyor onuda söyleyiver yarram
-
6.
0huur çocugu yalancı kafir ateist bini
-
7.
0gibtirin yea.
-
8.
0ben öyle bişey yok diyorum sen madem biliyosun diyosun malmısın dıbına koyim banamı öyle geliyo. bana ayeti getir araştırıyım inanıyım. hadi şimdi gibtir git
edit:@9 gibi ayet getir inanalım -
9.
0vakia/56/35-8. biz ceylan gözlüleri, defterleri sağdan verilenler için yeniden yaratmışızdır; onları bakire, eşlerine düşkün ve hepsini bir yaşta kılmışızdır. *
duhan/44/54. bu böyledir; onları iri siyah gözlü hurilerle eşlendiririz.
rahman/55/56. orada, bakışlarını yalnız eşlerine çevirmiş, daha önce ne insan ve ne de cinlerin dokunmuş olduğu eşler vardır.
nebe 31- 33. şüphesiz allah’a karşı gelmekten sakınanlara bir kurtuluş, bahçeler, üzümler, kendileriyle bir yaşta, göğüsleri çıkmış genç kızlar ve dolu dolu kadehler vardır. -
10.
0Bu 2 gün sonra peygamberim der lan
-
11.
0@2
@4
@5
@6
@7
@8
dıbına koduklarım ayetlere bakın bi @9da
nebe suresi 33 ayette "göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar," diye geçer inanmayan araştırsın. şimdi gibtirin gidin amk cahil binler -
12.
0@1 var öle bişi biliyorum. ancak cennette sabrını ödül için huriler var. ve sadece gibmek için değil hizmet için varlar. sen dünyada zina etmemişin cennete de ödülü huriler işte. ayrıca dolgun göğüslü olduğundan bahsedilir ve tırnağı dünyaya gönderilse erkekler hayran olur falan sonraki ayetlerde böyle yazıodu tam olmasa bile. ödülün bu yani. orda da haram diye bişi olmadığı için alem yapabiliosn istediğin gibi raad ol yani
-
13.
0@10 sen de bak bi @9daki ayetlere
-
14.
0lan dıbına koyiim hepiniz atladınız "hani ayet, ayet olmadan inanmam, yalan söyleme, öyle bi şey yok" diye alın işte ayetler huur çocukları niye cevap vermiyosunuz???
-
15.
0makattan sallama oç ayet ver dıbına kodumun bini
-
16.
0@15 al dıbına koyiim al lan al işte ayet neresinden sallıyo adam kurandakileri söylüyo amk kuran adamın makatıysa makattan sallıyo amk
-
17.
0risk budur beyler
-
18.
031. şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.
32. bahçeler, bağlar,
33. göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, -
19.
0lan nere kaçtınız şakirtlerr niye cevap veren yok??
-
20.
0nebe 33. ayet çevirilerinin değerlendirilmesi ;
nebe 33’teki kevâibe atrâba, süleyman ateş’e göre göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar imiş ve diyanet vakfı'na göre göğüsleri çıkmış genç kızlar.
öyle midir sahiden? ayetin siyakına, sibakına bakalım:
sorumlu davranmış olanlara ödüller var -i̇nne l-müttekıyne mefâzâ (78:31)
bahçeler, asmalar –hedâika ve e’nâbâ (78:32)
uyum içinde salkım salkım üzümler –ve kevâibe etrâbâ (78:33)
dolu dolu kadehler –ve ka’san dıhâkâ (78:34)
...
görüldüğü üzere bir önceki ayet olan 78:32’de bahçeler, üzüm asmaları geçiyor. 78:33’teki kevâib işte o asmalarla ilgili. kevâib, çoğuldur; üzüm daneleri demek. tekil hali olan ka’be ise "dane"dir.
ka’betü e’nab: üzüm danesi
"ka’be"nin üzüm danesi anldıbına geldiğini anadili arapça olan herkes bilir. çoğulu "kevâib"dir; üzüm daneleri anldıbına gelir. ka’be kelimesinin başka bir çoğulu olan unkûd ise salkım demek.
sonra, şuna dikkat edelim: 78:33’te kız ya da huri anldıbına gelen hiçbir isim yok; yaşıt diye algılanan atraban ise sıfattır; ayette bulunmayan "kız"ı değil ayette bulunan "kevâib"i tanımlar.
açıkça görülüyor ki 31, 32 ve 33 ncü ayetler arasında mantıki bir anlatım ve anlam örgüsü var:
bahçelerde asmalar var (78:31);
asmalardan devşirilen dane dane üzümler ki her biri ötekine denktir (78:32);
ve üzümlerden yapılıp dolu dolu kadehlerde sunulan içecekler (78:33).
bu üç ayetin üçü de bahçeleri, meyvaları ve içecekleri anlatıyor: son derece uyumlu bir bütünlük içinde. araya sokuşturulan yaşıt (kızlar) ise bahçelerin, asmaların ve içki kadehlerinin uyumunu ve bütünlüğünü bozar.
atraban kelimesine gelince, nedense hep yaşıt diye algılanmış bu kelime. oysa denk anldıbına da gelir. ki bu ayetlerde meyvaların biribirine denk olduğu vurgulanıyor. örneğin her bir üzüm danesi ötekilere renk, boyut ve tad bakımından denk olup biri ötekine oranla biraz çelimsiz, tadsız, çürük değildir.