1. 1.
    +9 -6
    oradaki kelimenin yanlış tercüme edilmesinden kaynaklanan bir durum var ortada. ayetin aslı şöyle:

    4/34 : "... Sadakatsizlik ve iffetsizliklerden çekindiğiniz kadınlara önce öğüt verin, yataklarında yalnız bırakın, nihayet onları bulundukları yerden uzaklaştırın"

    yani en son çare olarak "dövmek" değil. "uzaklaştırmak" tavsiye edilir.

    hz muhafazid hiçbir eşine bir kere bile el kaldırmamışken kuran'da böyle bir tavsiye olabilir mi?

    edit: (alıntıdır)

    Ayette ; sadakatsizlik ve iffetsizlik yapmalarından korkulan kadınlar için, kocaya sıra ile tatbik edilmek üzere üç yaptırım önerilmektedir. 1) Eşinize önce öğüt verin 2) Eğer birincisi fayda vermiyorsa, yataklarında yalnız bırakın yani onlarla cinsel ilişkiye girmeyin. 3) Her iki uygulamadan da netice alınmıyorsa, daha etkili olarak onları bulundukları mahalden uzaklaştırıp başka bir yerde oturmaya mecbur edin. Kur'ân'ın gayesi; toplumun çekirdeğini teşkil eden aileyi sağlamlaştırmak, yuvanın bozulmasını önlemektir. işte bu üçüncü yaptırımda müfessirler arasında fadribuhünne ifadesinin anlamında anlaşmazlıklar çıkmış, bazı müfessirler (bu kelime genel manası icabı dövün anlamındadır) tezini savunmuştur.

    Ayetteki fadribuhünne ifadesi, Arapça'da yirmiye yakın manası bulunan darb kelimesinden türeyen bir emirdir. Kur'ân'da darb kelimesi aşağıdaki ayetlerde kullanılmıştır. Darb: Örnek verme, örneklerle anlatma. (Örnek olarak bk. ibrahim 24, Nahl 75 - 76, Rûm 28) Gezip dolaşma, seyahat etme (bk. Nisa 94, Maide 106). Yol açma (bk. Tâhâ 77). Uzaklaştırma, uzakta tutma (bk. Zühruf 5). Mühürleme, damgalama, tıkama (bk. Bakara 61, Kehf 11). Yüze ve sırta vurma(bk. Enfal 50, muhafazid 24). Elle vurma (bk. Saffat 93). Boyun ve parmakları vurup uçurma (bk. Enfal 12). Bir aletle (sopa v.s.) vurma (bk. Bakara 60, Araf 160, Şuara 63, Sad 44).

    işte görüldüğü gibi birçok manası bulunan darb kelimesi, bu ayette uzaklaştırma anlamında kullanılmıştır. Peygamber Efendimizin de uygulamaları aynı yöndedir. Eğer burada sözcük dövün olarak algılansa, o zaman eş iffetsizlik fiilini işlemeden şüphe üzerine kocadan dayak yemiş olacaktı ki, böyle bir yaptırım Kur'ân'ın evrenselliği ve adalet ilkeleri ile bağdaşamazdı. Kur'ân'da dövme cezası ( Nûr 24/2) ; ister kadın ve ister erkek olsun, ancak dört şahitle ispatlanarak kesinleşmiş zina suçuna verilmiştir.
    (Bkz. Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk - islâm Nasıl Yozlaştırıldı - Say: 341-348).

    alın size kanıt.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +1
    @12 bu sözde "kadın dövme" ayetinde kelimeye bakışta ittifak olmadığı açık. böyle durumlarda da yapılması gereken en mantıklı şey peygamberin sünnetidir. peygamberimiz hiçbir kadına el kaldırmamıştır. ama evden uzakşaltırmayla ilgili örnek vardır. hz aişe'nin iftiraya uğradığı zaman da hz muhafazid aişenin evine gidip uzaklaşma isteğini kabul etmiştir.
    ···
  3. 3.
    +1
    @15 merak etme sen panpa. okumayı ben de çok severim. geyet de çok kitap okurum. yani bi zeki sen değilsin. sizin islama dair söyleyeceğiniz hiçbir kötü yorum da gibimde olmaz açıkçası. ben çok rahatım bu konuda. bu ayeti de ateyizler okusun diye değil müslümanlar görsün diye yazdım. ateyizlere hiçbir şey kanıtlamak zorunda değilim. umrumda da değilsiniz.
    ···
  4. 4.
    +1
    @14 puhaha. kuran'da recm diye bir şey yoktur. aslına bakarsan hristiyanlarda ve musevilerde recm vardır. garip ama gerçek. incil tevratı da içine alan kitaplar bütünüdür ve tevratta zinanın cezası ölümdür. taşlamadır. inanmıyorsanız tevrattaki o ayetleri buraya yazabilirim. yani hristiyan avrupa medeniyetinin recmi gördüğü zaman "ay ne kadar vahşiler" demeleri paradokstur. çünkü asıl kendi dinleri bu cezayı emreder.
    ···
  5. 5.
    +1
    adam haklı karşim verdim şukunu. ayrıca karısına gram değer vermeyen fetocu yobazlara gelsin http://inciswf.com/szx4rp68.swf
    ···
  6. 6.
    +1
    HAKLISIN PANPA
    ZATEN GiDiP DE KADIN DÖVEN iNSAN DEĞiLDiR
    DIŞARDA LAF ATARLAR GÖTÜ KORKAR EVE GELiR KARI DÖVER pekekent
    ···
  7. 7.
    0
    adam haklı amk
    ···
  8. 8.
    0
    @18 gerçek falan sakladığım yok. asıl gerçeği saklayanlar ayetin anldıbını çarptıranlardır.
    ···
  9. 9.
    0
    @18 ayrıca editte yazdığım bilgileri okursan bu ayetin mealiyle ilgili bir şeylerin yanlış olduğunun farkına varırsın.
    ···
  10. 10.
    0
    beyler bilip bilmeden araştırmadan konuşuyosunuz. türkiyeye gelmiş geçmiş en önemli din bilginlerinden birisi hiç şüphesiz

    elmalılı hamdi yazırdır aksini iddaa eden varsa zaten bu yazıyı hiç okumasın. yaşar nurinin kur'an tercümesiyle

    elmalılı hamdinin kur'an tercümesini al karşılaştır tamamen uyuşuyor ve dalga geçtiğiniz açıklamaları da elmalılı hamdi yazırın

    tefsirlerinde göreceksiniz. tüm bunları da geçin imamı azam (imam hanefi) yani hanefi mezhebinin kurucusu diyelim imamı azam ın sahih hadis

    kabul ettiği 17 hadis vardır. ayrıca hz. ebubekir zamanında 600 hadis varken bundan 200 sene sonra 1 milyon hadis olmuştur. imamı azam buhariden de önce

    yaşamıştır. açın bi kitap okuyun yobaz cahiller sizin gibiler yüzünden etraf ateist solcu dolu
    ···
  11. 11.
    0
    @12 la olm neden isime takıldın anlamadım. sen zannediyor musun ki sadece yaşar nuri bu şekilde yorumluyor ayeti? ayrıca ben orada yaşar nuri ismine bile dikkat etmedim lan. çünkü ben bu ayetin gerçek manasını yaşar nuriden öğrenmedim. yaşar nuri yanlış bir şey söyledi diye söylediği diğer her şey de yanlış mı olacak? ne biçim bi mantık bu?
    ···
  12. 12.
    0
    ayrıca @12 @22 gayet güzel cevap vermiş hadislerle ilgili. buhari kaç tane hadisten yalnızca 7275 tanesini kitabına koymuştur biliyor musunu sen? 600.000 tane hadisten sadece 7275 ini seçmiştir. hadisler bu kadar güvenilir kaynaklarsa nerde diğer 500.000 küsür hadis?
    ···
  13. 13.
    0
    @12 ben direk hadis inkarcısı birisi değilim. bir çok ravi tarafından aynı şekilde aktarılmış hadislere güvenilebilir. o da ancak kuran'la çelişmemek şartıyla.
    ···
  14. 14.
    0
    yanlışın var hacı

    karınıza adap öğretmek için çok aşırı derice de olmıyacak şekilde VURABiLiRSiNiZ

    deniliyor. iyice öğren derim ben
    ···
  15. 15.
    0
    @26 @28 te yazdım. şimdi sen bana hz muhafazid'in herhangi bir eşini dövdüğüne dair kanıt getir.
    ···
  16. 16.
    0
    @26 senin bu yorumuna göre el kaide de bizden daha müslüman. taliban da bizden daha müslüman. bunu mu demeye çalışıyorsun?
    ···
  17. 17.
    0
    @26 ayrıca taktın yine yaşar nuriye. çok merak ediyorsan ihsan eliaçık ve atilla fikrü ergün isimli iki ismlami araştırmacı da kuran'daki bu ayeti "evden uzaklaştırmak" olarak yorumlar. şimdilik aklıma bunlar geldi.

    edit: mustafa islamaoğlu var bir de bu şekilde yorumlanabileceğini söyleyen.
    ···
  18. 18.
    0
    @18 kankacım. kuran'da kadın dövme diye bir şey hakkaten yok. peygamberin hayatı boyunca başvurmadığı bir yöntemin kuranda olması sana garip gelmiyor mu?
    ···
  19. 19.
    0
    @17 Ben zeki falan değilim. Sadece araştırırım. Öğrenmek için zeki olmaya gerek yok. Egoist falan değilim.

    Emin ol müslümanların kadın dövme işini inançla meşrulandırmasından ben daha fazla rahatsızım. Hatta tiksiniyorum. Ama bu gerçekleri saklamanın gerekçesi olamaz.

    Umarım daha az kadının dövülmesini sağlarsın. *
    ···
  20. 20.
    0
    adam haklı
    ···