-
1.
0beyler bir çoğunuzun bildiği gibi kuranda şarabı hem övüp hem yeren ayetler var.
bunlardan bir tanesi: cennetin ırmaklarında şaraplar akacak
diğeri: hurmadan ve üzümden güzel içkiler yapılır bunu ibret alasanız diye yaptık
bir diğeri de: şarap kötüdür, yasaklıyorum.
şimdi ben bir deist olarak donanımlı bir müslüman kardeşime sordum dedim böyle böyle yazıyor. önce inanmadı. sonra ayeti gösterdim. bu sefer de:
kuranda bahsedilen şarap bizim bildiğimiz şarap değil alkolsüz zararsız bir şey dedi.
ve bu ayetin tüm tefsirlerinde bu çocuğun söylediği gibi denir yani kurandaki şarap alkolsüzdür zararsızdır.
şimdi kardeşlerim şarap kelimesi sözlükte alkollü içecekler sınıfına girmiyor mu?
şarabın yapılışında izlenen yol hep aynı değil mi? yani damıtımsız fermante bir içecek
ve yine değerli kardeşlerim hepinizin bildiği üzere şarap hz. muhafazid doğmadan çok çok önce bile kullanılan bir içecekti. ve her dönemde alkollü bir içecekti.
şimdi kardeşlerim soruyorum sizlere:
tüm zamanlara ve herkese gönderilen bu kitapta bahsedilen şarap nedir?
acaba kuranın indiği dönemde mekke ve medinede alkolsüz şarap diye bir şey mi vardı?
ondan mı bahsediyordu bu ayette?
deistlerin bu konuya yaklaşımı şu şekildedir:
http://panteidar.wordpres...4/din-ve-sarap/#more-3631
- 2.
-
3.
0güncel
-
4.
0@4 o nasıl oluyor panpa?
-
5.
0alkolsüz şarap olmaması lazım o arkadaşına öyle söyle.
-
6.
0huriler de amsız mı lan yoksa
-
7.
0Bakınız hadis kaynaklı şarap yasağının ortaya çıkış sebebi:Tümünü Göster
2253 - Hasan ibnu Ali (radıyallâhu anhümâ) babasından naklen anlatıyor: “Bedir savaşı ganimetinden hisseme düşen yaşlı bir devem vardı. Resülullah (aleyhissalatu vesselâm) da humus’dan (o gün) bana yaşlı bir deve daha verdi. Develerim, Ensar’dan bir zatın hücresinde ıhmış dururken (yanlarına) geldim. Bir de ne göreyim, develerimin hörgüçleri kesilmiş, böğürleri oyulmuş, ciğerleri de sökülmüştü. Bu manzarayı görünce kendimi tutamayıp, ağladım. ”Bunu kim yaptı?” diye sordum. ”Hamza yaptı. Şu anda, falanca evde, Ensardan birinin içki meclisindedir. Şarkıcı câriye ona şarkı okumuş, şarkısında şunları söylemişti” dediler: ”Ey Hamza! şişman yaşlı develere dikkat et, Onlar avluda bağlıdırlar, Bıçağı onların sinesine vur, Pirzola veya benzerini çabuk yap!” Bu şarkı üzerinde Hamza (radıyallâhu anh) fırlayıp, kılıcı kapıp develerin hörgüçlerini kesmiş, karınlarını yarmış, ciğerlerini sökmüş.” Hz. Ali (radıyallâhu anh) devamla şunları söyledi: “Ben hemen gidip Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın huzuruna çıktım. Yanında Zeyd ibnu Hârise vardı. Beni görünce, başımdan geçenleri yüzümden okudu. ”Neyin var?” diye sordu. Ben: ”Ey Allah’ın Resülü! Bugünkü gibi (dehşetli bir manzara) görmedim. Hamza iki deveme saldırıp hörgüçlerini kesmiş, böğürlerini yarmış. Hemencecik şurada, bir içki meclisinde!” dedim. Bunun üzerine Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) ridâsını istedi, getirdiler, giyip yayan gitti. Biz de arkasına düştük. Hamza’nın bulunduğu eve kadar geldi. izin istedi, buyur ettiler. Girince bir içki meclisiyle karşılaştı. Resülullah fiilinden dolayı Hamza’yı ayıplamaya başladı. Hamza sarhoştu, gözleri kızarmıştı. Resülullah’a baktı, sonra nazar edip aşağıdan dizlerine kadar süzdü, tekrar ayağından başlayıp beline kadar süzdü, sonra tekrar bakışlarıyla süzerek yüzüne kadar geldi ve: ”Siz benim babamın kölelerinden başka bir şey misiniz?” dedi. Resülullah onun sarhoş olduğunu anladı. Hemen izinin üstüne geri döndü, çıkıp gitti. Peşinden biz de çıktık. Bu vak’a hamr’ın haram edilmesinden önce idi.”
Buhârî, Hums 1, Büyü 28, Şirb 13, Meğazî 11, Libâs 7
Müslim, Eşribe 2, (1979)
Ebü Dâvud, Harac 20, (2986). -
8.
0normal şaraptan bahsediyor panpa şu kırmızısı beyazı alkollü olandan.ama mesele iyi kötü değil siz burda sabrederseniz cennette daha iyileriyle karşılaşacaksınız demek istiyor.ama dediğim gibi bu benim düşüncem alkollü mü olacak diye gidip soramayız allaha
-
9.
0panpa şarap bu dünyada sarhoş ettiği, kontrolü kaybetmeye sebep olduğu için yasak. ruhlar aleminde böyle birşey mümkün mü sence? sebep sonuç ilişkisini gözönüne alırsan her soruna cevap bulursun.
-
10.
0Peki değerli panpalarım, cennetteki şarabın alkolsüz olduğu bilgisine nereden ulaşıyoruz?
-
11.
+1şarap olarak bahsedilen şey divan edebiyatında da vardır ordaki anlamı allah sevgisi demektir kuranda bahsedilen şarapda içildiğinde insanlara iman ve sevgi veren bir cennet içeceği ama haklısın bencede karşılık olarak başka bir kelime kullanılmalıydı
-
12.
0birde kuranın o dönemki dilsel karşılıklarıyla günümüz arapçasının arasında çeşitli anlam genişlemeleri daralmaları olduğu söyleniyor şarap mevzunda da böyle bir durum söz konusu olabilir
-
13.
+1@12 panpa şimdi cennete vaadeline hiç birşeye şaşırmıyon da ona mı şaşırıyon. müslümanım ama sonuçta cennet dünyaya göre fantastik bi yer. hem ordaki alkollü olsun ne değişir ki. cennette sonsuz bi zevk ve rahatlık vaad edilmiş, dünya kuralları orada geçerli değil.
-
14.
0(bkz: yarra yering) markaymış diye duydum ben
-
15.
0bi kişi de dememiş ki özet geç bin
-
16.
+1panpa önce kendi yazmış yazmış yorulunca incilden okumadan copy paste yapmış öyle bi karışıklık olmuş işte
-
17.
0Koruk suyu diye bi arat belki o olabilir ama emin değilim
-
18.
0@gakkonem divan edebiyatında bahsedilen şarap, bildiğimiz şaraptır. şarap kelimesi nasıl allah'ı çağrıştırabilir ki?
o dönemin dilsel karşılığı falan demişsin de dostum şarabın tarihi, islamın tarihinden çok çok daha eskidir ve söylediğim gibi her dönemde alkollü bir içecektir.
@"giblamik asit" sevgili panpam, öteki dünyada bize ödül olarak sunulan bişey "yapılması yanlış olmayan" bir şeydir. bu durumda yapılması yanlış olmayan bir şey neden bu dünyada bize yasaklanmıştır? yani bu dünyada yanlış olan bir davranış öteki dünyada nasıl bize doğru olarak sunulabilir?
@"hepinizi giberim lan ben" ben sana şunu soruyorum sevgili dostum, cenneteki şarabın buradaki şaraptan farklı olduğu bilgisine nereden ulaşıyoruz? -
19.
0@21 kuranı okumayı daha bitirmedim, bu konu üzerine araştırma da yapmadım, hadislere de bakmadım. ama sana şunu diyebilirim ki, dünyadaki şarap haramdır. bu hüküm kesin. ha sen dini sorguluyorsan ben sana ispat sunacak değilim, herkes kendi iradesiyle karar verir zaten yoksa sınav olayına ters gelirdi. eğer günaha girmek istemiyorsan, dünyada içki şarak içmeyeceksin hüküm bu, şarap haram.
-
20.
+1@21 aslında haklısın panpa, lakin ben şöyle düşünüyorum.
şimdi dünya ( doğa ) kurallarına göre, çalışmadan bedavaya hiç bir şey yok. ilkel insanlar avlanmak zorundaydı, bizde para kazanmak. özetle doğa zayıfı giber, sorumluluktan kaçamazsın.
fakat cennette herhangi bir sorumluluğun yok. bütün gün yan gelip yatabilirsin. ona rağmen, dünya için allah boş duranı sevmez derler. çalışmamak mekruhtur. yani dünyada boş gezenin boş kalfası olmak islama göre hoş birşey değilken cennetin tamamı böyle.
esasen, şarap ta insan bedenine zararlı değil ( her şeyin fazlası zarar ) insanın zihnine zararlı. kendini kaybettikten sonra yaptıklarından sorumlu olamazsın. günah işledikten sonra ama ben sarhoştum kendimde değildim diyemezsin. işte alkol, sarhoşken yapabileceğin her şeyin sorumluluğunu almaktır, önceden peşin günahtır.
cennette sevap-günah kavramı yok zaten. e bedenine zararlı bile olsa ölümsüzsün ne olabilir? cennetteki şarabın alkollü olup olmadığı bilmiyorum ama bir şeyi değiştirmediğini söylüyorum.
haram olan şeylerin bir çoğu insana zevk verir. cinayet bile. bazıları çok heyecanlanır. doğamızda var öldürmek. öyle olmasaydı kimse savaş oyunlarına bu kadar meraklı olmazdı. cinayet en büyük günahlardandır.
cennette ise kişinin zevk alabileceği hiç bir şey de kısıtlama yok ( diye biliyorum ). o halde ben cennette 3D kantır oynamak istersem beni geri mi çeviricekler?